Πέμπτη 3 Γενάρη 2019
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ «ΜΙΑ ΝΕΑ ΑΡΧΗ ΓΙΑ ΤΑ ΕΠΑΛ»
Επέκτασή του μακριά από τις πραγματικές ανάγκες των μαθητών

Από κινητοποιήσεις των ΕΠΑΛ ενάντια στο κλείσιμο τμημάτων
Από κινητοποιήσεις των ΕΠΑΛ ενάντια στο κλείσιμο τμημάτων
Στο πλαίσιο της συνέχειας και επέκτασης του προγράμματος του υπουργείου Παιδείας που απευθύνεται στα Επαγγελματικά Λύκεια, με τίτλο «Μια νέα αρχή για τα ΕΠΑΛ», δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ στο τέλος του χρόνου η ΚΥΑ για την υλοποίηση των «σχεδίων δράσης» (projects) που μπορούν να υλοποιούνται στα ΕΠΑΛ της χώρας από εκπαιδευτικούς και μαθητές.

Διακηρυγμένος στόχος της κυβέρνησης μέσα από το εν λόγω πρόγραμμα είναι η βελτίωση της ελκυστικότητας της τεχνικοεπαγγελματικής εκπαίδευσης και η μαζικοποίησή της σε σχέση με τη λεγόμενη γενική εκπαίδευση, αφού όπως λέει και το ίδιο το υπουργείο Παιδείας για το πρόγραμμα: «Στοχεύει στην αναβάθμιση της ποιότητας του Επαγγελματικού Λυκείου και στη βελτίωση της εικόνας του στην κοινωνία και στους ίδιους τους μαθητές, μέσα από ένα σύνολο δράσεων».

Στην προκειμένη περίπτωση, τα σχέδια δράσης μπορεί να αφορούν τους τομείς των επιστημών, Τεχνολογίας, Τεχνών και Μαθηματικών, επίσης κοινωνικά θέματα, δράσεις ψυχαγωγίας και πολιτισμού. Το υπουργείο, σε άψογη ευρωενωσιακή «γλώσσα», κάνει λόγο για δράσεις εξωστρέφειας των σχολείων, σημειώνοντας ότι «μέσα από αυτές τις δράσεις του προγράμματος, ενθαρρύνονται πρωτοβουλίες για "άνοιγμα" της σχολικής μονάδας στην τοπική κοινωνία».

Κόντρα όμως στο ιδεολογικό και πρακτικό περιεχόμενο που επιδιώκει να δίνει η κυβέρνηση σε τέτοιες δράσεις (όπως έγινε παλιότερα με τη «θεματική εβδομάδα» και άλλα προγράμματα), οι εκπαιδευτικοί έχουν πείρα να αξιοποιούν τέτοιες δράσεις και να τους δίνουν διεκδικητικό περιεχόμενο, να σκύβουν πάνω στις πραγματικές ανάγκες των σχολείων και των μαθητών τους, που παρά τα πολυδιαφημισμένα κυβερνητικά προγράμματα μένουν σε δεύτερη και τρίτη μοίρα... Ποιος δεν θυμάται εξάλλου τα μαζικά κλεισίματα τμημάτων ΕΠΑΛ τα τελευταία χρόνια, τις διαρκείς μετακινήσεις μαθητών και εκπαιδευτικού προσωπικού, τις μεγάλες ελλείψεις σε υποδομές κ.λπ. (βλ. «Ριζοσπάστης» 14/11/2018, σελ. 14).

Ακόμα και οι βασικές δράσεις του προγράμματος «Μια νέα αρχή για τα ΕΠΑΛ» (πέρα από τα παραπάνω projects) σε συνδυασμό με τα στοιχεία του υπουργείου Παιδείας επιβεβαιώνουν του λόγου το αληθές. Ανάμεσα σε αυτές τις βασικές δράσεις είναι ο εξοπλισμός των ΕΠΑΛ με υποδομές τηλεδιασκέψεων / τηλε-εκπαίδευσης, κάτι που παραπέμπει και σε περισσότερες περικοπές πραγματικών διδακτικών ωρών που μπορούν να αντικαθίστανται από εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Ακόμα, βασικές δράσεις είναι η εφαρμογή εναλλακτικής Ενισχυτικής Διδασκαλίας στα μαθήματα των Νέων Ελληνικών και των Μαθηματικών, αλλά και η στελέχωση των ΕΠΑΛ με ψυχολόγους που θα στηρίξουν ψυχοκοινωνικά τους μαθητές. Για αυτές τις δυο δράσεις, το υπουργείο Παιδείας έχει προσλάβει φέτος 442 αναπληρωτές εκπαιδευτικούς (φιλολόγους και μαθηματικούς) και 223 ψυχολόγους, για ένα σύνολο σχολικών μονάδων ΕΠΑΛ που φτάνουν σχεδόν τις 400 (398) σε όλη τη χώρα. Είναι φανερό λοιπόν ότι και η επέκταση του πολυδιαφημισμένου προγράμματος φτάνει μόλις στις μισές μονάδες.


Κορυφή σελίδας
Διακήρυξη της ΚΕ του ΚΚΕ για τη συμπλήρωση 80 χρόνων από το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και την Αντιφασιστική Νίκη των Λαών
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ