Παρασκευή 15 Μάρτη 2019
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 25
ΔΙΕΘΝΗ
ΚΑΤΕΧΟΜΕΝΑ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΙΑΚΑ ΕΔΑΦΗ
Μπίζνες με το Ισραήλ προωθεί η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ

Ο εποικισμός «Γκίλο», στην Ανατ. Ιερουσαλήμ, σε γη που έχει καταπατηθεί από τις κατοχικές δυνάμεις
Ο εποικισμός «Γκίλο», στην Ανατ. Ιερουσαλήμ, σε γη που έχει καταπατηθεί από τις κατοχικές δυνάμεις
Ολοένα και στενότερες γίνονται οι σχέσεις της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ με το Ισραήλ και δεν αφορούν μόνο ενεργειακές συμμαχίες με στόχο την εκμετάλλευση κοιτασμάτων και αγωγών υδρογονανθράκων στην Ανατολική Μεσόγειο. Αφορούν και μεγαλεπήβολα σχέδια για μπίζνες με τις ισραηλινές κατοχικές αρχές, που στραγγαλίζουν το δικαίωμα του Παλαιστινιακού λαού σε μια ανεξάρτητη και βιώσιμη πατρίδα. Χαρακτηριστική η προσπάθεια των ελληνικών εταιρειών ΣΤΑ.ΣΥ. και ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ να συμμετάσχουν στο έργο κατασκευής και συντήρησης της «Πράσινης γραμμής» του τραμ της Ιερουσαλήμ, που σχεδιάζεται να συνδέσει εβραϊκούς εποικισμούς («Gilo», «Pisgat Zeev», «Neve Yaakov») εμβαθύνοντας και σκληραίνοντας την κατοχή σε βάρος του Παλαιστινιακού λαού.

Η προσπάθεια των ελληνικών εταιρειών να συμμετάσχουν στο έργο, σε κοινοπραξία με την ισραηλινή «Pangea Israel Projects», την κινεζική «China Railway Engeering Group» και την αμερικανική «IDT Telecom» προωθείται εδώ και περίπου δύο χρόνια. Η αρχή είχε γίνει σε ένα άλλο έργο, που αφορούσε επέκταση γραμμής του τραμ του Τελ Αβίβ, τον Ιούλη του 2017, όταν ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, επισκέφθηκε το Ισραήλ συνοδευόμενος από τον πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου της «Αττικό Μετρό ΑΕ», Ι. Μυλόπουλο, για να παρουσιάσει την υποψηφιότητα της «Αττικό Μετρό ΑΕ».

Αντίδραση της παλαιστινιακής πρεσβείας

Οι προσπάθειες των ΣΤΑ.ΣΥ. και ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ να συμμετάσχουν στο έργο της «Πράσινης γραμμής» του τραμ της Ιερουσαλήμ προκάλεσαν πρόσφατα την αντίδραση της παλαιστινιακής πρεσβείας στην Αθήνα, καθώς η υπόθεση βρίσκεται πια στο στάδιο επιλογής των υποψήφιων εταιρειών.

Σε δήλωσή του ο Παλαιστίνιος πρέσβης στην Αθήνα, Μαρουάν Τουμπάσι, εξέφρασε έντονη ανησυχία για την εντεινόμενη εποικιστική δραστηριότητα των κατοχικών αρχών στα Παλαιστινιακά εδάφη επισημαίνοντας «τις επικίνδυνες συνέπειες αυτής της πολιτικής για την ειρηνευτική διαδικασία και την εφαρμογή της λύσης των δύο κρατών». Τονίζει πως η σχεδιαζόμενη «Πράσινη γραμμή» του τραμ στην κατεχόμενη Ιερουσαλήμ «εντάσσεται στο πλαίσιο αποικιοκρατικής εποικιστικής πολιτικής» αφού επιδιώκεται μέσω αυτής να συνδεθεί η κατεχόμενη Ιερουσαλήμ με τους εβραϊκούς εποικισμούς στην υπόλοιπη Δυτική Οχθη. «Οι εταιρείες που συμμετέχουν σε αυτό το έργο, όπως και σε κάθε άλλο έργο ενίσχυσης της υποδομής των Ισραηλινών εποικισμών στα κατεχόμενα Παλαιστινιακά εδάφη, αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο να καταχωρηθούν στον σχετικό κατάλογο του ΟΗΕ, με νομικές και δικαστικές συνέπειες, καθώς και μελλοντική χρηματική αποζημίωση των Παλαιστίνιων, σύμφωνα με το Διεθνές Δίκαιο», ανέφερε χαρακτηριστικά. Ο Παλαιστίνιος πρέσβης εκφράζει, τέλος, την πεποίθηση ότι «τελικά οι ελληνικές εταιρείες δεν θα συμπράξουν στην εδραίωση και ενίσχυση του ισραηλινού εποικισμού των κατεχόμενων Παλαιστινιακών εδαφών στηρίζοντας το ισραηλινό αποικιοκρατικό απαρτχάιντ».


Κορυφή σελίδας
Διακήρυξη της ΚΕ του ΚΚΕ για τη συμπλήρωση 80 χρόνων από το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και την Αντιφασιστική Νίκη των Λαών
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ