ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 10 Φλεβάρη 2017
Σελ. /24
ΝΕΟΛΑΙΑ
Με γνώμονα πάντα τη στενότερη σύνδεση της εκπαίδευσης με τις ανάγκες του κεφαλαίου

Ψηφίστηκε χτες στη Βουλή το νομοσχέδιο - «σκούπα» του υπουργείου Παιδείας

Eurokinissi

Ψηφίστηκε αργά χτες το βράδυ με τη διαδικασία του κατεπείγοντος το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας με το οποίο η κυβέρνηση, συνεχίζοντας το έργο των προηγούμενων αντιλαϊκών κυβερνήσεων, προσαρμόζει ακόμα περισσότερο την εκπαίδευση στις ανάγκες του κεφαλαίου, στη βάση της στρατηγικής της ΕΕ και του ΟΟΣΑ.

Η ουσία του νομοσχεδίου επιχειρήθηκε να σκιαστεί τόσο από την κυβέρνηση όσο και από τη ΝΔ και τα άλλα αστικά κόμματα, επικεντρώνοντας την αντιπαράθεσή τους στη διαδικασία με την οποία προωθήθηκε στη Βουλή, πως δεν είναι όλες οι ρυθμίσεις του κοστολογημένες από το Λογιστήριο του Κράτους και άλλα διαχειριστικού τύπου ζητήματα. Ειδικά η ΝΔ, η οποία και το καταψήφισε, προσπάθησε να διαγκωνιστεί με την κυβέρνηση για το τίνος οι προτάσεις συνδέουν «καλύτερα» την εκπαίδευση με την «αγορά εργασίας». Στιγμιότυπο αυτού του τύπου αντιπαράθεσης ήταν και το άρθρο 29 για την ελληνική ιθαγένεια σε παιδιά μεταναστών, το οποίο και προέταξαν τα φασιστοειδή της Χρυσής Αυγής για να καταψηφίσουν το νομοσχέδιο, ενώ προσωπική διαφωνία εξέφρασε και ο ειδικός αγορητής των ΑΝΕΛ, Κ. Κατσίκης. Δημοκρατική Συμπαράταξη και Ποτάμι ψήφισαν παρών, ενώ το ΚΚΕ και η Ενωση Κεντρώων υπέρ.

Ηταν εξάλλου χαρακτηριστικό της στρατηγικής ταύτισης της κυβέρνησης με τη ΝΔ, όσον αφορά το ρόλο που επιφυλάσσουν στην εκπαίδευση, ότι ο υπουργός Παιδείας, Κ. Γαβρόγλου, διαμαρτυρήθηκε προς τη ΝΔ, λέγοντας ότι «ως τώρα έλεγαν με ποιον τρόπο θα συνδεθεί η εκπαίδευση με την παραγωγή. Γίνεται κάτι που πάει να συνδέσει την εκπαίδευση με την παραγωγή και πάλι υπάρχουν προβλήματα», ενώ απηύθυνε κάλεσμα συνεννόησης σε ΝΔ και στα άλλα αστικά κόμματα στα θέματα του Γενικού Λυκείου, της αξιολόγησης κ.ά.

Στον αντίποδα αυτού του αντιλαϊκού μετώπου ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ, Γιάννης Δελής, ανέδειξε ότι τα αστικά κόμματα «σηκώνουν κουρνιαχτό για τα επουσιώδη, προκειμένου να αντιπολιτεύονται μια κυβέρνηση με την οποία συμπορεύονται στρατηγικά», και πρόσθεσε ότι το νομοσχέδιο «κινείται στην ίδια κατεύθυνση των αναδιαρθρώσεων των προηγούμενων κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ και ΝΔ», στις ράγες της ΕΕ και του ΟΟΣΑ. Εξάλλου, όπως επεσήμανε, «τη στρατηγική του κατεύθυνση τη διακηρύσσει το ίδιο το νομοσχέδιο στην αιτιολογική του έκθεση, όπου αναφέρει επί λέξει ότι υλοποιεί με τον βέλτιστο τρόπο τους στόχους της ευρωπαϊκής εκπαιδευτικής πολιτικής, όπως έχουν διατυπωθεί από τα αρμόδια θεσμικά όργανα της ΕΕ σε νομικά δεσμευτικά κείμενα, διακηρύξεις και επιχειρησιακά προγράμματα για τη σύνδεση της εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας και την απασχόληση και την αναπτυξιακή πορεία της χώρας».

Αλλωστε, όπως τόνισε, δεν είναι τυχαίο ότι στο τρίτο μνημόνιο, που ψήφισαν και τα άλλα αστικά κόμματα, γίνεται συγκεκριμένη αναφορά για την Παιδεία, γύρω από την οποία έσφιξε ακόμα πιο πολύ τη μέγγενη των δημοσιονομικών περικοπών, για να εξασφαλίζεται ρευστότητα στους επιχειρηματικούς ομίλους.

«Ορισμένα μόνο άρθρα - σημείωσε - του νομοσχεδίου αρκούν, για να επιβεβαιώσουν τα παραπάνω συμπεράσματα». Ανέφερε ως παράδειγμα το άρθρο 11, με το οποίο ανοίγει ο δρόμος της ιδιωτικοποίησης στα ειδικά σχολεία, αφού εισάγει τον καταναγκασμό, ουσιαστικά, στους γονείς να πληρώνουν οι ίδιοι το βοηθητικό επιστημονικό προσωπικό. Το άρθρο 18, όπου συστήνεται Εθνικό Συμβούλιο Εκπαίδευσης και Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού (ΕΣΕΚΑΑΔ) - το οποίο θα αντικαταστήσει το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας (ΕΣΥΠ) - όπου στο Διοικητικό του Συμβούλιο θα συνεχίσει, όπως και στο ΕΣΥΠ, να συμμετέχει εκπρόσωπος και του ΣΕΒ, ενώ αρμοδιότητα του Συμβουλίου θα είναι η «επιστημονική καθοδήγηση» για τον «σχεδιασμό της εκπαιδευτικής πολιτικής στο πλαίσιο της προώθησης της βιώσιμης ανάπτυξης», «τη σύνδεση της εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας και την απασχόληση» και «την αναπτυξιακή πορεία της χώρας». Ακόμα αναφέρθηκε στις ρυθμίσεις που επιβάλλουν εξέταστρα όσον αφορά το πιστοποιητικό γλωσσομάθειας.

Απορρίφθηκαν οι τροπολογίες του ΚΚΕ

Ο υπουργός απέρριψε τις 4 τροπολογίες του ΚΚΕ που αφορούσαν την Ειδική Εκπαίδευση, την κατοχύρωση της βαθμολογίας στις πανελλαδικές εξετάσεις, τις μετεγγραφές φοιτητών και τον καθορισμό ημερομηνίας των ενδοσχολικών εξετάσεων, των οποίων γνώμονας ήταν η ανακούφιση των εργατικών - λαϊκών οικογενειών των μαθητών και φοιτητών.

Ο βουλευτής του ΚΚΕ, απαντώντας στον υπουργό, ανέφερε και μόνο το γεγονός ότι η κυβέρνηση έφτασε να απορρίψει την τροπολογία που προέβλεπε να έχουν δικαίωμα μετεγγραφής φοιτητές των οποίων το οικογενειακό εισόδημα είναι 9.000 ευρώ ή παιδιά μονογονεϊκών οικογενειών, τρίτεκνων - πολύτεκνων, δείχνει και την συνολική πολιτική της για την Παιδεία.


ΜΕΤΩΠΟ ΑΓΩΝΑ ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ
Κανένας σπουδαστής να μην πεταχτεί από τη σχολή του

«Κανείς δεν μπορεί να παίζει με τις αγωνίες των φοιτητών και των οικογενειών τους!» δηλώνει η Εκτελεστική Γραμματεία του Μετώπου Αγώνα Σπουδαστών, αναφερόμενη στις εξελίξεις στο θέμα των μετεγγραφών στο ΤΕΙ Αθήνας. Καλεί φοιτητικούς και σπουδαστικούς συλλόγους να στηρίξουν τον δίκαιο αγώνα των σπουδαστών που, ενώ πήραν μετεγγραφή, συναντούν την άρνηση τμημάτων του ΤΕΙ να τους εγγράψουν.

Το ΜΑΣ επισημαίνει μεταξύ άλλων τις ευθύνες της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, που «παρουσιάζεται ως υπερασπιστής των μετεγγραφέντων σπουδαστών και ρίχνει το μπαλάκι στις διοικήσεις των Τμημάτων, την ίδια ώρα που ενισχύει την αυτονομία και αυτοδιοίκηση των ιδρυμάτων, δηλαδή τη δυνατότητα να αποφασίζουν μόνοι τους για τη διαχείριση των σχολών».

Για τις διοικήσεις των Τμημάτων και του ΤΕΙ, σημειώνει πως «κρατούν απαράδεκτη στάση και παίζουν με το μέλλον των σπουδαστών» αξιοποιώντας υπαρκτά προβλήματα. «Φτάνουν ακόμα και σε απαράδεκτες δηλώσεις, ότι "οι μετεγγραφέντες σπουδαστές θα ρίξουν το επίπεδο των σπουδών μας", προσπαθώντας να βάλουν τους σπουδαστές να τσακωνόμαστε μεταξύ μας, αντί να δούμε τα κοινά προβλήματα που έχουμε για να σπουδάσουμε», τονίζει το ΜΑΣ, σημειώνοντας πως το επίπεδο των σπουδών «δεν το ρίχνουν οι μετεγγραφέντες σπουδαστές αλλά η αντιλαϊκή πολιτική που εφαρμόζουν κυβέρνηση, διοικήσεις στις κατευθύνσεις της ΕΕ».

Στο μεταξύ χτες συζητήθηκε στη Βουλή η Επίκαιρη Ερώτηση που είχε καταθέσει το ΚΚΕ για το παραπάνω ζήτημα. Οπως δήλωσε ο υπουργός Παιδείας, μετά τη συνεχιζόμενη άρνηση των Τμημάτων να εγγράψουν τους σπουδαστές, χτες «δόθηκε εντολή στις υπηρεσίες να προχωρήσουν σε όλα τα πειθαρχικά και διοικητικά μέτρα ενάντια στη διοίκηση, για να υποχρεωθεί να ακολουθήσει τον νόμο». Τις ευθύνες της κυβέρνησης αλλά και των διοικήσεων των ιδρυμάτων επισήμανε κατά τη συζήτηση ο βουλευτής του ΚΚΕ, Γ. Δελής. Τόνισε την ανάγκη να ικανοποιηθούν οι αιτήσεις των φοιτητών για μετεγγραφή, καθώς έχουν αποκλειστεί περισσότεροι από 12.000, σημειώνοντας πως η λύση βρίσκεται στην ενίσχυση των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων με το ανάλογο προσωπικό και την ανάλογη χρηματοδότηση.


ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΟΥ ΠΑΜΕ
Απάντηση στις «Παρεμβάσεις» για τη Θεματική Εβδομάδα

Στις κατηγορίες της παράταξης των «Παρεμβάσεων» στους εκπαιδευτικούς, απέναντι στις δυνάμεις του ΠΑΜΕ, της ΟΓΕ και άλλων φορέων αναφορικά με τη στάση τους για τη Θεματική Εβδομάδα στα Γυμνάσια, απαντά η Πανελλαδική Γραμματεία Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ. Σε σχετική ανακοίνωσή της σημειώνει μεταξύ άλλων:

«Είναι βαθιά επικίνδυνη η αντίληψη, που αναπαράγει η ηγεσία των "Παρεμβάσεων", και λέει ότι, ο εκπαιδευτικός δεν είναι ειδικός, δεν μπορεί να πάρει θέση απέναντι σε ζητήματα όπως π.χ. των ναρκωτικών και των εξαρτήσεων, των ανθρώπινων δικαιωμάτων, της διατροφής και της αγωγής υγείας κ.λπ.

Ευτυχώς, όμως, υπάρχουν αρκετοί εκπαιδευτικοί που δεν αντιλαμβάνονται το ρόλο τους μόνο ως κρατικοί υπάλληλοι επιφορτισμένοι να διδάξουν απλώς καλά το αντικείμενό τους. Είναι οι ριζοσπάστες εκπαιδευτικοί που αντιλαμβάνονται το ρόλο τους ως παιδαγωγοί, ως φάροι αγώνα και αξιών για τη νέα γενιά, που οφείλουν να παρεμβαίνουν και να αναδεικνύουν ζητήματα που απασχολούν και προβληματίζουν τους νέους, που οφείλουν με τη στάση και με τη δράση τους, να συμβάλλουν στη διαμόρφωση αγωνιστικών νεανικών συνειδήσεων, να μην παραιτούνται από τις δυσκολίες.

Οι "Παρεμβάσεις" σηκώνουν κουρνιαχτό για τη "θεματική εβδομάδα", κυρίως σε ζητήματα εφαρμογής της, γιατί συμφωνούν βασικά στο περιεχόμενο και έχουν κοινή αντίληψη με τον ΣΥΡΙΖΑ και την κυβέρνηση. Εχουν δηλωμένη θέση υπέρ του διαχωρισμού σκληρών και μαλακών ναρκωτικών καταψηφίζοντας στο 16ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ, μαζί με τις δυνάμεις του ΣΥΡΙΖΑ, πρόταση καταδίκης του νομοσχεδίου που έφερε η τότε κυβέρνηση ΝΔ - ΠΑΣΟΚ και που άνοιγε το δρόμο για τη γενίκευση της ναρκω-κουλτούρας. Και σήμερα π.χ. στην ΕΛΜΕ Πειραιά καταψήφισαν κείμενο ενάντια στο διαχωρισμό επιμένοντας να φύγει η λέξη ...ναρκω-κουλτούρα!

Προσπαθούν να κρυφτούν, πετώντας "την μπάλα στην εξέδρα" γιατί από κοινού με τις δυνάμεις του ΣΥΡΙΖΑ έστρωσαν το έδαφος στο υπουργείο και στην κυβέρνηση για να υλοποιήσει όλη την αντιεκπαιδευτική της πολιτική. Από κοινού συνδιαμόρφωσαν θέσεις όπως για παράδειγμα η αναμόρφωση του Λυκείου (θέση για μεταβατικού τύπου Λύκειο μέχρι να φτάσουμε κάποια στιγμή... στο 12χρονο), το 4ο Μεταλυκειακό έτος στην ΤΕΕ, η νέα δομή των ΕΠΑΛ κ.ά.

Ας αφήσουν, λοιπόν, τις πονηριές. Οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ έχουμε τοποθετηθεί αρκετά αναλυτικά για το χαρακτήρα του συγκεκριμένου προγράμματος, τις επιδιώξεις και τις στοχεύσεις της κυβέρνησης. Ημασταν οι πρώτοι που εξαρχής αντιπαρατεθήκαμε, καλέσαμε την κυβέρνηση να μην το υλοποιήσει, καλέσαμε τις ΕΛΜΕ και την ΟΛΜΕ να καλύψουν συνδικαλιστικά τους συναδέλφους που, για διάφορους λόγους, δεν θα το υλοποιήσουν. Ταυτόχρονα, ήμασταν η μοναδική δύναμη που καλέσαμε τους συναδέλφους να αντιπαρατεθούν με το περιεχόμενο. Εκεί να παρέμβουν, να φωτίσουν με την επιστημονική αλήθεια, να ανοίξουν δρόμο στη σκέψη των μαθητών και να μην αφήσουν τις ΜΚΟ να αναλάβουν το ρόλο του καθηγητή».



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ