ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 11 Μάη 2002
Σελ. /32
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΔΟΕ - ΠΑΓΚΥΠΡΙΑΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ
«Οι νέες τεχνολογίες στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση»

«Η χρήση Η/Υ στην εκπαίδευση δεν την απαλλάσσει από την ταξικότητα και τη συνεχή υποβάθμιση λόγω της αντιλαϊκής κυβερνητικής πολιτικής», υπογράμμισε ο εκπρόσωπος του ΚΚΕ

Πραγματοποιήθηκε στην Αλεξανδρούπολη, το διήμερο 8-9 του Μάη, το 16ο Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Συνέδριο της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (ΔΟΕ) και της Παγκύπριας Ομοσπονδίας Ελλήνων Διδασκάλων (ΠΟΕΔ), με θέμα: «Οι νέες τεχνολογίες στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση».

Το συνέδριο αυτό επιβεβαίωσε τη διαπίστωση που υποστηρίζεται από ολοένα και περισσότερους εκπαιδευτικούς για την υποβάθμιση των συνεδρίων των ομοσπονδιών και την αλλοίωση του χαρακτήρα τους από επιστημονικά, εκπαιδευτικά, παιδαγωγικά, σε ψυχαγωγικά, τουριστικά. Χαρακτηριστικοί από την άποψη αυτή ήταν οι χαιρετισμοί ορισμένων εκπροσώπων τοπικών φορέων, όπως του νομάρχη Εβρου, Γ. Ντόλιου, που ανέδειξαν αυτόν το δεύτερο χαρακτήρα, προτρέποντας και σε άλλα συνέδρια για να αυξηθεί ο τουρισμός στον Εβρο!

Ο υφυπουργός Παιδείας, Νίκος Γκεσούλης, κατέβαλε φιλότιμες προσπάθειες να εξωραΐσει, ως συνήθως, το κυβερνητικό έργο σε αυτόν τον τομέα, παραβλέποντας το γεγονός ότι τα αδιέξοδα στο χώρο της Παιδείας έχουν δημιουργήσει αφόρητη κατάσταση για τις λαϊκές οικογένειες και τα παιδιά τους.

Στο επιστημονικό σκέλος του συνεδρίου, υπήρξαν και αξιόλογες εισηγήσεις και παρεμβάσεις, που ανέδειξαν όλες τις πλευρές του θέματος, ιδεολογικές, πολιτικές, οικονομικές και παιδαγωγικές. Οι περισσότερες όμως κινήθηκαν στα πλαίσια μυθοποίησης της χρήσης της πληροφορικής και των δυνατοτήτων που αυτή δίνει σε δασκάλους και μαθητές, δημιουργώντας την ψευδαίσθηση ότι η εισαγωγή του Η/Υ στα σχολεία θα αποτελέσει την πανάκεια για τη λύση όλων των προβλημάτων της εκπαίδευσης.

Ο εκπρόσωπος του ΚΚΕ στο συνέδριο, Τάσος Βλησίδης, στο χαιρετισμό του αναφέρθηκε στις δραματικές συνέπειες της «εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης», στα 4 χρόνια της εφαρμογής της, στη μόρφωση και στη ζωή της νεολαίας, και υπογράμμισε: «Αναδεικνύεται όλο και πιο καθαρά αυτό που λίγο-πολύ η πλειοψηφία του λαού μας ψυχανεμίζεται: Το μεγάλο κεφάλαιο, με μοναδική του σημαία το κέρδος, απαιτεί από την εκπαίδευση περισσότερα κέρδη... Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ προωθεί το σχολείο που θα εξοντώσει τους μαθητές του, αντί να τους μορφώσει, που θα πακετάρει τις πληροφορίες σε κουτάκια, εξοβελίζοντας την ουσιαστική γνώση, που θα καλλιεργεί τον ανταγωνισμό και θα λειτουργεί το ίδιο ανταγωνιστικά, ένα σχολείο που θα έχει "πελάτες" αντί για μαθητές, ένα σχολείο που θα παράγει "καταρτίσιμους", "απασχολήσιμους" και πάντα εκμεταλλευόμενους εργαζόμενους».

Ο Τάσος Βλησίδης τόνισε ιδιαίτερα ότι «η δήθεν κοσμογονία των νέων τεχνολογιών και η γενίκευση της χρήσης των Η/Υ στην εκπαίδευση δεν πρόκειται να την απαλλάξουν από την ταξικότητά της και τη συνεχή υποβάθμισή της, όπως δεν την απαλλάσσουν οι μέχρι τώρα αλλαγές και μεταρρυθμίσεις, τα "νέα" βιβλία και αναλυτικά προγράμματα, η ενισχυτική διδασκαλία και οι διάφορες "καινοτόμες" πιλοτικές ενέργειες».

Ο εκπρόσωπος του ΚΚΕ ανέπτυξε τη θέση του Κόμματος για το ενιαίο 12χρονο βασικό, υποχρεωτικό σχολείο, δημόσιο και δωρεάν, και κατέληξε: «Το ΚΚΕ θέτει ως βασικό στόχο του, το μεγάλο κοινωνικό πρόβλημα της Παιδείας να γίνει υπόθεση όλου του λαού, των εκπαιδευτικών, της νεολαίας, της εργατικής τάξης, ενός ευρύτερου λαϊκού μετώπου που θα παλεύει και θα επιβάλει ριζικές αλλαγές στο κοινωνικό και πολιτικό επίπεδο, ενάντια στα μονοπώλια και στον ιμπεριαλισμό».

Κινητικότητα για τους Ευρωπαίους εκπαιδευτικούς

Ενα ακόμα βήμα στην κατεύθυνση της απασχολησιμότητας και στο χώρο της εκπαίδευσης αποτελεί το Προεδρικό Διάταγμα, το οποίο βρίσκεται στο Συμβούλιο της Επικρατείας για επεξεργασία και δίνει τη δυνατότητα σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης από χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης να διδάξουν σε ελληνικά σχολεία. Το εν λόγω σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος αναφέρεται στους κλάδους δασκάλων, νηπιαγωγών, αγγλικής γλώσσας, φυσικής αγωγής, μουσικής και καλλιτεχνικών μαθημάτων στη δημόσια και στην ιδιωτική εκπαίδευση.

Το σχέδιο ΠΔ εντάσσεται στο πλαίσιο της λεγόμενης κινητικότητας των πολιτών της Ευρωπαϊκής Ενωσης, της ανεργίας και της απασχολησιμότητας, η οποία έρχεται να καλύψει τις ανάγκες του μεγάλου κεφαλαίου για εργαζομένους, ενώ η Κομισιόν ήδη εξετάζει την άρση των «φραγμών» σε συντάξεις, φορολογικά συστήματα και συστήματα Κοινωνικής Ασφάλισης.

Οπως έχει γίνει γνωστό, οι Ευρωπαίοι δάσκαλοι που θα διδάξουν στην Ελλάδα μετά από συμμετοχή τους στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, θα πρέπει να είναι χριστιανοί ορθόδοξοι, ενώ προορίζονται για μονοθέσια, διθέσια και τριθέσια δημοτικά σχολεία. Παράλληλα, απαγορεύεται να αναλαμβάνουν καθήκοντα σχολικών συμβούλων, προϊσταμένων περιφερειακών διευθύνσεων, διευθυντών και υποδιευθυντών σχολικών μονάδων, προϊσταμένων των τμημάτων εκπαιδευτικών θεμάτων και διευθύνσεων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και των περιφερειακών διευθύνσεων καθώς θέσεις προϊσταμένων σε διευθύνσεις και τμήματα του υπουργείου Παιδείας, ενώ δεν μπορούν να αποσπώνται σε εκπαιδευτικές μονάδες και γραφεία συντονιστών εκπαίδευσης του εξωτερικού.

Ετοιμάζεται το «Διεθνές Πανεπιστήμιο»

Τέλος Ιουνίου θα είναι έτοιμη η μελέτη σκοπιμότητας για την ίδρυση του Διεθνούς Πανεπιστημίου Βόρειας Ελλάδας, που θα έχει έδρα τη Θεσσαλονίκη. Αυτό ανακοίνωσε χτες το μεσημέρι ο υπουργός Μακεδονίας -Θράκης Γ. Πασχαλίδης, μετά τη συνάντηση που είχε με τους πρυτάνεις του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και του Πανεπιστημίου Μακεδονίας.

Στη διάρκεια της συνάντησης, έγινε ενημέρωση για την πορεία σύνταξης της μελέτης, που έχει ανατεθεί σε ομάδα εργασίας της πανεπιστημιακής κοινότητας της Θεσσαλονίκης και η οποία διερευνά το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας, την ακαδημαϊκή και διοικητική οργάνωση που πρέπει να έχει, τις απαιτούμενες υποδομές και τον εξοπλισμό. Το πανεπιστήμιο αυτό, προβλέπεται να εξακτινώνεται σε ολόκληρη τη Βόρεια Ελλάδα και θα υποδέχεται σπουδαστές από χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Είναι άλλο ένα βήμα στις υποδομές που δημιουργεί η κυβέρνηση στη Θεσσαλονίκη, προκειμένου να παίξει καλύτερα το ρόλο που της έχουν αναθέσει. Αυτόν του πολιτικού, οικονομικού, ιδεολογικού και στρατιωτικού ορμητήριου, για την εξόρμηση των ιμπεριαλιστών στα Βαλκάνια.

Απαραίτητη διόρθωση

Στο φύλλο του «Ρ» στις 9 Μαΐου εκ παραδρομής γράφτηκε ότι η βαθμολογία που θα συγκεντρώσει ο μαθητής στις ενδοσχολικές εξετάσεις συνυπολογίζεται με τη βαθμολογία των πανελλαδικών εξετάσεων για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Η σωστή διατύπωση είναι ότι από τον συνυπολογισμό των παραπάνω βαθμολογιών προκύπτει ο βαθμός απολυτηρίου του ενιαίου λυκείου.

Για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, σε όσους αποκτούν το απολυτήριο Ενιαίου Λυκείου μετά από συμμετοχή στις πανελλαδικές εξετάσεις των μαθημάτων που εξετάζονται σε εθνικό επίπεδο χορηγείται βεβαίωση για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, στην οποία αναγράφονται οι βαθμοί στα μαθήματα που εξετάστηκαν σε εθνικό επίπεδο, τα οποία και λαμβάνονται υπόψη για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ