ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 8 Οχτώβρη 2016
Σελ. /24
ΠΑΙΔΕΙΑ
Κινητοποιήσεις σε ΕΠΑΛ ενάντια στην κατάργηση τμημάτων

Αναβρασμός συνεχίζει να επικρατεί σε πολλά ΕΠΑΛ της χώρας, μετά την ανακοίνωση των υπουργικών αποφάσεων που οδηγούν σε κλείσιμο μια σειρά τμήματα, τομείς και ειδικότητες που χαρακτηρίζονται «ολιγομελή», σε ΕΠΑΛ όλης της χώρας. Αποτέλεσμα αυτής της κατάστασης είναι μαθητές να αναγκάζονται να αλλάξουν ειδικότητα ή να μετακινηθούν πολλά χιλιόμετρα μακριά, για να παρακολουθήσουν την ειδικότητα που έχουν επιλέξει. Θυμίζουμε ότι για το θέμα έχει καταθέσει Επίκαιρη Ερώτηση στη Βουλή το ΚΚΕ, ζητώντας να μην κλείσει κανένα τμήμα, όμως το Γραφείο του υπουργού Παιδείας ενημέρωσε τον βουλευτή του ΚΚΕ που την υπογράφει, ότι ο υπουργός δεν θα παραστεί στη Βουλή να την απαντήσει, λόγω ανειλημμένων υποχρεώσεων...

Στο μεταξύ, με αγωνιστικές κινητοποιήσεις απαντούν στον «κόφτη τμημάτων» μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς.

Στην Κρήτη, με αποφασιστικές κινητοποιήσεις εκπαιδευτικοί γονείς και μαθητές πέτυχαν να παρθούν πίσω οι αποφάσεις για κατάργηση μιας σειράς ειδικοτήτων. Συγκεκριμένα, στο Ρέθυμνο που υπήρχε απόφαση να κλείσουν δυο ειδικότητες στο ΕΠΑΛ, καθώς και στο ΕΠΑΛ Βρυσών Αποκορώνου Χανίων, που θα καταργούταν μια ειδικότητα, μετά από αποφάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων, μαθητικές καταλήψεις και αποφασιστική συμπαράσταση των Συλλόγων Γονέων και κινητοποιήσεις στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, κατάφεραν τα ΕΠΑΛ να κρατήσουν όλες τις ειδικότητές τους.

Αντίστοιχη κινητοποίηση γίνεται και στο ΕΠΑΛ στο Καστέλι Κισσάμου Χανίων, όπου αρχικά η απόφαση ήταν για κατάργηση 3 ειδικοτήτων και ήδη έχουν πετύχει να «σώσουν» τις δύο από αυτές, ενώ συνεχίζουν απαιτώντας λειτουργία και της τρίτης ειδικότητας. Οι μαθητές έχουν προχωρήσει σε κατάληψη, ο Σύλλογος Διδασκόντων, ο Σύλλογος Γονέων και η Ενωση Γονέων Κισσάμου με αποφάσεις τους απαιτούν να λειτουργήσουν και οι τρεις ειδικότητες, ενώ την αποφασιστική συμπαράσταση στον αγώνα τους έχουν εκφράσει και τα υπόλοιπα Γυμνάσια και Λύκεια του Κισσάμου. Μάλιστα, την Τετάρτη, εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές προχώρησαν για το θέμα σε κινητοποίηση στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κρήτης (στο Ηράκλειο), ενώ την Πέμπτη έκλεισαν όλες οι υπηρεσίες του Δήμου Κισσάμου.

Στη Λάρισα

Στη Λάρισα έγινε κινητοποίηση την Πέμπτη, με τη συμμετοχή πολλών μαθητών του 4ου ΕΠΑΛ που διεκδικούν να εγκριθεί η λειτουργία του ενός «ολιγομελούς» τμήματος στο σχολείο, καθώς και η λειτουργία όλων των ολιγομελών τμημάτων των ΕΠΑΛ του νομού, να μη γίνει καμία μεταφορά εργαστηρίων, για να μην εξαναγκάζονται μαθητές και καθηγητές να μετακινούνται από το 4ο ΕΠΑΛ στο 3ο και 1ο ΕΚ (Εργαστηριακό Κέντρο) και η Διεύθυνση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης να κάνει θετική εισήγηση στο Δημοτικό Συμβούλιο για τη μεταστέγαση του 4ου ΕΠΑΛ στο κτίριο της πρώην Παιδαγωγικής Ακαδημίας. Επιπλέον, οι μαθητές διεκδικούν τη λειτουργία του Τομέα Εφαρμοσμένων Τεχνών, να δοθούν αναλώσιμα για τα εργαστήρια και βιβλία ειδικοτήτων και για τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα.

Στο πλευρό τους βρέθηκαν και χαιρέτισαν εκπρόσωποι του ΜΑΣ, καθώς και ο Χρήστος Μπίκας, εκ μέρους της Ενωσης Γονέων Λάρισας, ο οποίος, μεταξύ άλλων, τόνισε ότι «το κλείσιμο των τμημάτων στα ΕΠΑΛ αποτελεί συνέχεια της πολιτικής των περικοπών και του λεγόμενου εξορθολογισμού στην Παιδεία, με τις περικοπές ωρών στο Γυμνάσιο, την κατάργηση υπευθύνων στα εργαστήρια σε Γυμνάσια και Λύκεια, τις αλλαγές στα Ολοήμερα στην Πρωτοβάθμια. Να μην επιτρέψουμε η μόρφωση των παιδιών μας και τα δικαιώματά μας να μπουν στο μόνιμο "κόφτη" κυβέρνησης - ΕΕ - ΣΕΒ - ΔΝΤ».

ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΚΕ
Τραγική η κατάσταση της Ειδικής Αγωγής στην Ηπειρο

Την τραγική κατάσταση της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης στην Ηπειρο και στα ειδικά σχολεία Ιωαννίνων αφορά η Ερώτηση που κατέθεσαν χτες στη Βουλή οι βουλευτές του ΚΚΕ Νίκος Μωραΐτης, Νίκος Καραθανασόπουλος, Γιώργος Λαμπρούλης προς τον υπουργό Παιδείας, Νίκο Φίλη.

«Η κατάσταση στο χώρο της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης αποτυπώνει το μέγεθος της υποβάθμισης και της απαξίωσης των συγκεκριμένων δομών διαχρονικά από τις κυβερνήσεις. Ηδη βρισκόμαστε στην πρώτη βδομάδα του Οκτωβρίου και στα ειδικά σχολεία και ευρύτερα στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση υπάρχουν τεράστια κενά και ελλείψεις προσωπικού. Αποτέλεσμα της κατάστασης αυτής είναι τα παιδιά είτε να είναι στο σπίτι τους, είτε στα σχολεία, χωρίς να λαμβάνουν την αναγκαία ειδική παιδαγωγική στήριξη.

Στην πιο φτωχή, με βάση τα στοιχεία των κρατικών υπηρεσιών, περιφέρεια της Ελλάδας, οι οικογένειες με παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες βιώνουν το τραγικό αδιέξοδο που προκαλεί η ανυπαρξία του κράτους στη στήριξη αυτών των παιδιών μέσα από την εκπαιδευτική διαδικασία», αναφέρεται στην Ερώτηση.

Τα στοιχεία που παρουσιάζουν οι βουλευτές του ΚΚΕ είναι αποκαλυπτικά: «Στα ειδικά σχολεία της Ηπείρου έχουν 8 κενά σε Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό και 27 σε Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό, είναι άγνωστο το προσωπικό των ειδικών δασκάλων που λείπει. Στα ειδικά σχολεία Ιωαννίνων λείπουν 2 ειδικοί δάσκαλοι και 3 γυμναστές. Από τις 39 αιτήσεις για Παράλληλη Στήριξη έχουν προσληφθεί μόλις 10 ειδικοί δάσκαλοι, που καλύπτουν τις ανάγκες των 20 παιδιών και μάλιστα σε διαφορετικά σχολεία.

Επιπλέον, με την έγκριση των αρμόδιων διοικητικών οργάνων και του Περιφερειακού Διευθυντή, ασκούνται πιέσεις και έχουν σταλεί στα σχολεία της γενικής εκπαίδευσης παιδιά που χρήζουν ειδικών σχολείων, γεγονός απαράδεκτο παιδαγωγικά».

Οι βουλευτές του ΚΚΕ ρωτούν τον υπουργό Παιδείας πότε θα προσληφθεί το αναγκαίο προσωπικό για να καλυφθούν όλες οι ανάγκες σε Ειδική Εκπαίδευση, στα ειδικά σχολεία, στην Παράλληλη Στήριξη και στα Τμήματα Ενταξης.

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ 1ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΑΡΤΕΜΙΔΑΣ
«Το σχολείο γίνεται κέντρο διερχομένων εκπαιδευτικών»...

Εδώ και ένα μήνα σχεδόν «τσαλακώνεται» διαρκώς από την πραγματικότητα η πλαστή εικόνα της «κανονικότητας» που επιχειρούσε να δώσει η κυβέρνηση για το άνοιγμα των σχολείων. Ενα ακόμα παράδειγμα γι' αυτό μεταφέρουν οι γονείς του 1ου Γυμνασίου Αρτέμιδας, που διαμαρτύρονται για την κατάσταση που επικρατεί στο σχολείο τους και εξηγούν: «Ενα μήνα τώρα εκπαιδευτικοί έρχονται και φεύγουν από το σχολείο, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να ξεκινήσει σωστά το μάθημα (...) Μας στέλνετε εκπαιδευτικούς από την άλλη άκρη της Αθήνας για να διδάξουν για 2 ή 3 ώρες και στη συνέχεια να πάνε σε άλλο σχολείο. Αντί να στείλετε έναν εκπαιδευτικό για 12 ώρες, στέλνετε 2 ή 3 της ίδιας ειδικότητας για να διδάξουν από 3 ή 4! Ετσι όμως το σχολείο γίνεται κέντρο διερχομένων εκπαιδευτικών», σχολιάζουν οι γονείς απευθυνόμενοι προς το υπουργείο Παιδείας.

Επιπλέον, οι γονείς καταγγέλλουν ότι «περίπου στο 1/3 των τμημάτων του σχολείου είτε δεν έχει ξεκινήσει η διδασκαλία των Μαθηματικών είτε αυτή γίνεται από εκπαιδευτικούς άλλων ειδικοτήτων (...) Θεωρούμε ότι είναι απαράδεκτο το μάθημα των Μαθηματικών να διδάσκεται από καθηγητές Φυσικής, Βιολογίας, Χημείας, Πληροφορικής κ.λπ.».

Οι γονείς απαιτούν μέτρα για να ξεκινήσει άμεσα ολόκληρο το εκπαιδευτικό πρόγραμμα των παιδιών, με μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό που θα διδάσκει τα μαθήματα της ειδικότητάς του (ειδικά στα Μαθηματικά), θα είναι αποκλειστικά εκπαιδευτικό προσωπικό του σχολείου, «που δεν θα τρέχουν στα μισά σχολεία της Ανατολικής Αττικής για να συμπληρώσουν το ωράριό τους, που δεν θα είναι το σχολείο μας απλά 3 ώρες για να συμπληρώσουν το μάθημά τους».

Συμπαράσταση στους μαθητές της Σάμης

Ψήφισμα αλληλεγγύης για τους διωκόμενους μαθητές του Γυμνασίου και Λυκείου Σάμης ενέκρινε ομόφωνα το Δημοτικό Συμβούλιο Ιθάκης. Καταδικάζει την παραπομπή σε δίκη τεσσάρων μαθητών για καταλήψεις που έγιναν στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Στις 13 Οκτώβρη τρεις απ' αυτούς δικάζονται στο δικαστήριο ανηλίκων στην Κεφαλονιά.

Το Δημοτικό Συμβούλιο Ιθάκης, υιοθετώντας το ψήφισμα της «Λαϊκής Συσπείρωσης», εκφράζει την αλληλεγγύη του στους διωκόμενους μαθητές και ζητά: Να μην περάσουν οι διώξεις και η τρομοκρατία σε βάρος τους. Να αποσυρθούν οι κατηγορίες και να τεθεί η υπόθεση στο αρχείο. Να πάρει η κυβέρνηση νομοθετική πρωτοβουλία για παύση κάθε δίωξης μαθητών που έχει κινηθεί με βάση την (καταργημένη) Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου. Να καταργηθεί όλο το νομοθετικό πλαίσιο ενάντια στις μαθητικές κινητοποιήσεις. Να σταματήσει η τιμωρία των αγώνων και η καταστολή τους.

Σαν παλιά ελληνική κωμωδία...

Η επιστροφή σε μια εποχή που δυο - τρεις εκπαιδευτικοί δίδασκαν όλα τα μαθήματα είναι ένας μέγιστος υπαρκτός αναχρονισμός της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, κόντρα στην εικόνα της «κανονικότητας» που θέλει να παρουσιάσει στα σχολεία. Από τη μια, στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, με τις δεύτερες και τρίτες αναθέσεις, βάζουν π.χ. καθηγητές Αγγλικών ή θεολόγους να διδάσκουν Ιστορία, κι από την άλλη στα δημοτικά σχολεία δυσκολεύονται να φτιάξουν πρόγραμμα και συχνά δάσκαλοι μπαίνουν στο ρόλο των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων. «Στο σχολείο μας ο διευθυντής καλύπτει κάποιες ώρες το μάθημα της Μουσικής»... «Με τις ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων που συνεχίζουμε να έχουμε δεν μπορεί να λειτουργήσει ακόμα το Ολοήμερο πρόγραμμα»... «Σε εμάς έβαλαν δάσκαλο να κάνει στα παιδιά γυμναστική. Αν σπάσει κανένα τους κάνα πόδι ποιος θα πάρει την ευθύνη;»... Πρόκειται για μαρτυρίες από σχολεία της Αττικής, που κάνουν γονείς κι εκπαιδευτικούς να χαριτολογούν ότι γυρνάμε στην εποχή που ο δάσκαλος έκανε γυμναστική με σκαρπίνι και κοστούμι δίνοντας παραγγέλματα με τη σφυρίχτρα, όπως ο Ορέστης Μακρής στο «Το ξύλο βγήκε απ' τον παράδεισο»...



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ