Πέμπτη 7 Φλεβάρη 2019
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 19
ΝΕΟΛΑΙΑ
ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΗΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΕΝΩΣΕΩΝ ΓΟΝΕΩΝ Κ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΣΤΟ 2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ
Στο στόχαστρο γονέων και μαθητών να μπουν οι τεράστιες ευθύνες της κυβέρνησης

Στο 2ο Γυμνάσιο Καλαμαριάς βρέθηκαν χτες εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας Ενώσεων Γονέων και Κηδεμόνων Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και της Ενωσης Γονέων Καλαμαριάς, και από κοινού με τον Σύλλογο Γονέων του σχολείου συζήτησαν με το 15μελές και τους μαθητές, αλλά και με τους εκπαιδευτικούς, για το ζήτημα που προέκυψε τις τελευταίες μέρες με την απαράδεκτη απόφαση για αποχή - κατάληψη στο σχολείο, με αίτημα την απομάκρυνση συμμαθητή τους με μαθησιακές δυσκολίες.

Με ανακοίνωσή της η Ομοσπονδία Γονέων Κεντρικής Μακεδονίας σημειώνει: «Η γνώμη μας είναι ότι παρόμοια ζητήματα δεν αντιμετωπίζονται με τέτοιο τρόπο, τέτοιες ενέργειες δεν βοηθούν το σύνολο της μαθητικής κοινότητας.

Στο στόχαστρο του μαθητικού και του γονεϊκού κινήματος πρέπει να μπουν οι ευθύνες της κυβέρνησης, που και στην προκειμένη περίπτωση είναι τεράστιες. Από την πρώτη στιγμή γνώριζε το θέμα με τον μαθητή που χρειαζόταν παράλληλη στήριξη. Με τις επιλογές της καθυστέρησε να πάρει όλα τα απαραίτητα μέτρα για να δημιουργήσει τις συνθήκες εκείνες ώστε ο μαθητής να ενταχθεί ομαλά στη σχολική κοινότητα, και σαν να μην έφτανε αυτό, παρά τις επανειλημμένες προσπάθειες που έγιναν και από το σχολείο και από τον γονιό του μαθητή, η παράλληλη στήριξη δεν έφτασε παρά στα τέλη του Νοέμβρη!

Είναι γνωστό και έχουν βγει κάποια συμπεράσματα - από την επικοινωνία με τους εκπαιδευτικούς αλλά και με τους μαθητές - ότι η κάλυψη της παράλληλης στήριξης θα μπορούσε να δημιουργήσει πολύ καταλληλότερο περιβάλλον για την ένταξη του μαθητή στο σχολικό περιβάλλον. Παρ' όλα αυτά, αυτό που έγινε είναι να φτάσουμε στη μέση της σχολικής χρονιάς και να βγάλει το υπουργείο ανακοίνωση για διερεύνηση των ευθυνών για τη σημερινή κατάσταση!

Τα παιδιά με τέτοιες ιδιαιτερότητες, επειδή ξεκινούν από άνιση βάση σε σχέση με τα υπόλοιπα παιδιά, χρειάζονται από το εκπαιδευτικό σύστημα "ανισότιμη" - δηλαδή προνομιακή - μεταχείριση, για να μπορέσουν να κατακτήσουν την ισοτιμία τους. Τα τελευταία χρόνια, "πετάνε" μαθητές με προβλήματα μέσα σε μια τάξη του γενικού σχολείου, χωρίς εκπαιδευτικό πρόγραμμα, χωρίς εκπαιδευτικό υλικό, με έναν αναπληρωτή εκπαιδευτικό στα μέσα της χρονιάς, και αυτό που καταφέρνουν είναι εκπαιδευτικοί και μαθητές να περνάνε καθημερινά ένα μαρτύριο μέσα κι έξω από την τάξη.

Από τη διαδικασία αυτή όχι μόνο δεν ευνοείται η "συνεκπαίδευση" και η "ένταξη", αλλά επιτυγχάνονται τα ακριβώς αντίθετα αποτελέσματα: Ενισχύονται αρνητικές αντιλήψεις και στερεότυπα απέναντι σ' αυτά τα παιδιά, μέσα στη σχολική κοινωνία, ενώ οι ίδιοι μένουν ανεκπαίδευτοι και πολλές φορές εκτός εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Την ίδια στιγμή, ορισμένες πρωτοβουλίες που θα μπορούσαν να παρθούν και στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι η σταθερή παρουσία ειδικού Ψυχικής Υγείας στο σχολείο, η έγκαιρη προετοιμασία της μαθητικής κοινότητας, του Συλλόγου Διδασκόντων αλλά και του Συλλόγου Γονέων από κοινωνιολόγο, που θα εξασφάλιζαν την ομαλή ένταξη του 12χρονου στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Απαιτούμε να παρθούν όλα τα μέτρα από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Ανατολικής Θεσσαλονίκης και από τη Διεύθυνση Περιφερειακής Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας για να επιλυθεί το ζήτημα στο 2ο Γυμνάσιο Καλαμαριάς, ώστε να επανέλθει η ομαλή λειτουργία στη μαθητική κοινότητα και στη λειτουργία του σχολείου».

Εισαγγελική παρέμβαση

Στο μεταξύ, τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης παρήγγειλε ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών για το περιστατικό. Ο εισαγγελέας ζητά να διακριβωθεί αν στοιχειοθετούνται αδικήματα που σχετίζονται με ρατσιστική συμπεριφορά την οποία ενδεχομένως επέδειξαν μαθητές, γονείς, καθηγητές, ακόμα και ο διευθυντής του σχολείου.

Παράλληλα, ζητά από την εισαγγελέα Ανηλίκων να εξετάσει τις συνθήκες φοίτησης του 12χρονου μαθητή και να διαπιστωθεί αν υπήρχαν οι προϋποθέσεις για την απρόσκοπτη φοίτησή του στη σχολική μονάδα, όπως εξειδικευμένο καθηγητικό προσωπικό κ.ά.

Την κατεπείγουσα διερεύνηση των καταγγελιών και την άμεση ενημέρωση των υπηρεσιών του ζήτησε και το υπουργείο Παιδείας, με έγγραφο που απέστειλε στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας και στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης.

Σύμφωνα με δηλώσεις του περιφερειακού διευθυντή Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, Π. Ανανιάδη, στο ΑΠΕ - ΜΠΕ, η ένταξη του παιδιού στο συγκεκριμένο σχολικό περιβάλλον έγινε βάσει της ιατρικής γνωμάτευσης και ακολουθήθηκαν όλες οι προβλεπόμενες διαδικασίες, όπως ορίζονται στον κανονισμό λειτουργίας των Κέντρων Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΣΥ).


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ