ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 8 Φλεβάρη 2001
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ
Γήπεδο μπάσκετ για ... «Ολυμπιακό» σκοπό

Μόνιμο γήπεδο 15.000 θέσεων με τα παρελκόμενά του (χώροι στάθμευσης και βοηθητικές εγκαταστάσεις) θα κατασκευαστεί στο χώρο του αεροδρομίου, αν και η κυβέρνηση έκανε λόγο για προσωρινές εγκαταστάσεις ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004

Μπορεί να διακηρύσσεται πως όλος ο χώρος του αεροδρομίου θα γίνει πράσινο, αλλά άρχισε ήδη ο τεμαχισμός...
Μπορεί να διακηρύσσεται πως όλος ο χώρος του αεροδρομίου θα γίνει πράσινο, αλλά άρχισε ήδη ο τεμαχισμός...
Ενα γήπεδο μπάσκετ χωρητικότητας 15.000 θέσεων, που θα διατηρηθεί και μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004, πρόκειται να κατασκευαστεί στο χώρο του αεροδρομίου του Ελληνικού! Παρά τις δεσμεύσεις του πρωθυπουργού, Κ. Σημίτη, ότι στην περιοχή θα δημιουργηθεί το μεγαλύτερο πάρκο της Ευρώπης, στο οποίο θα κατασκευαστούν προσωρινές ολυμπιακές εγκαταστάσεις, μόνο για τις ανάγκες των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004, προκύπτει ότι κυβέρνηση, ΥΠΕΧΩΔΕ και «Αθήνα 2004» έχουν δεσμευτεί στη Διεθνή Ομοσπονδία Καλαθοσφαίρισης (FIBA) το γήπεδο μπάσκετ να είναι μόνιμο και να λειτουργεί και μετά το 2004.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι η «Αθήνα 2004» πήρε πρώτα την έγκριση του ΥΠΕΧΩΔΕ και κατόπιν δεσμεύτηκε απέναντι στη FIBA για την κατασκευή του μόνιμου σταδίου. Σύμφωνα με άλλες πληροφορίες, η κατασκευή του γηπέδου μπάσκετ στο Ελληνικό αποτελεί και επιθυμία της ανώνυμης εταιρίας «ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ», προκειμένου να αποκτήσει ιδιόκτητη «στέγη» η ομάδα μπάσκετ της εταιρίας...

Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με τις νέες προβλέψεις της κυβέρνησης, στο Ελληνικό θα διεξαχθούν οι προκριματικοί αγώνες μπάσκετ, που επρόκειτο να γίνουν στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας (ΣΕΦ). Ο σχεδιασμός άλλαξε με την επίσημη αιτιολογία ότι στο ΣΕΦ θα διεξαχθούν οι προκριματικοί αγώνες του βόλεϊ και δεν υπάρχει δυνατότητα φιλοξενίας του αθλήματος του μπάσκετ. Με τη σειρά του το άθλημα του βόλεϊ μεταφέρθηκε στο ΣΕΦ, μετά την απόφαση της κυβέρνησης να μην κατασκευάσει το Πολυδύναμο Αθλητικό Κέντρο στο Φαληρικό Ιππόδρομο, όπου προβλεπόταν να γίνει κλειστό για το βόλεϊ.

Μετά την παραπάνω εξέλιξη είναι προφανές ότι μικραίνει ιδιαίτερα ο χώρος του αεροδρομίου του Ελληνικού - παρά τις πρωθυπουργικές δεσμεύσεις - στον οποίο θα γίνει πάρκο. Αλλωστε, «ανοιχτά» παραμένουν μία σειρά από ζητήματα όπως:

  • Ποιες θα είναι ακριβώς οι ολυμπιακές εγκαταστάσεις οι οποίες θα δημιουργηθούν εκεί (ήδη πέραν όλων των άλλων χωροθετήθηκε και το γήπεδο μπάσκετ) και αν θα απομακρυνθούν όλες μετά το 2004 ή θα μείνουν μερικές εντασσόμενες στο... μητροπολιτικό πάρκο.
  • Πόση από τη συνολική έκταση θα πωληθεί σε ιδιώτες και επομένως θα τσιμεντοποιηθεί. Σύμφωνα με το επικρατέστερο σενάριο, στην τσιμεντοποίηση με τον τρόπο αυτό θα οδηγηθούν πάνω από 1.000 στρέμματα, ενώ η κυβέρνηση προσδοκά να αποκομίσει από την πώληση αυτή πάνω από 150 δισ. δρχ.
  • Αν θα μετατραπούν σε συνεδριακό κέντρο και ξενοδοχείο τα υπάρχοντα κτίρια, συνολικής επιφάνειας 310 στρεμμάτων, μέρος των οποίων μπορεί να χρησιμοποιηθεί κατά την Ολυμπιάδα ως ένα από τα δημοσιογραφικά χωριά.

Είναι χαρακτηριστικό ότι ο ίδιος ο πρωθυπουργός είχε δηλώσει: «Για το τι θα γίνει χρειάζεται συζήτηση. Χρειάζεται μελέτη που γίνεται και θα γίνεται από το υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ σε συνεργασία με όλα τα υπουργεία και τον Οργανισμό Αθήνας. Υπάρχουν ήδη σχέδια, αλλά αυτά θα πρέπει να συγκεκριμενοποιηθούν».

ΜΕΤΡΟ ΑΘΗΝΑΣ
«Πριβέ» επέκταση για το ... 2004!

Το ποσό των 150 δισ. δρχ. φέρεται διατεθειμένη να διαθέσει η κυβέρνηση για μια νέα επέκταση του μετρό μέχρι το 2004, που θα εξυπηρετεί σχεδόν αποκλειστικά τους Ολυμπιακούς Αγώνες! Την ίδια στιγμή, οι επεκτάσεις του μετρό προς τη Δυτική Αθήνα καρκινοβατούν, καθώς: Η επέκταση προς το Αιγάλεω βρίσκεται ακόμη στις μελέτες και είναι άγνωστο πότε θα δημοπρατηθεί και η επέκταση προς το Περιστέρι δεν έχει αρχίσει καν να κατασκευάζεται, αν και έχει ανατεθεί εδώ και αρκετούς μήνες. Μάλιστα πολλοί μιλούν ότι μέχρι το 2004 πρόκειται να λειτουργήσει με έναν μόνο σταθμό, αντί για τρεις...

Η κυβέρνηση, λοιπόν, επικαλούμενη πιέσεις της ΔΟΕ, επεξεργάστηκε τρία εναλλακτικά σενάρια για τη σύνδεση του μετρό με το Ολυμπιακό Στάδιο, από τα οποία επικρατέστερο είναι της κατασκευής υπόγειας σήραγγας μήκους 7 χλμ. από το σταθμό Πανόρμου ως το Ολυμπιακό Στάδιο, στο Μαρούσι, κόστους 150 δισ. δρχ. Οι άλλες λύσεις που είχαν μελετηθεί πρόβλεπαν: Κατασκευή τραμ κατά μήκος της διαχωριστικής νησίδας της Κηφισίας από την Πανόρμου ως τον Παράδεισο Αμαρουσίου με κόστος 150 δισ. δρχ. (κρίθηκε ανεπαρκές το μέσο από πλευράς επιβατικής κίνησης) ή κατασκευή υπόγειας γραμμής μετρό από τη Λ. Μεσογείων (Νομισματοκοπείο) μέχρι το ΟΑΚΑ, κόστους 110 δισ. δρχ. (κρίθηκε ακατάλληλη επειδή θα περνά κάτω από πολλά σπίτια και ήταν αμφίβολο αν θα ήταν έτοιμη μέχρι το 2004).

Η πρόταση αυτή, σύμφωνα με πληροφορίες, έχει σταλεί ήδη στη ΔΟΕ, με την υποσημείωση, πάντως, ότι δεν υπάρχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση για την υλοποίησή της. Δηλαδή οι κίνδυνοι για περικοπή κονδυλίων από τις άλλες επεκτάσεις του μετρό, κυρίως προς τη Δυτική Αττική, ή από άλλα έργα της επαρχίας για να γίνει το έργο αυτό είναι υπαρκτοί...

ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ 2004
Ειδική υπηρεσία στο ΥΠΕΧΩΔΕ για την κυκλοφορία

Προεδρικό Διάταγμα με το οποίο συστήνεται αυτοτελές Τμήμα Κυκλοφορίας, Φωτεινής Σηματοδότησης και Τηλεματικής 2004 στη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εργων του ΥΠΕΧΩΔΕ, προωθεί το υπουργείο. Σύμφωνα με ανακοίνωσή του, το ΠΔ αφορά την ανάγκη ελέγχου και διαχείρισης της κυκλοφορίας κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων 2004 και με τη σύσταση αυτού του τμήματος, αντιμετωπίζεται ακριβώς αυτή η ανάγκη.

Οι αρμοδιότητες του Τμήματος, που καθορίζονται από το Προεδρικό Διάταγμα είναι μεταξύ άλλων οι εξής: Ελεγχος και έγκριση των μελετών Συγκοινωνιακών Εργων. Ο έλεγχος και η έγκριση των μέτρων και των μελετών Διαχείρισης Κυκλοφορίας κατά τη διάρκεια εκτέλεσης των παραπάνω έργων. Ο έλεγχος και η έγκριση των μέτρων, καθώς και των μελετών Διαχείρισης Κυκλοφορίας, κατά τη διάρκεια διεξαγωγής των Ολυμπιακών Αγώνων. Ελεγχος και έγκριση των μελετών Σήμανσης. Οι ενέργειες για την έκδοση των απαιτούμενων αστυνομικών αποφάσεων κατά περίπτωση για όλα τα παραπάνω από τη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής. Η συνεχής παρακολούθηση των παραπάνω μέτρων και ρυθμίσεων σε συνδυασμό με τα άλλα εκτελούμενα μεγάλα έργα στο Νομό Αττικής (π.χ. ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ, Λ. Κηφισού, Αεροδρόμιο). Η συλλογή στοιχείων κυκλοφορίας στο βασικό οδικό δίκτυο του Νομού Αττικής για τις ανάγκες σχεδιασμού της κυκλοφορίας στα πλαίσια διεξαγωγής των Ολυμπιακών Αγώνων 2004. Ο έλεγχος και η έγκριση μελετών Φωτεινής Σηματοδότησης, που αφορούν στο αντικείμενο των μελετών και έργων της ΕΥΔΕ. Ο έλεγχος και η έγκριση των μελετών Προσαρμογής Φωτεινής Σηματοδότησης κατά τη διάρκεια διεξαγωγής των Ολυμπιακών Αγώνων. Ο έλεγχος και η έγκριση Μελετών Τηλεματικής που αφορούν στην εξυπηρέτηση των αναγκών διεξαγωγής της κυκλοφορίας. Ο έλεγχος και η λειτουργία του ολοκληρωμένου συστήματος διαχείρισης της κυκλοφορίας του Νομού Αττικής σε συνεργασία με όλους τους υπόλοιπους εμπλεκόμενους σχετικούς Φορείς. Η στελέχωση του Κέντρου Ελέγχου και Διαχείρισης της Κυκλοφορίας για το νομό Αττικής, όταν αυτό συσταθεί για θέματα διαχείρισης κυκλοφορίας, φωτεινής σηματοδότησης και τηλεματικής.

Αποχετευτικό έργο από την ΕΥΔΑΠ

Σύμφωνα με χτεσινή ανακοίνωση της ΕΥΔΑΠ στις 15 Μάρτη 2001 δημοπρατείται το έργο επέκτασης του κεντρικού συλλεκτήρα ακαθάρτων (ΑΚΘ) και ενίσχυσης του κεντρικού παραλιακού συλλεκτήρα ακαθάρτων (ΚΠΣ) ακτής Σαρωνικού, προϋπολογισμού 32,5 δισ. δρχ. Ο διαγωνισμός θα διεξαχθεί σε δύο φάσεις, στη φάση της προεπιλογής (15 Μάρτη) θα γίνει εκδήλωση ενδιαφέροντος από εταιρίες για την κατασκευή, από τις οποίες θα επιλεγούν 5 έως 12 που θα πάρουν μέρος στη β` φάση, στην οποία θα κληθούν να καταθέσουν τις οριστικές οικονομικές και τεχνικές προσφορές τους.

Οπως σημειώνει η ΕΥΔΑΠ, με το έργο αυτό επιτυγχάνεται μεταξύ των άλλων: Οριστική αποσυμφόρηση του νοτιοανατολικού τμήματος των δικτύων αποχέτευσης της πρωτεύουσας. Διασφάλιση της λειτουργίας, χωρίς υπερχειλίσεις, της αλυσίδας των αντλιοστασίων του ΚΠΣ Σαρωνικού. Ταχεία ανάπτυξη των δικτύων αποχέτευσης των περιοχών Ανω Βούλας, Ανω Γλυφάδας και Βάρης - Βάρκιζας.

Στην επέκταση του ΑΚΘ προβλέπεται ότι θα αποχετευτούν οι περιοχές των δήμων της β` Ακτής Σαρωνικού, δηλαδή Ν. Σμύρνης, Π. Φαλήρου, Αγ. Δημητρίου, Αλίμου, Ελληνικού, Ηλιούπολης, Αργυρούπολης, Γλυφάδας, Βούλας, Βουλιαγμένης και Βάρης - Βάρκιζας.

Μένει στα χαρτιά ο δορυφόρος

Σε αποτυχία εξελίσσεται το εγχείρημα εκτόξευσης του πρώτου ελληνικού τηλεπικοινωνιακού δορυφόρου. Το υπουργείο Μεταφορών - Επικοινωνιών εσπευσμένα ξεκινά νέες διαπραγματεύσεις με ιδιώτες, προκειμένου να αναλάβουν την κατασκευή, εκτόξευση και εκμετάλλευση του «Hellas Sat». Ομως, τα χρονικά περιθώρια θεωρούνται πλέον απαγορευτικά.

Ο σχεδιασμός του προγράμματος ξεκίνησε από το 1994. Εγιναν δύο άγονοι διαγωνισμοί για την ανάδειξη της εταιρίας που θα αναλάμβανε τη διεκπεραίωσή του. Ακολούθησαν συζητήσεις με την ξένη επιχείρηση ΕΜΙ, που δήλωνε ότι εκπροσωπεί κοινοπραξία, στην οποία θα συμμετείχε με ποσοστό τουλάχιστον 15% και ο ΟΤΕ.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΥΜΕ, ενώ ετοιμάζονταν να συνυπογράψουν τη σύμβαση, η ΕΜΙ έθεσε νέους όρους επιδιώκοντας παράταση των συζητήσεων. Επιπλέον, δεν κατέθεσε το καταστατικό της κοινοπραξίας που θα συμβληθεί με το δημόσιο, προκαλώντας αμφιβολίες για το πόσο μπορεί να καλύψει τα περίπου 200 εκατ. δολ. που απαιτούνται για το δορυφόρο.

Το ΥΜΕ γνωστοποίησε στην ΕΜΙ το πέρας των διαπραγματεύσεων. Επειγόντως κάλεσε σε συζήτηση μέχρι και αύριο, Παρασκευή, τη «New Skies Satelites» - άλλη ενδιαφερόμενη εταιρία. Παράγοντες των δύο πλευρών ίσως συναντηθούν σήμερα. Η νέα εταιρία φέρεται να στοχεύει σε κοινοπραξία με ελληνικές εταιρίες, που θα συμμετέχουν στο έργο κατά 20%.

Με αυτές τις καθυστερήσεις, η χώρα -ουσιαστικά- χάνει τη «θέση» στο διάστημα, που της παραχωρήθηκε από το Διεθνή Οργανισμό Τηλεπικοινωνιών. Ο δορυφόρος θα πρέπει να τεθεί σε επιχειρησιακή λειτουργία μέχρι τις 9/4/2002 και ήδη κατασκευάστριες εταιρίες θεωρούν ανεπαρκή το χρόνο που απομένει. Κάτι που εμμέσως πλην σαφώς παραδέχονται και στο ΥΜΕ.

Αναβάθμιση δικτύου σεισμογράφων

Το ποσόν των 585 εκατομμυρίων δραχμών πρόκειται να διαθέσει ο ΟΑΣΠ για την εκτέλεση προγράμματος «βελτίωσης, αναβάθμισης και επέκτασης των δικτύων σεισμογράφων και επιταχυνσιογράφων, με στόχο τη λειτουργία ενιαίων δικτύων, που θα παρέχουν άμεση πρόσβαση όλων των φορέων σε όλες τις πληροφορίες των δικτύων».

Οπως ανακοίνωσε χτες το ΥΠΕΧΩΔΕ, με το πρόγραμμα αυτό προβλέπεται η βελτίωση και αναβάθμιση (μετατροπή από αναλογικούς σε ψηφιακούς) των μονίμων σεισμολογικών σταθμών, η προμήθεια και εγκατάσταση νέων σεισμολογικών σταθμών σε περιοχές που είχαν μέχρι σήμερα ελλιπή κάλυψη, καθώς και η αναβάθμιση της ηλεκτρονικής υποδομής των σεισμολογικών φορέων για άμεση ανταλλαγή πληροφοριών. Επίσης, προβλέπεται η προμήθεια και εγκατάσταση νέων επιταχυνσιογράφων και η αναβάθμιση όσων ήδη λειτουργούν.



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ