ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 28 Φλεβάρη 2007
Σελ. /32
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΦΟΙΤΗΤΕΣ - ΣΠΟΥΔΑΣΤΕΣ
Νέα συλλαλητήρια αύριο σε όλες τις πόλεις

Στην Αθήνα, στις 12 το μεσημέρι στα Προπύλαια. Μαζικές οι χτεσινές συνελεύσεις ενέκριναν το αγωνιστικό πρόγραμμα

Από τη διαδήλωση της προηγούμενης βδομάδας
Από τη διαδήλωση της προηγούμενης βδομάδας
Δεν το βάζουν κάτω. Και είναι αποφασισμένοι να δώσουν τη μάχη μέχρι τέλους. Να συνεχίσουν στο δρόμο του αγώνα που έχουν χαράξει κόντρα στις αντιδραστικές κατευθύνσεις των ΕΕ - ΝΔ - ΠΑΣΟΚ που προωθούν την εμπορευματοποίηση της γνώσης, το ξεπούλημα της δημόσιας και δωρεάν Παιδείας. Να στείλουν στο περιθώριο τους υποστηρικτές της ιδιωτικοποίησης, γυρνώντας την πλάτη στους ένθερμους διαφημιστές της. Φοιτητές και σπουδαστές βρίσκονται σε ετοιμότητα, ρίχνοντας όλες τις δυνάμεις τους στο νέο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο, που θα γίνει αύριο, Πέμπτη 1 Μάρτη, σε κάθε πόλη, σε κάθε γωνιά της Ελλάδας. Στην Αθήνα έχει δοθεί το γνωστό πλέον ραντεβού: 12 το μεσημέρι, στα Προπύλαια.

Είναι έτοιμοι να δώσουν άλλη μια αποστομωτική απάντηση στην ανύπαρκτη «πλειοψηφία» που με θράσος μιλάει για «μειοψηφίες». Ηδη χτες έγιναν δεκαέξι - από τις πιο μαζικές - Γενικές Συνελεύσεις σε πανεπιστήμια της Αθήνας, όπου πάρθηκε απόφαση για συνέχιση των καταλήψεων και κλιμάκωση του αγώνα, δίνοντας αποστομωτική απάντηση σε όσους ποντάρουν σ' ένα «ξεφούσκωμα». Στο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης τέσσερις σύλλογοι αποφάσισαν να συνεχίσουν τις καταλήψεις και να συμμετάσχουν στο συλλαλητήριο της Πέμπτης. Τις κινητοποιήσεις συνεχίζουν και στην Ανατολική Μακεδονία - Θράκη δύο φοιτητικοί σύλλογοι στην Κομοτηνή και δύο σπουδαστικοί στην Καβάλα. Ενώ Γενικές Συνελεύσεις πρόκειται να γίνουν σήμερα στα ΤΕΙ της Αθήνας. Να σημειωθεί ότι για την αυριανή κινητοποίηση έχουν κηρύξει δίωρη στάση εργασίας η ΟΛΜΕ και η ΔΟΕ.

Ηδη, όλες τις προηγούμενες μέρες, φοιτητές και σπουδαστές προχώρησαν σε πολύμορφες δράσεις και κινητοποιήσεις σε όλη την Ελλάδα. Με συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας, κλεισίματα δρόμων, συναυλίες, εξορμήσεις σε κεντρικούς δρόμους, συζητήσεις με τους περαστικούς, τους εργαζόμενους, μπλοκάρισμα της επιχειρηματικής λειτουργίας μέσα στις σχολές, προκειμένου «όλος ο λαός να γίνει κοινωνός της πάλης για την Παιδεία των αναγκών του, όχι των πολυεθνικών».

Από την προχτεσινή καθιστική διαμαρτυρία στην Πανεπιστημίου
Από την προχτεσινή καθιστική διαμαρτυρία στην Πανεπιστημίου
Η συζήτηση του σχεδίου - νόμου για την ανώτατη εκπαίδευση, του νόμου της ιδιωτικοποίησης και της υποβάθμισης ξεκίνησε χτες στη Βουλή και είναι ξεκάθαρο ότι πρόκειται για ένα νόμο κομμένο και ραμμένο στα μέτρα του κεφαλαίου.

  • Οι φοιτητές στη Θεσσαλονίκη καλούν σε συγκέντρωση στις 12 το μεσημέρι από το Πολυτεχνείο. Στην Κοζάνη στη 1 το μεσημέρι στην κεντρική πλατεία. Στην Αλεξανδρούπολη, στις 11 το πρωί, έξω από το Δημαρχείο. Στην Ξάνθη, στις 11 το πρωί στο Πολυτεχνείο. Στην Κομοτηνή στις 12 το μεσημέρι στην κεντρική πλατεία. Στην Καβάλα στις 12 το μεσημέρι στους Κήπους. Στις Σέρρες στις 6 το απόγευμα, πλατεία Ελευθερίας και στη Δράμα στις 12 το μεσημέρι, στην πλατεία Ελευθερίας.
ΝΕΑ ΒΙΒΛΙΑ
Ο καθένας και η γνώση του!

«Ο μαθητής συμμετέχει ενεργά στην οικοδόμηση - ανάπτυξη της γνώσης του. Ο διδάσκων θα πρέπει να οργανώσει την τάξη έτσι ώστε μέσα από κατάλληλες δραστηριότητες να δώσει τη δυνατότητα και την ευκαιρία στους μαθητές του να οικοδομήσουν τη γνώση, και παράλληλα να ελαττώσει σημαντικά το χρόνο που αφιερώνει για την παρουσίαση από τον ίδιο θεμάτων και εννοιών». (Μαθηματικά Β΄ Γυμνασίου, βιβλίο καθηγητή - εισαγωγή)

Στο παραπάνω απόσπασμα συμπυκνώνονται αρκετά ζητήματα από τη φιλοσοφία των νέων βιβλίων, των αναλυτικών προγραμμάτων, των στόχων αλλά και των συνεπειών τους. Οπως παρατηρείται, όταν γίνεται αναφορά στο τι θα αποκομίσει ο μαθητής, αναφέρεται η οικοδόμηση της «γνώσης του». Δηλαδή, ο καθένας έχει και από μία γνώση...

Δε γίνεται λόγος για θεωρία, κανόνες, δεδομένες ή αντικειμενικές γνώσεις κλπ. και μάλιστα τη στιγμή που μιλάμε για τα Μαθηματικά, που καλλιεργούν από μόνα τους τον ορθολογισμό, την επαγωγική σκέψη, την αυστηρότητα και απαιτητικότητα στη διατύπωση συμπερασμάτων και στην επιλογή του σωστού απ' το λάθος και της αλήθειας απ' το ψέμα.

Με τον τρόπο διδασκαλίας που προτείνουν τα νέα βιβλία (και όχι μόνο στα μαθηματικά) και που πλασάρονται με το ελκυστικό πακέτο της δήθεν καλλιέργειας της σκέψης του μαθητή, ο κάθε μαθητής μπορεί αντικειμενικά να φτάσει τις «γνώσεις» του μέχρι ένα σημείο. Και φυσικά δε θα φτάσουν όλοι στο ίδιο σημείο, κάτι που οδηγεί στο πολυπόθητο για την πολιτική που ακολουθείται στην παιδεία, «ξεκαθάρισμα», προκειμένου τα παιδιά από τα λαϊκά στρώματα να οδηγούνται από πιο νωρίς στην κατάρτιση. Γιατί, όταν οι εμπνευστές των νέων προγραμμάτων και βιβλίων υποστηρίζουν ότι ένας μαθητής μπορεί να «κατασκευάσει» τη γνώση, είναι σαν να παραδέχονται ότι δε θέλουν να μάθουν όλοι οι μαθητές κάποιες στοιχειώδεις γνώσεις που κατάκτησε ο ανθρώπινος νους μέσα σε 3.000 χρόνια. Οσα κι αν είναι τα χρόνια των σπουδών, ο μαθητής δεν μπορεί να αναπαράγει τη γνώση αυτή με πειραματικό, «βιωματικό» ή «οικοδομικό» τρόπο. Αρνούνται λοιπόν αυτή τη γνώση στη νέα γενιά.

Οπως εύστοχα παρατηρούν εκπαιδευτικοί, ο μαθητής ή μαθαίνει το νόμο της βαρύτητας απ' τον καθηγητή του ή όχι. Δε θα καθίσει κάτω από μια μηλιά μέχρι να του πέσει το μήλο για να σκεφτεί κι αυτός όπως ο Νεύτωνας την αιτία που το μήλο έπεσε. Το αν θα ανατρέξει σε πειράματα για να επιβεβαιώσει αυτό που είναι γνώση, ακολουθεί.

ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΤΟΥ «902»
Η ομιλία της Αλ. Παπαρήγα

Σήμερα, Τετάρτη, από την τηλεόραση του «902» θα μεταδοθεί στις 21.15 η ομιλία της Αλέκας Παπαρήγα, ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, στην εκδήλωση του ΚΣ της ΚΝΕ με θέμα: «Η γνώση είναι δύναμη».

Νωρίτερα, στις 20.50, στην εκπομπή «ΘΕΜΑΤΑ ΠΑΙΔΕΙΑΣ», ο Κ. Τσίφτης συνομιλεί με τον Γιώργο Ηρακλέους, μέλος της Γραμματείας ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών με θέμα «Ευέλικτη ζώνη, διαθεματικότητα».



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ