ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 27 Ιούλη 2010
Σελ. /28
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ - ΕΕ - ΔΝΤ
Με ενιαίο σχέδιο απέναντι στο λαό

Στην Αθήνα το κλιμάκιο της τρόικας. Σύνδεση μισθών - «παραγωγικότητας» στο δημόσιο τομέα, στο στόχαστρο ασφαλιστικά ταμεία, νοσοκομεία, πρώην ΔΕΚΟ, ΟΤΑ. Επισπεύδουν και την «απελευθέρωση στα κλειστά επαγγέλματα»

Τα ακόμη χειρότερα απέναντι στο λαό ετοιμάζουν η κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ σε συνεργασία με τα κλιμάκια των ΕΕ-ΔΝΤ-Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, που για το σκοπό αυτό και για τις παραπέρα «εξειδικεύσεις» βρίσκονται από χτες και για τις επόμενες δυο βδομάδες στην Αθήνα. Στα άμεσα πλάνα τους είναι η επίσπευση των βάρβαρων μέτρων που προβλέπουν στο μνημόνιο. Ενδεχομένως και μέσα στο Φθινόπωρο περνούν ξανά από την «κλίνη του Προκρούστη» τους μισθούς των δημοσίων υπαλλήλων δρομολογώντας αντίστοιχη κατάσταση και για τον ιδιωτικό τομέα. Με πρόσχημα το νέο μισθολόγιο, συνδέουν τους μισθούς με την «παραγωγικότητα» - όπως οι ίδιοι την προσδιορίζουν - προχωρώντας ταυτόχρονα και στην κατάργηση όλων των επιδομάτων. Λουκέτα και συγχωνεύσεις ετοιμάζουν για τις πρώην ΔΕΚΟ πετώντας στην ανεργία χιλιάδες εργαζόμενους. Πιο μπροστά βάζουν τώρα και την «απελευθέρωση» στα λεγόμενα κλειστά επαγγέλματα, εκχωρώντας έτσι ζωτικό χώρο στις ισχυρές επιχειρήσεις.

Ασφαλιστικά ταμεία, νοσοκομεία, πρώην ΔΕΚΟ, Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης μαζί με τις παραπέρα «διαρθρωτικές προσαρμογές» που αξιώνουν οι μερίδες της πλουτοκρατίας, μπαίνουν στις άμεσες προτεραιότητες της πολιτικής τους ενόψει της κατάρτισης και του νέου κρατικού προϋπολογισμού (2011) μαζί με τους νέους βάρβαρους φόρους πάνω στη λαϊκή κατανάλωση που θα μπουν σε εφαρμογή από την 1η Γενάρη του 2011 ή και ακόμη νωρίτερα σε περίπτωση και της παραμικρής αστοχίας στην αποδοτικότητα των μέτρων που ήδη εφαρμόζονται.

Η επισκόπηση των σαρωτικών μέτρων, η διαμόρφωση της πολιτικής και του χρονοδιαγράμματος ήταν στην ατζέντα της χτεσινής συνάντησης ανάμεσα στον υπουργό Οικονομικών Γ. Παπακωνσταντίνου με τους απεσταλμένους της τρόικας. Στις επόμενες μέρες θα γίνουν αντίστοιχες συναντήσεις με νευραλγικά υπουργεία που τους ενδιαφέρουν σε αυτή τη φάση και με την παρουσία του υπουργού Οικονομικών, ενώ σωρεία συναντήσεων έχουν προγραμματίσει και σε υψηλό υπηρεσιακό επίπεδο.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες από υψηλόβαθμα στελέχη του υπουργείου Οικονομικών :

  • Νοσοκομεία : Ιδιωτικές ελεγκτικές εταιρείες, ισχυρά μονοπώλια, που από τη φύση της δουλειάς έχουν αναπτύξει δεσμούς αίματος με άλλα μονοπώλια - μεγαλοπελάτες τους, έχουν βάλει στο χέρι τις δαπάνες και στοιχεία μεγάλων νοσοκομείων. Πρόκειται για το λεγόμενο «big 5», δηλαδή για τις εταιρείες Ernst & Younk, Price WaterHouse Coopers, Delloite & Touche, Grand Thornton και την KPMG, με τις οποίες η κυβέρνηση έχει υπογράψει σύμβαση για 1 χρόνο. Στη λίστα των «ελέγχων» μπαίνουν και άλλα νοσοκομεία ενώ η κυβέρνηση ετοιμάζεται να μπάσει στο παιχνίδι και άλλους ιδιώτες - ελεγκτές.
  • Ασφάλιση : Προλειαίνουν το έδαφος και για νέα μέτρα. Σύμφωνα με πληροφορίες από το υπουργείο Οικονομικών για τις σχετικές επεξεργασίες απαιτείται πρώτα η δημοσιοποίηση και της αναλογιστικής μελέτης.
  • Διαρθρωτικές προσαρμογές : Την τύχη που έχουν ετοιμάσει για τον ΟΣΕ και τις χερσαίες μεταφορές δρομολογούν τώρα για το σύνολο των πρώην ΔΕΚΟ με πρώτη προτεραιότητα αυτές που τις εμφανίζουν με τα μεγαλύτερα ελλείμματα. Σε αυτό το πλαίσιο δρομολογούν και όλες τις προϋποθέσεις παραπέρα οικονομικής ασφυξίας με το κόψιμο και των κρατικών εγγυήσεων, κλείνοντας το δρόμο ακόμη και για τραπεζικό δανεισμό. Είναι απόλυτα φανερό ότι θα κλιμακώσουν με νέα λουκέτα και συγχωνεύσεις πετώντας στη ανεργία ακόμη πολλές χιλιάδες εργαζόμενους. Αντικείμενο των διαβουλεύσεων κυβέρνησης - τρόικας είναι και η εφαρμογή του «Καλλικράτη» για τους ΟΤΑ, δρομολογώντας αντίστοιχες εξελίξεις. Στη λίστα με τις διαρθρωτικές προσαρμογές εντάσσουν τις ρυθμίσεις και τα μέτρα σε όφελος της πλουτοκρατίας, όπως την εκταμίευση του ΕΣΠΑ, τις συμπράξεις με τους ιδιώτες, το νέο αναπτυξιακό νόμο που αναμένεται να τα συζητήσουν κατά τη σημερινή συνεργασία τους. Εξω και πολύ πάνω από κάθε «πρόβλεψη» των ιμπεριαλιστικών μηχανισμών είναι η εξέλιξη του επίσημου πληθωρισμού που για το μήνα Ιούλη αναμένεται να σπάσει κάθε κοντέρ εξαιτίας και των νέων τρανταχτών ανατιμήσεων στο ΦΠΑ.
  • «Δημοσιονομικοί κίνδυνοι» : Καθ' υπόδειξη της τρόικας το υπουργείο Οικονομικών έχει συντάξει αναλυτική λίστα, προσδιορίζοντας ποσοτικά τις πιθανές αστοχίες για καθένα από τα μέτρα που προβλέπουν στο μνημόνιο. Κάθε απόκλιση, για καθένα από τους στόχους σηματοδοτεί νέες «παρεμβάσεις», αντιλαϊκά μέτρα προκειμένου σε κάθε περίπτωση να πιάσουν το συνολικό στόχο. Η λίστα με τους τυχόν «κινδύνους» είναι αντικείμενο ειδικής επεξεργασίας από τους ιμπεριαλιστικούς μηχανισμούς.
  • «Κλειστά επαγγέλματα» : Για το Φθινόπωρο αναμένεται το σχετικό νομοθέτημα, που αφορά σε μηχανικούς, δικηγόρους, συμβολαιογράφους, φαρμακοποιούς.
  • Φοροεισπρακτικός μηχανισμός : Από το β' εξάμηνο του 2010 θα δώσουν έμφαση στη «δομή και τις νέες πρακτικές» που θα εφαρμόσουν, δηλαδή στην εφαρμογή των συνταγών «τεχνογνωσίας» που πήραν κυρίως από το ΔΝΤ. Αποφασιστικός ρόλος εκχωρείται και πάλι σε ιδιώτες.
  • Ευέλικτα εργαλεία : Στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους ιδρύεται και ειδική «Διεύθυνση Δημοσιονομικής Διαχείρισης» στην αρμοδιότητα της οποίας είναι η «συνεργασία με την ΕΕ, το ΔΝΤ και άλλους διεθνείς Οργανισμούς για τους οποίους αποτελεί το συνδετικό κρίκο». Το συγκεκριμένο προβλέπεται σε τροπολογία που κατατέθηκε χτες στη Βουλή.
  • Τράπεζες : Σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου Οικονομικών, η τρόικα «δε φαίνεται να έχει αντίρρηση» (!) στη συμμετοχή του δημοσίου στην αύξηση μετοχικού κεφαλαίου που σχεδιάζει η Αγροτική Τράπεζα. Το κοινό κλιμάκιο της τρόικας συναντήθηκε με στελέχη της Τράπεζας της Ελλάδας ενώ για το τέλος της βδομάδας προγραμματίζουν συνάντηση με το διοικητή Γ. Προβόπουλο.
  • Δάνεια : Μετά τη σύνταξη των πορισμάτων από τα κλιμάκια Κομισιόν και ΔΝΤ, θα συντάξουν τις ειδικές εκθέσεις αξιολόγησης του κυβερνητικού έργου. Η εκταμίευση της δεύτερης δόσης του δανείου (9 δισ. ευρώ) πάντα με σκληρούς όρους τοκογλυφίας έχει οριστεί για τις 13 Σεπτέμβρη.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ
Στα μονοπώλια μεταφορές - αεροδρόμια

Με τη μέθοδο της «σαλαμοποίησης», η κυβέρνηση προωθεί τις αλλαγές που επιτάσσει η κερδοφορία των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων στον τομέα των μεταφορών

Με στόχο τη συγκέντρωση των εμπορευματικών μεταφορών από μεγάλες εταιρείες, οι οποίες στην πορεία θα αποκτήσουν τον έλεγχο του κλάδου, η κυβέρνηση έδωσε χτες στη δημοσιότητα το σχέδιο νόμου, το οποίο κατατίθεται αυτή τη βδομάδα στη Βουλή. Ταυτόχρονα, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Μεταφορών Υποδομών και Δικτύων Δ. Ρέππας, δίνονται σε «δημόσια διαβούλευση» άλλα δύο σχέδια νόμου, αναφορικά με την «αναδιοργάνωση της Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας» (ΥΠΑ) - όπου προβλέπεται η ...«αξιοποίηση», δηλαδή η ιδιωτικοποίηση των κρατικών αεροδρομίων της χώρας και η ένταξη των εναέριου χώρου ευθύνης της ΥΠΑ στον «Ενιαίο Ευρωπαϊκό Ουρανό» - και την «οδική ασφάλεια», όπου ανάμεσα σε άλλα προβλέπεται η αλλαγή των όρων λειτουργίας των πρατηρίων υγρών και αερίων καυσίμων, αλλά και ρυθμίσεις στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, που προμηνύουν αύξηση των τιμών των εισιτηρίων για τους κατοίκους της συμπρωτεύουσας.

Η τελική μορφή του νομοσχεδίου για τις εμπορευματικές μεταφορές, έτσι όπως τελικά συμφωνήθηκε στις Βρυξέλλες - «το νομοσχέδιο έτυχε διαβούλευσης με υπηρεσίες της ΕΕ», είπε χαρακτηριστικά ο Δ. Ρέππας - προβλέπει την υποχρεωτική σύσταση μεταφορικών εταιρειών, την πλήρη «απελευθέρωση» του καθεστώτος έκδοσης αδειών, καθώς και την «ελεύθερη» διαμόρφωση στα κόμιστρα, με ελάχιστες εξαιρέσεις ορισμένες περιπτώσεις νησιών και ορεινών περιοχών όπου μπορεί να επιβάλλεται ανώτατη τιμή. Θα ισχύσει τριετής μεταβατική περίοδος, μέχρι τις 31 του Δεκέμβρη του 2013.

Για τις εταιρείες που θα συσταθούν, παρέχεται η δυνατότητα ένταξής τους στον αναπτυξιακό νόμο - και παροχή κρατικών επιδοτήσεων δηλαδή για τους «αετονύχηδες» του χώρου - ενώ προβλέπεται και η αντικατάσταση του στόλου των οχημάτων με οχήματα που διαθέτουν νέους κινητήρες euro4 ή euro5.

Κατά τη μεταβατική περίοδο, για έκδοση άδειας φορτηγού δημοσίας χρήσης (ΦΔΧ), θα καταβάλλονται εισφορές - τέλη τα οποία θα μειώνονται σταδιακά, κατά 30% από 1η Γενάρη 2011 και 35% για τα επόμενα δύο χρόνια.

Οι αρχικές εισφορές, για το 2010, ορίστηκαν 10.000 ευρώ για τον πρώτο τόνο, 2.000 ευρώ για κάθε επόμενο και μέχρι τους επτά τόνους και για κάθε επιπλέον τόνο μέχρι και τους 40, το κόστος φτάνει τα 1.500 ευρώ. Για τη μεταφορά καυσίμων, ο πρώτος τόνος θα στοιχίζει 20.000 ευρώ και 2.000 ευρώ για κάθε επόμενο και μέχρι τους 42 τόνους.

Σχετική διάταξη προβλέπει ότι η αξία των σημερινών αδειών - η οποία είναι κατά πολύ υψηλότερη συνοπολογίζοντας και τη «μαύρη» αγορά που λειτουργούσε όλα αυτά τα χρόνια, με τη σιωπηλή συμφωνία όλων των κυβερνήσεων - θα θεωρείται κεφάλαιο στις νέες εταιρείες οδικών μεταφορών που θα συσταθούν. Ομως η συγκεκριμένη «πρόνοια», μόνο ως προσπάθεια να «χρυσωθεί το χάπι» στους αυτοαπασχολούμενους του χώρου μπορεί να εκληφθεί, αφού στην πραγματικότητα οι σημερινοί ιδιοκτήτες φορτηγών - ιδιαίτερα των μικρών - σταδιακά θα μετατραπούν από «μέτοχοι» των εταιρειών σε φτηνό εργατικό δυναμικό που θα δουλεύουν με όλο και πιο εξευτελιστικά μεροκάματα, όντας στη δούλεψη πια των πραγματικών μετόχων των μεγάλων εταιρειών οι οποίες με μαθηματική ακρίβεια σε σύντομο χρονικό διάστημα θα απορροφήσουν με τον έναν ή τον άλλο τρόπο τις μικρότερες. Είναι χαρακτηριστικό, άλλωστε, το γεγονός ότι στο κείμενο που δόθηκε στη δημοσιότητα, ο αριθμός των κυκλοφορούντων ΦΔΧ - 33.000 σήμερα - θεωρείται ιδιαίτερα υψηλός...

... και «ενιαίος ευρωπαϊκός ουρανός»

Σε αντίστοιχη λογική, εξυπηρέτησης δηλαδή της κερδοφορίας των μονοπωλιακών ομίλων, κινείται και το δεύτερο νομοσχέδιο που δόθηκε στη δημοσιότητα, υπό τον τίτλο «αναδιοργάνωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και άλλες διατάξεις». Σε αυτό προβλέπεται η παραχώρηση, μέσω μιας απλής Κοινής Υπουργικής Απόφασης, σε ιδιωτικές εταιρείες η οργάνωση και η λειτουργία των κρατικών αεροδρομίων, μια κίνηση που εντάσσεται στη συνολικότερη πολιτική της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ για την παράδοση του δημόσιου πλούτου στα ντόπια και ξένα μονοπωλιακά συμφέροντα.

Παράλληλα η κυβέρνηση, εφαρμόζοντας τις σχετικές ντιρεκτίβες της ΕΕ για τη διαμόρφωση του «Ενιαίου Ευρωπαϊκού Ουρανού» προχωρά στην αναδιάρθρωση της ΥΠΑ και στην υπαγωγή των ορίων ευθύνης της σε έναν ενιαίο «Τομέα Εναέριου Χώρου», στον οποίο περιλαμβάνεται επίσης η Κύπρος, η Ιταλία και η Μάλτα, ενώ παρατηρητές και συνδεδεμένα μέλη είναι η Τυνησία, η Αίγυπτος, η Ιορδανία και η Αλβανία. Η εφαρμογή του ξεκινά από το 2011 και ως βασικό στόχο έχει τη μείωση του κόστους των αεροπορικών εταιρειών - «την ανταγωνιστικότητά τους» επικαλέστηκε χτες ο υπουργός - ωστόσο τίθενται σοβαρά ερωτήματα γύρω από ζητήματα εθνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων...

Τέλος, στο ίδιο σχέδιο υπάρχει διάταξη γύρω από την πλήρη απελευθέρωση της αγοράς παροχής επίγειας εξυπηρέτησης αεροσκαφών, αλλά και η μη ένταξη χειριστών και μηχανικών της πρώην «Ολυμπιακής» στην ΥΠΑ.

...αλλά και νέα «χαράτσια» για τους οδηγούς

Τέλος, στο σ/ν για την «Οδική Ασφάλεια» προβλέπονται αλλαγές στη λειτουργία των ΚΤΕΟ, αφού σύμφωνα με το υπουργείο είναι «ύποπτο» το γεγονός ότι στο 90% των οχημάτων που ελέγχονται δε βρίσκονται ατέλειες, ενώ περίπου το 35% - 40% των οχημάτων δεν περνούν καθόλου τους απαραίτητους ελέγχους. Στο εξής, για να ασφαλίζεται κάποιο όχημα θα πρέπει να έχει περάσει και από έλεγχο ΚΤΕΟ. Επίσης, εισάγεται για πρώτη φορά «κάρτα θορύβου» στα δίκυκλα και τρίκυκλα οχήματα, ενώ στο νομοσχέδιο προβλέπεται επίσης η παροχή κινήτρων για τη δημιουργία συνεργείων και πρατηρίων αερίων καυσίμων. Ακόμη, σχετικά με τη λειτουργία των πρατηρίων υγρών καυσίμων, καταργείται ο περιορισμός της ελάχιστης απόστασης των 200 μέτρων αναμεταξύ δύο πρατηρίων και ο μόνος περιορισμός που υπάρχει πλέον είναι να λειτουργούν σε απόσταση τουλάχιστον 50 μέτρων, από χώρους όπου συνωστίζονται πάνω από πενήντα άτομα. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι βενζινάδικα που σήμερα λειτουργούν σε πολυκατοικίες, ξενοδοχεία και άλλους παρόμοιους χώρους θα πρέπει να απομακρυνθούν, με τη λήξη των μισθωτηρίων τους.

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ ΕΛΑΦΡΩΝ ΦΟΡΤΗΓΩΝ
Να αποσυρθεί το νομοσχέδιο

Την αντίθεσή της στη «λεγόμενη απελευθέρωση» των οδικών μεταφορών, δηλώνει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ιδιοκτητών Ελαφρών Φορτηγών (ΠΟΣΕΙΕΦΑ), καλώντας την κυβέρνηση να αποσύρει το σχέδιο νόμου και τους αυτοαπασχολούμενους του κλάδου και τα σωματεία τους να συμμετάσχουν μαζικά στην απεργία.

Στην ανακοίνωσή της σημειώνει ότι το σχέδιο νόμου «είναι κομμάτι της αντιλαϊκής - φιλομονοπωλιακής πολιτικής που θέλει να παραδώσει ολόκληρους κλάδους στο μονοπωλιακό κεφάλαιο. Ερχεται να συμπληρώσει τα πρόσφατα φορολογικά μέτρα που αύξησαν το ΦΠΑ και τη φορολόγηση μας». Και συνεχίζει: «Είμαστε αντίθετοι με το σχέδιο νόμου γιατί παραδίδει το μεγαλύτερο μέρος του μεταφορικού έργου σε λίγες μεγάλες μεταφορικές εταιρείες και η εφαρμογή του θα οδηγήσει με μαθηματική ακρίβεια χιλιάδες αυτοαπασχολούμενους στα μικρά ΔΧΦ είτε έξω από το επάγγελμα, είτε στην ομηρία των μεταφορικών εταιρειών με μισθούς πείνας και χωρίς δικαιώματα.

Η Ομοσπονδία προσθέτει ότι «αγωνιζόμαστε μαζί με όλους τους αυτοαπασχολούμενους και τους εργαζόμενους για την ανατροπή της αντιλαϊκής πολιτικής, παλεύουμε για έναν άλλο δρόμο ανάπτυξης που να εξυπηρετεί τις σύγχρονες λαϊκές ανάγκες και όχι τα κέρδη των μονοπωλίων, με δημόσιο έλεγχο και ιδιοκτησία όλων των μέσων μεταφοράς που θα εξασφαλίζει ανθρώπινη δουλειά, ικανοποιητικό εισόδημα και δικαιώματα στους εργαζόμενους στις μεταφορές».

Τέλος, ζητά: Η άδεια μικρού ΔΧ Φορτηγού να παραμείνει προσωπική. Οχι στην εκβιαστική σύσταση εταιρειών και στην επίσης εκβιαστική ένταξή μας σε εταιρείες. Κίνητρα για τη δημιουργία συνεταιρισμών με ευνοϊκή φορολογική μεταχείριση. Επέκταση των Νομαρχιακών Αδειών για μεταφορές σε όλη τη χώρα. Πρόγραμμα για την αγορά καινούριων φορτηγών με επιδότηση στο 50% της αξίας - με αποχαρακτηρισμό. Αλλαγή των απαγορευτικών κάτω των 8 τόνων πινακίδων των δήμων για τα Νομαρχιακά ΔΧ φορτηγά».

ΑΛΕΚΑ ΠΑΠΑΡΗΓΑ
Οι εργαζόμενοι να προετοιμαστούν για μεγάλο αγώνα

Δηλώσεις με αφορμή την επίσκεψη εκπροσώπων της τρόικας και τις κινητοποιήσεις στο χώρο των μεταφορών

Συνάντηση με την Αλέκα Παπαρήγα, ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, είχε χτες αντιπροσωπεία της Ενωσης Χειριστών Πολιτικής Αεροπορίας (ΕΧΠΑ) στην έδρα της ΚΕ στον Περισσό. Η αντιπροσωπεία της ΕΧΠΑ, με επικεφαλής τον πρόεδρό της , Γρ. Κωνσταντέλο, ενημέρωσαν την Αλ. Παπαρήγα για τις τελευταίες εξελίξεις σχετικά με την ενδεχόμενη συγχώνευση της «Olympic Air» και της «Aegean», αλλά και τα προβλήματα που υπάρχουν με τους απολυμένους της πρώην «Ολυμπιακής».

Αμέσως μετά, η ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ δήλωσε σχετικά με την επίσκεψη της τρόικας και τις κινητοποιήσεις στις μεταφορές.

Απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου, με αφορμή την παρουσία των εκπροσώπων της τρόικας στη χώρα και αν θεωρεί ότι «θα έρθουν και νέα μέτρα με την άφιξη των υπευθύνων του ΔΝΤ και της ΕΕ» σημείωσε:

«Οι εργαζόμενοι πρέπει όχι απλώς να είναι σε εγρήγορση, αλλά πρέπει ήδη να προετοιμάζουν τις κινητοποιήσεις των επόμενων μηνών, διότι στο στόχαστρο μπαίνουν τα ασφαλιστικά ταμεία, τα νοσοκομεία και οι πρώην ΔΕΚΟ.

Καταλαβαίνουμε, λοιπόν, πάρα πολύ καλά για τις πρώην ΔΕΚΟ επίκεινται συγχωνεύσεις, εξαγορές, ιδιωτικοποιήσεις π.χ. έχουμε την εξαγορά AEGEAN και "Ολυμπιακής" όπου εδώ αποδεικνύεται πόσα ψέματα έλεγαν τα προηγούμενα χρόνια, ό,τι δηλαδή θέλουν πολλές ιδιωτικές εταιρείες για να υπάρχει ανταγωνισμός. Ο,τι έχει απομείνει μισοκρατικό θα περάσει στους ιδιώτες, εφόσον θα έχουν ενδιαφέρον και το κυριότερο αυτό που βλέπουμε εμείς είναι ότι με διάφορους τρόπους και μέσω του κρατικού προϋπολογισμού και μέσω του "Καλλικράτη" θα υπάρχει μεγάλο πετσόκομμα στις παροχές και επιβολή νέων φόρων. Επομένως, οι εργαζόμενοι πρέπει να κάνουν τώρα προετοιμασία μεγάλου αγώνα, με κεντρικό σύνθημα "δεν αναγνωρίζουμε το χρέος, δεν αναγνωρίζουμε το μνημόνιο"».

Σε άλλη ερώτηση δημοσιογράφου για το πώς σχολιάζει τη «λευκή απεργία των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας από τη μια και την απεργία των οδηγών των ΔΧ φορτηγών», δήλωσε:

«Βεβαίως και τα θέματα της υπηρεσίας πολιτικής αεροπορίας και τα ζητήματα της μεταφοράς εμπορευμάτων τα βλέπουμε από τη σκοπιά της κοινωνικοποίησης της δημόσιας ιδιοκτησίας και του δημόσιου ελέγχου. Δεν μπορούμε να πούμε ότι συμπίπτουμε σε όλα τα αιτήματα τα οποία προβάλλονται, διότι δεν αρκεί να παλεύεις με τις συνέπειες της αγοράς. Πρέπει να παλεύεις εναντίον της ίδιας της αγοράς, διότι όταν υπάρχει αγορά οι συνέπειες δεν αντιμετωπίζονται. Δε θα δεχτούμε όμως σε καμία περίπτωση την απεργοσπαστική τοποθέτηση της κυβέρνησης, η οποία δε θέλει τις απεργίες, γιατί ακριβώς θέλει να ευνοήσει τη συγκέντρωση σε λιγότερα χέρια των πηγών της κερδοφορίας και του πλουτισμού και πάνω απ' όλα θέλει να τσακίσει κυριολεκτικά το δικαίωμα στην απεργία».

ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΦΟΡΤΗΓΩΝ - ΒΥΤΙΟΦΟΡΩΝ
Απεργία διαρκείας

Απεργία διαρκείας ενάντια στο νομοσχέδιο της κυβέρνησης για τις μεταφορές ξεκίνησαν από τα ξημερώματα της Κυριακής, 25 του Ιούλη, οι συνεργαζόμενες Ομοσπονδίες των ιδιοκτητών φορτηγών αυτοκινήτων δημόσιας χρήσης και βυτιοφόρων οχημάτων.

Αρχικά, είχαν αποφασίσει να ξεκινήσουν απεργιακές κινητοποιήσεις από τις 27 του Αυγούστου, ωστόσο, μετά τη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου την περασμένη Παρασκευή, όπου εγκρίθηκαν και τα νομοσχέδια του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, υπήρξε άμεση αντίδραση. Οι συνεργαζόμενες ομοσπονδίες κάλεσαν γενική συνέλευση το περασμένο Σάββατο με μοναδικό θέμα την έναρξη των κινητοποιήσεων από τα μεσάνυχτα της Κυριακής.

ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΟΙ ΥΓΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
Εξετάζουν την κήρυξη απεργίας

Την πιθανότητα κήρυξης απεργιακών κινητοποιήσεων εξετάζουν οι συνδικαλιστικοί φορείς των πρατηριούχων υγρών καυσίμων, αντιδρώντας στο νομοσχέδιο της κυβέρνησης με το οποίο καταργούνται οι σημερινές ελάχιστες απαιτούμενες αποστάσεις ανάμεσα στα πρατήρια.

Η διοίκηση της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδας (ΟΒΕ) συνεδριάζει σήμερα για να πάρει τις αποφάσεις της. Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ), επισημαίνει σε ανακοίνωσή της ότι «θα προχωρήσει σε κινητοποιήσεις και στο κλείσιμο των πρατηρίων», εφόσον το υπουργείο προχωρήσει στην κατάθεση του νομοσχεδίου, χωρίς να λάβει υπόψη τις θέσεις της, ενώ κάνει λόγο για προσπάθεια μονοπώλησης της αγοράς και διευκόλυνσης για τη λειτουργία πρατηρίων από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ