ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 21 Σεπτέμβρη 2010
Σελ. /40
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΕΚΔΗΛΩΣΗ - ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΚΕ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΗΣ ΝΑΥΠΗΓΙΚΗΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ

Η πάλη για τον άλλο δρόμο ανάπτυξης, αυτόν που θα υποτάσσεται στην εξυπηρέτηση των λαϊκών αναγκών, είναι υπόθεση ζωής για τους εργαζόμενους και θέτει σε κίνηση τη ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία της χώρας αλλά και όλες τις μεγάλες παραγωγικές δυνατότητές της. Αυτός ο αγώνας πρέπει να μπει σήμερα στο προσκήνιο της εργατικής λαϊκής πάλης, δεμένος άρρηκτα με το αίτημα, το μεγαλύτερο ναυπηγείο της χώρας, που η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ παρέδωσε τα σαγόνια των αραβογερμανικών μονοπωλιακών ομίλων, συνεχίζοντας το διαχρονικό έγκλημα, να φύγει από τα χέρια των ιδιωτών. Πάλη που στην προοπτική της έχει το δημόσιο Ενιαίο Φορέα Ναυπηγικής Βιομηχανίας, στα πλαίσια της λαϊκής εξουσίας, όπου η οικονομία θα είναι οργανωμένη με γνώμονα τα λαϊκά συμφέροντα.

Αυτά ήταν βασικά συμπεράσματα της χτεσινής συζήτησης που διοργάνωσε το ΚΚΕ, στην αίθουσα εκδηλώσεων της Κομματικής Οργάνωσης Αθήνας με θέμα «Το παρόν και το μέλλον της ναυπηγικής βιομηχανίας». Η μεγάλη σημασία που δίνει το ΚΚΕ στην ανάπτυξη της ναυπηγικής βιομηχανίας προς όφελος των εργαζόμενων και του λαού, σηματοδοτήθηκε από την παρουσία και παρέμβαση στην εκδήλωση της ΓΓ της ΚΕ του Κόμματος, Αλέκας Παπαρήγα. Το ενδιαφέρον που προκάλεσε η εκδήλωση επιβεβαιώθηκε από την κατάμεστη αίθουσα και την παρουσία αντιπροσωπειών από τα σωματεία των ναυπηγείων Σκαραμαγκά, Ελευσίνας, της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης, από τους εργάτες των Ναυπηγείων που θέλησαν να ακούσουν τις προτάσεις του ΚΚΕ και να καταθέσουν τις απόψεις τους. Εκ μέρους του ΚΚΕ, στην εκδήλωση συμμετείχαν ακόμα ο Δημήτρης Γόντικας, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, ο Θανάσης Παφίλης, υποψήφιος περιφερειάρχης Αττικής με το ψηφοδέλτιο της «Λαϊκής Συσπείρωσης», ο Δήμος Κουμπούρης, υποψήφιος αντιπεριφερειάρχης Δυτικής Αττικής με τη «Λαϊκή Συσπείρωση» και ο Γιώργος Μαυρίκος, βουλευτής του ΚΚΕ.

Την εκδήλωση άνοιξε ο Θόδωρος Κούτρας, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ, μέλος της διοίκησης του σωματείου των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά «ΤΡΙΑΙΝΑ» και μέλος της Εκτελεστικής Γραμματείας του ΠΑΜΕ. Ακολούθησε πλήθος παρεμβάσεων από τους παραβρισκόμενους, όπου αποδείχθηκε με συγκεκριμένα στοιχεία ότι όλη η πορεία της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας είναι τρανταχτή απόδειξη ότι η πολιτική που συνδιαμορφώνουν στα όργανα της Ευρωπαϊκής Ενωσης οι καπιταλιστικές κυβερνήσεις με τη συμμετοχή του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, με την αμέριστη στήριξη των κομμάτων του ευρωμονόδρομου, έχει μοναδικό μπούσουλα την προστασία και την αύξηση της κερδοφορίας των πολυεθνικών. Οτι στο πλαίσιο αυτής της πολιτικής, το καπιταλιστικό κέρδος είναι έννοια αντιστρόφως ανάλογη με τις λαϊκές ανάγκες, τα συμφέροντα των ανθρώπων του μόχθου. Αυτή η πολιτική μπορεί και πρέπει να ανατραπεί από αυτούς που παράγουν τον τεράστιο πλούτο τον οποίο σφετερίζεται σήμερα μία χούφτα κεφαλαιοκρατών.

Ναυπηγεία στην υπηρεσία των λαϊκών αναγκών

Η εισηγητική ομιλία του Θοδωρή Κούτρα, μέλους της ΚΕ του ΚΚΕ, της ΕΓ του ΠΑΜΕ και του ΔΣ της «Τρίαινας»

Οι πολλές παρεμβάσεις επιβεβαίωσαν το ζωηρό ενδιαφέρον των εργαζομένων για το θέμα της εκδήλωσης
Οι πολλές παρεμβάσεις επιβεβαίωσαν το ζωηρό ενδιαφέρον των εργαζομένων για το θέμα της εκδήλωσης
Η σημερινή συζήτηση δείχνει την ευαισθησία του ΚΚΕ για έναν κλάδο που η φθίνουσα πορεία τις τελευταίες δεκαετίες δεν έχει τελειωμό. Ο κίνδυνος για άμεση συρρίκνωση γι' άλλη μια φορά, με απρόβλεπτες συνέπειες για τους εργαζόμενους, είναι περισσότερο από ορατός μετά τις τελευταίες εξελίξεις στο Ναυπηγείο Σκαραμαγκά και τη συμφωνία που επιτεύχθηκε ανάμεσα στην κυβέρνηση και τις πολυεθνικές «Thyssen» και ADM.

Με τη συμφωνία, κατά τη γνώμη μας, οι εργαζόμενοι παραδίδονται έρμαια στις πολυεθνικές, χωρίς ουσιαστικά να διασφαλίζονται. Ετσι τουλάχιστον ερμηνεύουμε ότι θα εφαρμοστεί η εργατική νομοθεσία. Δεύτερον, η συρρίκνωση είναι δεδομένη, αφού για 15 χρόνια υπάρχει δέσμευση και ελέω Ευρωπαϊκής Ενωσης μόνο για έργα κατασκευής πολεμικών σκαφών. Η συμφωνία εξασφαλίζει τις πολυεθνικές και τα υπερκέρδη τους, αφού όλες τους οι απαιτήσεις υλοποιούνται.

Ποια είναι η σημερινή κατάσταση;

Η Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη μαραζώνει. Σήμερα δουλεύουν περίπου 1.000 εργαζόμενοι. Η ανεργία τσακίζει κόκαλα, καθώς υπολογίζεται ότι ξεπερνάει το 80%. Οι υποσχέσεις για εκσυγχρονισμό της Ζώνης και της υποδομής, κάτι που ακούνε χρόνια οι εργαζόμενοι από «πράσινες» και «γαλάζιες» κυβερνήσεις, παραμένουν χωρίς αντίκρισμα, μια συνεχόμενη μεγάλη κοροϊδία.

Σήμερα χιλιάδες συνάδελφοί μας εργαζόμενοι της Ζώνης αλλά και οι οικογένειές τους βρίσκονται σε κατάσταση εξαθλίωσης, δεν μπορούν ούτε τις στοιχειώδεις ανάγκες τους να καλύψουν. Η μονάδα που ετοιμάζει ο ΟΛΠ με την COSCO για τις ανάγκες της πολυεθνικής, όχι μόνο λύση δεν είναι, αλλά με την αλλαγή χρήσης των χώρων μπορεί να φέρει ακόμα και τη διάλυση της Ζώνης.

Γι' αυτό σήμερα αποκτά ιδιαίτερη σημασία η οργανωμένη παρέμβαση του συνδικαλιστικού κινήματος με το πλαίσιο του ΠΑΜΕ, για την υπεράσπιση και διεκδίκηση των στοιχειωδών αναγκών των ανέργων, των απολυμένων. Δεν πρέπει κανένας άνεργος, και οι οικογένειές τους, να μείνει χωρίς ασφαλιστική κάλυψη στην Υγεία. Κανενός το ρεύμα ή το νερό να μην κοπεί, επειδή δεν μπορεί να το πληρώσει. Κανένας απολυμένος χωρίς επίδομα ανεργίας, για όσο θα παραμένει άνεργος.

Στο Ναυπηγείο Σκαραμαγκά, οι Γερμανοί ιδιοκτήτες εδώ και ένα χρόνο έχουν κάνει αναστολή των εργασιών, απειλώντας και εκβιάζοντας για κλείσιμο, πτώχευση του Ναυπηγείου, διεκδικώντας την απεμπλοκή τους από το Ναυπηγείο, αφού χρυσωθούν στην κυριολεξία και φαίνεται ότι το κατάφεραν.

Η συμφωνία που έχει επιτευχθεί, ικανοποιεί τις αξιώσεις τους. Το Ναυπηγείο μεταβιβάζεται στην ADM, συνεργάτη της «Thyssen». Νέα προίκα τους εξασφάλισαν, καινούριες παραγγελίες για υποβρύχια - κορβέτες, επισκευές στόλου, οικόπεδα και ό,τι άλλο περιουσιακό στοιχείο υπάρχει στο Ναυπηγείο. Οι 160 εργαζόμενοι στο Τροχαίο Υλικό, που παραμένουν απλήρωτοι για 1,5 χρόνο, βρίσκονται σε άθλια κατάσταση και κανένας δεν ξέρει με σιγουριά αν θα προσληφθούν, με τι όρους, πότε θα πληρωθούν και από ποιον.

Ο Θ. Κούτρας
Ο Θ. Κούτρας
Στον Ομιλο Ταβουλάρη (Ελευσίνα - Νεώριο) τα προβλήματα μεγαλώνουν. Ηδη ανακοινώθηκε στους εργαζόμενους ότι υπάρχει πρόβλημα πληρωμών. Κυβέρνηση, ADM, Ταβουλάρης είναι σε συνεχή δραστηριότητα. Ο σχεδιασμός τους, όπως και οι ίδιοι ομολογούν, είναι ένα ενιαίο σχήμα, κοινοπρακτικό και μάλιστα σε λίγους μήνες θα έχει ολοκληρωθεί. Στην πραγματικότητα πρόκειται για τη μοιρασιά, ανάμεσα στις πολυεθνικές, των 10 δισ. ευρώ των μεγάλων εξοπλιστικών προγραμμάτων μέχρι το 2025 και η κυβέρνηση δε χαλάει το χατίρι κανενός.

Ακμάζουν οι εφοπλιστές - φυτοζωούν τα ναυπηγεία

Ολες αυτές οι εξελίξεις πρέπει να μας ανησυχούν. Πρέπει, επίσης, να γνωρίζουμε ότι στον κλάδο γίνεται πάρτι δισεκατομμυρίων ευρώ. Τα τελευταία 10 χρόνια περίπου 2.500 καράβια ελληνικών συμφερόντων έχουν χτιστεί σε ασιατικά κύρια ναυπηγεία (!), την ίδια ώρα που στη χώρα μας έχουν γίνει μόνο 2 επιβατηγά - οχηματαγωγά.

Αυτό δείχνει ξεκάθαρα ότι για τους Ελληνες εφοπλιστές, παρά τα τεράστια προνόμια που έχουν εξασφαλίσει, το κυνήγι του κέρδους είναι ο θεός τους. Πρέπει επίσης να τονίσουμε ότι σήμερα 68 ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων έχουν υπό παραγγελία 320 πλοία που χτίζονται σε ναυπηγεία της Κίνας, της Κορέας, με χρόνο παραλαβής το 2012.

Υπάρχουν πολλά ακόμα στοιχεία που αποδεικνύουν τον πακτωλό των δισ. ευρώ, τις παραγγελίες νέων σκαφών, τις εξαγορές και τις μεταβιβάσεις που πραγματοποιούνται στη Ναυτιλία. Εξάλλου, οι εφοπλιστές όχι μόνο κρίση δεν έχουν, αλλά είναι, φαίνεται, η καλύτερη περίοδος για τα κέρδη τους. Το ότι ο ιδιόκτητος ελληνικός στόλος είναι πρώτος στην κατάταξη σε χωρητικότητα στον κόσμο τα λέει όλα.

Τα ναυπηγεία όμως στο σύνολό τους στη χώρα μας φυτοζωούν. Ακόμα και τα δισ. ευρώ των εξοπλιστικών προγραμμάτων του πολεμικού στόλου της χώρας μας χαρίζονται στις πολυεθνικές. Υποβρύχια - φρεγάτες - κορβέτες - περιπολικά και άλλα σκάφη είναι η λεία στο μεγάλο φαγοπότι για το κεφάλαιο. Είναι όμως αυτή η μοίρα όσων δουλεύουν σε αυτόν τον κλάδο, πάντα με την ψυχή στο στόμα όπως λένε. Πάντα με το αν έχουμε δουλειά ή όχι, πληρωνόμαστε ή όχι.

Το μεγάλο ερώτημα σήμερα είναι: Χρειαζόμαστε ναι ή όχι ναυπηγεία στην Ελλάδα; Και τι ναυπηγεία; Οι ιδιωτικοποιήσεις που έγιναν τα προηγούμενα χρόνια από τις κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ και ΝΔ ωφέλησαν τους εργαζόμενους; Ανέπτυξαν τον κλάδο; Ηρθαν δουλειές όπως έλεγαν; Περνάνε καλύτερα σήμερα οι εργαζόμενοι των ναυπηγείων;

Οι 20.000 εργαζόμενοι που δούλευαν πριν μερικά χρόνια στη ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία παρέμειναν; Σήμερα πόσοι απομείναμε και σε τι συνθήκες δουλεύουμε; Τι δικαιώματα έχουμε; Πρέπει επίσης να βγάλουμε συμπεράσματα σωστά για τη μέχρι σήμερα στάση και δράση του συνδικαλιστικού κινήματος.

Γνώμη μας είναι ότι η στήριξη κάθε φορά των επιλογών των κυβερνήσεων, όπως γινόταν στα μεγάλα ναυπηγεία από τις πλειοψηφίες της ΠΑΣΚΕ κύρια, ήταν καταστροφική. Ανοιγαν δρόμο και βοηθούσαν στην υλοποίηση των σχεδιασμών που υπήρχαν. Επίσης, η αποδοχή του μικρότερου κακού κάθε φορά αποδείχθηκε ολέθρια.

Οι εργαζόμενοι των ναυπηγείων συμβιβάζονταν και περιόριζαν τις απαιτήσεις τους κάθε φορά με το σημερινό, το προσωρινό. Δεν κατάφερναν να συνδυάσουν την πάλη για τα καθημερινά προβλήματα με το αύριο, με την προοπτική. Γι' αυτό η αντίσταση κατά των αντεργατικών σχεδίων της εργοδοσίας και της κυβέρνησης αδυνάτιζε και ήταν αναποτελεσματική.

Η θέση του ΚΚΕ

Εμείς ως ΚΚΕ απαντάμε καθαρά. Οι πολιτικές που ακολουθήθηκαν έφεραν τη σημερινή άσχημη κατάσταση και τη δραματική συρρίκνωση των ναυπηγείων. ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, ακολουθώντας τις οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ενωσης, έβαλαν ταφόπλακα στην όποια ανάπτυξη μπορούσε να δημιουργηθεί.

Προχώρησαν στις ιδιωτικοποιήσεις παραδίδοντας ουσιαστικά τη ναυπηγική βιομηχανία σε πολυεθνικά χέρια, χαρίζοντάς τους δισ. ευρώ μέσα από τα εξοπλιστικά προγράμματα που πληρώνει και θα πληρώνει για πολλά χρόνια ο ελληνικός λαός, αφήνοντας ταυτόχρονα τους εργαζόμενους έρμαια των εργοδοτικών συμφερόντων.

Το ΚΚΕ θεωρεί ότι η ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία είναι πολύτιμος κλάδος για τη λαϊκή οικονομία. Μπορεί και πρέπει να συνδεθεί με τις ανάγκες της χώρας, για τις μεταφορές στην ακτοπλοΐα πρώτα και κύρια, την κατασκευή - επισκευή πλοίων παντός τύπου, αλλά και έργα ΟΣΕ - Μετρό και άλλων μεταλλικών κατασκευών.

Τα ελληνικά ναυπηγεία και η Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη έχουν αποδείξει ότι διαθέτουν σημαντική τεχνογνωσία, εξειδικευμένους εργαζόμενους και προπάντων πείρα. Οι υποδομές τους είναι σε καλή γενικά κατάσταση, μπορούν να καλύψουν τις αυξανόμενες εγχώριες ανάγκες σε όλους τους τομείς. Οι πολιτικές όμως που έχουν εφαρμοστεί μέχρι σήμερα από τις κυβερνήσεις του δικομματισμού δεν είχαν σκοπό την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών και τη σταθερή δουλειά των εργαζομένων. Παρέδωσαν και παραδίδουν τα ναυπηγεία στις πολυεθνικές, πρόκειται για ένα έγκλημα διαρκείας.

Η πείρα που βγαίνει από τις ιδιωτικοποιήσεις και τις συνέπειές της είναι αποδεικτική για όλα τα ναυπηγεία. Κερδοφορία και ανταγωνιστικότητα δε συμβαδίζουν με τα εργατικά δικαιώματα και τις κατακτήσεις των εργαζομένων.

Το ΚΚΕ υποστηρίζει ότι τα ναυπηγεία δεν πρέπει να παραμείνουν σε ιδιωτικά χέρια, αλλά να περάσουν σε κρατική ιδιοκτησία. Ομως, η ριζική λύση βρίσκεται στη δημιουργία ενός ενιαίου, αποκλειστικά δημόσιου φορέα ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας, στα πλαίσια ενός ριζικά διαφορετικού δρόμου ανάπτυξης, με κοινωνική κρατική ιδιοκτησία των βασικών μέσων παραγωγής.

Καλεί τους εργαζόμενους του Ναυπηγείου Σκαραμαγκά να μη δεχτούν τη λύση που προτείνουν κυβέρνηση, «Thyssen», ADM. Είναι παγίδα. Η πείρα λέει ότι οι υποσχέσεις και οι διαβεβαιώσεις είναι για να αποκοιμίζουν τους εργαζόμενους, να τους καθησυχάζουν, να τους αφοπλίζουν και μετά να τους οδηγούν από το κακό στο χειρότερο.

Πρέπει όλοι οι εργαζόμενοι του κλάδου να αναλάβουν τις ευθύνες τους. Να οργανώσουν την πάλη τους και την αντίστασή τους ενάντια στα σχέδια και τις συμφωνίες που διαλύουν την ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία της χώρας μας. Πρέπει και μπορούν να βάλουν τη σφραγίδα τους στις εξελίξεις που τρέχουν, προς όφελος των χιλιάδων ακόμα εργαζομένων της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας.

Πολλές και ενδιαφέρουσες παρεμβάσεις

Με πλούσια συζήτηση ολοκληρώθηκε η χτεσινή εκδήλωση

Παρεμβαίνοντας στη συζήτηση, η Αλέκα Παπαρήγα επισήμανε την αναγκαιότητα «σήμερα το εργατικό λαϊκό κίνημα να δώσει τη μάχη σε συνθήκες πολέμου», να «εντάσσονται στην πάλη και νέες δυνάμεις», να «ανεβαίνουν οι μορφές πάλης» για να αντιμετωπιστεί η αντιλαϊκή πολιτική.

Ξεκαθάρισε ότι «δημόσιος» ενιαίος φορέας ναυπηγικής βιομηχανίας, όπως ονομάζουν η κυβέρνηση και οι πολυεθνικές το μόρφωμα που επιδιώκουν να φτιάξουν, βάζοντας κάτω από την ομπρέλα των συμφερόντων και των κερδών τους το σύνολο των ναυπηγείων, δεν μπορεί να λειτουργήσει στις σημερινές συνθήκες. Από τα ίδια τα πράγματα, αντικειμενικά ο φορέας αυτός μπορεί να υπάρξει μόνο στα πλαίσια της λαϊκής εξουσίας, της λαϊκής οικονομίας, όπου και τα καράβια θα είναι λαϊκή περιουσία. Εκανε σαφές ότι αυτή η προοπτική πρέπει να «αποτελέσει αντικείμενο των εργαζομένων του λαϊκού κινήματος», γιατί μόνο με «φιλολαϊκή πολιτική θα υπάρχει και δουλειά».

Αποκαλυπτικά ήταν τα όσα ανέφερε ο πρόεδρος του Συνδικάτου Μετάλλου Πειραιά Σωτήρης Πουλικόγιαννης. «Το 80% των ανέργων - σημείωσε - είναι ανασφάλιστοι. Δεν κατάφεραν να συμπληρώσουν τα ένσημα που απαιτούνται για να έχουν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη. Με παρεμβάσεις των σωματείων έχουμε αποτρέψει να κόψουν το ρεύμα και το νερό σε ανέργους και έχουμε επιβάλει νοσηλεία ανέργων συναδέλφων σε νοσοκομεία. Δεν μπορεί το μεροκάματό μας να καθορίζεται από την κερδοφορία των εφοπλιστών, των πολυεθνικών». Τόνισε ιδιαίτερα ότι η συρρίκνωση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, το λουκέτο που έχει αποφασιστεί στο εμπορικό - επισκευαστικό του τμήμα, που είναι και το μεγαλύτερο κομμάτι του, σημαίνει «θάνατος» για τη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη.

Τον λόγο πήρε και εκπρόσωπος των 160 απλήρωτων εργαζόμενων του τμήματος τροχαίου υλικού των ναυπηγείων Σκαραμαγκά. Κάλεσε σε αγωνιστική δράση για να «εναντιωθούμε στο έγκλημα σε βάρος των εργαζομένων του ναυπηγείου». Ενας ακόμα εργαζόμενος αναφέρθηκε στις τεράστιες, ιστορικές ευθύνες που έχει η πλειοψηφία ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ της διοίκησης του σωματείου του ναυπηγείου Σκαραμαγκά, η οποία κάθε φορά έσπευδε και σπεύδει να προσφέρει τις υπηρεσίες της στην πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων. Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα, εκτός όλων των άλλων, είναι ότι υποδέχτηκε με τα «βαΐων και κλάδων» την γερμανική πολυεθνική HDW (η οποία στη συνέχεια απορροφήθηκε από την Thyssen) όταν της παρέδωσε το ναυπηγείο το 2000 η τότε κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ.

Ενιαία πάλη σε όλα τα μέτωπα

Στον διάλογο συνέβαλε και ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ενωσης Αμμοβολιστών Καθαριστών Γιάννης Δεληγιάννης, ο οποίος ανέφερε ότι η στάση των αστικών κομμάτων και των «εκλεκτών» δημάρχων τους απέναντι στα ναυπηγεία, πρέπει να αποτελέσουν κριτήριο ψήφου στις τοπικές εκλογές. Σημείωσε ότι «η ενιαία αγωνιστική δράση που έχουν κατακτήσει τα σωματεία της Ζώνης, είναι μπούσουλας συνολικά για την εργατική τάξη της χώρας, για το πώς πρέπει να προχωρήσει, πώς πρέπει να απαντήσει, να ανακόψει αυτή την πολιτική», ενώ ταυτόχρονα αναδεικνύει «πόσο επιζήμιος είναι ο κυβερνητικός εργοδοτικός συνδικαλισμός».

Ξεχωριστή στιγμή της εκδήλωσης ήταν όταν πήρε το λόγο ένας εργάτης της Ζώνης, ο οποίος ανέφερε ότι για τα κέρδη των εφοπλιστών «έχω βγάλει με τα χέρια μου έναν συνάδελφο νεκρό από έκρηξη σε καράβι». Συμπλήρωσε ότι αυτοί που σκοτώνουν τους εργάτες της Ζώνης είναι οι ίδιοι που τους καταδικάζουν σήμερα στην ανεργία για να αυξήσουν την κερδοφορία τους και κατέληξε: «Χρειάζεται να βγούμε στο δρόμο να συγκρουστούμε με αυτή την πολιτική».

Συνολικά όλες οι παρεμβάσεις κατέτειναν στο ότι αυτή η αντιλαϊκή πολιτική όχι μόνο δεν μπορεί να προσφέρει απολύτως τίποτα στους εργαζόμενους, αλλά όσο θα συνεχίζεται, η κατάσταση θα γίνεται χειρότερη για την εργατική - λαϊκή οικογένεια, για ό,τι έχουν «χτίσει» με τον ιδρώτα και το αίμα τους οι εργαζόμενοι, όπως τα ναυπηγεία της χώρας.

ΑΛΕΚΑ ΠΑΠΑΡΗΓΑ
Εγκληματική επιλογή η συρρίκνωση του κλάδου

Δήλωση της ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ στη χτεσινή εκδήλωση

Η ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ Αλ. Παπαρήγα έκανε χτες την ακόλουθη δήλωση, προσερχόμενη στην εκδήλωση - συζήτηση του ΚΚΕ για τη ναυπηγική βιομηχανία:

«Οδεύουμε σε μια προσχεδιασμένη εγκληματική επιλογή της σημερινής κυβέρνησης - σιγόντο κράτησε και η ΝΔ - για την απελπιστική συρρίκνωση του τομέα της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας στην Ελλάδα, έτσι ώστε οι εφοπλιστές να κατασκευάζουν τα πλοία τους μακριά από την Ελλάδα. Ταυτόχρονα τα γερμανοαραβικά κεφάλαια θα αποκτήσουν μία πρόσβαση στην Ελλάδα, γιατί τους ενδιαφέρει η ευρύτερη περιοχή.

Οδεύουμε επίσης σε ένα δρόμο πολύ ολισθηρό. Να παραγγέλνουμε σε Αραβες και Γερμανούς πολεμικά πλοία, που ενώ στην πραγματικότητα τα έχουμε προπληρώσει, δεν ξέρουμε στο τέλος τι θα παραλάβουμε. Και με τη συμφωνία ότι όταν θα ανεβαίνει το κόστος θα το πληρώνει το ελληνικό δημόσιο.

Πρόκειται πραγματικά για σκάνδαλο των σκανδάλων και μπροστά σε αυτά που συζητάμε στη Βουλή αυτό είναι το μεγαλύτερο. Μόνο που αυτό το σκάνδαλο δεν αντιμετωπίζεται με εξεταστικές επιτροπές. Πρέπει να υπάρξει μεγάλη εξεταστική επιτροπή του λαού που πρέπει να απορρίψει και τη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ στις εξετάσεις».

Η παρέμβαση της ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ στη χθεσινή εκδήλωση - συζήτηση, θα δημοσιευτεί ολόκληρη σε επόμενο φύλλο του «Ρ».



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ