Ο αγώνας του συνεπούς αγροτικού κινήματος πρέπει να δυναμώσει, να μαζικοποιηθεί, να ενταθεί. Τα προβλήματα που δημιουργεί η αντιαγροτική πολιτική της ΕΕ και των κυβερνώντων όλο και οξύνονται, όλο και θα οξύνονται. Το αγωνιστικό πλαίσιο που έχει θέσει η ΠΑΣΥ δείχνει το δρόμο του αγώνα, δίνει ώθηση στον αγώνα.
Μπρος στην υπάρχουσα άσχημη κατάσταση, πρέπει να ανοίξει μια ουσιαστική συζήτηση στο εξής σοβαρό ζήτημα: Οι εμποροβιομήχανοι, τα καρτέλ, οι μονοπωλιακοί όμιλοι, που κινούνται, π.χ., στον κλάδο των τροφίμων, ή του ιματισμού, παίρνουν σε εξευτελιστικές τιμές τα προϊόντα από την αγροτιά και από τους κτηνοτρόφους και τα πωλούν σε πολλαπλάσιες τιμές, σε βάρος των εργατικών λαϊκών οικογενειών. Τα κέρδη είναι μεγάλα. Συνεπώς ο αγώνας της αγροτιάς, της εργατικής τάξης, των αυτοαπασχολούμενων της πόλης πρέπει να δυναμώνει το κοινό μέτωπο κατά των μεγαλοσυμφερόντων, βάζοντας το στόχο να πληρώσουν αυτοί που τους καταληστεύουν χρόνια τώρα. Να ανατραπεί αυτή η κατάσταση στο επόμενο διάστημα. Σ' αυτήν την κατεύθυνση συνδέεται το πλαίσιο αιτημάτων της ΠΑΣΥ, που συμβάλλει στην οργάνωση της αντίστασης και της αγωνιστικής διεκδίκησης. Ο αγώνας της ΠΑΣΥ πορεύεται σ' ένα νέο δρόμο ανάπτυξης, που θα υπηρετεί τα συμφέροντα της μικρομεσαίας αγροτιάς, αλλά και τα συμφέροντα της εργατικής τάξης και των λαϊκών στρωμάτων, με την παραγωγή υγιεινών και φτηνών γεωργικών, κτηνοτροφικών προϊόντων, για την κάλυψη των λαϊκών αναγκών.
Καταιγιστικές είναι οι πληροφορίες - φήμες των τελευταίων ημερών για το ενδιαφέρον και άλλων «μνηστήρων» - πέραν του Α. Βγενόπουλου της MIG - για την εξαγορά του ομίλου της «Ολυμπιακής Αεροπορίας» (ΟΑ).
Κατά τις τελευταίες πληροφορίες - φήμες, διερευνητικές επαφές έκανε και ο όμιλος Λάτση, με επίσκεψη διευθυντικών στελεχών της «Eurobank» στο υπουργείο Μεταφορών - Επικοινωνιών. Λόγος γίνεται, επίσης, για «εγγλέζικο επενδυτικό σχήμα», για «εταιρεία συμβούλων που ειδικεύεται στον κλάδο των αερομεταφορών», καθώς και για τον όμιλο του Β. Ρέστη, ο οποίος συμμετείχε στον προηγούμενο διαγωνισμό ιδιωτικοποίησης της «Ολυμπιακής».
Για το «φούντωμα» όλων αυτών των υπαρκτών ή μη σεναρίων, βέβαια, φρόντισε η κυβέρνηση, η οποία διά του υπουργού Μεταφορών - Επικοινωνιών Ευρ. Στυλιανίδη έκανε λόγο για «κινητικότητα που δεν έχει ακόμα συγκεκριμενοποιηθεί».
Το βέβαιο είναι ότι όλα αυτά είναι αποπροσανατολιστικά και ουδόλως ενδιαφέρουν τους εργαζόμενους του ομίλου ΟΑ, οι οποίοι σε κάθε περίπτωση ρίχνονται στην ανεργία και όσοι τελικά την αποφύγουν, ρίχνονται βορά στο ελληνικό ή ξένο επιχειρηματικό κεφάλαιο. Ουδόλως ενδιαφέρουν και τον ελληνικό λαό, ο οποίος θα κληθεί να χρυσοπληρώσει την αεροπορική του εξυπηρέτηση και μάλιστα όχι προς όλους τους προορισμούς, αλλά στα δρομολόγια που θα κρίνει ο ιδιώτης ότι είναι συμφέροντα για τα επιχειρηματικά του κέρδη.
Ο ΣΥΝ δεν μπόρεσε να βρεθεί στην κοπή της πίτας του «Πανελλήνιου ΓΣ» και έτσι το αθλητικό του τμήμα έστειλε ένα χαιρετισμό. Εκτός απ' τις ευχές του στους αθλητές και τα μέλη του συλλόγου για ευόδωση των αθλητικών τους προσπαθειών, αναφέρεται «σε ένα περιβάλλον που δε θα αντιτίθεται αλλά θα συνδυάζει την υγιή άθληση με την προστασία της ποιότητας ζωής των Αθηναίων. Σε ένα περιβάλλον που θα αναδεικνύει και θα προωθεί αυτές τις αρχές χωρίς όμως να υποβαθμίζει τις περιβαλλοντικές ανάγκες της πόλης». Υπενθυμίζουμε στο ΣΥΝ ότι υπάρχουν αυθαίρετες κατασκευές του «Πανελληνίου ΓΣ» στο Πεδίον του Αρεως. Ή τις... ξέχασε ή τις θεωρεί «περιβάλλον» που αναδεικνύει τις περιβαλλοντικές ανάγκες της πόλης...
Η «πολιτική επίθεσης του σοσιαλισμού», συνάντησε τη λυσσαλέα αντίδραση των καπιταλιστών που ωφελήθηκαν από τη ΝΕΠ, κυρίως των κουλάκων και την αντίδραση μεσαίων και καθυστερημένων φτωχών αγροτών που επηρεάζονταν από αυτούς. Αυτή η κοινωνική αντίδραση εκφράστηκε και μέσα στις γραμμές του ΚΚ(Μπ.) στην Κεντρική Επιτροπή του και στο Πολιτικό του Γραφείο, μέλη του οποίου ήταν οι Μπουχάριν, Τόμσκι και Ρίκοφ που συγκρότησαν οπορτουνιστική φράξια που υποστήριζε τη συνέχιση της πολιτικής της ΝΕΠ επ' αόριστον. Το βιβλίο κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις: «Σύγχρονη Εποχή».
Ταυτόχρονα όμως εξακολουθεί να αντιμετωπίζει την άρνηση από τους κυβερνήτες της λεγόμενης Ημισελήνου στον πλούσιο νότο - όλοι τους πρωτοκλασάτα στελέχη της αντίδρασης - που αρνούνται να δεχτούν το νέο Σύνταγμα και επιμένουν στη διεκδίκηση διευρυμένης αυτοδυναμίας, που ισοδυναμεί με προώθηση των σχεδίων απόσχισης. Αυτά τα σχέδια είναι που προωθεί η ολιγαρχία και ο ιμπεριαλισμός στην ευρύτερη περιοχή. Οι αντιδράσεις προέρχονται από το γεγονός ότι το νέο Σύνταγμα, χωρίς να είναι σοσιαλιστικό ή να έχουν βάση τα όσα λέει ο πρόεδρος Μοράλες περί «κοινοτικού σοσιαλισμού», κάνει κάποια συγκεκριμένα βήματα στην κατεύθυνση της διαδικασίας εθνικής απελευθέρωσης. Κατοχυρώνει την κυριαρχία του κράτους στους φυσικούς πόρους και τις στρατηγικές ενεργειακές επιχειρήσεις, προσπαθεί να περιορίσει την ισχύ των γαιοκτημόνων, διακηρύσσει την υπεράσπιση των εργασιακών δικαιωμάτων και των αυτόχθονων πληθυσμών, που για εκατονταετίες ήταν παραμελημένοι, διατυπώνει μια εξωτερική πολιτική της συνεργασίας και της αλληλεγγύης. Ολα αυτά που είναι θετικά δε σημαίνει ότι έχουν κατακτηθεί. Και γι' αυτό καθοριστικός είναι ο ρόλος των λαϊκών μαζών για την πορεία που θα έχει αυτή η διαδικασία στη χώρα των Ανδεων.