ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 10 Μάρτη 2006
Σελ. /32
Το δόκανο του δικομματισμού

Παπαγεωργίου Βασίλης

Πριν από μερικές δεκαετίες, οι εργαζόμενοι περίμεναν την ένταξη της χώρας στην τότε ΕΟΚ και νυν ΕΕ, ώστε να αρχίσει το μεγάλο φαγοπότι με τα χρυσά μαχαιροπίρουνα, που τους υπόσχονταν οι τότε κυβερνώντες. Μετά, ήρθε το σύνθημα της «πράσινης αλλαγής», για να αναθαρρήσουν και πάλι οι ελπίδες, καθώς η τότε ηγεσία του ΠΑΣΟΚ υποσχόταν την εξουσία στο λαό. Κι όταν όλ' αυτά αποδείχτηκαν «λούφα και παραλλαγή», ήρθαν τα ...οράματα του ευρώ και του Σημιτικού εκσυγχρονισμού και πάει λέγοντας. Κι αφού, όλα τα προηγούμενα χρόνια, οι λίγοι πλούσιοι γίνονταν πλουσιότεροι και οι πολλοί φτωχοί ακόμη περισσότεροι και φτωχότεροι, οι εργαζόμενοι στήριξαν τις ελπίδες τους στη «γαλάζια αλλαγή» και τα υπόλοιπα συνθήματα της ΝΔ...

Σήμερα, δυο χρόνια μετά τις τελευταίες εκλογές, όλοι, ή σχεδόν όλοι, παραδέχονται ότι η κυβέρνηση της ΝΔ συνεχίζει στον ίδιο δρόμο με αυτήν του ΠΑΣΟΚ, ενώ τα λαϊκά προβλήματα πολλαπλασιάζονται και οξύνονται. Οι νυν κυβερνώντες, όμως, αυτοπροβάλλονται ως «μεταρρυθμιστές», ζητούν υπομονή και ισχυρίζονται πως όταν όλ' αυτά τα αντιδραστικά και αντιλαϊκά μέτρα εφαρμοστούν και «χορτάσουν» από κέρδη οι κεφαλαιοκράτες, θα μεγαλώσει η «πίτα» και θα περισσέψουν κάποια κομμάτια για τις ανάγκες των εργαζομένων και του λαού. Υπόσχεση, που θυμίζει τον επουράνιο παράδεισο της Εκκλησίας. Κυρίως, επειδή όσο υπάρχει ο τελευταίος, άλλο τόσο έχουν βάση και οι υποσχέσεις των πολιτικών εκπροσώπων της πλουτοκρατίας, είτε γαλάζιων, είτε πράσινων...

Οδική ανασφάλεια

Χτες, η στήλη σχολίαζε το γεγονός πως ο κατ' εξοχήν αρμόδιος για θέματα οδικής ασφάλειας, υπουργός Μεταφορών, Μ. Λιάπης, δεν ανέφερε ούτε λέξη για το θέμα αυτό στο δίχρονο απολογισμό του, παρότι υποτίθεται πως ήταν «πρώτης προτεραιότητας ζήτημα» για την κυβέρνηση. Να προσθέσουμε σήμερα ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Οδικής Ασφαλείας (ΠΟΑ), που ανακοίνωσε τις προάλλες το ΤΕΕ, η Ελλάδα κατατάσσεται στην 23η θέση στην ευρωένωση των «25» στον τομέα της οδικής ασφάλειας. Γύρω στις 1.500 ανθρώπινες ζωές χάνονται ετησίως σε αυτοκινητικά δυστυχήματα, ενώ άλλοι 4.000 άνθρωποι τραυματίζονται βαριά. «Η επικινδυνότητα των ελληνικών δρόμων είναι εννέα φορές μεγαλύτερη από εκείνη της Γερμανίας ή της Γαλλίας», τόνισε ο κ. Ψαριανός, επικεφαλής του ΠΟΑ, στη σχετική εκδήλωση. Κι αυτό, παρά το γεγονός πως τα τελευταία 20 χρόνια έχει ξοδευτεί ένας πραγματικός πακτωλός χρημάτων για οδικά έργα, θα συμπληρώσουμε εμείς. Αρκεί να σκεφτεί κανείς ότι πριν από δέκα χρόνια η κατασκευή ενός χιλιομέτρου δρόμου κόστιζε 1-1,2 δισ. δραχμές και τώρα έχει φτάσει στα 10-11 εκατ. ευρώ, δηλαδή τα 3,5-4 δισ. δραχμές. Κάπως έτσι αποκομίζουν τεράστια κέρδη οι μεγάλες κατασκευαστικές εταιρίες...

Οταν τά 'παιρναν ήταν καλά...

Υπερβαίνει κάθε όριο λογικής η υποκρισία των καρεκλοκένταυρων της ΠΑΣΕΓΕΣ. Ενώ μέχρι σήμερα έχουν εισπράξει παρανόμως ένα τεράστιο και ταυτόχρονα αδιευκρίνιστο ποσό - μόνο για το 2006 θα λάβουν μαζί με τις Ενώσεις Αγροτικών Συνεταιρισμών περί τα 53 εκατ. ευρώ! - για την ενεργοποίηση των δικαιωμάτων της νέας Κοινής Αγροτικής Πολιτικής, έρχονται να καλέσουν την ηγεσία του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης, να εξηγήσει στους αγρότες γιατί δεν καλύπτει τη δαπάνη μέσω του κρατικού προϋπολογισμού, όπως και θά 'πρεπε. Να πούμε βέβαια ότι και το κράτος θα εισπράξει μόνο φέτος περί τα 10 εκατ. ευρώ, μέσω του ΦΠΑ, εξαιτίας της ληστρικής απόφασης και της πρώην και της νυν κυβέρνησης, να «χαρατσώσουν» παράνομα τους αγρότες όλα αυτά τα χρόνια. Ομως τη μεγαλύτερη πλάκα την έχουν οι ΠΑΣΕΓΕδες, οι οποίοι και εισέπρατταν τα «ζεστά»... ευρώπουλα έχοντας προβεί σε σιωπηρή συμφωνία με τους εκάστοτε κυβερνώντες και το «παίζουν» τώρα - που πολλοί αγρότες ετοιμάζουν δικαστικές αγωγές - «Πόντιοι Πιλάτοι», ρίχνοντας το μπαλάκι στους κυβερνώντες... συνενόχους τους...

Μπάχαλο...

Σαν να μην έφταναν όλα τ' άλλα, τα στοιχεία που στάλθηκαν από τον ΟΠΕΚΕΠΕ στις Ενώσεις για την ενεργοποίηση των δικαιωμάτων ήταν άλλ' αντ' άλλων. Η επίσημη δικαιολογία του ΟΠΕΚΕΠΕ ανέφερε προχτές βράδυ ότι χτύπησε ιός... και πως μέχρι τις 13/3 θα σταλεί νέο αρχείο. Ομως αυτό που ανέφεραν παράγοντες Ενώσεων που πήραν τις τελευταίες μέρες τα σχετικά στοιχεία ηλεκτρονικά, είναι πως υπήρχε σωρεία λαθών. Μάλιστα, σε πολλές περιπτώσεις αγροτών που δεν υπέβαλαν ενστάσεις, αντί να λάβουν ως τελικά δικαιώματα τα ίδια με τα προσωρινά που τους είχαν αποστείλει το περασμένο φθινόπωρο, βρέθηκαν να έχουν εντελώς διαφορετικά δικαιώματα και σε πολλές περιπτώσεις με μεγάλες αποκλίσεις προς τα κάτω. Βέβαια, τα στοιχεία αυτά δεν έφτασαν στα χέρια των δικαιούχων αγροτών, αλλά είναι σίγουρο πως κάτι δεν πάει καθόλου καλά σε αυτή την ιστορία...

Η ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ
«Θανατηφόρα» πολιτική

Η σωρεία δυστυχημάτων, που μαστίζει ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια τον ΟΣΕ, σίγουρα δεν είναι τυχαία. Οι «ρίζες» της βρίσκονται στην εγκληματική πολιτική, που ακολουθείται και στον τομέα του σιδηροδρόμου. Την πολιτική, που μοναδικό κριτήριο έχει το μεγαλύτερο επιχειρηματικό όφελος. Σε βάρος όλων των άλλων, συμπεριλαμβανομένης και της ασφάλειας. Αυτό, άλλωστε, «μαρτυρούν» τα στατιστικά στοιχεία, σύμφωνα με τα οποία, από το 2000 έως σήμερα, έχουν σημειωθεί περί τους 90 εκτροχιασμούς τρένων, με 58 ανθρώπινα θύματα!

Τις εγκληματικές ευθύνες των κυβερνώντων έφερε ξανά στην επικαιρότητα ο θάνατος του μηχανοδηγού του ΟΣΕ στο Μενίδι, κατά τη σύγκρουση επιβατικής αμαξοστοιχίας με εμπορική. Πρόκειται για το τρίτο θανατηφόρο περιστατικό, με θύμα σιδηροδρομικό, σε διάστημα τριών μόλις μηνών! Οι εκάστοτε κυβερνώντες, αλλά και οι διορισμένες από τους ίδιους διοικήσεις του ΟΣΕ, «αθωώνουν εαυτούς», αποδίδοντας σε «ανθρώπινο λάθος» κάθε θανατηφόρο ατύχημα στο δίκτυο του Οργανισμού. Ακόμα, όμως, και η παραδοχή αυτού του αστήρικτου ισχυρισμού «γεννά» αυτόματα το ερώτημα «τι φταίει και τα τελευταία χρόνια όλο και πληθαίνουν τα ...ανθρώπινα λάθη;».

Την απάντηση δίνουν τα ίδια τα στοιχεία. Ιδού τι λένε: Κυρίαρχη φιλοσοφία στον ΟΣΕ, την τελευταία 5ετία, είναι τα «γρήγορα τρένα». Σε εφαρμογή αυτής της πολιτικής, έκλεισαν σταθμούς, πύκνωσαν δρομολόγια, μείωσαν το προσωπικό «πρώτης γραμμής» (μηχανοδηγούς, σταθμάρχες, κλειδούχους), αύξησαν τις ταχύτητες των τρένων κατά 20 και 40 χλμ. και καθιέρωσαν «μπόνους», όταν το τρένο φτάνει στον προορισμό του στην προκαθορισμένη ώρα.

Στον ΟΣΕ, τα τελευταία χρόνια, το προσωπικό έχει μειωθεί κατά 1.500 άτομα (από 9.340 σε 7.900). Σημαντικές είναι και οι ελλείψεις στους νευραλγικούς κλάδους των μηχανοδηγών, των σταθμαρχών και των κλειδούχων. Επακόλουθο αυτών των ελλείψεων είναι η εντατικοποίηση της εργασίας. Ο ΟΣΕ οφείλει χιλιάδες μέρες ρεπό στους εργαζόμενους «πρώτης γραμμής». Ετσι, σήμερα ένας μηχανοδηγός υποχρεώνεται να εργάζεται πολλές μέρες χωρίς ρεπό, ακόμα και κανονική άδεια, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια των δρομολογίων.

Σημαντικός παράγοντας στην πρόκληση ατυχημάτων είναι και η σιδηροδρομική υποδομή και επιδομή (συστήματα ασφαλείας, τηλεδιοίκηση κλπ.). Στο τμήμα Αθηνών - Οινόης, όπου σημειώθηκαν τα δύο τελευταία σιδηροδρομικά δυστυχήματα, τα φωτοσήματα έχουν τεθεί εκτός λειτουργίας εδώ και χρόνια και η επικοινωνία μηχανοδηγού - σταθμάρχη γίνεται μόνο με ραδιοτηλέφωνα.

Εκείνο που αποκαλύπτουν τα παραπάνω είναι ότι, πίσω από το κάθε ...ανθρώπινο λάθος, συγκαλύπτεται η εγκληματική πολιτική, η οποία πλήττει καίρια και την ασφάλεια των σιδηροδρομικών δρομολογίων. Μια πολιτική, που δε διστάζει να θυσιάσει ακόμα και ανθρώπινες ζωές, προκειμένου να προωθηθούν οι λεγόμενες «αναδιαρθρώσεις». Οσο εφαρμόζεται αυτή η πολιτική, τόσο θα πληθαίνουν τα σιδηροδρομικά δυστυχήματα, όλο και θα θυσιάζονται ανθρώπινες ζωές.

Εγγύηση για την ασφάλεια και την πραγματική εξυπηρέτηση των λαϊκών αναγκών μπορεί να είναι μόνο και αποκλειστικά ένας 100% δημόσιος ΟΣΕ, ενταγμένος σ' ένα δημόσιο τομέα συγκοινωνιών, ο οποίος θα αποτελεί λαϊκή περιουσία και θα υπόκειται σε εργατικό - λαϊκό έλεγχο. Και αυτό απαιτεί άλλη πολιτική και λαϊκή εξουσία.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ