Την πρεμιέρα παρακολούθησε και ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας, ο οποίος καταχειροκρότησε όλους τους συντελεστές.
Η όπερα εξιστορεί τον τραγικό έρωτα του Ρωμαίου και της Ιουλιέτας και βασίστηκε σε ποιητικό κείμενο του Φελίτσε Ρομάνι. Η ιστορία των εραστών της Βερόνας ήταν ιδιαίτερα δημοφιλής στην ιταλική χερσόνησο και αντλούσε την έμπνευσή της από λογοτεχνικές πηγές του 15ου και του 16ου αιώνα, στις ίδιες που απ' ό,τι φαίνεται στράφηκε και ο Ουίλιαμ Σαίξπηρ. Ενα άλλο ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι το 19ο αιώνα ήταν συνηθισμένο για αισθητικούς και πρακτικούς λόγους να ερμηνεύουν τους αντρικούς ρόλους γυναίκες. Ετσι, ο ρόλος του Ρωμαίου είχε γραφτεί για γυναικεία φωνή και πιο συγκεκριμένα τη σπουδαία τραγουδίστρια της εποχής, Τζουντίττα Γκρίζι.
Η μουσική διεύθυνση είναι του Λουκά Καρυτινού, η σκηνοθεσία του Αρνώ Μπερνάρ, τα σκηνικά του Αλεσσάντρο Κάμερα και τα κοστούμια της Κάρλας Ρικόττι. Τη χορωδία διευθύνει ο Αγαθάγγελος Γεωργακάτος. Συμμετέχει η Ορχήστρα και η Χορωδία της Λυρικής. Σύμφωνα με τη σκηνοθετική σύλληψη του Μπερνάρ, οι ήρωες του έργου ξεπηδούν μέσα από τους πίνακες ενός μουσείου με αναγεννησιακά έργα. Καθώς η ιστορία εξελίσσεται, περιπλανόμαστε από αίθουσα σε αίθουσα του μουσείου, ενώ οι ήρωες - φαντάσματα ζωντανεύουν και έρχονται αντιμέτωποι με τους σημερινούς χρήστες του χώρου...
Καπέλλιο: Τάσος Αποστόλου
Ιουλιέτα: Μιχαέλα Μάρκου και Ελενα Ξανθουδάκη
Ρωμαίος: Μαίρη-Ελεν Νέζη και Ειρήνη Καραγιάννη
Τεμπάλντο: Γιάννης Χριστόπουλος και Αντώνης Κορωναίος
Λορέντζο: Πέτρος Μαγουλάς και Διονύσης Τσαντίνης
Με την Ορχήστρα και τη Χορωδία της Λυρικής.
Οι βουλευτές του ΚΚΕ Χρήστος Κατσώτης, Γιάννης Γκιόκας και Λιάνα Κανέλλη, που υπογράφουν την Ερώτηση, σημειώνουν ανάμεσα σε άλλα:
«Αδικαιολόγητη καθυστέρηση σημειώνεται στην κατάταξη σε οργανικές θέσεις με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου 187 εργαζομένων του υπουργείου Πολιτισμού που σύμφωνα με τις σχετικές αποφάσεις του ΑΣΕΠ υπάγονται στο ΠΔ 164/2004, από το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης & Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.
Οι εργαζόμενοι αυτοί αν και οι θέσεις τους έχουν συσταθεί από το 2010 οπότε και ικανοποιηθήκαν οι αιτήσεις θεραπείας από τα υπηρεσιακά συμβούλια του υπουργείου Πολιτισμού και το ΑΣΕΠ, παραμένουν μέχρι σήμερα όμηροι της πολιτικής, που εφαρμόζεται, χωρίς να ικανοποιείται το δικαίωμά τους στη σταθερή δουλειά, που έχουν κερδίσει με τον αγώνα τους.
Πρόκειται για υψηλής εξειδίκευσης προσωπικό με μακροχρόνια εμπειρία και σημαντικότατο έργο και προσφορά στην προστασία της πολιτιστικής μας κληρονομιάς, η μεγάλη πλειονότητα του οποίου εργαζόταν στο ΥΠΠΟ πριν το 2006 από πέντε έως δέκα χρόνια και συνέχιζε να εργάζεται μετά το 2006 με δικαστικές αποφάσεις. Συγκεκριμένα, πρόκειται για 22 Αρχαιολόγους, 35 Συντηρητές αρχαιοτήτων, 101 Εργατοτεχνίτες, 4 Αρχαιοφύλακες, 8 Διοικητικούς, 9 Σχεδιαστές, 3 Αρχιτέκτονες, 1 Τοπογράφο, 3 Ηλεκτρολόγους, 1 Φωτογράφο και 1 Γεωλόγο».
Τονίζουν, επίσης: «Αξίζει να σημειωθεί ότι η σημερινή κυβέρνηση ως αντιπολίτευση είχε υποστηρίξει το δίκαιο αίτημα των εργαζομένων (το 2011 είχε καταθέσει δύο Ερωτήσεις στη Βουλή). Σήμερα ως κυβέρνηση κωλυσιεργεί και αρνείται να δώσει τέλος στην ομηρία των εργαζομένων όπως και οι προηγούμενες κυβερνήσεις.
ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός σε ποιες ενέργειες άμεσα προτίθεται να προβεί η ηγεσία του υπουργείου Πολιτισμού, για να ολοκληρωθεί επιτέλους η διαδικασία κατανομής και πρόσληψης των 187 εργαζομένων;».
Μεταξύ των σημαντικότερων βραβείων, στα οποία και αναφερόμαστε, ανήκει και εκείνο που κάθε χρόνο απονέμει η ΠΕΚΚ (Πανελλήνια Ενωση Κριτικών Κινηματογράφου), στο πλαίσιο του φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Φέτος το βραβείο της πήγε στην ελληνική ταινία «Τετάρτη 04:45» του Αλέξη Αλεξίου, μια συμπαραγωγή Ελλάδας, Γερμανίας και Ισραήλ.
Διαλεκτικός ο Μπρεχτ, ήξερε ότι το θέατρο «μπορεί να αναλάβει μια τέτοια κριτική στάση, αν παραδοθεί το ίδιο στα ορμητικά ρεύματα μες στην κοινωνία και συνταιριαστεί μ' εκείνους που θα πρέπει να είναι οι πιο ανυπόμονοι να πραγματοποιήσουν μεγάλες μεταβολές». Για τον Μπρεχτ, το θέατρο πρέπει να μπει «στην υπηρεσία της πραγματικότητας». Και υπογράμμιζε ότι οι εκμεταλλευόμενοι πρέπει να «ψυχαγωγηθούν με τη σοφία που προέρχεται από τη λύση των προβλημάτων, με το θυμό που σ' αυτόν μπορεί ωφέλιμα να μετατραπεί ο οίκτος για τους καταπιεσμένους, με το σεβασμό μπρος στο αξιοσέβαστο της ανθρωπιάς, δηλαδή της φιλανθρωπίας και, με δυο λόγια, με καθετί που τέρπει τους παραγωγικούς ανθρώπους».
Ερμηνεία: Σάββας Αξιώτης. Μετάφραση Πέτρου Μάρκαρη, σκηνικά Ντίνου Πετράτου, κοστούμια - μακιγιάζ Πιέρο Τόζι, μουσική επιμέλεια Χ. Θεοδωρακόπουλου.
«Εφυγε» από τη ζωή το πρωί του Σαββάτου σε ηλικία 69 ετών ο συγγραφέας, στιχουργός, ποιητής κι επικοινωνιολόγος Γιάννης Κακουλίδης, μετά από μάχη με τον καρκίνο. Η κηδεία του έγινε χτες.
Ο Γιάννης Κακουλίδης γεννήθηκε το 1946 στον Πειραιά. Σπούδασε πολιτικές επιστήμες στην Αθήνα και νομικά στο Παρίσι. Συνεργάστηκε, επίσης, ως αρθρογράφος σε πολλές εφημερίδες και περιοδικά.
Η πολιτική του δράση ξεκίνησε προδικτατορικά στη Νεολαία Λαμπράκη. Μεταδικτατορικά έδρασε μέσα από τις γραμμές της ΕΔΑ και διετέλεσε αναπληρωτής πρόεδρός της. Ηταν ιδρυτικό μέλος της ΔΗΜΑΡ.