ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 10 Μάρτη 2016
Σελ. /24
ΝΕΟΛΑΙΑ
Συζητήσεις για τον τρόπο πρόσληψης των εκπαιδευτικών

Ο τρόπος πρόσληψης των εκπαιδευτικών θα είναι το θέμα της συνάντησης που ζήτησε και θα έχει αύριο το πρωί ο υπουργός Παιδείας με τα ΔΣ της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ.

Ο υπουργός είχε προαναγγείλει από τη συνέντευξή του την προηγούμενη βδομάδα ότι θα έρθει σε συνεννόηση με τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες για το θέμα του τρόπου διορισμού, καθώς μετά από πρόσφατη απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ), προκύπτει ότι όλες οι προσλήψεις πρέπει να γίνονται μέσω ΑΣΕΠ. Ετσι, ο υπουργός ανακοίνωσε ότι φέτος θα έχουμε ενιαίους πίνακες για τις προσλήψεις αναπληρωτών και για το διορισμό μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού και οι προσλήψεις θα γίνουν με σύστημα ΑΣΕΠ, ενώ μπαίνει σε μια διαδικασία συζήτησης για τα κριτήρια με τα οποία θα καταρτιστούν αυτοί οι πίνακες και πώς θα καταταχθούν οι εκπαιδευτικοί σε αυτούς, ανάλογα με την προϋπηρεσία τους, τους τίτλους σπουδών τους, την επιτυχία τους σε προηγούμενους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ κ.ο.κ.

Πρέπει να σημειώσουμε ότι και τμήματα των εκπαιδευτικών έχουν μπει σε αυτή τη διαδικασία «παζαρέματος» των κριτηρίων και του ποια θα έχουν προτεραιότητα και μεγαλύτερη βαρύτητα. Εξάλλου, καρπός αυτής της διαδικασίας ήταν και η απόφαση του ΣτΕ, στο οποίο είχαν προσφύγει εκπαιδευτικοί επιτυχόντες σε διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ.

Ωστόσο, το πραγματικό πρόβλημα ξεκινάει και εντείνεται από την αδιοριστία, που κοντεύει πλέον να συμπληρώσει εξαετία. Από το 2010 και μετά, οι διορισμοί είναι σχεδόν μηδενικοί, με αποτέλεσμα τεράστια κενά στα σχολεία, μαθήματα που δε διδάσκονται καθόλου σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς και άλλα που ξεκινούν να διδάσκονται το Γενάρη κ.ο.κ. Παράλληλα, οι μηδενικοί διορισμοί και οι συνέπειές τους δημιουργούν στρατιές ελαστικά εργαζόμενων εκπαιδευτικών, ανθρώπων που μπαινοβγαίνουν στα σχολεία με μια βαλίτσα στο χέρι, αδυνατώντας να κάνουν ένα στοιχειώδη οικογενειακό προγραμματισμό, ανθρώπων που ταυτόχρονα έχουν προσφέρει και συνεχίζουν να προσφέρουν στην Εκπαίδευση, αγωνιώντας ταυτόχρονα για το πότε επιτέλους θα αποκτήσουν σταθερή δουλειά. Σ' αυτό το έδαφος, η πολιτική αδιοριστίας των προηγούμενων και της παρούσας κυβέρνησης μοιράζει τη διχόνοια μεταξύ τους, μέσα από το παζάρι των κριτηρίων, κόντρα στο αίτημα για μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων στην Εκπαίδευση.

ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Στο στόχαστρο το «συγκεντρωτικό κράτος»

Μετά τον πρόεδρο της Επιτροπής Διαλόγου, Αντ. Λιάκο, που έκανε λόγο για εκπαίδευση «διασωληνωμένη από το κράτος» και ο υπουργός Παιδείας, μιλώντας προχτές σε συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων, δήλωνε: «Εμείς έχουμε εμπειρία πολύ ισχυρού, συγκεντρωτικού εκπαιδευτικού συστήματος. Θέλουμε να περάσουμε αρμοδιότητες, ευθύνες με ανάλογους πόρους, όμως, όχι απλώς να διώχνουμε ευθύνες από το κεντρικό κράτος, στην Αυτοδιοίκηση και στις σχολικές μονάδες. Δεν πιστεύουμε ότι ένα συγκεντρωτικό σήμερα εκπαιδευτικό μοντέλο μπορεί να ανταποκριθεί στις ανάγκες της κοινωνίας», δήλωσε ο υπουργός Παιδείας από το βήμα της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής.

Είχαν προηγηθεί οι τοποθετήσεις εκπροσώπων πρεσβειών από χώρες της ΕΕ, που μετέφεραν πρακτικές από τις χώρες τους, μεταξύ των οποίων και από την αποκέντρωση εκπαιδευτικών λειτουργιών: Στην Εσθονία οι διευθυντές επιλέγουν το εκπαιδευτικό προσωπικό και τη διδακτέα ύλη. Για «πλουραλισμό επιλογών» έκανε λόγο ο εκπρόσωπος της πρεσβείας της Ιρλανδίας αναφερόμενος στο πρόγραμμα υποστήριξης και χορηγίας νέων σχολείων (έχουν δημιουργηθεί 27 νέα σχολεία με διαφορετικά μοντέλα χορηγίας), από τα οποία οι γονείς επιλέγουν μοντέλο σχολείου. Στη Φιλανδία, το κράτος καθορίζει το γενικό περιεχόμενο που διαφέρει από δήμο σε δήμο, ενώ οι δήμοι έχουν στην αρμοδιότητά τους τα σχολεία και επιλέγουν τους εκπαιδευτικούς.

Χρειάζεται δε να σημειώσουμε ότι η προώθηση μεγαλύτερης αυτονομίας των σχολικών μονάδων είναι από τις κεντρικές κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ, που έρχεται κι επανέρχεται σε όλες τις εκθέσεις του για την ελληνική Εκπαίδευση εδώ και πάνω από μια δεκαετία.

Η αυτονομία που επικαλούνται, οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στη διαφοροποίηση, στην ένταση των ταξικών φραγμών, αφού το τι και το πόσα θα μαθαίνει ο καθένας θα εξαρτώνται από την περιοχή όπου ζει, με εκπαιδευτικούς με κατακερματισμένα δικαιώματα, αντί για ένα σχολείο που θα παρέχει καθολικά τις απαραίτητες γνώσεις. Με τα σχολεία να παρέχουν όσα σηκώνει ο προϋπολογισμός τους (πόσα και ποια μαθήματα θα παρέχουν, μέγεθος τάξεων), με τις εταιρείες και τους χορηγούς να αλωνίζουν στο πρόσφορο αυτό έδαφος και τις ανισότητες να εντείνονται στο έπακρο...

Εκδηλώσεις σε πανεπιστημιακές σχολές

Η Τομεακή Οργάνωση ΑΕΙ - ΤΕΙ - Ερευνας της ΚΟ Αττικής του ΚΚΕ διοργανώνει αυτές τις μέρες στα ΑΕΙ της Αττικής εκδηλώσεις με θέμα «Η ένταση της λαϊκής παρέμβασης, απάντηση στις εξελίξεις και την επίθεση του κεφαλαίου».

Στο πλαίσιο αυτό, σήμερα, Πέμπτη γίνονται οι παρακάτω εκδηλώσεις:

  • Στις 1.30 μ.μ., στο ΕΜΠ, αμφιθέατρο 1, κτίριο Χημικών Μηχανικών, θα μιλήσει ο Νίκος Σοφιανός, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ.
  • Στη 1 μ.μ., στην ΑΣΟΕΕ, στην αίθουσα Δ11, θα μιλήσει ο Πέτρος Αλέπης, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ.
  • Στις 3 μ.μ., στο ΤΕΦΑΑ, στην αίθουσα 5, θα μιλήσει ο Παναγιώτης Παπαγεωργόπουλος, μέλος του Γραφείου της ΕΠ της ΚΟ Αττικής του ΚΚΕ.
Στη Θεσσαλονίκη

Το επόμενο διάστημα, κύκλος εκδηλώσεων με διάφορα θέματα σε σχολές πανεπιστημίων και ΤΕΙ θα ξεκινήσει και στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, από τις αντίστοιχες Οργανώσεις της ΚΝΕ, και θα διαρκέσει μέχρι τα μέσα Απρίλη, σε μια προσπάθεια να δυναμώσουν η ιδεολογική και πολιτική διαπάλη και η απάντηση στις αντιδραστικές θεωρίες και τα σάπια ιδανικά που πλασάρονται μέσα από μια σειρά κανάλια στα πανεπιστήμια.

  • Στις 22/3, στη ΝΟΠΕ, στις 6 μ.μ., με θέμα «ΜΚΟ και Πρόσφυγες, αλληλεγγύη από ποιον και για ποιον». Θα μιλήσει ο Κ. Σιδηρόπουλος, μέλος της Επιτροπής Περιοχής Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ.
  • Στις 30/3, στη Σχολή Θετικών Επιστημών, στις 6 μ.μ., με θέμα «Τι σήμαινε να σπουδάζεις στο σοσιαλισμό». Θα μιλήσει ο Δ. Κοιλάκος, μέλος του Τμήματος Παιδείας και Ερευνας της ΚΕ του ΚΚΕ.
  • Στις 30/3, στη Γεωπονία, στις 3 μ.μ., «Αγρότες εναντίον ΕΕ: "Εκεί που μας χρωστούσανε, μας πήραν και το βόδι"». Θα μιλήσει ο Ρ. Μαρούδας, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ.
  • Στις 7/4, στην Πολυτεχνική, στις 6 μ.μ., με θέμα «ΕΕ και κινητικότητα των νέων. Είναι λύση η φυγή στο εξωτερικό;». Θα μιλήσει ο Σ. Μπουντόλος, μέλος του ΚΣ της ΚΝΕ.

Επίσης προγραμματίζονται:

Εκδήλωση προς τιμήν του κομμουνιστή διανοητή Γ. Ιμβριώτη, καθηγητή της Φιλοσοφικής Σχολής Θεσσαλονίκης, με θέμα «Η πρωτοπόρα σκέψη ανθίζει στον αγώνα για την κατάργηση της εκμετάλλευσης» και ομιλήτρια την Κ. Παπαϊωάννου, μέλος του Τμήματος Παιδείας και Ερευνας της ΚΕ του ΚΚΕ.

Εκδήλωση με θέμα «Υπάρχει καπιταλισμός χωρίς κρίσεις; Μια συζήτηση που πρέπει να γίνει», με ομιλητή τον Μ. Παπαδόπουλο, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και υπεύθυνο της Ιδεολογικής Επιτροπής και του Τμήματος Οικονομίας της ΚΕ.

Περιοδείες σε χώρους νεολαίας

Συνεχίζεται το πλατύ πολιτικό άνοιγμα μέσα από περιοδείες και μαζικές εξορμήσεις που κάνουν οι ΟΒ της Οργάνωσης Περιοχής Αττικής της ΚΝΕ σε χώρους δουλειάς, μόρφωσης και στέκια νεολαίας, με την ανακοίνωση της ΚΝΕ για το Προσφυγικό. Στο πλαίσιο αυτό θα γίνουν περιοδείες:

Σήμερα, Πέμπτη, στην ΕΠΑΣ ΟΑΕΔ Μοσχάτου, στα ΙΕΚ Μπραχαμίου, Γλυφάδας, Αργυρούπολης, Ελληνικού, Ελευσίνας, ΙΕΚ Ζωγράφου, Αμαρουσίου και Κορυδαλλού, στις καφετέριες του Ζωγράφου και στους αθλητικούς Συλλόγους της Νίκαιας στον «Πλάτωνα».

Την Παρασκευή, 11 Μάρτη, τα μέλη της ΚΝΕ θα περιοδεύσουν στα ΕΠΑΛ Ταύρου, στους πολιτιστικούς συλλόγους του Δήμου Καλλιθέας (στο Πολιτιστικό Κέντρο «Μελίνα Μερκούρη»), στα ΙΕΚ Νίκαιας (και του κρατικού νοσοκομείου), στα επισιτιστικά μαγαζιά της Νίκαιας στην πλατεία Διαμάντως Κουμπάκη, σε εμπορικά και επισιτιστικά μαγαζιά στον Κορυδαλλό και στις καφετέριες της Αργυρούπολης, σε καφετέριες σε Φωκίωνος, Θησείο, Πανόρμου.

Το Σάββατο, 12 Μάρτη, περιοδείες θα γίνουν σε επισιτιστικά και εμπορικά μαγαζιά στη Νίκαια, στον Κορυδαλλό, στη Ν. Σμύρνη, στην πλατεία Κύπρου της Καλλιθέας και στην Καισαριανή.

Προς τι το «φούσκωμα»;

Ερωτήματα προκαλεί η αντιμετώπιση της πρόσφατης έρευνας του υπουργείου Παιδείας για το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού (bullying) από μερίδα του Τύπου, με πρώτη - πρώτη την «Αυγή». «Τρεις στους δέκα μαθητές δηλώνουν θύματα bullying» ήταν ο τίτλος της εφημερίδας στο ρεπορτάζ όπου παρουσίαζε την έρευνα στις 5/3 (ίδιο τίτλο είχε χτες και ο «Ελεύθερος Τύπος»), ενώ ακόμα και μέσα στο κείμενό της αυτό το στοιχείο αυτοαναιρούνταν, αφού φαινόταν ότι τα ποσοστά των μαθητών που έχουν ασκήσει ή έχουν δεχτεί bullying δεν ξεπερνούν το 2,5%. Τώρα, το πώς και κυρίως γιατί το 2,5 στους 100 μετατρέπεται στον τίτλο της εφημερίδας σε 30 στους 100, σίγουρα δεν μπορεί να απαντηθεί ως... μαθηματικό λάθος. Πόσο μάλλον που και η ίδια η έρευνα δεν δίνει τον ορισμό του bullying, αφήνοντας σκόπιμα μια θολή εικόνα για το φαινόμενο, στην οποία «χωράνε» πολλά και διάφορα. Τι υπηρετεί άραγε αυτή η διόγκωση του φαινομένου;



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ