ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 10 Απρίλη 2015
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΧΑΝΙΩΝ
Σοβαρά προβλήματα από την υποχρηματοδότηση και τις τεράστιες ελλείψεις προσωπικού

Ερώτηση για το θέμα κατέθεσαν βουλευτές του ΚΚΕ

Συνειδητή και μεθοδευμένη δράση με στόχο την προώθηση της ιδιωτικοποίησης και του αεροδρομίου Χανίων, καταγγέλλουν οι βουλευτές του ΚΚΕ
Συνειδητή και μεθοδευμένη δράση με στόχο την προώθηση της ιδιωτικοποίησης και του αεροδρομίου Χανίων, καταγγέλλουν οι βουλευτές του ΚΚΕ
Η κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει το αεροδρόμιο των Χανίων εξαιτίας της υποχρηματοδότησής του είναι το θέμα της Ερώτησης που κατέθεσαν προς τους υπουργούς Οικονομικών και Οικονομίας, Υποδομών Ναυτιλίας και Τουρισμού, οι βουλευτές του ΚΚΕ Μ. Συντυχάκης, Δ. Μανωλάκου και Στ. Τάσσος.

Στο κείμενο της Ερώτησης επισημαίνεται:

«Σε οικονομική ασφυξία έχει οδηγήσει τον κρατικό αερολιμένα "Ι. Δασκαλογιάννη" των Χανίων, η ελλιπής χρηματοδότηση των κρατικών αεροδρομίων που ακολουθούν οι κυβερνήσεις όλο το προηγούμενο διάστημα. Μέσω του αεροδρομίου Χανίων διακινήθηκαν το 2014 πάνω από 2.500.000 επιβάτες, τα δε καθαρά έσοδά του ξεπέρασαν τα 12.000.000 ευρώ. Ωστόσο, την ίδια περίοδο η κρατική χρηματοδότηση για τα λειτουργικά έξοδα του αεροδρομίου ήταν μόλις 240.000 ευρώ, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Συγχρόνως, υπάρχει τεράστια έλλειψη προσωπικού σε κρίσιμες ειδικότητες τεχνικού τμήματος. Για παράδειγμα, δεν υπάρχει μηχανικός καμίας ειδικότητας και ως αποτέλεσμα ακόμα και για απλές επιδιορθώσεις να απαιτούνται διαγωνισμοί, που αυξάνουν τόσο το χρόνο επισκευής όσο και τις απαραίτητες δαπάνες.

Η λειψή χρηματοδότηση και οι σοβαρές ελλείψεις προσωπικού καθιστούν προβληματική τη λειτουργία του αεροδρομίου και μάλιστα στο ξεκίνημα της νέας τουριστικής περιόδου, όπου αναμένονται εκατομμύρια επιβάτες, και δημιουργούν μια σειρά από προβλήματα:

-- Αδυναμία επισκευής βλαβών σε ουσιαστικά και κρίσιμα σημεία του αερολιμένα όπως μεταφορικές ταινίες αποσκευών, αυτόματες πόρτες, βλάβες σε τουαλέτες, βλάβες σε ηλεκτρολογικά κτλ. που οδηγεί σε εκτόξευση του κόστους λειτουργίας και σε δραματική αύξηση του χρόνου που οι υποδομές είναι εκτός λειτουργίας.

-- Εικόνα εγκατάλειψης του περιβάλλοντος χώρου στον οποίο κάθε χρόνο γινόταν συντήρηση. Κήπος εγκαταλελειμμένος με εστίες απορριμμάτων κλπ.

-- Αδυναμία συντήρησης του υφιστάμενου κτιρίου και άλλων τακτικών λειτουργιών του αερολιμένα.

-- Αδυναμία συντήρησης και υποστήριξης των χώρων υγιεινής του αεροδρομίου που συνιστά υγειονομική βόμβα.

-- Αδυναμία συντήρησης του χώρου στάθμευσης και τροχοδρόμησης των αεροσκαφών, με πιθανά αρνητικά αποτελέσματα ακόμα και στην ασφάλεια των αεροδρομίων ή ακόμα και των πτήσεων.

-- Αδυναμία υποστήριξης σε επαρκές ιατροφαρμακευτικό εξοπλισμό του ιατρείου, με σημαντικές πιθανές επιπτώσεις σε περίπτωση ιατρικής ανάγκης.

Συνειδητή εγκατάλειψη που ωθεί στην ιδιωτικοποίηση

Η εν λόγω κατάσταση δεν είναι τυχαία, δεν είναι αποτέλεσμα λαθεμένων τεχνοκρατικών χειρισμών. Αντίθετα, πρόκειται για συνειδητή, μεθοδευμένη δράση με στόχο την προώθηση της ιδιωτικοποίησης και του εν λόγω αεροδρομίου, εντάσσεται οργανικά στην πολιτική ΕΕ - άρχουσας τάξης για την απελευθέρωση των αερομεταφορών, που στοχεύει στην εξασφάλιση πεδίων κερδοφορίας των μονοπωλιακών ομίλων.

Μέσα απ' την εικόνα εγκατάλειψης προετοιμάζεται η κοινή γνώμη ώστε να δικαιολογηθεί η ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων στη συνέχεια. Συγχρόνως, η πολιτική υποχρηματοδότησης των αερολιμένων είναι επίσης απότοκο των εμπορευματοποιημένων αερομεταφορών. Η λειτουργία των αερομεταφορών με ιδιωτικο-οικονομικά κριτήρια, δηλαδή με γνώμονα το κέρδος είναι άρρηκτα δεμένη με μεγάλο κόστος χρήσης των αεροδρομίων και των αερομεταφορών για τα λαϊκά στρώματα και με συνεχείς περικοπές στις δαπάνες λειτουργίας, σε αεροδρόμια και στις αερομεταφορές γενικότερα, με μια σειρά δραστικές αρνητικές συνέπειες, άσχετα με τη φύση του ιδιοκτήτη. Οσο οι αερομεταφορές αποτελούν εμπόρευμα, όσο αξιοποιούνται και σχεδιάζονται με γνώμονα την κερδοφορία των ομίλων, τα λαϊκά στρώματα θα βιώνουν συνεχείς αρνητικές συνέπειες».

Καταλήγοντας, οι βουλευτές του ΚΚΕ ρωτούν τους αρμόδιους υπουργούς τι μέτρα θα λάβει η κυβέρνηση ώστε:

  • Να ακυρώσει τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης των 14 αεροδρομίων, ανάμεσα στα οποία είναι και αυτό των Χανίων.
  • Να προχωρήσει στην άμεση χρηματοδότηση του αεροδρομίου Χανίων και των υπόλοιπων αεροδρομίων για την κάλυψη των λειτουργικών τους αναγκών με γνώμονα τις ανάγκες των λαϊκών στρωμάτων.
  • Να προχωρήσει στην άμεση πρόσληψη του αναγκαίου προσωπικού και την κάλυψη των κενών θέσεων για την εύρυθμη λειτουργία του αερολιμένα, με πλήρη και σταθερή εργασία.
  • Να ανατρέψει την πολιτική εμπορευματοποιημένης λειτουργίας, την ευρωενωσιακή πολιτική απελευθέρωσης των αερομεταφορών που οδηγεί σε δραστικές αρνητικές συνέπειες για τα λαϊκά στρώματα.
ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΑΜΥΝΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
Συνέχεια στην αντιλαϊκή πεπατημένη της προηγούμενης κυβέρνησης

Η πολιτική της κυβέρνησης για τα Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα (ΕΑΣ) ευθυγραμμίζεται με την Ενιαία Ευρωπαϊκή Αμυντική Βιομηχανία της ΕΕ, ενώ δεν αλλάζει τίποτα προς θετική κατεύθυνση από τις αντεργατικές αναδιαρθρώσεις της προηγούμενης κυβέρνησης στα ΕΑΣ. Τα παραπάνω επιβεβαιώθηκαν απ' αυτά που αναφέρθηκαν από τον υφυπουργό Αμυνας Ν. Τόσκα, αλλά και τους προτεινόμενους από την κυβέρνηση στις θέσεις του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου των ΕΑΣ, Θ. Βασιλείου και Κ. Χρηστίδη, αντίστοιχα, στη διάρκεια της συνεδρίασης της αρμόδιας κοινοβουλευτικής Επιτροπής την Τετάρτη 8/4.

Στη διάρκεια της συζήτησης, ο βουλευτής του ΚΚΕ Χρ. Κατσώτης έθεσε συγκεκριμένα ζητήματα, όπως αν η κυβέρνηση «έχει την πολιτική βούληση να αναπτύξει τα ΕΑΣ κόντρα στις αποφάσεις της ΕΕ περί ενιαίας Ευρωπαϊκής Αμυντικής Βιομηχανίας» και αν είναι στις προθέσεις της να καλύψει την έλλειψη προσωπικού στα 5 εργοστάσια των ΕΑΣ, μετά και τις 250 απολύσεις με τη μέθοδο των οικειοθελών αποχωρήσεων που έγιναν από την προηγούμενη κυβέρνηση. Κενό που αναπληρώνεται, όπως σημείωσε ο Χρ. Κατσώτης, από εργολάβους με προσωπικό κακοπληρωμένο, χωρίς συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα, σε μία επιχείρηση «που απαιτεί αυξημένα μέτρα ασφαλείας και βέβαια εξειδίκευσης προσωπικού», τονίζοντας μάλιστα ότι «μπορεί να θρηνήσουμε και θύματα όταν το επόμενο διάστημα κυριαρχούν οι εργολάβοι, αντί να έχουμε ένα προσωπικό ενταγμένο συνολικά στην επιχείρηση, με κατάλληλα μέτρα ασφάλειας, με μέτρα υγιεινής που θα διασφαλίζουν την καλή, ομαλή λειτουργία και την ασφάλεια του κάθε εργαζόμενου».

Αόριστα ευχολόγια και ταξική συνεργασία

Υπενθυμίζεται ότι έχουν προηγηθεί ρυθμίσεις από την προηγούμενη κυβέρνηση - που «πέρασαν» από τη Βουλή ως μέρος της συμφωνίας με την τρόικα - οι οποίες προέβλεπαν τη διάσπαση των ΕΑΣ σε δύο τμήματα, το πολιτικό και το στρατιωτικό. Στο πολιτικό, πέρασαν οι θυγατρικές των ΕΑΣ, η «Ηλεκτρομηχανική Κύμης» και η «Μεταλλουργική Βιομηχανία Ηπείρου», οι οποίες βρίσκονται σε καθεστώς εκκαθάρισης. Στο στρατιωτικό, πέρασαν τα πέντε εργοστάσια που παράγουν όπλα και πυρομαχικά.

Χαρακτηριστικά ήταν τα όσα ανέφερε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ Ν. Φίλης, ο οποίος σημείωσε: «Σε μία περίοδο που η οικονομική κρίση μας επιβάλλει να μετράμε και το τελευταίο σεντ και ψάχνουμε να βρούμε 200 εκατ. για την αντιμετώπιση της ακραίας φτώχειας να προσέχουμε πώς διαθέτουμε τα χρήματα σχετικά με τους διορισμούς». Που σημαίνει ότι τίποτα δεν αλλάζει στις εργασιακές σχέσεις...

Εξάλλου, ο Κ. Χρηστίδης σημείωσε σχετικά με τους εργολάβους ότι «είναι προσωρινό μέτρο σαν θέμα για μένα. Στην παρούσα φάση όπως είναι τα ΕΑΣ απαιτείται εργασιακή ειρήνη και αυτό θα γίνει».

Ο δε υφυπουργός Αμυνας Ν. Τόσκας απέφυγε να δώσει σαφή απάντηση στις επισημάνσεις του βουλευτή του ΚΚΕ, ενώ επιδόθηκε σε αόριστα ευχολόγια σημειώνοντας ότι τα ΕΑΣ «θα έχουν τη στήριξη του υπουργείου Αμυνας και θα καταβληθεί κάθε προσπάθεια για την αναπτυξιακή προοπτική, να ανταποκριθεί η εταιρεία στην εσωτερική αγορά και στις εξωτερικές απαιτήσεις». Τίποτα συγκεκριμένο δεν ειπώθηκε για τα εργοστάσια υπό εκκαθάριση ή την ενοποίηση των ΕΑΣ...

Κυκλοφόρησαν οι «Δρόμοι της Ειρήνης»

Κυκλοφόρησε το 68ο τεύχος του περιοδικού της ΕΕΔΥΕ «Δρόμοι της Ειρήνης» με πλούσια και ενδιαφέρουσα ύλη. Η Γραμματεία της ΕΕΔΥΕ καλεί τις Επιτροπές Ειρήνης, τους αγωνιστές και αγωνίστριες σε όλη την Ελλάδα, με το καινούργιο περιοδικό στα χέρια τους, να κάνουν ένα πλατύ - θαρραλέο άνοιγμα στους εργαζόμενους, στους τόπους δουλειάς, στις σχολές και τα σχολεία, στους ανέργους, τους συνταξιούχους, σε όλο το λαό.

Οι αναγνώστες του περιοδικού θα διαβάσουν μεταξύ άλλων:

-- Αφιέρωμα στα 60 χρόνια της ΕΕΔΥΕ.

-- Αρθρα για τις εξελίξεις στην περιοχή και τα ελληνοτουρκικά, τη «γεωστρατηγική αναβάθμιση» της Ελλάδας, τους εξοπλισμούς και τις αποστολές εκτός συνόρων κ.ά.

-- Ρεπορτάζ για τη διεθνή αποστολή αλληλεγγύης στο λαό της Βενεζουέλας.

-- Κείμενα για την παρέμβαση του ΝΑΤΟ στη νεολαία.

-- Ανταποκρίσεις από τις δραστηριότητες Επιτροπών Ειρήνης κ.ά.

ΙΣΟΖΥΓΙΑ ΤΡΕΧΟΥΣΩΝ ΣΥΝΑΛΛΑΓΩΝ
Ανισομετρίες στην ΕΕ

Εντεινόμενες ανισομετρίες συνεχίζουν να καταγράφονται ανάμεσα στα ισοζύγια τρεχουσών συναλλαγών των κρατών της ΕΕ. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Γιούροστατ, το δ' τρίμηνο του 2014 η ΕΕ εμφανίζει πλεόνασμα 38,7 δισ. ευρώ από 43 δισ. ευρώ στο δ' τρίμηνο του 2013.

Στην ίδια περίοδο, η Γερμανία εμφανίζεται πλεονασματική κατά 67,3 δισ. ευρώ και μάλιστα με ενίσχυση κατά 7 δισ. ευρώ (αύξηση 11,8%), ενώ με απόσταση ακολουθούν Ιταλία με πλεόνασμα 14,4 δισ. και Ολλανδία με 12,5 δισ. ευρώ.



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ