Σύμφωνα με μελέτη του «Κέντρου Φιλελεύθερων Μελετών», το μισθολογικό κόστος δεν αποτελεί πλέον «αντικίνητρο» για την ανάκαμψη του κλάδου της μεταποίησης στην Ελλάδα. Αντίθετα, τα εμπόδια αφορούν κυρίως το μη μισθολογικό κόστος, όπως αυτό προκύπτει από τη φορολογία εισοδήματος και τις ασφαλιστικές εισφορές, ενώ μεταρρύθμιση χρειάζεται συνολικά το «αναπτυξιακό περιβάλλον». Τη μελέτη αυτή παρέλαβε περιχαρής ο υπουργός Ανάπτυξης και δεσμεύτηκε να την αξιοποιήσει. Ηρθε όμως δεύτερος... Το «Πόρισμα Πισσαρίδη» έχει ήδη ενσωματώσει όσα λένε οι επιχειρηματικοί όμιλοι με τη «φωνή» των διάφορων ερευνητικών ινστιτούτων, προτείνοντας να αξιοποιηθούν τα κονδύλια του «Ταμείου Ανάκαμψης» για παραπέρα μείωση των ασφαλιστικών εισφορών. Ο λόγος είναι τώρα προφανής: Για να απαλλαγούν οι εργοδότες από επιπλέον κόστη που περιορίζουν το ποσοστό του κέρδους τους. Αφού, λοιπόν, πέτυχαν να φτάσουν τους μισθούς στον πάτο του βαρελιού για την ανταγωνιστικότητα της οικονομίας, τώρα προετοιμάζουν την «τελική λύση» και στην Ασφάλιση, με την παραπέρα ιδιωτικοποίησή της, ώστε να απαλλαγούν οι ίδιοι και το κράτος τους. Αυτά και άλλα πολλά ...αναπτυξιακά μέτρα έχει στη βαλίτσα του ο Μητσοτάκης, πηγαίνοντας σήμερα στις Βρυξέλλες.