ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 26 Απρίλη 2014 - 2η έκδοση
Σελ. /24
ΝΕΟΛΑΙΑ
ΤΟΜΕΑΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΑΕΙ ΠΑΤΡΑΣ ΤΗΣ ΚΝΕ
Επιστημονική διάλεξη για τον Γ. Ρίτσο

Την επέτειο των 105 χρόνων από τη γέννηση του μεγάλου κομμουνιστή ποιητή Γιάννη Ρίτσου, που είναι ανήμερα την Πρωτομαγιά, τιμά η Τομεακή Οργάνωση ΑΕΙ Πάτρας της ΚΝΕ με μια επιστημονική διάλεξη που διοργανώνει στο Iδρυμα.

Η επιστημονική διάλεξη θα γίνει την Τετάρτη 30 Απρίλη, στη 1 μ.μ., στο αμφιθέατρο ΑΑ του πανεπιστημίου. Το περιεχόμενό της θα αφορά το πώς διδάσκεται ο Γιάννης Ρίτσος στις Παιδαγωγικές Σχολές και ποιο είναι το σύγχρονο νόημα του έργου του, ενώ η εκδήλωση θα περιλαμβάνει και αφιέρωμα στην 1η Μάη του '36 και στη συγγραφή του «Επιταφίου».

Θα μιλήσει η Ερη Ρίτσου, κόρη του ποιητή, συγγραφέας και υποψήφια στο ευρωψηφοδέλτιο του ΚΚΕ.

Για την προπαγάνδιση αυτής της ξεχωριστής εκδήλωσης η Τομεακή Οργάνωση έχει φτιάξει και διακινεί τέσσερις διαφορετικές προσκλήσεις, με φωτογραφίες του ποιητή και αποσπάσματα από τα έργα του «Γειτονιές του κόσμου», «Ρωμιοσύνη», «Τρία κόκκινα γράμματα» και από το σπαρακτικό «Επιτάφιος».

Οπως μας εξηγεί η Ζωή Χαχάμη, μέλος του Γραφείου Περιοχής Πελοποννήσου της ΚΝΕ, μιλώντας μας για αυτήν την αξιόλογη πρωτοβουλία: «Πρόκειται για μια πολιτική εκδήλωση μπροστά στην εκλογική μάχη, που όμως προσπαθήσαμε να έχει πρωτοτυπία και η μορφή της να ξεφεύγει από το συνηθισμένο χαρακτήρα της συγκέντρωσης, της εξόρμησης κ.τ.λ. και να είναι ελκυστική για το νέο κόσμο στον οποίο απευθυνόμαστε».

Αναφορικά με την επιλογή του Γ. Ρίτσου και του έργου του, η Ζ. Χαχάμη μάς εξηγεί ότι «στις Παιδαγωγικές Σχολές ουσιαστικά δεν διδάσκεται ο Ρίτσος. Σε βιβλία παλαιότερων ετών υπήρχαν τουλάχιστον αναφορές σε έργα του, αλλά τώρα πια δεν υπάρχουν αναφορές ούτε στα βιβλία του Παιδαγωγικού Τμήματος, ούτε στο Τμήμα της Φιλολογίας. Μόνη αναφορά που βρήκαμε είναι στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, όπου κι αυτή υπάρχει για να κάνει αντικομμουνισμό, αφού κατηγορούν το ΚΚΕ ότι καπηλεύεται τον Ρίτσο. Γενικά, ακόμα κι όταν ανοίγουν συζητήσεις, γίνεται προσπάθεια να αποκόψουν το έργο του Ρίτσου από την πολιτική του στράτευση».

Υπάρχει όμως κι άλλη μια πλευρά που αναδεικνύεται από αυτήν την πρωτοβουλία της ΚΝΕ κι έχει να κάνει με το πώς αντιμετωπίζουν και πρέπει να αντιμετωπίζουν οι φοιτητές την επιστήμη τους. Για παράδειγμα, όπως σημειώνει η Ζ. Χαχάμη «η ΔΑΠ οργανώνει συχνά κάποια σεμινάρια μοιράζοντας πιστοποιητικά στους φοιτητές που τα παρακολουθούν. Προσπαθεί έτσι να προσελκύσει φοιτητές που νοιάζονται για το επιστημονικό τους αντικείμενο και να προπαγανδίσει την κυρίαρχη πολιτική που λέει ότι το πτυχίο δεν αρκεί, ότι πρέπει ο καθένας να κυνηγάει πιστοποιήσεις, καταρτίσεις κι επιμορφώσεις με δικό του κόστος κι ευθύνη για να αυξήσει τα προσόντα του. Εμείς με αυτήν την επιστημονική διάλεξη, θέλουμε να δείξουμε ότι φυσικά και πρέπει ο φοιτητής να νοιάζεται για το επιστημονικό του αντικείμενο, αλλά να διεκδικεί να διδάσκεται και να ερευνά την αλήθεια, μέσα στη σχολή του όπως θα έπρεπε να γίνεται».


Εβαλαν ακόμα και σχολείο Ειδικής Αγωγής να κάνει μάθημα στις διακοπές!

Φέτος, οι μαθητές της περσινής Ε' τάξης του ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής Α' Βαθμίδας Σοφάδων στην Καρδίτσα, μόλις ολοκλήρωσαν τη φοίτησή τους, έμειναν για ένα χρόνο κλεισμένοι στα σπίτια τους. Γιατί οι μέχρι τώρα κυβερνήσεις έχουν «φροντίσει» να μην ιδρύσουν τη μετέπειτα εκπαιδευτική βαθμίδα ως όφειλαν. Με το φόβο του χρόνου να περιθωριοποιηθούν οι ίδιοι και να ζουν κλεισμένοι στα σπίτια τους, οι μαθητές της φετινής Ε' τάξης του ίδιου σχολείου αποφάσισαν να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους. Κατά το τρέχον σχολικό έτος προχώρησαν σε συμβολική κατάληψη. Στο πλευρό τους και τις μέρες της κατάληψης ήταν όλοι οι εκπαιδευτικοί του σχολείου, που αγωνιώντας για την ασφάλεια των μαθητών τους ήταν παρόντες στο σχολείο νωρίτερα της καθιερωμένης πρωινής προσέλευσης και έμεναν μέχρι τη λήξη του σχολικού ωραρίου και της αποχώρησης όλων των μαθητών.

Σήμερα, το υπουργείο Παιδείας έρχεται να τιμωρήσει μαθητές του ΤΕΕ ΕΑ Σοφάδων και τους καθηγητές τους, επειδή σήκωσαν το ανάστημά τους, βάζοντάς τους να «αναπληρώσουν» μαθήματα στις διακοπές του Πάσχα! Τιμωρεί εκείνους που τους στερεί ακόμη και τα στοιχειώδη, να μπορούν να παρακολουθήσουν οποιαδήποτε εκπαιδευτική διαδικασία, για όσο το θελήσουν, χωρίς να χρειαστεί να βάλουν το χέρι στην τσέπη.

Πρόκειται για πρόκληση και εμπαιγμό. Αν τα προβλήματα που δημιουργεί αυτή η απάνθρωπη πολιτική στη γενική εκπαίδευση είναι σοβαρά και πολυάριθμα, στην Ειδική Αγωγή εμφανίζονται σαν σε μεγεθυντικό φακό. Την ίδια ώρα, η κυβέρνηση φέρνει σε δημόσια διαβούλευση το νομοσχέδιο για την Ειδική Αγωγή. Ενα νομοσχέδιο συνέχεια του νόμου που ψηφίστηκε το 2008. Που οδηγεί ακόμη περισσότερες δομές σε κλείσιμο κι όσες επιβιώσουν θα συνεχίσουν να λειτουργούν ως παιδοφυλακτήρια, απεμπολώντας τον όποιο εκπαιδευτικό χαρακτήρα θα έπρεπε να έχουν. Παρατείνοντας ένα καθεστώς που θέλει τα Ειδικά Σχολεία κλειστά μέχρι και το Γενάρη. Να λειτουργούν με μαθητές εκ περιτροπής λόγω της έλλειψης προσωπικού. Με την μεταφορά των ΑμΕΑ να είναι για άλλη μια φορά στον αέρα. Τους εκπαιδευτικούς να γίνονται λάστιχο κι εκείνοι με τη σειρά τους θύματα άγριας εκμετάλλευσης. Με τους ιδιώτες να θησαυρίζουν απ' τα τεράστια κενά που σκόπιμα δημιουργούνται στο χώρο της Ειδικής Αγωγής. Κι όλα αυτά - όπως αναφέρεται υποκριτικά και στο νέο νομοσχέδιο - στο όνομα των «ίσων ευκαιριών» και της «συνταγματικής κατοχύρωσης και αναβάθμισης διαρκώς της Ειδικής Εκπαίδευσης»...


Ζητούν από τους μαθητές να ... υμνήσουν τους χορηγούς

Μαθητικός διαγωνισμός από το υπουργείο Παιδείας και την «Εταιρεία Ελλήνων Ευεργετών»

Στο πλαίσιο του «νέου σχολείου» που οικοδομείται, ενός σχολείου ιδιαιτέρως «φιλόξενου» σε όποιον και ό,τι προάγει ωμά την κυρίαρχη ιδεολογία και διαμορφώνει υποταγμένες συνειδήσεις, το υπουργείο Παιδείας από κοινού με την «Εταιρεία Ελλήνων Ευεργετών» διοργανώνει μαθητικό διαγωνισμό.

Αφορμή είναι ο γιορτασμός της «Ημέρας μνήμης και τιμής των Εθνικών Ευεργετών» στις 30 Σεπτέμβρη και η συμπλήρωση 200 ετών από την ίδρυση της Φιλικής Εταιρείας στις 14 Σεπτέμβρη. Οι μαθητές της Δ' και της Ε' τάξης Δημοτικού, για μία διδακτική ώρα, θα ζωγραφίσουν με θέμα «Οι Ελληνες Ευεργέτες και το έργο τους» και οι μαθητές της Στ' τάξης, για δύο διδακτικές ώρες, θα γράψουν έκθεση με θέμα «Η συμβολή των Ελλήνων Ευεργετών στη δημιουργία της σύγχρονης Ελλάδας». Οι μαθητές των Γ' Γυμνασίου, Α' και Β' Λυκείου, για δύο διδακτικές ώρες, θα γράψουν έκθεση με θέμα «Οι Εθνικοί Ευεργέτες του 19ου αιώνα έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στη συγκρότηση και ανάπτυξη του σύγχρονου ελληνικού κράτους. Οι έννοιες της φιλανθρωπίας, της φιλοπατρίας, της ανιδιοτελούς προσφοράς, της δωρεάς, της αλληλεγγύης και του φιλότιμου αναδείχθηκαν στο μέγιστο βαθμό με ιδεατό πρότυπο τη Φιλική Εταιρεία και Φιλόμουσο Εταιρεία. Με ποιους τρόπους θα μπορούσε η ευεργεσία να συμβάλει στον επαναπροσδιορισμό των σχέσεων πολίτη - κράτους και ως εκ τούτου στην ανάταξη της ελληνικής κοινωνίας με βάση τις πανανθρώπινες ελληνικές αξίες;».

Το ίδιο το θέμα του διαγωνισμού δείχνει την προσπάθεια να μεταφερθούν στο σήμερα δεδομένα της εποχής που η αστική τάξη ήταν δύναμη προόδου απέναντι στις ξεπερασμένες φεουδαρχικές δομές (Φιλική Εταιρεία, Επανάσταση του 1821). Να εμφανιστούν σαν αντίστοιχο «ιδεατό πρότυπο» σήμερα οι χορηγοί - των οποίων οι ευεργεσίες παράγονται από υπηρεσίες «μάρκετινγκ» - σαν ανιδιοτελείς και αλληλέγγυοι στο λαό. Να περάσει στους μαθητές ότι η «ευεργεσία» και οι ελεημοσύνες των καπιταλιστών με χρήματα τα οποία έχουν βγει από τον ιδρώτα των εργατών είναι «αξία» και μοχλός προόδου...

Κάλεσμα στους εκπαιδευτικούς να απορρίψουν την πρόσκληση για το διαγωνισμό και διδάξουν την αλήθεια για τους «ευεργέτες» τού τότε και τού σήμερα, «να μην επιτρέψουν να γίνουν τα σχολεία άντρα των πολυεθνικών και οι μαθητές πιόνια στα ανήθικα σχέδιά τους» απευθύνει η ΕΛΜΕ Κεφαλονιάς - Ιθάκης.



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ