ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 4 Ιούνη 2014
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΥΜΠΑΣ
Μεγάλες οι επιπτώσεις στα παιδιά των λαϊκών οικογενειών από την κατάσταση στην Παιδεία

Από τη χτεσινή συνάντηση στο υπουργείο Παιδείας
Από τη χτεσινή συνάντηση στο υπουργείο Παιδείας
Συνάντηση με την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας και τον υπουργό Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλο είχε χτες ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ Δ. Κουτσούμπας. Στην αντιπροσωπεία του ΚΚΕ συμμετείχαν και ο Ν. Σοφιανός, μέλος του ΠΓ της ΚΕ και ο Γ. Γκιόκας, βουλευτής, μέλος της ΚΕ.

Αμέσως μετά τη συνάντηση ο Δ. Κουτσούμπας έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Ζητήσαμε τη συνάντηση με την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για ενημέρωση πάνω στο μεγάλο πρόβλημα της Παιδείας και των εξελίξεων που έχουμε αυτό το διάστημα.

Βρισκόμαστε, όπως ξέρετε, μέσα στις πανελλήνιες εξετάσεις, βρισκόμαστε στις προαγωγικές εξετάσεις των τάξεων των λυκείων και των γυμνασίων. Υπάρχουν πάρα πολλά σοβαρά προβλήματα. Μας δόθηκε η ευκαιρία σαν ΚΚΕ να εκφράσουμε ξανά την αντίθεσή μας, την ανησυχία μας για το ζήτημα της τράπεζας θεμάτων, τις επιπτώσεις που θα έχει στα παιδιά, κυρίως της Α' Λυκείου. Θέσαμε το ζήτημα, αν υπάρχει κάποια δυνατότητα, να αντιμετωπιστεί αυτό το πρόβλημα άμεσα, έτσι όπως έχουν εξελιχθεί τα πράγματα.

Ταυτόχρονα ενημερωθήκαμε και θέσαμε το ζήτημα της συγχώνευσης ή κατάργησης μιας σειράς σχολείων σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και τα προβλήματα που προκύπτουν από αυτές τις συγχωνεύσεις και τις καταργήσεις. Και βεβαίως, μας δόθηκε για μια ακόμη φορά η ευκαιρία να θέσουμε το ζήτημα της κάλυψης κενών έγκαιρα, όσο γίνεται πιο έγκαιρα, γιατί με τη μεγάλη μάζα εκπαιδευτικών που θα συνταξιοδοτηθεί φέτος και βέβαια χωρίς προσλήψεις, μπορεί να δημιουργηθούν κενά στα σχολεία, με αποτέλεσμα να έχει άμεσες επιπτώσεις στο μέλλον των παιδιών μας, στο μέλλον των παιδιών κυρίως των λαϊκών οικογενειών. Οπως ξέρετε, η παραπαιδεία έχει φουντώσει, οι φροντιστηριάρχες πανηγυρίζουν αυτό το διάστημα και από αυτήν την άποψη το ΚΚΕ στέκεται στο πλευρό της κάθε λαϊκής οικογένειας για να αντιμετωπιστούν αυτά τα προβλήματα.

Ηταν πολύ χρήσιμη η ενημέρωση και τα στοιχεία που συγκεντρώσαμε έτσι ώστε να αξιοποιηθούν και στην κοινοβουλευτική δράση του Κόμματος, αλλά κυρίως στη δράση μας μέσα στο κίνημα, στους αγώνες των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των γονιών».

Σε ερώτηση σχετικά με τις συγχωνεύσεις - καταργήσεις σχολείων και τις κινητοποιήσεις που γίνονται, ο Δ. Κουτσούμπας είπε:

«Εμείς θεωρούμε ότι δεν πρέπει να γίνει καμιά κατάργηση σχολικής μονάδας, καμιά συγχώνευση. Δημιουργούνται πάρα πολλά προβλήματα, συσσωρεύονται μαθητές, μεγαλώνουν τα τμήματα, οι εκπαιδευτικοί δεν μπορούν να καλύψουν τα κενά στη μαθησιακή διαδικασία και αυτό έχει άμεση επίπτωση στο μέλλον των παιδιών, στο μέλλον των παιδιών μας. Και αυτό πρέπει να μας απασχολήσει αποφασιστικά. Δεν μπορεί να υποτασσόμαστε συνέχεια σε αυτό το ζήτημα, με μειώσεις εκπαιδευτικών, με μειώσεις σχολικών μονάδων, επειδή υπάρχει οικονομική κρίση, επειδή υπάρχουν κατευθύνσεις της ΕΕ, επειδή υπάρχει η συγκεκριμένη πολιτική».

Αντιεκπαιδευτικά αντιλαϊκά μέτρα

Σε πορεία ισοπέδωσης των μορφωτικών δικαιωμάτων βαδίζει η κυβέρνηση, υποθηκεύοντας, στο όνομα της «ανταγωνιστικότητας», το μέλλον των παιδιών, κυρίως των φτωχών λαϊκών οικογενειών. Στο μεταξύ, προβλήματα, ελλείψεις, αδιέξοδα στο σχολείο κάνουν τις λαϊκές οικογένειες να νιώθουν το ζήτημα της εκπαίδευσης σα θηλιά στο λαιμό. Κυρίως όσων τα παιδιά βρίσκονται στην ψυχοφθόρα διαδικασία των πανελλαδικών εξετάσεων επιλογής και κατάταξης στην ανώτατη εκπαίδευση. Οσων έχουν παιδιά στην Α' Λυκείου, τα οποία χρησιμοποιούνται σαν «πειραματόζωα» σε ένα σύστημα σχεδόν πανελλαδικού τύπου εξετάσεων. Οσων βρίσκονται στη διαδικασία να «επιλέξουν» την πορεία των παιδιών μετά το γυμνάσιο.

Αυτές τις ημέρες οι μαθητές της Α' Λυκείου εξετάζονται για την προαγωγή τους στην επόμενη τάξη με θέματα που, σε ποσοστό 50%, κληρώνονται από την περιβόητη «τράπεζα θεμάτων». Πρόκειται και για την πρώτη αλλαγή που μπαίνει σε εφαρμογή στην κατεύθυνση της υλοποίησης του «νέου» λυκείου. Οι μαθητές έφτασαν στις εξετάσεις αυτές μετά από μία χρονιά με κενά σε εκπαιδευτικούς, μέσα από ένα μαραθώνιο, κυριολεκτικά, για την κάλυψη της εξεταστέας ύλης μέχρι την τελευταία στιγμή, χωρίς φυσικά δυνατότητα να την αφομοιώσουν ή να καλύψουν κενά. Ηταν μια γεύση για το πώς το σχολείο θα υποταχθεί τελικά στις εξετάσεις, κάτι που αναμένεται να ενταθεί στην πλήρη εφαρμογή του μέτρου, οπότε το μάθημα θα μετατραπεί σε μία προετοιμασία για τις εξετάσεις, ιδιαίτερα αφού ο βαθμός των τάξεων του λυκείου θα μετρά για την εισαγωγή στην ανώτατη εκπαίδευση. Για όσους, βέβαια, «αντέχουν». Γιατί και αυτό το μέτρο έχει ξεκάθαρο ταξικό πρόσημο. Σύμφωνα με την Ομοσπονδία των ιδιοκτητών φροντιστηρίων, το νέο σύστημα έφερε ήδη αύξηση των εγγραφών της Α' Λυκείου στα φροντιστήρια κατά 15% και η πλήρης εφαρμογή της «τράπεζας θεμάτων» στο λύκειο θα αποτελέσει «μποναμά» για την παραπαιδεία.

Ειδικά φέτος, η εμμονή στην εφαρμογή της «τράπεζας θεμάτων» έδειξε τη σπουδή για προώθηση της μεταρρύθμισης στο λύκειο, παρά τις προειδοποιήσεις για τις επιπτώσεις του μέτρου. Ακόμα και το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, που είναι αρμόδιο για το μέτρο, είχε προτείνει για φέτος πιλοτική εφαρμογή του, ενώ είναι χαρακτηριστικό ότι ακόμα και μετά την έναρξη των εξετάσεων συνεχίζονταν οι αλλαγές στα θέματα που περιλαμβάνονται στην «τράπεζα». Περίπου 130 από τα θέματα των Γενικών Λυκείων έχουν αποσυρθεί από την ημέρα που δημοσιοποιήθηκε η «τράπεζα».

Σε ό,τι αφορά το περιεχόμενο της «τράπεζας θεμάτων», πρώτες εκτιμήσεις από εκπαιδευτικούς έκαναν λόγο για θέματα που απευθύνονται στο 25-30% των μαθητών. Τι γίνεται όμως με τους υπόλοιπους; Ταυτόχρονα με τη θεσμοθέτηση του ταξικού αυτού λυκείου ήρθε και η δημιουργία μίας τεχνικοεπαγγελματικής εκπαίδευσης, η οποία θα απορροφήσει όσους θα απορρίψει το εκπαιδευτικό σύστημα, όσους αποθαρρυνθούν από τη συνέχιση στη φοίτηση στο λύκειο. Η κυβέρνηση δεν έκρυψε ότι θεωρεί πρότυπο το σκληρά ταξικό σύστημα χωρών όπου μόλις το 30% πάει λύκειο και το 70% στην τεχνική εκπαίδευση, κυρίως στα ΣΕΚ και στη συνέχεια στη μαθητεία.

Οι αναδιαρθρώσεις στην εκπαίδευση δεν ξεκινούν, ούτε σταματούν στις εξετάσεις της Α' Λυκειου. Ταυτόχρονα, το υπουργείο Παιδείας προχωρά σε ένα κύμα συγχωνεύσεων και καταργήσεων σχολείων, ισχυριζόμενο, διά του υφυπουργού Σ. Κεδίκογλου, ότι αυτές γίνονται με παιδαγωγικά κριτήρια και επειδή τα χωριά «ερημώνουν». Ηδη έχει εκδοθεί η απόφαση για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση, σύμφωνα με την οποία 128 Δημοτικά σχολεία συγχωνεύονται σε 64. Τα 92 εντός Αττικής (η οποία δε δείχνει καμιά εικόνα «ερήμωσης») και είναι προφανές ότι δεν πρόκειται για μονοθέσια και διθέσια αλλά για εξαθέσια και πάνω. Επίσης, συγχωνεύονται 37 νηπιαγωγεία σε 30, όλα στην περιφέρεια. Αναμένονται δε οι τελικές αποφάσεις για συγχωνεύσεις στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Λιγότερα σχολεία, λιγότερες οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών και περισσότεροι μαθητές στην τάξη με αρνητικές συνέπειες στην εκπαιδευτική διαδικασία είναι η εικόνα που διαμορφώνεται, παρά τους ισχυρισμούς του υπουργείου ότι, ούτε λίγο, ούτε πολύ, συνιστά κίνηση αναβάθμισης η συγχώνευση ή κατάργηση ενός σχολείου.

Τα παραπάνω δεν είναι τα μοναδικά μέτρα που συνθέτουν ένα σκηνικό υποβάθμισης της εκπαίδευσης. Οι δαπάνες για την εκπαίδευση συνεχώς μειώνονται. Οι διορισμοί φτάνουν σε ιστορικά χαμηλά, με μόλις 212 διορισμούς (95 νηπιαγωγών, 17 δασκάλων και 100 καθηγητών όλων των ειδικοτήτων), τη στιγμή που χιλιάδες διαφαίνεται να είναι οι συνταξιοδοτήσεις. Ολα τα προβλήματα που βιώνουν οι γονείς, οι μαθητές, οι εκπαιδευτικοί δε θα τα αλλάξουν οι μεταρρυθμίσεις της κυβέρνησης. Δε θα τα λύσει το νέο σχολείο, γιατί αυτό ακριβώς είναι το νέο σχολείο. Η απάντηση μπορεί να έρθει μόνο από τον ίδιο το λαό, που έχει εμπειρία για το πώς έρχονται οι αλλαγές προς το συμφέρον του, πώς κατακτιούνται όλα αυτά που αξίζει ο ίδιος και τα παιδιά του, πώς προχωρά η Ιστορία.


Μ.Κ.

Εκδήλωση του ΚΚΕ για τα προβλήματα της Ειδικής Αγωγής

Θα παρέμβει ο Δημήτρης Κουτσούμπας

Η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ, τα Τμήματα Παιδείας - Ερευνας και Υγείας - Πρόνοιας της Κεντρικής Επιτροπής του Κόμματος, διοργανώνουν, ενόψει και της κατάθεσης στη Βουλή του «Νόμου για την Ειδική Εκπαίδευση», εκδήλωση - συζήτηση, με θέμα: «Τα οξυμένα προβλήματα της Ειδικής Αγωγής και η πρόταση του ΚΚΕ», την Τετάρτη 18/6 στις 10.30 π.μ., στην αίθουσα «Τρίτση», στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Αθηναίων (Ακαδημίας 50).

Στην εκδήλωση έχουν προσκληθεί οι Ομοσπονδίες, τα σωματεία των εργαζομένων στην Ειδική Αγωγή, οι Επιστημονικούς Φορείς της Ειδικής Αγωγής, οι συλλογικοί και συνδικαλιστικοί φορείς των ΑμΕΑ.

Θα παρέμβει ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας.



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ