ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 12 Ιούλη 2000
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Πάνδημος αγώνας κατά των επεκτάσεων της ΠΕΤΡΟΛΑ

Πάνω από 6.000 υπογραφές έχει συγκεντρώσει σε ένα μήνα η Επιτροπή Αγώνα, η οποία, σε χτεσινή συνέντευξη Τύπου, απέκρουσε όλες τις αιτιάσεις του ομίλου Λάτση

Από την διαμαρτυρία κατά των επεκτάσεων (3 Ιούλη) που έγινε έξω από την έδρα των επιχειρήσεων Λάτση στην Κηφισιά
Από την διαμαρτυρία κατά των επεκτάσεων (3 Ιούλη) που έγινε έξω από την έδρα των επιχειρήσεων Λάτση στην Κηφισιά
Το αποφασιστικό τους ΟΧΙ στις επεκτάσεις της βιομηχανίας ΠΕΤΡΟΛΑ, η οποία, με το πρόσχημα της βελτίωσης δήθεν του περιβάλλοντος, επιχειρεί να γιγαντώσει το σημερινό ρυπογόνο και άκρως επικίνδυνο για την περιοχή διυλιστήριό της, είπαν για μια ακόμα φορά οι κάτοικοι και τοπικοί φορείς του Θριάσιου Πεδίου σε χτεσινή συνέντευξη Τύπου της Επιτροπής Αγώνα κατά των επεκτάσεων.

Οπως μάλιστα τόνισαν , μέσα σε ένα μήνα υπογράφηκε από 6.000 κατοίκους της περιοχής κείμενο κατά των επεκτάσεων,ενώ η Διακήρυξή της υποστηρίζεται από τους Δημάρχους Ελευσίνας, Μάνδρας, Ασπροπύργου, τον πρόεδρο της Κοινότητας Μαγούλας, 100 παράγοντες της πολιτικής και κοινωνικής ζωής της περιοχής, νομαρχιακές κινήσεις, και πολλούς εκπροσώπους συνδικαλιστικών, πολιτιστικών και κοινωνικών φορέων.

Οπως επισημάνθηκε χτες, η ΠΕΤΡΟΛΑ με το βεβαρημένο παρελθόν, μετά την ακύρωση από το Συμβούλιο της Επικρατείας των επεκτάσεων του 1991, αθόρυβα και μεθοδευμένα σχεδιάζει τώρα την υλοποίηση ενός κολοσσιαίου προγράμματος επεκτάσεων ύψους 200 δισ. δραχμών. Σύμφωνα με την προκαταρκτική μελέτη που έχει κάνει η εταιρία: Θα δημιουργηθούν 16 νέες μονάδες, επιπλέον των 16 υφισταμένων. Η κατανάλωση καυσίμου θα είναι 3-4 φορές μεγαλύτερη της σημερινής. Η αύξηση της εγκαταστημένης ισχύος είναι απροσδιόριστη, αλλά πολλαπλάσια της σημερινής. Η αύξηση των διαρροών και της δυσοσμίας απροσδιόριστη. Οι κίνδυνοι ατυχήματος απροσδιόριστοι, αλλά βεβαίως μεγαλύτεροι από τους σημερινούς. Ο όγκος των απαερίων θα αυξηθεί από 329.500 κ.μ. ανά ώρα σε 1.086.840 κ.μ. ανά ώρα, δηλαδή θα υπερτριπλασιαστούν.

Η ΠΕΤΡΟΛΑ μάλιστα σχεδιάζει την εγκατάσταση των νέων μονάδων που θα καταλάβουν έκταση 110 στρεμμάτων σε δασική περιοχή 131 στρεμμάτων που αποτελεί «τη νεκρή ζώνη ασφαλείας», ανάμεσα στην ίδια και την αμυντική βιομηχανία ΠΥΡΚΑΛ. Πρόσφατα η ΠΕΤΡΟΛΑ ανέτρεψε πράξη του Δασάρχη και με διαδοχικές προσφυγές κατόρθωσε να χαρακτηριστεί η περιοχή ως μη δασική. Εναντίον του αποχαρακτηρισμού αυτού, έχουν προσφύγει στο ΣτΕ η Επιτροπή Αγώνα και ο Αναπτυξιακός Σύνδεσμος της περιοχής.

Η εταιρία, βέβαια, υπόσχεται τη δημιουργία μονάδας καθαρισμού των απαερίων, που όμως δημιουργεί ένα νέο κίνδυνο, καθώς σε περίπτωση που δε λειτουργήσει για περισσότερο από 30 λεπτά της ώρας, τότε ολόκληρη η περιοχή θα «πνιγεί» από τεράστιες ποσότητες καυσαερίων.

Ψευτοδιλήμματα

Το ψευτοδίλημμα «ανεργία ή περιβάλλον» τίθεται έντεχνα, προκειμένου να εκβιάσει και να φοβίσει τους εργαζόμενους, τόνισαν τα μέλη της Επιτροπής Αγώνα. Για παράδειγμα - τόνισαν - πριν τις επεκτάσεις της ΠΕΤΡΟΛΑ του 1987 οι υπεύθυνοι εξήγγειλαν 150 νέες θέσεις εργασίας. Μετά την επέκταση όμως αποδείχτηκε ότι όχι μόνο νέες προσλήψεις δεν έκαναν, αλλά προχώρησαν σε μείωση του προσωπικού του διυλιστηρίου κατά 40%!

Η Επιτροπή Αγώνα δήλωσε ότι θα συνεχίσει τον αγώνα κατά των επεκτάσεων όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού. Τη Δευτέρα 3 Ιούλη, πραγματοποίησε μάλιστα αιφνιδιαστική πικετοφορία κατά των επεκτάσεων έξω από το στρατηγείο του Ομίλου Λάτση στο Κεφαλάρι Κηφισιάς.

Στη χτεσινή συνέντευξη Τύπου παραβρέθηκαν βουλευτές, νομαρχιακοί σύμβουλοι, μέλη δημοτικών συμβουλίων Μάνδρας και Μαγούλας, η Κατερίνα Μαΐλη, επικεφαλής της Προοδευτικής αγωνιστικής δημοτικής Κίνησης Ελευσίνας, ο πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Ελευσίνας κ.ά.

Χαιρετισμό έστειλε η βουλευτής του ΚΚΕ Λιάνα Κανέλλη, η οποία, μεταξύ άλλων, τονίζει: «Ο μοναδικός δρόμος αντίστασης είναι οι μαζικοί αταλάντευτοι αγώνες που ως σήμερα αναδεικνύονται αποτελεσματικοί στο τέλος και αναχαιτίζουν τις φωτιές των συμφεροντολογικών αποφάσεων των υπευθύνων. Η μάχη κατά της επέκτασης είναι μάχη υπέρ του μέλλοντος των παιδιών και κατά της εκσυγχρονιστικής προσαρμοστικότητας στις επιταγές του αδηφάγου κεφαλαίου. Θα κερδηθεί αν ο καθένας μας κι όλοι μαζί συνταχτούμε με τη ζωή».

Ο επικεφαλής της ΝΑΣ Δυτ. Αττικής Αντώνης Χοροζάνης, δήλωσε ότι η γιγάντωση της ΠΕΤΡΟΛΑ τραγικοποιεί την ήδη βεβαρημένη κατάσταση στο Θριάσιο. «Πάμε - τόνισε - κόντρα σ' αυτούς που δεν υπολογίζουν τον άνθρωπο και σκέπτονται μόνο τα κέρδη. Εδώ φαίνεται με τον καλύτερο τρόπο η ασυδοσία του κεφαλαίου που θυσιάζει τα πάντα για το κέρδος. Μόνο το Λαϊκό Μέτωπο μπορεί να τους σταματήσει».

ΠΡΩΤΗ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΜΕΤΡΟ
«Πανωπροίκι» πριν ακόμα ξεκινήσει!

Με ένα δισεκατομμύριο δραχμές «πανωπροίκι» προς τους εργολάβους ξεκινάει η πρώτη επέκταση του μετρό προς το Περιστέρι, μετά την υπογραφή της σύμβασης μεταξύ της Αττικό Μετρό και της κατασκευάστριας γαλλοελληνικής κοινοπραξίας, που έγινε την περασμένη Δευτέρα. Κι όλα αυτά, όταν ακόμη δεν έχει παραδοθεί - και δεν προβλέπεται πριν το 2002 - το κανονικό έργο.

Οπως είναι γνωστό, από το διαγωνισμό που προηγήθηκε για την επέκταση προς Περιστέρι, καλύτερη προσφορά (11,5 δισ. έναντι 12,5 δισ. δρχ. της τελικής αναδόχου) είχε κάνει άλλη κοινοπραξία. Παρ' όλα αυτά με διάφορα διαδικαστικά τερτίπια τής αφαιρέθηκε η εργολαβία και δόθηκε στο δεύτερο μειοδότη που είχε υποβάλει ακριβότερη προσφορά. Οπως επισημαίνουν τεχνικοί, ο λόγος που έγινε η αλλαγή ήταν ότι η «Αττικό Μετρό» και η κυβέρνηση ήθελαν να σώσουν τα προσχήματα, καθώς ο δεύτερος - και τελικός μειοδότης - πρότεινε ως μέθοδο εκσκαφής της σήραγγας τον «μετροπόντικα», τον οποίο είχε σπεύσει να αγοράσει το δημόσιο πληρώνοντας 4 δισ. δρχ. «πανωπροίκι» στους προηγούμενους εργολάβους του μετρό, ενώ η άλλη κοινοπραξία πρότεινε άλλη μέθοδο, πράγμα που θα σήμαινε ότι ο «μετροπόντικας» αγοράστηκε... τζάμπα! Μάλιστα, στη σύμβαση που υπογράφηκε προβλέπεται ότι ο εργολάβος θα πάρει και επιπλέον... πριμ, αν ολοκληρώσει το έργο σε λιγότερο από 900 μέρες, όπως έχει συμβατική υποχρέωση!

Στο έργο περιλαμβάνεται η κατασκευή σήραγγας 3 χιλιομέτρων, δηλαδή η επέκταση από τα Σεπόλια στην οδό Θηβών στο Περιστέρι (περνά κάτω από τον Κηφισό), η επένδυσή της με προκατασκευασμένα στοιχεία, καθώς και η κατασκευή δευτερεύουσας σήραγγας. Δεν περιλαμβάνεται η κατασκευή των τριών σταθμών, ο ηλεκτρολογικός εξοπλισμός και η σιδηροδρομική επιδομή που θα εκτελεστούν με άλλες εργολαβίες.

Καύσωνας και νέφος πλήττουν ξανά την Αθήνα

Η κυβέρνηση περιορίζεται και πάλι σε ...συστάσεις

Το θανατηφόρο «δίδυμο» καύσωνα - νέφους αναμένεται να πλήξει πάλι σήμερα την Αθήνα, μετατρέποντάς τη σε «θάλαμο αερίων», αλλά η κυβέρνηση, αντί για κάποια έκτακτα μέτρα, περιορίζεται διά του ΥΠΕΧΩΔΕ να απευθύνει συστάσεις...

Σύμφωνα με τις προβλέψεις της Εθνικής Μετεωρολογικής Υπηρεσίας, στο Λεκανοπέδιο της Αθήνας θα επικρατήσουν υψηλές θερμοκρασίες (το θερμόμετρο θα αγγίξει τους 42 βαθμούς Κελσίου υπό σκιάν) και άπνοια. Οι συνθήκες αυτές αναμένεται, σύμφωνα με τις προβλέψεις του ΠΕΡΠΑ, να ευνοήσουν την εμφάνιση αυξημένων τιμών των ατμοσφαιρικών ρύπων.

Το νέφος στο μεταξύ από χτες «έδειξε τα δόντια του», ξεπερνώντας τα όρια επιφυλακής σε δύο ρύπους. Συγκεκριμένα, το διοξείδιο του αζώτου έφτασε στην Πατησίων τα 226 μικρογραμμάρια ανά κυβικό μέτρο αέρα, με όριο επιφυλακής τα 200, ενώ το όζον μετρήθηκε στο Μαρούσι στα 231 μικρογραμμάρια με όριο επιφυλακής τα 180.

Παρ' όλα αυτά, το ΥΠΕΧΩΔΕ, με ανακοίνωσή του, απευθύνει τις γνωστές συστάσεις προς ...νεφόπληκτους, δηλαδή να αποφεύγουν κατά το δυνατόν τις μετακινήσεις με ΙΧ αυτοκίνητα κυρίως στο κέντρο της πόλης. Επίσης, συνιστά την αποφυγή της διακίνησης υγρών καυσίμων και ιδιαίτερα βενζινών, εκτός των περιπτώσεων εφοδιασμού αεροδρομίων και λιμανιών...

ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
Δεν αρκεί το φιλότιμο, λένε οι εργαζόμενοι

Ετοιμοι να εξυπηρετήσουν το επιβατικό κοινό, κάτω από τις δυσκολίες που γεννά ο καύσωνας, δηλώνουν οι οδηγοί στα αστικά λεωφορεία της ΕΘΕΛ. Προσθέτουν, όμως, ότι σε αρκετά λεωφορεία αντιμετωπίζουν προβλήματα, πως οι όποιες δυσκολίες δε μπορεί να λύνονται μόνο με δικές τους προσπάθειες και ότι επιβάλλεται η λήψη μέτρων από τους διοικούντες του Οργανισμού.

Με ανακοίνωσή του το Συνδικάτο Εργαζομένων του ΟΑΣΑ σημειώνει πως ένα μέρος του στόλου των λεωφορείων είναι παλαιού τύπου και στερείται κλιματιστικών μηχανημάτων, με αποτέλεσμα να γίνεται ακόμα πιο δύσκολη και επίπονη η εργασία των οδηγών. Συμπληρώνει πως στα νέα λεωφορεία παρατηρούνται αρκετά προβλήματα με τα κλιματιστικά τους και πως πολλοί χώροι τερμάτων ή αφετηριών ή σημεία για διάλειμμα των οδηγών δεν έχουν ούτε τη στοιχειώδη υποδομή, προκειμένου να ανασάνει ο ίδιος εργαζόμενος, αλλά και οι επιβάτες.

Με αυτά σαν δεδομένα, οι οδηγοί ζητούν τη συμπαράσταση και κατανόηση των επιβατών αυτές τις δύσκολες μέρες και τονίζουν ότι θα προσπαθήσουν να αντιμετωπίσουν τα όποια προβλήματα και να εξυπηρετήσουν τους επιβάτες.

Παράλληλα, κάνουν σαφές ότι τα προβλήματα δε λύνονται μόνο με τη φιλοτιμία των εργαζομένων: «Δεν μπορεί μια ζωή όλα να τα περιμένουν οι αρμόδιοι από το φιλότιμο των οδηγών. Και μόλις περάσουν οι δυσκολίες να μένουν στα χαρτιά ή στο μυαλό οι όποιες σκέψεις τους για αντιμετώπιση εκτάκτων καταστάσεων, με αποτέλεσμα να τα πληρώνει και πάλι όλα η πλάτη των οδηγών».

Η παράκαμψη του Βόλου

Στο Εθνικό Οδικό Δίκτυο της Χώρας εντάσσεται η Παράκαμψη του Βόλου, μήκους 19,828 χιλιομέτρων, σύμφωνα με απόφαση που υπέγραψε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτης. Παρ' όλα αυτά όμως το όλο έργο βρίσκεται ακόμη στη φάση εκπόνησης της οριστικής Μελέτης Οδοποιίας.

Οπως ανακοινώθηκε, πάντως, από το ΥΠΕΧΩΔΕ η παράκαμψη αυτή αποτελεί νέα χάραξη και παραλλαγή στα οδικά τμήματα από τον ισόπεδο κόμβο Νέων Παγασών μέχρι Βόλο και από το Βόλο μέχρι την Αγριά. Με την κατασκευή της - σημειώνεται - θα ανακουφιστεί το ιδιαίτερα βαρυμένο αστικό κέντρο της πόλης του Βόλου από το διερχόμενο υπεραστικό κυκλοφοριακό φόρτο, ενώ συγχρόνως μέσω αυτής της νέας χάραξης θα διευκολυνθεί σε μέγιστο βαθμό η οδική πρόσβαση στην τουριστική περιοχή του Πηλίου.

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι στη ζώνη διέλευσης της οδού απαγορεύεται η έκδοση οικοδομικών αδειών για ανέγερση κτισμάτων και εκτέλεση οικοδομικών εργασιών.



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ