Η σχεδίαση της
Το εσωτερικό είναι άνετο, πολυτελές και προσαρμοσμένο στους απαιτητικούς αγοραστές αυτής της κατηγορίας. Η κεντρική κονσόλα φέρει τον εγκέφαλο της Thesis, ο οποίος συνδέεται με μια έγχρωμη οθόνη επτά ιντσών που φέρει δύο σειρές διακοπτών. Η λειτουργία των διακοπτών αλλάζει ανάλογα με το επιλεγμένο μενού, ενώ οι ίδιοι διακόπτες χρησιμοποιούνται και για τη λειτουργία του πολυσύνθετου ενσωματωμένου συστήματος τηλεπικοινωνιών CONNECT. Ο πίνακας οργάνων και τα χειριστήρια είναι αναλογικά, ενώ η διαβάθμιση των οργάνων είναι τέτοια που οι αριθμοί μοιάζουν να αιωρούνται σε ένα τρισδιάστατο περιβάλλον. Τα μπροστινά καθίσματα ρυθμίζονται ηλεκτρικά, ενώ άνετα νιώθουν και όσοι κάθονται πίσω, αφού το μεγάλο μεταξόνιο εξασφαλίζει κορυφαίους χώρους.
Η συμπεριφορά του αυτοκινήτου είναι προβλέψιμη και συγχωρεί τυχόν λάθη του οδηγού χάρη στα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης του φρεναρίσματος και της πρόσφυσης (ESP, ASR, ABS) και το νέο ηλεκτρονικά ελεγχόμενο χειρόφρενο (EPB - Electronic Parking Brake) που περιορίζει την ολίσθηση κατά την εκκίνηση σε οδόστρωμα με κλίση. Ολες οι Lancia Thesis προσφέρονται με τέσσερα αεριζόμενα δισκόφρενα διαστάσεων 305 mm εμπρός και 281 mm πίσω.
Για την κατηγορία η ασφάλεια είναι πρώτη προτεραιότητα και για αυτό η λίστα του εξοπλισμού περιλαμβάνει: οκτώ αερόσακους, εκ των οποίων οι δύο είναι πολλαπλών σταδίων, πέντε ζώνες ασφαλείας τριών σημείων με προεντατήρες, πέντε προσκέφαλα και σύστημα FPS για την αποφυγή της έναρξης πυρκαγιάς σε περίπτωση σφοδρού ατυχήματος ή ανατροπής. Ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί και στον τομέα της αντικλεπτικής προστασίας.
Χάρη στο σύστημα Lancia Personal ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει τη θέση του καθίσματος, των καθρεφτών και του τιμονιού ανάλογα με τα μέτρα του, και στη συνέχεια να ανακαλεί αυτές τις ρυθμίσεις με το πάτημα ενός κουμπιού. Το Keyless System επιτρέπει στο αυτοκίνητο να αναγνωρίζει τον ιδιοκτήτη του και να ξεκλειδώνει τις πόρτες καθώς αυτός πλησιάζει το αυτοκίνητο. Επίσης επιτρέπει την εκκίνηση του κινητήρα χωρίς τη χρήση κλειδιού, αλλά με την περιστροφή ενός διακόπτη τοποθετημένου στη θέση της μίζας. Για τα μακρινά ταξίδια φροντίζει το υπερσύγχρονοo Radar Cruise Control που αναλαμβάνει να διατηρεί σταθερή απόσταση από τα προπορευόμενα αυτοκίνητα.
Ο αισθητήρας βροχής και το αυτόματο σύστημα ενεργοποίησης των φώτων φροντίζουν ώστε να διατηρείται η βέλτιστη ορατότητα ακόμη και όταν οι κλιματολογικές συνθήκες αλλάζουν απότομα.
Τέλος, το παρκάρισμα δε χρειάζεται να σας προκαλεί πονοκέφαλο, αφού οι αισθητήρες παρκαρίσματος τόσο εμπρός όσο και πίσω διασφαλίζουν την καλύτερη, αλλά και ανέπαφη στάθμευση του αυτοκινήτου. Η υπερβολή της άνεσης εμφανίζεται στα ηλεκτρικά καθίσματα που ενσωματώνουν σύστημα εξαερισμού και μηχανισμό μασάζ, ενώ βέβαια είναι και θερμαινόμενα. Το εξαιρετικό ηχοσύστημα είναι κατασκευασμένο από τη γνωστή εταιρεία BOSE, ειδικά για τη Thesis, ενώ και τα συστήματα επικοινωνιών είναι τελευταίας τεχνολογίας.
Ο δίλιτρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας προσφέρει ισχύ 185 ίππων και ταυτόχρονα χαμηλή κατανάλωση, χάρη στη χρήση του tourbo που λειτουργεί με χαμηλή πίεση υπερπλήρωσης, προσφέροντας ομαλή και γραμμική απόδοση της ισχύος σε όλο το φάσμα των στροφών του κινητήρα.
Η τελική ταχύτητα φθάνει τα 224 km/h και η επιτάχυνση από τα 0-100 km/h έρχεται σε 8,9 sec. Η μέση κατανάλωση είναι 10,9 lt/100. Ο πιο κατάλληλος κινητήρας για τα χαρακτηριστικά της Thesis είναι ο 2.4 5κύλινδρος με τις 20 βαλβίδες και τους 170 ίππους και τα μεγάλα αποθέματα ροπής, ενώ για όσους αναζητούν το αρκετά παραπάνω είναι διαθέσιμος και ο εξακύλινδρος τρίλιτρος των 215 ίππων.