ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 28 Σεπτέμβρη 2006
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ
Διόδια από την άνοιξη

Eurokinissi

«Τσουχτερά» διόδια θα αρχίσουν να πληρώνουν από την άνοιξη του 2007 όσοι κινούνται και στην Εγνατία οδό. Αυτό δήλωσε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιάς, ο οποίος ολοκλήρωσε χτες τριήμερη περιοδεία στα έργα της Εγνατίας, επιβεβαιώνοντας σχετικό ρεπορτάζ του «Ρ» από το καλοκαίρι.

Ο υπουργός δεν «άνοιξε τα χαρτιά» του σχετικά με το ύψος των διοδίων, αλλά θεωρείται σίγουρο ότι θα είναι αρκετά πιο αυξημένα σχετικά με την τιμή των 2,50 ευρώ που είναι σήμερα στην Εθνική Οδό Κι αυτά, όμως, προβλέπεται το 2007 να αυξηθούν, καθώς οι εισπράξεις θα δοθούν ως προίκα στους κατασκευαστικούς ομίλους για να κατασκευάσουν άλλα τμήματα με το σύστημα των «συμβάσεων παραχώρησης».

Σ' όλο το μήκος της Εγνατίας προβλέπεται να υπάρξουν 13 σταθμοί διοδίων, που έχουν ήδη χωροθετηθεί με το νόμο του Κτηματολογίου, ενώ η λειτουργία τους θα αρχίζει σταδιακά και στο βαθμό που παραδίδονται τα έργα. Σημειώνουμε ότι μέχρι σήμερα έχουν ολοκληρωθεί 446 χιλιόμετρα του δρόμου από τα 670 συνολικά, ενώ άλλα 34 προβλέπεται να παραδοθούν μέχρι το τέλος του χρόνου.

Το συνολικό κόστος του έργου, μαζί με τις κάθετες προσβάσεις του, θα φτάσει στο αστρονομικό ποσόν των 6,5 δισ. ευρώ. Ιδιαίτερα στην Ηπειρο, το μέσο κόστος ανά χιλιόμετρο ανέβηκε στα 30 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, όπως αποκαλύφθηκε τον περασμένο χειμώνα, δε λείπουν οι κακοτεχνίες, τουλάχιστον στο τμήμα της Θράκης.

ΔΙΚΗ «ΡΙΚΟΜΕΞ»
«Τα αφεντικά κυνηγούσαν μόνο το χρήμα»

«Το παράνομο πατάρι λειτούργησε σαν εκκρεμές στο σεισμό, με αποτέλεσμα το κτίριο να καταρρεύσει σαν χάρτινος πύργος». Με τα λόγια αυτά, μία από τους συγγενείς των θυμάτων, η Ζωή Χερουβείμ, που στο σεισμό του 1999 έχασε τον σύζυγό της, υπέδειξε με την κατάθεσή της, τι ακριβώς έφταιξε για την κατάρρευση του φερέτρου της «Ρικομέξ».

Με τις τελευταίες συγκλονιστικές καταθέσεις των μαρτύρων κατηγορίας, συνεχίστηκε χθες η δίκη της «Ρικομέξ» σε δεύτερο βαθμό, στο Μεικτό Ορκωτό Εφετείο Κακουργημάτων.

Για ακόμα μία μέρα, οι συγγενείς των 39 θυμάτων μίλησαν για την απαράδεκτη κατάσταση του κτιρίου, το οποίο και είχε χτιστεί με λιγότερες κολόνες, χωρίς δοκάρια και με άλλες παραλείψεις και κακοτεχνίες, αλλά και με την ανοχή και συνενοχή των κρατικών μηχανισμών, όπως η Πολεοδομία.

«Το μόνο που κυνηγούσαν στην εταιρεία είναι το χρήμα και τίποτα άλλο», τόνισε η Ζ. Χερουβείμ και συμπλήρωσε: «Και ενώ οι δικοί μας άνθρωποι χάθηκαν, η επιχείρηση πήγε στην Τουρκία και σήμερα είναι πάμπλουτοι».

Να σημειωθεί ότι η «Ρικομέξ» από τους συνδικαλιστές του χώρου πριν το σεισμό θεωρούνταν εργασιακό «κάτεργο».

«Ο αδελφός μου δούλευε λίγους μήνες στην "Εστία Εμπορική" που συστεγαζόταν με τη "Ρικομέξ" και είχε πάει με την προϋπόθεση ότι θα έφευγαν μέχρι τα Χριστούγεννα για άλλο κτίριο», επισήμανε με την κατάθεσή της η Φιλ. Τζάκη. Και η μητέρα της Ιωάν. Τζάκη συμπληρώνει: «Οταν είδα πώς είχε γίνει το κτίριο αμέσως μετά το σεισμό είπα: Το παιδί μου δεν πρόκειται να βγει ζωντανό από αυτό το πράγμα...».

ΒΟΡΕΙΟΣ ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΚΡΗΤΗΣ
«Πρωταθλητής» σε οδική (αν)ασφάλεια

Σε φονικό «Πέταλο Μαλιακού» τείνει να μετατραπεί ο Βόρειος Οδικός Αξονας της Κρήτης με 21 νεκρούς από τροχαία το 2000 που έφτασαν τους 37 το 2005 (αύξηση 75%). Είναι χαρακτηριστικό ότι τα δύο από τα τρία χειρότερα δυστυχήματα που συνέβησαν σε όλη τη χώρα το τελευταίο τρίμηνο έγιναν σ' αυτόν τον οδικό άξονα.

Τα στοιχεία αυτά δόθηκαν χτες σε συνέντευξη Τύπου από τους εκπροσώπους του ΤΕΕ και του ΕΚΑΒ, με αφορμή την Ημερίδα που συνδιοργανώνουν σήμερα το πρωί στο ΕΒΕΑ με θέμα «Οδική Ασφάλεια και ΕΚΑΒ: Μετά το ατύχημα τι;».

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσαν, η χώρα μας εξακολουθεί να θρηνεί εκατοντάδες ανθρώπινα θύματα το χρόνο από τροχαία ατυχήματα (1.614 νεκροί το 2005, έναντι 1.670 το 2004). Οπως τόνισε ο πρόεδρος του ΤΕΕ Γ. Αλαβάνος, τα τροχαία ατυχήματα στοιχίζουν κάθε χρόνο στην οικονομία της χώρας 80 δισ. ευρώ, ενώ αν διαθέταμε μόνο το 1% από αυτά (κάπου 80 εκατ. ευρώ) θα αντιμετωπίζαμε σημαντικούς τομείς πρόληψης (έργα συντήρησης, εξοπλισμός υπηρεσιών άμεσης βοήθειας κλπ.). Ακόμα όμως - όπως κατάγγειλε - και η νομοθεσία αντιστρατεύεται την προσπάθεια πρόληψης, φέρνοντας ως παράδειγμα τα λεωφορεία για τα οποία προβλέπει μεν όριο ηλικίας τα 15 χρόνια, αλλά επειδή κάτι τέτοιο δεν προβλέπεται για τα σχολικά, τελικά όταν αποσύρονται, μεταφέρουν μαθητές!

«Παιδαγωγικά»... πρόστιμα!

Πενταπλασιάζουμε τα πρόστιμα στο νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας «για να σώσουμε ζωές. Δεν είναι εισπρακτικός ο λόγος. Είναι καθαρά παιδαγωγικός»! Αυτό δήλωσε ο υπουργός Δημόσιας Τάξης Β. Πολύδωρας, μετά από σύσκεψη με τον υπουργό Μεταφορών Μ. Λιάπη, με θέμα την εφαρμογή της νομοθεσίας των οδικών μεταφορών.

Αντί λοιπόν να προχωρήσει η κυβέρνηση σε λύσεις που θα «χτυπήσουν» στη ρίζα το πρόβλημα, όπως μεταξύ άλλων βελτίωση του απαρχαιωμένου οδικού δικτύου - κυρίως του επαρχιακού -βρίσκει διέξοδο στην καταστολή και στην εισπρακτική λογική. Στη σύσκεψη αποφασίστηκε μεταξύ άλλων η εντατικοποίηση των ελέγχων στις λεωφορειολωρίδες με κινητές κάμερες.

ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΛΠΕ
Τους ενοχλεί η δράση της ΝΑΣ!

Τη διοίκηση των «Ελληνικών Πετρελαίων» (ΕΛΠΕ), «που έδωσε εντολή στο γενικό διευθυντή των Διυλιστηρίων Ασπροπύργου να κατεβάσει τις αφίσες της ΝΑΣ από τους πίνακες ανακοινώσεων, καθώς και το πανό που ήταν αναρτημένο στην είσοδο», καταγγέλλει, με ανακοίνωσή της, η ΚΟΒ Πετρελαίων του ΚΚΕ.

«Ενοχλεί τους Λάτσηδες και το μεγάλο κεφάλαιο η δράση της ΝΑΣ, γιατί αντιπαλεύει την αντιλαϊκή πολιτική των κομμάτων του δικομματισμού και των υποψηφίων τους στην Τοπική Αυτοδιοίκηση», σημειώνει το ΚΚΕ και καλεί τους εργαζόμενους να καταδικάσουν την ενέργεια της διοίκησης και να ψηφίσουν τους αγωνιστικούς συνδυασμούς που στηρίζουν το ΚΚΕ, το ΔΗΚΚΙ, η Κομμουνιστική Ανανέωση και η Παρέμβαση Αριστερών Πολιτών.

ΝΟΜΟΣ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ
Ζημιές σε βαμβακοκαλλιέργειες

Εκτεταμένες ζημιές σε περίπου 6.000 στρέμματα βαμβακοκαλλιέργειας, προκάλεσαν οι παρατεταμένες βροχοπτώσεις και το χαλάζι που σημειώθηκε σε περιοχές του Νομού Καρδίτσας, κυρίως στο Παλαιοκλήσι. Σύμφωνα με τη Διεύθυνση Αγροτικής Ανάπτυξης της Νομαρχίας Καρδίτσας, τα ποσοστά των ζημιών κυμαίνονται έως 30% και σε 2.500 στρέμματα από 30% έως 50%.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το χαλάζι χτύπησε δυνατά τα βαμβάκια σε μια περίοδο που διαμορφώνεται ο τελικός καρπός, ο οποίος, εκτός των άλλων, είναι και πολύ ευαίσθητος στην υγρασία. Οι βαμβακοπαραγωγοί ανησυχούν έντονα για το ενδεχόμενο να συνεχιστούν οι βροχοπτώσεις, κάτι που θα προκαλέσει νέες ζημιές, οι οποίες θα είναι και μη αναστρέψιμες. Παράλληλα, απαιτούν την άμεση καταβολή δίκαιων αποζημιώσεων από τον ΕΛΓΑ.

Την παράταση της προσωρινής κράτησης της πρώην ανακρίτριας Κ. Μπουρμπούλια για έξι μήνες ακόμη, αποφάσισε το αρμόδιο δικαστικό συμβούλιο. Η Κ. Μπουρμπούλια είχε χειριστεί την υπόθεση του Χρηματιστηρίου με τις μετοχές «φούσκες», που είχαν χάσει τα χρήματά τους χιλιάδες εργαζόμενοι.



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ