ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 25 Σεπτέμβρη 2001
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΕΘΕΛ
Νέα στάση εργασίας αύριο 11 π.μ. - 3 μ.μ.

Αντιμέτωποι με την αδιαφορία των αρμοδίων να δώσουν λύσεις στα σοβαρά και χρονίζοντα προβλήματα των αστικών συγκοινωνιών

Ταλαιπωρία για τους επιβάτες και προβλήματα για τους εργαζόμενους είναι τα αποτελέσματα της αδιαφορίας των αρμοδίων για τις αστικές συγκοινωνίες
Ταλαιπωρία για τους επιβάτες και προβλήματα για τους εργαζόμενους είναι τα αποτελέσματα της αδιαφορίας των αρμοδίων για τις αστικές συγκοινωνίες
Ακινητοποιημένα θα μείνουν αύριο τα αστικά λεωφορεία της Αθήνας, από τις 11 π.μ. μέχρι τις 3 μ.μ. Οι εργαζόμενοι στην Εταιρία Θερμικών Λεωφορείων (ΕΘΕΛ) τις ώρες αυτές έχουν προγραμματίσει στάση εργασίας, με παράλληλη σύγκληση γενικής συνέλευσης, για να καθορίσουν την περαιτέρω στάση τους.

Τις κινητοποιήσεις (την 4ωρη στάση εργασίας που πραγματοποιήθηκε στις 20 Σεπτέμβρη και την αυριανή) κήρυξε ομόφωνα την προπερασμένη βδομάδα το ΔΣ του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ, μετά την αδιαφορία των αρμοδίων να δώσουν λύσεις στα σοβαρά και χρονίζοντα προβλήματα των αστικών συγκοινωνιών και των εργαζομένων σε αυτές.

Σε ανακοίνωση του Συνδικάτου επισημαίνεται ότι ο κακός σχεδιασμός και η προχειρότητα στις επιλογές της διοίκησης της ΕΘΕΛ έχουν προκαλέσει μεγάλη αναστάτωση, τόσο στο επιβατικό κοινό, όσο και στους οδηγούς των αστικών λεωφορείων. Οι συχνές αλλαγές στις λεωφορειακές γραμμές, οι μετακινήσεις λεωφορείων και οδηγών, το κυκλοφοριακό χάος, η έλλειψη αστυνόμευσης των λεωφορειολωρίδων, καθώς και άλλα καθημερινά προβλήματα, είναι ορισμένες από τις αιτίες που καθιστούν τις αστικές συγκοινωνίες αναξιόπιστες. Οι συνθήκες εργασίας είναι απαράδεκτες και οι εργαζόμενοι γίνονται «πειραματόζωα» για να εφαρμοστούν μέτρα εκτός πραγματικότητας. Οι βλάβες ακινητοποιούν καθημερινά στα αμαξοστάσια περισσότερα από 100 λεωφορεία, ενώ σχεδόν καθημερινά είναι και τα επεισόδια σε βάρος των οδηγών, από αγανακτισμένους επιβάτες, κατόχους Ι.Χ., κακοποιά στοιχεία κλπ.

Στο μεταξύ, σε νέες απεργιακές κινητοποιήσεις αναμένεται να προχωρήσουν και οι ηλεκτροδηγοί των ΗΣΑΠ, διεκδικώντας την υπογραφή ικανοποιητικής ΣΣΕ 2001. Υπενθυμίζεται ότι οι ηλεκτροδηγοί στις 19 Σεπτέμβρη πραγματοποίησαν 4ωρη στάση εργασίας, παρά τη δικαστική απαγόρευση.

  • Με ανακοίνωσή της, η Ενωση Εργαζομένων ΗΣΑΠ συνιστά στους επιβάτες να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, καθώς στον «ηλεκτρικό» και κυρίως στους σταθμούς της Ομόνοιας, του Θησείου, του Πειραιά, της Αττικής και του Μοναστηρακίου δρουν πορτοφολάδες.
Εκθετη η κυβέρνηση με τη βίλα Παπαζώη

Εκθετη η κυβέρνηση μετά και το πόρισμα του Συνηγόρου του Πολίτη (ΣτΠ), όσον αφορά τη βίλα της υφυπουργού Εξωτερικών Ελ. Παπαζώη στη Σαντορίνη, η οποία, όπως αποδεικνύεται πλέον και χειροπιαστά, αποτελεί μνημείο αυθαιρεσίας και παρανομίας.

Σύμφωνα, λοιπόν, με το πόρισμα του Συνηγόρου του Πολίτη, η οικοδομική άδεια δεν εκδόθηκε νόμιμα, καθώς το ακίνητο βρισκόταν εκτός ορίων οικισμού, ενώ η αναθεώρησή της - το 1996, δηλαδή κατά τη διάρκεια που η Ελ. Παπαζώη ήταν υφυπουργός ΠΕΧΩΔΕ - με την οποία δόθηκε άδεια να χτίσει επιπλέον και αυθαίρετη πισίνα, είναι επίσης παράνομη. Οπως παράνομη είναι και η ηλεκτροδότηση της βίλας. Το πόρισμα καταλογίζει ευθύνες, τόσο στη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Κυκλάδων, όσο και στη Διεύθυνση Νομοθετικού Εργου του ΥΠΕΧΩΔΕ, ενώ προτείνει την ανάκληση της παράνομης άδειας.

Παρά το πόρισμα - καταπέλτη του Συνηγόρου του Πολίτη, η κυβέρνηση χτες διά στόματος του υπουργού Τύπου Δ. Ρέππα προσπαθεί να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα και να καλύψει την παρανομία του κυβερνητικού στελέχους. Η αμηχανία της κυβέρνησης φάνηκε και από το γεγονός ότι, ενώ στο παρελθόν πορίσματα του Συνηγόρου του Πολίτη αποτελούσαν αιχμή του δόρατος για την κυβερνητική προπαγάνδα, τώρα η συγκεκριμένη Αρχή, εμμέσως πλην σαφώς, παρακάμπτεται και υποβιβάζεται σε απλό γνωμοδοτικό όργανο.

Είναι χαρακτηριστικό ότι χτες ο Δ. Ρέππας όταν ρωτήθηκε σχετικά, δήλωσε κατ' αρχήν ότι η «κυβέρνηση δεν έχει καμία εμπλοκή σε αυτό το θέμα» (λες και η υπόθεση δεν αφορά παράνομες πράξεις κάποιου προβεβλημένου στελέχους της) και συμπλήρωσε ότι «θα αναμένει να δει ακριβώς τη δραστηριότητα και τις απαντήσεις που θα δώσουν οι αρμόδιες υπηρεσίες εντός δύο μηνών». Το εντυπωσιακό είναι ότι τα πορίσματα του Συνηγόρου του Πολίτη προκύπτουν πάντοτε από απαντήσεις και σχετική αλληλογραφία που έχει λάβει ο ΣτΠ από τις αρμόδιες υπηρεσίες... Εκτός και εάν ο Δ. Ρέππας είτε υπονοεί ότι το θέμα θα «τακτοποιηθεί» με κάποια εκ των υστέρων φωτογραφική νομοθετική ρύθμιση είτε ότι οι δικαστικές αρχές θα παρέμβουν άμεσα.

Ο εκπρόσωπος της ΝΔ Θ. Ρουσόπουλος, με δήλωσή του, ζήτησε την παραίτηση της Ελ. Παπαζώη.

Αργά το βράδυ, η Ελ. Παπαζώη με δήλωσή της ισχυρίζεται ότι «θεωρεί τις καταγγελίες για παράνομες εκ μέρους της πράξεις και για ζητήματα ηθικής τάξης παντελώς ανυπόστατες», παρουσιάζοντας ωστόσο επιλεκτικά απόσπασμα ένορκης βεβαίωσης μόνο του πρώην επάρχου Κυκλάδων Αρτ. Μητροπία. Και, βέβαια, το γεγονός ότι ήταν διορισμένος από τη ΝΔ δε σημαίνει απολύτως τίποτα.

ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ
Διαμαρτύρονται για το θόρυβο οι περίοικοι

Τη συνέχιση των κινητοποιήσεών τους μέχρις ότου ληφθούν μέτρα και μειωθεί ο θόρυβος που προκαλεί η λειτουργία του νέου αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος» στις γύρω περιοχές, αποφάσισαν την περασμένη Κυριακή οι κάτοικοι της Αρτέμιδας (Λούτσας) και των οικισμών Σπάτων. Εκατοντάδες κάτοικοι συγκεντρώθηκαν στις 10.30 π.μ. στη Λούτσα και αποφάσισαν τη διεύρυνση της «Συντονιστικής Επιτροπής Συλλόγων και Πολιτών Αρτέμιδος και Οικισμών Σπάτων», η οποία δημιουργήθηκε ακριβώς για τη συσπείρωση των κατοίκων απέναντι σε αυτό το πρόβλημα. Παράλληλα αποφάσισαν οι νέες κινητοποιήσεις να έχουν τη μορφή χάπενινγκ. Ετσι συμβολικά στη συνέχεια αντιπροσωπεία των κατοίκων πήγε στη συμβολή των δρόμων που οδηγούν στο αεροδρόμιο και πέταξαν χαρταετούς, διεκδικώντας, όπως τόνιζαν, το δικαίωμα για μια ανθρώπινη ζωή μέσα από μέτρα και διαδικασίες που θα ληφτούν από ειδικούς για να γίνει δυνατή η συμβίωσή τους με το νέο αερολιμένα.

Αξίζει να επισημάνουμε πως τα προβλήματα που προκαλούν οι πτήσεις των αεροπλάνων στη ζωή των κατοίκων των γύρω περιοχών, η Συντονιστική Επιτροπή τα έχει κάνει γνωστά με επιστολή της στον αρμόδιο υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών, την οποία έχουν κοινοποιήσει στο ΥΠΕΧΩΔΕ, στην ΥΠΑ, στους υπεύθυνους του αεροδρομίου, όσο και στους εκπροσώπους της Τοπικής και Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης. Μέχρι σήμερα όμως δεν έχουν πάρει καμία απάντηση. Στην επιστολή τους αυτή καταγγέλλουν ότι έχουν τοποθετηθεί μόνο δύο Σταθμοί Παρακολούθησης Θορύβου, (ένας μόνιμος και ευκαιριακά ένας κινητός) και μάλιστα μακριά από περιοχές που έχουν το οξύτερο πρόβλημα, ενώ ακόμη δεν έχουν εκδοθεί τα πορίσματα των μετρήσεων. Επισημαίνουν επίσης και μια σειρά παρατυπιών όπως: Γίνονται πτήσεις σε ακτινωτή διάταξη ιχνών από τον όρμο Βραυρώνας μέχρι τον όρμο Αγ. Νικολάου (πλάτος 7,5 χιλιόμετρα), ενώ στους χάρτες της ΥΠΑ σημειώνεται μόνο μια διαδρομή. Τα αεροπλάνα κάνουν δεξιόστροφες απογειώσεις σε ύψος 1.100 και όχι σε 3.000 πόδια, όπως ορίζουν οι κανονισμοί του αεροδρομίου. Δεν εφαρμόζονται οι διαδικασίες μείωσης θορύβου που προβλέπει το ΠΔ 1178/81, δεν τηρούνται τα νυκτερινά ωράρια πτήσεων κλπ.

ΠΕΜΕΝ - ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ
Καταγγέλλουν την εκχώρηση της Εστίας Ναυτικών

Στους ιδιώτες παραδίδει η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ τον ξενώνα της Εστίας Ναυτικών, κτίριο που χτίστηκε με σκληρή δουλιά ακόμα και το αίμα των ναυτεργατών μέσα στους σκυλοπνίχτες του στόλου των Ελλήνων εφοπλιστών. Συγκεκριμένα σύμφωνα με απόφαση του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και των διοικήσεων της Εστίας Ναυτικών και του Ταμείου Προνοίας Κατωτέρων Πληρωμάτων (ΤΠΚΠΕΝ) και με πρόσχημα τη δήθεν αξιοποίηση της ναυτεργατικής περιουσίας, εκχωρείται ο ξενώνας στην ιδιωτική εταιρία «ΑΘΗΝΑ 2004»! Η εκχώρηση θα «συνοδευτεί» με το διωγμό από τον ξενώνα των 250 περίπου ναυτεργατών από την επαρχία - που είναι είτε άνεργοι είτε φοιτούν σε ναυτικές σχολές - και την απόλυση 40 εργαζομένων της Εστίας!

ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ με επιστολή τους προς τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, τα πολιτικά κόμματα, την ΠΝΟ και αλλού, απαιτούν την ανάκληση της απόφασης, στο κτίριο να γίνουν όλες οι απαιτούμενες επισκευαστικές εργασίες και να εξασφαλιστεί από την Εστία η διαμονή των ναυτεργατών.

Οπως επισημαίνουν τα δύο σωματεία, το όψιμο ενδιαφέρον των αρμοδίων για αξιοποίηση της περιουσίας της Εστίας είναι ψεύτικο «γιατί ενώ οι διοικήσεις των σωματείων ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ με έγγραφο από το 1999 ζήτησαν την επισκευή του κτιρίου του ξενώνα των ναυτεργατών, τα διοικητικά συμβούλια του ΤΠΚΠΕΝ και της Εστίας σε συμπαιγνία αρνήθηκαν τις προτάσεις μας και μεθόδευσαν διωγμό των ναυτεργατών και των εργαζομένων του ξενώνα». Επισημαίνουν επίσης ότι η απόφαση του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας Χρ. Παπουτσή να αποκλειστούν από τη διοίκηση της Εστίας οι εκπρόσωποί τους είχε σκοπό ακριβώς να συγκαλύψει αυτές τις αντιναυτεργατικές επιλογές. Ενώ σημειώνουν ότι η παρουσία εκπροσώπου της ΠΕΜΕΝ στη διοίκηση της Εστίας την περίοδο 1998 - 2000 και οι παρεμβάσεις των ναυτεργατών είχαν αποκαλύψει και αποτρέψει μια σειρά αντιναυτεργατικές ενέργειες.



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ