ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 21 Ιούνη 2012
Σελ. /28
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
Ερχονται... και «Μουσικές επιχειρηματικές συστάδες»!

Ημερίδα για τα... «καλά» του εμπορευματοποιημένου πολιτισμού, με τίτλο «Η δημιουργική οικονομία υπό το πρίσμα του πολιτισμού» πραγματοποιείται σήμερα, στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος, στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Γιορτής της Μουσικής (19-23/6).

Σκοπός της ημερίδας είναι «να συζητήσουμε τον κομβικό ρόλο της δημιουργικής οικονομίας (creative economy) ως μοχλό ανάπτυξης, κοινωνικής συνοχής και οικονομικής εξωστρέφειας, παρέα με εκπροσώπους της ακαδημαϊκής, εκπαιδευτικής, επιχειρηματικής και πολιτιστικής κοινότητας, αλλά και εκπροσώπους της κοινωνίας των πολιτών».

Πρόκειται για την «επιτομή» της αντιδραστικής πολιτικής της ΕΕ στον πολιτισμό, αφού, η παραπάνω ορολογία - «αντιγραμμένη» από σχετικά ντοκουμέντα της ΕΕ - κρύβει την πλήρη εμπορευματοποίηση του πολιτισμού, τη μετατροπή του καλλιτέχνη σε υπάλληλο των μονοπωλίων της «πολιτιστικής βιομηχανίας» και του έργου Τέχνης σε εργαλείο κερδοφορίας και ιδεολογικής χειραγώγησης.

Ο στόχος αυτός προχωρά και στην Ελλάδα, με «πρωτοπόρα» την Τοπική Διοίκηση, αποδεικνύοντας το ρόλο της ως του «μακρύ βραχίονα» του αστικού κράτους, αλλά και την «προθυμία» των εκπροσώπων της. Ετσι, στόχος της ημερίδας είναι «να ενημερώσει, πρωτίστως τους καθ' ύλη αρμόδιους φορείς (εθνικούς παράγοντες, τοπική αυτοδιοίκηση), τους επιχειρηματίες και τους πολίτες, για τη δυναμική και την οικονομική προοπτική που προσφέρουν οι δημιουργικές βιομηχανίες, προερχόμενες από τον κλάδο του Πολιτισμού. Συγκεκριμένο παράδειγμα, το οποίο δίνει την αφορμή αυτής της ημερίδας, θα είναι οι Μουσικές Επιχειρηματικές Συστάδες και τα Μουσικά Δίκτυα της Αθήνας»!

Παράλληλα, η ημερίδα «θα αποτυπώσει τους τρόπους με τους οποίους μπορούν να καταστούν μοχλοί ανάπτυξης, συσπείρωσης και εξωστρέφειας, ώστε να επιτευχθεί το πρώτο στάδιο της χαρτογράφησης του κλάδου του Πολιτισμού μέσω της διαλογικής συζήτησης μεταξύ πολιτικών, εμπειρογνωμόνων και επιχειρηματιών, οι οποίοι θα παρουσιάσουν δεδομένα, προβλήματα, προκλήσεις και τρόπους αποτελεσματικής υπερπήδησης των μετα-Ολυμπιακών δυσκολιών. Απώτερο σκοπό αποτελεί η κοινωνική συνοχή που μπορεί να επιτευχθεί κάτω από το κοινό όραμα του Πολιτισμού, ώστε να ανοίξει ο δρόμος που θα αποφέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα τόσο σε επίπεδο πολιτείας όσο και κοινωνίας».

Επιχειρείται, δηλαδή, και «συντονισμός» πολιτικών, επιχειρηματιών και εμπειρογνωμόνων, για την ταξική «ειρήνη», μέσω του αντιδραστικού ιδεολογήματος της «κοινωνικής συνοχής», ώστε ο πολιτισμός να παγιδεύσει τις λαϊκές συνειδήσεις στο αστικό αξιακό σύστημα.

Μάλιστα, προτείνονται και σχετικά πρακτικά εργαλεία: «Η όλη ιδέα βασίζεται στην παραδοχή μιας συντονισμένης πρωτοβουλίας για τη διαμόρφωση και εφαρμογή ενός μόνιμου συνεταιριστικού μηχανισμού μεταξύ δημόσιων και ιδιωτικών φορέων, που θα ενδυναμώσουν τον παραγωγικό ιστό της τοπικής κοινωνίας της Αθήνας με οφέλη για όλη την Αττική». Ουσιαστικά μόνο για τους εμπόρους του πολιτισμού και το επιχειρηματικό κεφάλαιο που θα θέλει «σίγουρες» επενδύσεις για αύξηση των κερδών του. Ολα αυτά «χωνεύονται» σε φράσεις όπως: «αποσκοπούμε να αποτυπώσουμε τη συνοχή και σύνδεση μεταξύ των ανθρώπων (το δημιουργικό ταλέντο), της οικονομίας (δημιουργικές βιομηχανίες και επιχειρηματίες) και των χώρων (δημιουργικές συνοικίες, ή η ίδια η ιδέα της δημιουργικής πόλης) - όλα συγχρόνως»...

ΚΡΑΤΙΚΗ ΟΡΧΗΣΤΡΑ ΑΘΗΝΩΝ
Συνεχίζει με «ψίχουλα» και αποδεκατισμένη

(C)2009 PAVLOS KONSTANTINIDIS,

Στη μέγκενη μιας πολιτικής που δεν της εξασφαλίζει τις απαραίτητες προϋποθέσεις, για να επιτελεί ανεμπόδιστα το σοβαρότατο έργο της, βρίσκεται η μεγαλύτερη ορχήστρα της χώρας μας, η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών. Ο αποδεκατισμός του καλλιτεχνικού και διοικητικού προσωπικού της αποτελεί κρίσιμο πρόβλημα για το σημαντικότερο συμφωνικό φορέα της χώρας, όπου η τελευταία πρόσληψη μουσικών έγινε πριν τέσσερα χρόνια. Η απαγόρευση προσλήψεων έχει ως αποτέλεσμα νευραλγικές θέσεις στην Ορχήστρα να παραμένουν κενές μετά τις συνταξιοδοτήσεις μουσικών, γεγονός που δημιουργεί στην ΚΟΑ επιπρόσθετα οικονομικά προβλήματα, αλλά και καλλιτεχνικά. Οπως ανέφερε σε χτεσινή συνέντευξη Τύπου, ο καλλιτεχνικός διευθυντής της ΚΟΑ, Βασίλης Χριστόπουλος, υπάρχουν 15 κενές οργανικές θέσεις μουσικών, που επείγει να καλυφθούν. Η μειωμένη κρατική επιχορήγηση προς την ορχήστρα επιδεινώνει την κατάσταση. Αξίζει να σημειωθεί πως μέχρι το 2009 η κρατική επιχορήγηση ανερχόταν στα 1.850.000 ευρώ. Για το 2011 κόπηκε στο μισό (900.000 ευρώ), όμως τελικά η ΚΟΑ έλαβε μόλις 450.000 (!) και μια έκτακτη επιχορήγηση 200.000 τον περασμένο Απρίλη. Την ανάγκη άμεσης στήριξης της ορχήστρας από το κράτος τόνισε και η πρόεδρος του Συλλόγου Μουσικών, Νέλλη Οικονομίδου, σημειώνοντας πως ο πολιτισμός δεν μπορεί να βασίζεται στους ιδιώτες. Εδωσε, μάλιστα, τρία χαρακτηριστικά παραδείγματα οργανισμών που σχετίζονται με τον ιδιωτικό τομέα και αντιμετωπίζουν τεράστια προβλήματα: Ορχήστρα των Χρωμάτων, Καμεράτα και Ωδείο Αθηνών, όπου το διδακτικό προσωπικό είναι δύο χρόνια απλήρωτο.

Η ΚΟΑ, πάντως, παρά τις δυσκολίες, συνεχίζει να προσφέρει συναυλίες υψηλού επιπέδου, που αγκαλιάζονται από το κοινό. Σήμερα, με ελεύθερη είσοδο, δίνει συναυλία στον Εθνικό Κήπο, δύο συναυλίες πραγματοποιεί στο Ηρώδειο (28/6 και 5/7), ενώ θα περιοδεύσει τον Ιούλη σε Βεργίνα, Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων και Σπάρτη. Δόθηκε και μια πρόγευση του προγράμματος της επόμενης περιόδου (ξεκινά 5/10), με έμφαση στο ελληνικό ρεπερτόριο, κύκλους Μπετόβεν και Ισπανών συνθετών, αφιερώματα στα 70χρονα της ΚΟΑ και στον Ραχμάνινοφ κ.ά. Σε σχέση με πέρσι, η ΚΟΑ είχε αύξηση εσόδων από εισιτήρια κατά 25% (δεν υπάρχει αύξηση στις τιμές από το 2007).

Με προθέσεις ... ηλεκτρικές

Yiannis Margetousakis

Σήμερα, στις 28/6 και στις 5/7, ο Χρήστος Θηβαίος συναντά τα «Υπόγεια Ρεύματα» στη σκηνή «Socialista» (Τριπτολέμου 33, Γκάζι, 210 3474.733), με προθέσεις ...ηλεκτρικές! Με παράλληλες πορείες και κοινή αγάπη για τη ροκ μουσική, ο τραγουδοποιός και το συγκρότημα, από κοινού, φτιάχνουν ένα πρόγραμμα με τις καλύτερες στιγμές της δισκογραφίας τους, μπερδεύουν τα τραγούδια τους, με ευαισθησία και θυμό, συγκίνηση, αλλά και... γκάζια. Κάπως έτσι η «Ασημένια σφήκα» συναντά το «Γορίλα» και το «Πόσο πολύ σ' αγάπησα» το «Μ' αρέσει να μη λέω πολλά». Στο πιάνο, ένας από τους πιο ταλαντούχους νέους πιανίστες, ο Μάξιμος Δράκος. Είσοδος ελεύθερη.

Εικαστικών βραδιά

«Ξανά μαζί στην ΕΠΑΣΚΤ» τιτλοφορεί τη γιορταστική σύναξή του το Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδας. Σύναξη που θα γίνει αύριο (έναρξη 8.30 μ.μ.), κάτω από το βράχο της Ακρόπολης, στο χώρο της Ενωσης Πτυχιούχων Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών (ΕΠΑΣΚΤ) στο χώρο της: Θόλου και Πανός 19Α, Πλάκα.

Το ΔΣ του ΕΕΤΕ στην πρόσκλησή του αναφέρει:

«Αγαπητοί φίλοι και συνάδελφοι,

το ΔΣ σάς προσκαλεί για να πιούμε ένα ποτήρι κρασί, να βρεθούμε και να περάσουμε μαζί μια ευχάριστη βραδιά κάτω από την Ακρόπολη, στο φιλόξενο χώρο της ΕΠΑΣΚΤ. Με δικό μας και δικό σας φαγητό, κρασί και μουσική, με στόχο την οικονομική στήριξη του ΕΕΤΕ για την έκδοση και αποστολή της εφημερίδας μας. Η συμμετοχή μας στη συνεστίαση (10 ευρώ), θα είναι μια σημαντική συμβολή στον αγώνα του ΕΕΤΕ ενάντια στις συνεχείς προσπάθειες υποβάθμισής του».

Στο μουσικό πρόγραμμα της βραδιάς συμμετέχουν ο Κάρολος Χαλικιάς (πλήκτρα) και η Νάντια Μαντή (τραγούδι).

Τηλέφωνο επικοινωνίας: 210.3300.016- 103, Νανά Χούντα. 6972 27 93 47, Αγγελική Χρυσοβιτσάνου και 6948 40 44 86, Ουρανία Βολονάκη.

Τη Δευτέρα, 16 Ιουλίου (10.30 π.μ.), στα στούντιο της Εθνικής Λυρικής Σκηνής (Αρχιμήδους 16, Ταύρος), θα πραγματοποιηθεί ακρόαση για αγόρια χορευτές μπαλέτου. Δικαίωμα συμμετοχής στις ακροάσεις έχουν όσοι έχουν γεννηθεί από την 1/1/1986 και μέχρι την 31/12/1992. Ολοι οι υποψήφιοι θα εξεταστούν στο μάθημα κλασικού μπαλέτου. Υποβολή αιτήσεων έως και 9/7, Πρωτόκολλο ΕΛΣ (Πανεπιστημίου 39, 3ος όροφος). Περισσότερες πληροφορίες: κ. Μαίρη Μπισμπίκη, τηλ. 210 3615.121.

Μέχρι τις 24/6 θα διαρκέσει το 31οΠανελλήνιο Φεστιβάλ Βιβλίου Θεσσαλονίκης, που είναι αφιερωμένο στους Θεσσαλονικείς ποιητές και πεζογράφους στο διάστημα 1912 - 2012. Το φεστιβάλ, που σημειώνει επιτυχία και λειτουργεί στον αναπλασμένο χώρο της Ν. Παραλίας (από το ύψος του Ιστιοπλοϊκού Ομίλου Θεσσαλονίκης προς το Μέγαρο Μουσικής), οργανώθηκε από το Σύνδεσμο Εκδοτών Βόρειας Ελλάδας.



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ