ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 15 Δεκέμβρη 2015
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΜΕ ΝΕΟ ΠΑΚΕΤΟ ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΩΝ ΜΕΤΡΩΝ
Νέο αντιλαϊκό κύμα για την ενίσχυση της καπιταλιστικής κερδοφορίας

Ψηφίζεται σήμερα με την απαράδεκτη διαδικασία του «κατεπείγοντος» από την Ολομέλεια της Βουλής

Eurokinissi

Με την καθιερωμένη πια απαράδεκτη «fast track» διαδικασία του «κατεπείγοντος», η κυβέρνηση κατέθεσε το βράδυ του Σαββάτου με μορφή νομοσχεδίου ένα ακόμα αντιλαϊκό «πακέτο» προαπαιτούμενων μέτρων για την εφαρμογή του τρίτου μνημονίου και την ενίσχυση της καπιταλιστικής κερδοφορίας. Στο πλαίσιο αυτών των συνοπτικών διαδικασιών, το νομοσχέδιο εγκρίθηκε χτες αργά το βράδυ από την κυβερνητική πλειοψηφία των αρμόδιων Κοινοβουλευτικών Επιτροπών, ενώ σήμερα το πρωί ξεκινάει η συζήτησή του στην Ολομέλεια της Βουλής, διαδικασία που θα ολοκληρωθεί το βράδυ με την ψήφισή του.

Το νομοσχέδιο περιέχει διατάξεις που ανοίγουν το δρόμο για να παραδοθούν στα διάφορα επιχειρηματικά «αρπακτικά» τα «κόκκινα» δάνεια, ακόμα και για την πρώτη κατοικία, καθώς και διατάξεις που επιτίθενται στους δημοσίους υπαλλήλους, αναθεωρούν συμβάσεις οδικών αξόνων, προβλέποντας μερικές ακόμα εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ στους κατασκευαστικούς επιχειρηματικούς ομίλους, καθιερώνουν κλειστούς προϋπολογισμούς στα φάρμακα και άλλα προκλητικά.

Τα κόμματα της αστικής διαχείρισης βρήκαν ευκαιρία για να δώσουν ένα ακόμα «ρεσιτάλ» δημαγωγίας. Τα αστικά κόμματα της αντιπολίτευσης, με επικεφαλής τη ΝΔ, εμφανίστηκαν ως... τιμητές των λαϊκών συμφερόντων, ενώ την ίδια ώρα διαγκωνίζονταν με την κυβέρνηση για το ποιος μπορεί καλύτερα να εξυπηρετήσει τον κοινό τους στόχο, την καπιταλιστική ανάπτυξη.

Ο υπουργός Οικονομικών, Ευ. Τσακαλώτος, τοποθετούμενος για να στηρίξει τη διαδικασία του κατεπείγοντος, ανέφερε ότι «αν το 1 δισ. ευρώ δεν εκταμιευθεί πριν από την 1-1-2016, επιστρέφει στον ESM και μετά πρέπει οι χώρες να ξαναπάνε στα κοινοβούλιά τους» και πως «το ποσό πρέπει να εκταμιευθεί μέχρι τέλος της εβδομάδος, γιατί μετά κλείνει η Κομισιόν» για τις γιορτές.

Απαντώντας σε ερώτηση του ειδικού αγορητή του ΚΚΕ, Ν. Καραθανασόπουλου, αν θα έρθουν με μορφή τροπολογίας το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων και η ιδιωτικοποίηση του ΑΔΜΗΕ, τα οποία η κυβέρνηση έχει δεσμευτεί να συμπεριλάβει στα προαπαιτούμενα, ο υπουργός δεν έδωσε σαφή απάντηση, λέγοντας ότι αναμένεται η απάντηση των «θεσμών» απέναντι στην ελληνική πρόταση.

Ο εισηγητής της ΝΔ, Κ. Χατζηδάκης, ανέφερε ότι η ΝΔ ψηφίζει κατά, διότι «το ζήτημα των "κόκκινων" δανείων κατέστη ανεξέλεγκτο επί των ημερών σας. Μας λέγατε ότι είμαστε ξεπουλημένοι στις τράπεζες. Εσείς αποφασίσατε να ξεπουληθείτε στα κοράκια» και κατηγόρησε την κυβέρνηση για ανακολουθία. Οσον αφορά το θέμα των ρυθμίσεων για το ενιαίο μισθολόγιο, ανέφερε ότι «οι διατάξεις αυτές θεωρητικά κινούνται σε θετική κατεύθυνση».

Από τη Χρυσή Αυγή, ο ειδικός αγορητής της, Ηλ. Παναγιώταρος, κρύβοντας την ταξική ουσία του νομοσχεδίου μέσω ενός ρατσιστικού παραληρήματος, ανέφερε για τα «κόκκινα» δάνεια ότι «παίρνετε τα σπίτια των Ελλήνων για να τα δώσετε σε Σύρους πρόσφυγες». «Προβαίνετε στον αφελληνισμό των ελληνικών επιχειρήσεων» πρόσθεσε, ενώ όσον αφορά τις ιδιωτικοποιήσεις, σημείωσε ότι «οι επενδυτές που έχουν πάρει εκτάσεις» περιμένουν δύο και τρία χρόνια για μια υπογραφή και δεν μπορούν να «κάνουν τις επενδύσεις τους»...

Ο ειδικός αγορητής του ΠΑΣΟΚ, Οδ. Κωνσταντινόπουλος, κατέκρινε την κυβέρνηση γιατί εφαρμόζει στα «κόκκινα» δάνεια το «ισπανικό μοντέλο και όχι το ιρλανδικό».

Από το Ποτάμι, ο Χ. Θεοχάρης κατέθεσε πρόταση για «εταιρεία διαχείρισης των δανείων», ενώ από την Ενωση Κεντρώων ο Μ. Γεωργιάδης ανέφερε ότι με τις ρυθμίσεις για το Δημόσιο «αφαιρούνται πόροι από τον ιδιωτικό τομέα».

Ο υπουργός Οικονομίας, Γ. Σταθάκης, σχολιάζοντας τις πρώτες τοποθετήσεις της ΝΔ και των υπόλοιπων κομμάτων του αντιλαϊκού μπλοκ, ανέφερε: «Τεκμαίρω από αυτά που ειπώθηκαν ότι υπάρχει στοιχειώδης συναίνεση για την εκταμίευση της δόσης και τη ρύθμιση των "κόκκινων" δανείων. Οι ενστάσεις εγείρονται για μία σειρά από συμπληρωματικά θέματα».

«ΚΟΚΚΙΝΑ» ΔΑΝΕΙΑ
Ανοιγμα της επιχειρηματικής πιάτσας στα «κοράκια» των πλειστηριασμών

Συνέχεια του αντιλαϊκού νόμου για τους πλειστηριασμούς και του σφιξίματος της θηλιάς στα λαϊκά νοικοκυριά μέσω του «Κώδικα Δεοντολογίας»

Στο πλήρες άνοιγμα της αγοράς των «κόκκινων» δανείων προχωρά η συγκυβέρνηση μέσω του νομοσχεδίου που ψηφίζεται σήμερα στην Ολομέλεια της Βουλής. Ουσιαστικά, πρόκειται για την επόμενη φάση της ανακεφαλαιοποίησης των εγχώριων τραπεζών, σε μια εξέλιξη που ανοίγει διάπλατα την οδό των πλειστηριασμών απέναντι και στην πρώτη κατοικία της λαϊκής οικογένειας.

Συγκεκριμένα, από τις 16 Φλεβάρη το σύνολο των κάθε είδους «προβληματικών» δανείων θα μπορεί να πωληθεί από τις τράπεζες σε άλλους «επενδυτές», στα γνωστά «κοράκια» των αγορών, τα οποία, σε ρόλο «παράλληλης» και συμπληρωματικής λειτουργίας με το τραπεζικό σύστημα, έρχονται να αναλάβουν ειδικό ρόλο στις γενικότερες εξελίξεις και αναδιαρθρώσεις σε κλάδους της οικονομίας και της παραγωγής.

Το συγκεκριμένο νομοθέτημα της συγκυβέρνησης αποτελεί τη συνέχεια αυτών που προηγήθηκαν πρόσφατα (για τους πλειστηριασμούς κ.ο.κ.), ενώ παράλληλα είναι αναπόσπαστα συνδεδεμένο με το σφίξιμο της θηλιάς και μέσω του «Κώδικα Δεοντολογίας» των τραπεζών, που με τη σειρά του θα εμπλουτιστεί στη συνέχεια με νέες αντιλαϊκές διατάξεις.

Από 16 Φλεβάρη όλα τα «κόκκινα» δάνεια «στο σφυρί»

Αποκαλυπτικές είναι οι σχετικές διατάξεις του νομοσχεδίου:

-- Δημιουργούνται «εταιρείες διαχείρισης απαιτήσεων από μη εξυπηρετούμενα δάνεια», καθώς και «μεταβίβασης απαιτήσεων από μη εξυπηρετούμενα δάνεια». Η Τράπεζα της Ελλάδας (ΤτΕ) θα χορηγεί τις άδειες λειτουργίας, σε «αποκλειστική προθεσμία 20 εργάσιμων ημερών από την υποβολή της σχετικής αίτησης». Είναι φανερή η επιδίωξη της συγκυβέρνησης για την άμεση ενεργοποίηση του νέου «θεσμού»...

-- Για τα δάνεια που αφορούν στην πρώτη κατοικία και σε αποκαλούμενες «μικρομεσαίες επιχειρήσεις» προβλέπεται προσωρινή «αναστολή» των διατάξεων μέχρι 15/2/2016. Σε αυτό το πλαίσιο, το νομοσχέδιο προβλέπει την αυτόματη εφαρμογή των νέων αντιλαϊκών μέτρων από τις 16/2 και για τις συγκεκριμένες κατηγορίες. Πρόκειται για μια ακόμη απάτη ολκής από την πλευρά της συγκυβέρνησης. Η συγκεκριμένη διάταξη συνδέεται με τη δυνατότητα των δανειοληπτών να επανακαταθέσουν (μέχρι 15/2) αίτηση προστασίας («νόμος Κατσέλη») στα δικαστήρια σε περίπτωση που αυτή δεν έχει εκδικασθεί. «Το εφαρμοστικό πλαίσιο της μεταβίβασης των παραπάνω κατηγοριών απαιτήσεων θα καθοριστεί νομοθετικά καταλλήλως», αναφέρεται χαρακτηριστικά στο νομοσχέδιο...

-- Τα «κόκκινα» δάνεια που μπορούν να πουληθούν ή ανατεθούν στη διαχείριση άλλων εταιρειών είναι αυτά που βρίσκονται σε καθυστέρηση μεγαλύτερη από 90 μέρες.

-- Το καταβεβλημένο μετοχικό κεφάλαιο αυτών των εταιρειών μπορεί να ξεκινά μόλις από τα 100.000 ευρώ. Επιπλέον, σε περίπτωση που η ΤτΕ διαπιστώσει την ύπαρξη παραβάσεων σε ό,τι αφορά τους όρους λειτουργίας, μπορεί να επιβάλει «διοικητικό πρόστιμο το οποίο δεν υπερβαίνει τις 300.000 ευρώ»!

-- Οι εταιρείες που έχουν εξαγοράσει «κόκκινα» δάνεια μπορούν να χορηγούν νέα δάνεια με «αποκλειστικό σκοπό την αναχρηματοδότηση των δανείων».

-- Προβλέπεται η δυνατότητα πώλησης του συνόλου των δανείων ενός δανειολήπτη (ακόμη και αυτών που δεν είναι «κόκκινα»), σε περίπτωση που υπάρχει ένα δάνειο που δεν εξυπηρετείται.

-- Η πώληση δανείων για τους «μη συνεργάσιμους δανειολήπτες» μπορεί να είναι άμεση και μάλιστα χωρίς να προβλέπεται η ύπαρξη ενημέρωσης από την πλευρά των τραπεζών. Είναι φανερό ότι με τη συγκεκριμένη ρύθμιση εντείνονται οι εκβιασμοί και οι απειλές, με στόχο να εξαναγκάσουν λαϊκά νοικοκυριά προκειμένου να «συνεργαστούν» με τις τράπεζες με τους υπάρχοντες όρους και προϋποθέσεις.

-- Οι «εταιρείες διαχείρισης», δηλαδή αυτές με τις οποίες συνεργάζονται οι τράπεζες για την είσπραξη των δανείων, μπορούν να προχωρούν σε κάθε είδους δικαστικές ενέργειες, καθώς επίσης να «κινούν, παρίστανται ή συμμετέχουν» σε διαδικασίες εξυγίανσης, πτωχευτικές διαδικασίες κ.ά. Ακόμη έχουν τη δυνατότητα να προσλαμβάνουν άλλες εταιρείες «ενημέρωσης οφειλετών».

Τα παραπάνω συνιστούν το γενικό πλαίσιο διαχείρισης των «κόκκινων» δανείων, ενώ οι περαιτέρω εξειδικεύσεις και αποφάσεις παραπέμπονται στην αρμοδιότητα της ΤτΕ.

Σε αυτό το πλαίσιο, προχωρεί το σχέδιο της ομαδοποίησης των «κόκκινων» επιχειρηματικών δανείων, που θα μεταβιβαστούν ανά κλάδο δραστηριότητας, με το βάρος να πέφτει σε κλάδους αιχμής, όπως ξενοδοχεία, λιανεμπόριο, εταιρείες τροφίμων, ακτοπλοΐα, ιχθυοκαλλιέργειες κ.ά.

Την ίδια ώρα, ανοίγει διάπλατα το ενδεχόμενο δευτερογενούς χρηματιστηριακής αγοράς για τα κάθε είδους «κόκκινα» δάνεια, οι τιμές των οποίων θα διακυμαίνονται ανάλογα με τις προσδοκίες των «επενδυτών» για την κάθε κατηγορία των «ομαδοποιημένων» επιχειρηματικών δανείων.

Συγχρηματοδοτούμενα έργα

Στο ίδιο νομοσχέδιο περιέχονται επίσης παρεμβάσεις σε έργα που συγχρηματοδοτούνται από τα διαρθρωτικά ταμεία της ΕΕ, με στόχο την επιτάχυνση των εργασιών, συγκεκριμένα για μεγάλους οδικούς άξονες.

Σύμφωνα με την έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, προβλέπεται αύξηση της κρατικής δαπάνης μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων κατά 330 εκατ. ευρώ, για την καταβολή πρόσθετης επιδότησης λειτουργίας (2016 - 2033) για το έργο «αυτοκινητόδρομος Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα».

ΝΕΟ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ
Καθήλωση μισθών, προαναγγελία νέων μειώσεων

Το νέο μισθολόγιο στο Δημόσιο, που περιέχεται στο πακέτο με τα προαπαιτούμενα, δίνει ένα ακόμα χτύπημα στα μισθολογικά δικαιώματα των δημόσιων υπαλλήλων, που, μόνο στα χρόνια της κρίσης, με αλλεπάλληλες περικοπές και φόρους, έχουν χάσει έξι μισθούς το χρόνο.

Η κατρακύλα αυτή συνεχίζεται, καθώς στο νέο μισθολόγιο, που θα ισχύσει από 1/1/2016, επεκτείνεται για τέσσερα ακόμη χρόνια η καθήλωση των μισθών, με την αναστολή της μισθολογικής εξέλιξης, όπως προβλέπεται στο άρθρο 26. Κυνικά, μάλιστα, ομολογείται στην Εκθεση Αξιολόγησης Συνεπειών Ρύθμισης, ότι το νέο μισθολόγιο «στοχεύει στη μισθολογική αποσυμπίεση σε συνάρτηση με δεξιότητες, επιδόσεις, αρμοδιότητες και τη θέση του προσωπικού...».

Σ' αυτήν την κατεύθυνση, μειώνει τους μισθούς της Υποχρεωτικής και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης υπαλλήλων με τη χορήγηση μισθολογικού κλιμακίου κάθε τρία χρόνια, από δύο που ήταν με τον ν. 4024/2011 και θέτει τις βάσεις για τη σύνδεση του μισθού όχι μόνο με την αξιολόγηση του υπαλλήλου, αλλά και με την αξιολόγηση της θέσης, που οδηγεί σε εξατομικευμένο μισθό και σε διαχωρισμό ανάμεσα σε εργαζόμενους στον ίδιο κλάδο, στην ίδια κατηγορία, ακόμα και στην ίδια υπηρεσία και γραφείο!

Το νομοσχέδιο που συζητιέται και ψηφίζεται σήμερα διευρύνει επίσης το πεδίο εφαρμογής του μισθολογίου, βάζοντας ΔΕΚΟ και ΝΠΙΔ στο τωρινό μισθολόγιο, με τσεκούρι στις αποδοχές, ιδιαίτερα των Υποχρεωτικής και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Συγκεκριμένα, καταργεί το άρθρο 31 του ν. 4024/2011 και κατατάσσει αυτούς τους εργαζόμενους στο μισθολόγιο χωρίς την όποια προσωπική διαφορά παίρνανε αυτά τα χρόνια. Τέλος, προβλέπεται ότι έως τις 31/12/2017 θα «ευθυγραμμιστεί» το επίδομα επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας με την ευρωπαϊκή νομοθεσία, που σημαίνει ότι οι εργαζόμενοι θα πρέπει να περιμένουν περικοπές σε κλάδους και ποσά...

Πλαφόν στα φάρμακα νοσοκομειακής χρήσης

Το πολυνομοσχέδιο καταμερίζει σε νοσοκομεία και φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ τις ήδη κουτσουρεμένες κρατικές δαπάνες

Ο καταμερισμός του πλαφόν στη νοσοκομειακή φαρμακευτική δαπάνη μεταξύ των δημόσιων νοσοκομείων και των φαρμακείων του ΕΟΠΥΥ ορίζεται στο νομοσχέδιο με τα προαπαιτούμενα. Τα όρια στη φαρμακευτική δαπάνη των νοσοκομείων είχαν τεθεί με πρόσφατο νόμο (152 A'/20.11.2015 - Επείγουσες ρυθμίσεις για την εφαρμογή της Συμφωνίας Δημοσιονομικών Στόχων και Διαρθρωτικών Μεταρρυθμίσεων και άλλες διατάξεις). Τώρα διευκρινίζεται το όριο των φαρμάκων νοσοκομειακής χρήσης που θα διακινούνται από τα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ.

Συγκεκριμένα - σύμφωνα με το άρθρο 41 του νομοσχεδίου - το όριο της νοσοκομειακής φαρμακευτικής δαπάνης ορίζεται σε:

  • 570 εκατ. ευρώ το 2016, από τα οποία 510 εκατ. στα νοσοκομεία και 60 εκατ. στα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ.
  • 550 εκατ. ευρώ το 2017, από τα οποία 492,1 εκατ. στα νοσοκομεία και 57,9 εκατ. στα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ.
  • 530 εκατ. ευρώ το 2018, από τα οποία 474,2 εκατ. στα νοσοκομεία και 55,8 εκατ. στα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ.

Σε περίπτωση υπέρβασης αυτών των ορίων (σ.σ. στα ποσά συμπεριλαμβάνεται ο ΦΠΑ), καθιερώνεται μηχανισμός αυτόματης επιστροφής (claw back) από τις φαρμακευτικές εταιρείες ή τους φαρμακέμπορους.

Ουσιαστικά, καθιερώνονται κλειστοί προϋπολογισμοί στα φάρμακα που χρησιμοποιούνται στους ασθενείς που νοσηλεύονται στα νοσοκομεία και στα νοσοκομειακά φάρμακα που χρησιμοποιούνται από εξωτερικούς ασθενείς και διατίθενται μόνο από τα νοσοκομεία και από τα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ. Πρόκειται για φάρμακα υψηλού κόστους (π.χ. για καρκινοπαθείς, ασθενείς με σπάνιες παθήσεις).

Ο ασθενής τελικός αποδέκτης των συνεπειών

Με αυτό το μέτρο, η κυβέρνηση στοχεύει στη μείωση της συνολικής νοσοκομειακής φαρμακευτικής δαπάνης για το κράτος και τα ασφαλιστικά ταμεία. Ενδεικτικά, το 2014 διακινήθηκαν από τα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ φάρμακα νοσοκομειακής χρήσης ύψους 206 εκατ. ευρώ και μόνο το α' εξάμηνο του 2015 φάρμακα ύψους 129 εκατ. ευρώ. Τώρα το ανώτατο όριο είναι έως 60 εκατ. ευρώ!

Από τη μια η κρατική κι ασφαλιστική νοσοκομειακή δαπάνη διαρκώς συμπιέζεται, από την άλλη οι φαρμακοβιομήχανοι θα επιδιώκουν να πληρώνουν όσο το δυνατόν λιγότερες επιστροφές (claw back). Τελικός αποδέκτης των όποιων αρνητικών συνεπειών θα είναι οι ασθενείς και μάλιστα με σπάνιες, χρόνιες νόσους.

Ενδέχεται να οξυνθούν τα προβλήματα στην επάρκεια των φαρμάκων «υψηλού κόστους» - και στην έγκαιρη θεραπεία - αλλά και στη δυνατότητα να προμηθευτούν τα δημόσια νοσοκομεία νέα φάρμακα, που είναι πιο αποτελεσματικά, με λιγότερες παρενέργειες κ.λπ.

Με δεδομένο, μάλιστα, ότι κριτήριο αξιολόγησης των γιατρών είναι και το κατά πόσο συμβάλλουν στη μείωση του κόστους νοσηλείας των ασθενών, υπάρχει κίνδυνος να ενισχυθεί η τάση συνταγογράφησης πιο φτηνών φαρμάκων, που ίσως δεν είναι τα πλέον κατάλληλα για την αναγκαία εξατομικευμένη θεραπεία των ασθενών, να αυστηροποιηθεί κι άλλο η συνταγογράφηση κ.λπ. Επίσης, τα φάρμακα που παίρνουν οι νοσηλευόμενοι για άλλη νόσο από την αιτία που νοσηλεύονται, ορισμένες φορές τα πληρώνουν από την τσέπη τους, καθώς δε χορηγούνται από το νοσοκομείο στα πλαίσια των μειωμένων προϋπολογισμών τους. Αυτό ίσως γενικευτεί.

Τέλος, αν οι φαρμακοβιομήχανοι κι οι φαρμακέμποροι επιλέξουν να μη δώσουν φάρμακα πάνω από το πλαφόν, για να μην επιβαρυνθούν με claw back, ποιος θα πληρώσει σε αυτήν την περίπτωση τα φάρμακα που χρειάζονται οι ασθενείς;

ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Η κυβέρνηση επείγεται να ολοκληρώσει τη βρώμικη δουλειά

Σε σχόλιό του το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ σημειώνει για το νομοσχέδιο με το νέο πακέτο προαπαιτούμενων:

«Η κυβέρνηση, συνεχίζοντας την κοροϊδία, ετοιμάζεται να ψηφίσει ένα ακόμα πακέτο προαπαιτούμενων, γιατί επείγεται να ολοκληρώσει τη βρώμικη δουλειά που άφησαν στη μέση η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ. Κοροϊδία είναι να βαφτίζει αυξήσεις τις μειώσεις στους μισθούς της πλειοψηφίας των δημοσίων υπαλλήλων, οι οποίοι με τα μέχρι τώρα μέτρα έχουν χάσει πάνω από 6 μισθούς το χρόνο, ενώ η αξιολόγηση των υπαλλήλων και των θέσεων σε συνδυασμό με την αποδοτικότητα, όχι μόνο θα διαχωρίζει τους εργαζόμενους, αλλά θα τους ξεζουμίζει ακόμα περισσότερο. Μείωση αποδοχών είναι οι μειωμένες μισθολογικές δαπάνες, που ψήφισε στον κρατικό προϋπολογισμό, το πάγωμα των μισθών για τα 4 επόμενα χρόνια, η σύνδεση του νέου μισθολογίου με το Ασφαλιστικό, σε συνδυασμό με την αύξηση των εισφορών των εργαζομένων για παροχές Υγείας - Ασφάλισης, η κατάργηση των ΒΑΕ σε κάποιες κατηγορίες εργαζομένων».



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ