Αφού «έφαγε τα μούτρα της» με τα περί «υποκινούμενων μειοψηφιών» τώρα καλεί σε ...διάλογο
Αφού είδε ότι δεν περνούν οι τσαμπουκάδες και οι συκοφαντίες και ενώ τα μπλόκα πληθαίνουν καθημερινά σε όλη τη χώρα, κάτω από την πίεση του αγώνα κινείται πλέον στη γνωστή τακτική της παραπληροφόρησης και της διαστρέβλωσης της πραγματικότητας που βιώνουν χιλιάδες βιοπαλαιστές αγρότες και κτηνοτρόφοι, αξιοποιώντας διάφορους τρόπους:
Ποια είναι όμως η πραγματικότητα: Καταρχάς οι αγρότες διεκδικούν αφορολόγητο πετρέλαιο, όπως έχουν οι εφοπλιστές. Επειτα, η επιστροφή του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (ΕΦΚ) στο πετρέλαιο, κερδήθηκε μέσα από τους σκληρούς αγώνες και τα μπλόκα των τελευταίων δύο χρόνων, καθώς στους αντίστοιχους προϋπολογισμούς δεν υπήρχε καμιά σχετική πρόβλεψη. Ταυτόχρονα, το ποσό που δόθηκε τα δύο τελευταία χρόνια δεν κάλυψε την αύξηση στην τιμή του πετρελαίου και είναι πολύ μικρότερο από τα χρήματα που δίνονταν πριν καταργηθεί η επιστροφή φόρου το 2016.
Αντίστοιχα, η κυβέρνηση πανηγυρίζει για το γεγονός ότι «έδωσε 400 εκατ. ευρώ για την ενίσχυση ρευστότητας του ΕΛΓΑ». Εδώ το θράσος περισσεύει: Η κυβέρνηση της ΝΔ προκλητικά παρουσιάζει την εφαρμογή του σχετικού άρθρου του κανονισμού του ΕΛΓΑ ως «κοσμογονία». Την ίδια ώρα, ο κανονισμός του ΕΛΓΑ, ενώ χαρατσώνει τους παραγωγούς με υπέρογκα ασφάλιστρα, δεν αναγνωρίζει και δεν αποζημιώνει το σύνολο των καταστροφών. Στην πλειοψηφία των περιπτώσεων δίνει μερικά ψίχουλα που δεν καλύπτουν ούτε καν τα καλλιεργητικά έξοδα, κι αυτά μετά από μεγάλη καθυστέρηση.
Αγροτικά οχήματα κατευθύνονταν και χτες στη γαλλική πρωτεύουσα
Απορρίπτοντας ως ανεπαρκή τα μέτρα που η κυβέρνηση ανακοίνωσε την Παρασκευή, αγρότες από όλη την επικράτεια δήλωναν αποφασισμένοι με τις ενώσεις τους να συνεχίσουν και τους αποκλεισμούς μεγάλων οδικών αξόνων, που συνδέουν σημαντικά αστικά κέντρα και αγορές φρέσκων λαχανικών και φρούτων, που αποτελούν κρίσιμους κόμβους διακίνησης προϊόντων διατροφής, όπως η «Ρενζίς», στα προάστια της πρωτεύουσας.
Τρακτέρ βρίσκονταν χτες στον δρόμο προς το Παρίσι, έχοντας ξεκινήσει ακόμα και από πολύ μακριά, όπως την Οξιτανία (νοτιοδυτικά), προχωρώντας με ταχύτητα 40 χιλιομέτρων / ώρα, διέσχιζαν περιοχές (π.χ. Καστιγιονέ) όπου κάτοικοι τους υποδέχονταν με χειροκροτήματα, εκφράζοντας αλληλεγγύη στον αγώνα τους, κόντρα και στην προσπάθεια της κυβέρνησης να το συκοφαντήσει, όπως κάθε φορά που ένα τμήμα του πληθυσμού κινητοποιείται και διεκδικεί δικαιώματα. Αντίστοιχα ήταν τα στιγμιότυπα και στην Αζέν (στη Νέα Ακουιτανία, νοτιοδυτικά επίσης), με δεκάδες τρακτέρ μα και άλλα αγροτικά οχήματα να απαρτίζουν κομβόι που κινούνταν αργά προς τον βορρά.
Copyright 2024 The Associated |
Την ίδια στιγμή, συνεχίζονταν και άλλες πολύμορφες κινητοποιήσεις, όπως αυτή που έκαναν χτες αγρότες στην περιοχή Φιζάκ (νότια), σε πολυκατάστημα του ομίλου «Leclerc», γεμίζοντας καρότσια με εισαγόμενα προϊόντα που ζήτησαν από τη διεύθυνση να απομακρύνει, καταγγέλλοντας την πολιτική που καταδικάζει πολλές φορές τα ντόπια προϊόντα να μένουν αδιάθετα, αφού στο όνομα της «υπεράσπισης της ανταγωνιστικότητας» αυτά συχνά κοστολογούνται πολύ περισσότερο από άλλα που όμως παράγονται εκατοντάδες χιλιόμετρα πιο μακριά...
Σε πολλές περιοχές, όπως τη Μασσαλία και την Μπορντό, στο πλευρό των αγροτών διαδήλωσαν και οδηγοί ταξί, που διαμαρτύρονται κι αυτοί για τις τιμές των καυσίμων και τα αδιέξοδα που μεγαλώνουν στον κλάδο. Από τη μεριά της, η κυβέρνηση Μακρόν - Ατάλ επιστράτευσε μόνο γύρω από το Παρίσι σχεδόν 15.000 αστυνομικούς, ενώ κοντά στην αγορά «Ρουζίς» χτες το απόγευμα εμφανίστηκαν και νέα τεθωρακισμένα οχήματα της χωροφυλακής.
Κινητοποιήσεις συνεχίζουν οι αγρότες και στο Βέλγιο, όπου και χτες προχώρησαν με τα τρακτέρ τους σε διαδηλώσεις και αποκλεισμούς μεγάλων δρόμων, ειδικά στις κεντρικές και νότιες περιοχές, συμπεριλαμβανομένων των προαστίων της πρωτεύουσας, των Βρυξελλών. Τις επόμενες μέρες διαδηλώσεις αναμένονται στην Αμβέρσα και τη Γάνδη, ενώ μια άλλη μεγάλη διαδήλωση προγραμματίζεται στις Βρυξέλλες την 1η Φεβρουαρίου, για να συμπέσει και με ειδική συνεδρίαση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου.
Στη Γερμανία κινητοποίηση έγινε χτες στο Αμβούργο με συγκέντρωση στο κέντρο της πόλης και αποκλεισμό σημείων πρόσβασης στο λιμάνι. Κεντρικό αίτημα παραμένει η απόσυρση της απόφασης για κατάργηση της επιδότησης του αγροτικού πετρελαίου. Περίπου 550 τρακτέρ μπήκαν στο κέντρο της πόλης από πέντε διαφορετικά σημεία εισόδου και κατευθύνθηκαν προς τον σιδηροδρομικό σταθμό. Αιφνιδιαστικά οι αγρότες κατευθύνθηκαν στη συνέχεια προς το λιμάνι, αποκλείοντας πολλά σημεία που οδηγούν στους τερματικούς σταθμούς των κοντέινερ.
Με αφορμή τις μεγάλες αγροτικές κινητοποιήσεις σε μια σειρά ευρωπαϊκές χώρες (Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία, Ρουμανία κ.α.), η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ σε Ερώτηση που κατέθεσε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή σημειώνει ανάμεσα σε άλλα:
«Αποδεικνύεται ότι η πολιτική της ΕΕ, της ΚΑΠ και των κυβερνήσεων οδηγεί σε τεράστια προβλήματα, ενώ αποκαλύπτεται η προπαγάνδα τόσο της κυβέρνησης της ΝΔ, με τις απαράδεκτες δηλώσεις του υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης Αυγενάκη για υποκινούμενες κινητοποιήσεις, όσο και των άλλων κομμάτων, που εξωραΐζουν την εκρηκτική κατάσταση στην ΕΕ για να αποκρύψουν τη στρατηγική σύμπλευσή τους με την αντιλαϊκή πολιτική της ΕΕ, την οποία ακολουθεί και η κυβέρνηση της ΝΔ.
(...) Είναι πλέον καθαρό ότι το αστικό κράτος, σύμφωνα και με τις κατευθύνσεις της ΕΕ, αντιμετωπίζει την προστασία, την αποζημίωση των αγροτών και την αποκατάσταση των χωραφιών ως κόστος, καθυστερώντας τραγικά ακόμα και τα στοιχειώδη μέτρα ανακούφισης που υποσχέθηκε (...)
Ταυτόχρονα, το αγροτικό εισόδημα έχει φτάσει στα τάρταρα εξαιτίας του κόστους παραγωγής, που εξακολουθεί να είναι υψηλό για να εξασφαλίζονται τα μονοπωλιακά υπερκέρδη των επιχειρηματικών ομίλων της Ενέργειας κ.ά., της μειωμένης παραγωγής, των χαμηλών τιμών που δίνουν οι εμποροβιομήχανοι στα αγροτικά προϊόντα, αλλά και των μειώσεων στη Βασική Ενίσχυση και των ανατροπών στην καταβολή των υπόλοιπων ενισχύσεων, που έφερε η νέα ΚΑΠ».
Με βάση τα παραπάνω, οι ευρωβουλευτές του Κόμματος ρωτούν «πώς τοποθετείται η Επιτροπή στο γεγονός ότι:
- Αποδεδειγμένα πλέον οι κατευθύνσεις της ΕΕ συγκρούονται με τις ανάγκες των βιοπαλαιστών παραγωγών για πλήρη και καθολική ασφάλιση, με ευθύνη του κράτους, και αποζημίωση παραγωγής και αγροτικού κεφαλαίου στο 100% από όλους τους φυσικούς κινδύνους, ασθένειες και νόσους, για έργα και υποδομές που να εξασφαλίζουν προστασία από τις φυσικές καταστροφές.
- Η εφαρμογή της νέας Κοινής Αγροτικής Πολιτικής 2023 - 2027 επιδεινώνει τη θέση των βιοπαλαιστών αγροτών, καθώς βασικό της κριτήριο είναι η απαρέγκλιτη ευθυγράμμιση της αγροτικής παραγωγής στις προτεραιότητες των μονοπωλίων της ΕΕ ("ψηφιακός μετασχηματισμός", "πράσινη μετάβαση", "εξωστρέφεια" κ.λπ.).
- Κυβερνήσεις - ΕΕ, υπηρετώντας τον μονοπωλιακό ανταγωνισμό για την κερδοφορία, στέλνουν στις ελληνικές καλένδες τα δίκαια αιτήματα των αγροτών για φτηνό αγροτικό ρεύμα, αφορολόγητο πετρέλαιο, εξασφάλιση προσιτών αγροτικών μέσων, εφοδίων και μηχανημάτων με ευθύνη του κράτους, κατάργηση του ΦΠΑ στα είδη πλατιάς λαϊκής κατανάλωσης, μέτρα προστασίας της παραγωγής από φυσικές καταστροφές και ασθένειες».