«Θολό» είναι το τοπίο, αν και παραμένουν μόνο λίγες μέρες, με το θέμα της αντικατάστασης της βενζίνης σούπερ με ένα νέο είδος, που θα αποτελείται από αμόλυβδη και άλλα προσθετικά. Οπως αναφέρει η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδος, τα 7.500 πρατήρια τα οποία από 1/1/2002 καλούνται να διαθέτουν το νέο τύπο βενζίνης, δεν έχουν ενημερωθεί ακόμα για τις προδιαγραφές του νέου καυσίμου. Οι βενζινοπώλες σημειώνουν ότι παρότι η χώρα μας είχε δύο επιπλέον χρόνια μεταβατική περίοδο για να προσαρμοστεί στις οδηγίες της ΕΕ, η πολιτεία, δε φρόντισε να λύσει σειρά προβλημάτων, τα οποία καλούνται να αντιμετωπίσουν 9 ημέρες πριν τη λήξη της παράτασης οι βενζινοπώλες και οι καταναλωτές. Τα προβλήματα αυτά κατά κύριο λόγο είναι τα εξής:
- Η νέα βενζίνη δεν έχει ενιαίο όνομα με το οποίο θα την αναγνωρίζουν και θα την ελέγχουν οι καταναλωτές. Επίσης, δεν έχει διεθνή ονομασία με την οποία θα την αναγνωρίζουν οι ξένοι καταναλωτές. Δεν είναι δυνατό να έχουμε τόσες ονομασίες, όσες και οι εταιρίες που τη διαθέτουν και με άγνωστη την ονομασία που θα βάλουν τα ελεύθερα πρατήρια.
- Παρά τις συνεχείς οχλήσεις μας δεν έχουν βγει προδιαγραφές των πρόσθετων της νέας βενζίνης, ούτε έχει γίνει μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων από το νέο καύσιμο.
- Οι βενζινοπώλες δε γνωρίζουν τις υποχρεώσεις που έχουν κατά τη διαδικασία αντικατάστασης του καυσίμου και κατά την αποθήκευση και διάθεσή του.
- Δε γνωρίζουμε πώς θα ελέγχεται η γνησιότητα του νέου καυσίμου, δεδομένου ότι ανιχνεύεται ως αμόλυβδη βενζίνη.