Το ακριβές χρονικό του εγκλήματος δεν έχει γίνει ακόμη γνωστό, αφού οι αρμόδιες αρχές δεν έχουν προχωρήσει στις αναγκαίες ανακοινώσεις. Απ' όλες τις μαρτυρίες των ναυαγών, όμως, συνάγεται, ότι η σφοδρή σύγκρουση του «ΣΑΜΙΝΑ» με τη βραχονησίδα έγινε γύρω στις 10.10 το βράδυ. Το πλοίο πήρε κλίση, βυθίστηκε στο σκοτάδι και μετά, από 30 έως 35 λεπτά, ίσως και λίγο περισσότερο, χάθηκε στα αφρισμένα νερά του Αιγαίου. Πάντως, στις 11 το βράδυ, δεν υπήρχε πλέον.
Και, όμως, ακόμη και στις 11.30, ακόμη και αρκετή ώρα αργότερα, το συντονιστικό όργανο του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας έδινε την εικόνα μιας συνηθισμένης προσάραξης, η οποία αντιμετωπίζεται κανονικά, με την ομαλή εκκένωση του καραβιού από τους επιβάτες του...
Τα σχόλια περιττεύουν...
Το 'να χέρι νίβει τ' άλλο και τα δυο μαζί το πρόσωπο, λέει χαρακτηριστικά ο λαός μας, όταν θέλει να υπογραμμίσει την ανήθικη και απάνθρωπη δράση «διαπλεκομένων» συμφερόντων. Και αυτό, ακριβώς, βλέπουμε τις μέρες αυτές, να γίνεται, σε όλη τη ...μεγαλοπρέπειά του.
Τα φώτα έσβησαν τρία με τέσσερα λεπτά, μετά την πρόσκρουση, λένε όλοι οι διασωθέντες ναυαγοί του «ΣΑΜΙΝΑ» και, βέβαια, το φως δεν επανήλθε μετά, όση ώρα έκανε το πλοίο για να βουλιάξει. Γεγονός, το οποίο συνεπάγεται - πέραν πάσης αμφισβήτησης - ότι η ηλεκτρογεννήτρια ανάγκης δε λειτούργησε.
Και, όμως, τόσο οι πλοιοκτήτες, όσο και οι κυβερνητικοί και οι άλλοι αρμόδιοι λένε και ξαναλένε πως έγιναν επιθεωρήσεις, η μία, μάλιστα, την παραμονή του τραγικού ναυαγίου και όλα -μαζί και η ηλεκτρογεννήτρια - βρέθηκαν να λειτουργούν στην εντέλεια...
Μα, δεν ντρέπονται, δε σέβονται ούτε καν τους δεκάδες αδικοχαμένους, που δεν ξέρουμε ακόμη στους πόσους θα φτάσουν;
Μεσίστια κυματίζει από προχτές η γαλανόλευκη στο Σίδνεϊ, ματαιώθηκαν όλες οι εορταστικές εκδηλώσεις, η Βουλή διέκοψε τις εργασίες της, κλπ., κλπ., αλλά στο Κοινοβούλιο και στο υπουργείο Εξωτερικών (τουλάχιστον), μέχρι χτες το μεσημέρι, οι σημαίες βρίσκονταν στο ψηλότερο σημείο του ιστού...
Απλώς, το σημειώνουμε.
Τελικά δεν εκδικάστηκε χτες η αγωγή του Ριχάρδου Σωμερίτη κατά του «Ριζοσπάστη» για προσβολή της προσωπικότητάς του, που αφορούσε δημοσίευμα του φύλλου της 14-4-1999. Από το «Ριζοσπάστη» δόθηκαν εξηγήσεις ότι η παρείσφρηση υπερβολικών και μη ανταποκρινόμενων στην πραγματικότητα εκφράσεων στο κείμενο οφείλεται στην ένταση της πολεμικής κριτικής εκείνης της περιόδου. Ο «Ριζοσπάστης» επιμένει στην ουσία της κριτικής του, όμως δέχεται ότι υπήρξαν υπερβολικές εκφράσεις και χαρακτηρισμοί που δεν ανταποκρίνονταν στην πραγματικότητα και εγράφησαν στο πλαίσιο αυτής της πολεμικής δημοσιογραφίας και όχι με σκοπό να πλήξουν την τιμή και υπόληψη του Ριχάρδου Σωμερίτη. Ο Ριχάρδος Σωμερίτης αποδέχτηκε τις εξηγήσεις αυτές.
«Αυτά τα σάπια καράβια να μην ξαναταξιδέψουν». Αυτή ήταν και χτες η μόνη αξίωση, που έβγαινε απ' το στόμα όσων επέζησαν. Των ανυποψίαστων, βέβαια. Που λέγαν, απλά, την αλήθεια που βιώνει ο κάθε επιβάτης ενός τέτοιου σαπιοκάραβου. Γιατί κάποιοι άλλοι άλλα μολογούσαν. Από την πρώτη στιγμή, η γραμμή της εταιρίας ήταν καθαρή: Φταίει η στραβωμάρα ενός.
Η εταιρία έχει κάθε λόγο να προσανατολίσει την έρευνα, όχι στο τι φταίει, αλλά στο ποιος φταίει. Η κάθε ερώτηση παράγει διαφορετικό αποτέλεσμα. Ετσι και η παρτίδα που παίζεται σχετικά με τις ευθύνες θυμίζει λίγο από σκάκι. Η εταιρία έχει κάνει καθαρό πως θα θυσιάσει στρατιώτες για να σώσει τη βασίλισσα. Ολη η τακτική δείχνει, από την πρώτη στιγμή, πως έχει στηθεί μια ασπίδα προστασίας γύρω από τις «Μινωικές». Προκαλεί εντύπωση το μένος, με το οποίο έχει αναλάβει την υπεράσπιση των εταιριών ο ίδιος ο αρχηγός του Λιμενικού.
Είναι γελοίες απαντήσεις, αλλά συμφέρουν την εταιρία. Απαντούν στο ερώτημα «ποιος φταίει;». Και μαρτυρούν το μέγεθος της συμπαιγνίας.
Πλην όμως... ξέχασε να μας πει ότι μέχρι τώρα σε όλες τις κυβερνητικές αποφάσεις που στήριζαν τις επιλογές των εφοπλιστών της ακτοπλοΐας συμφωνούσαν και χειροκροτούσαν και, μάλιστα, και με τα δυο χέρια. Αλλωστε, δεν είναι η πρώτη φορά που ο Κ. Καραμανλής ασκεί δριμύτατη κριτική, ενώ την ίδια ώρα καταγγέλλει την κυβέρνηση ότι αντιγράφει το πρόγραμμα της ΝΔ...
Γιατί, βέβαια, στις φιλομονοπωλιακές και φιλοεφοπλιστικές πολιτικές βρίσκεται η ουσία του προβλήματος. Για παράδειγμα, ο καθένας μπορεί να καταλάβει ότι έλεγχοι ασφάλειας στα πλοία θα γίνουν πραγματικά, μόνο όταν πάψουν οι εφοπλιστές να «αλωνίζουν» στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας.
ΠΟΛΥΣ λόγος γίνεται για την υποτιθέμενη προσπάθεια του υπουργού Τύπου Δημήτρη Ρέππα να ...«περιορίσει» τη διαπλοκή μεταξύ των ιδιοκτητών ΜΜΕ και της πολιτικής, αλλά μόνο για... λόγια πρόκειται, δεν υπάρχει αμφιβολία.
Γιατί, βέβαια, όταν η κυβέρνηση μετατρέπει το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης σε... κυβερνητικό παράρτημα (άσχετα αν το βαφτίζει ανεξάρτητη αρχή), προφανώς το μόνο που θέλει να κάνει είναι να οριοθετήσει και να θεσμοθετήσει τη... δική της διαπλοκή!
Αλλωστε, με δεδομένο το ότι είναι ακόμα «στον αέρα» η υπόθεση των αδειών στα ηλεκτρονικά ΜΜΕ, ποια καλύτερη ευκαιρία μπορούν να βρουν οι κυβερνώντες για να συσφίξουν τις σχέσεις τους με τα «διαπλεκόμενα»;
Αφήστε που όλο και κάποια προεκλογικά γραμμάτια θα υπάρχουν που πρέπει να εξοφληθούν.
ΣΕ ΑΠΕΡΓΙΑ κατεβαίνουν σήμερα οι αυτοκινητιστές ΤΑΞΙ και βέβαια έχουν το δίκιο τους, όταν από πέρσι μέχρι φέτος πληρώνουν... τα διπλάσια για καύσιμα στα αυτοκίνητά τους, μια και ως γνωστόν οι τιμές των καυσίμων ανεβαίνουν παγίως κάθε εβδομάδα.
Είπαμε, «απελευθέρωση» των καυσίμων ίσον απελευθέρωση της ακρίβειας.