ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 26 Απρίλη 2019
Σελ. /20
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΣΥΜΒΑΣΗ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗΣ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ ΚΑΣΤΕΛΙΟΥ
Προσφέρει «γην και ύδωρ» σε επιχειρηματικούς ομίλους και ΝΑΤΟ

Eurokinissi

Η αποξήλωση χιλιάδων στρεμμάτων εύφορης καλλιεργήσιμης γης, ο αφανισμός σημαντικού μέρους της κτηνοτροφίας, η τεράστια περιβαλλοντική καταστροφή, αλλά και η μετατροπή της περιοχής σε έναν ακόμα στόχο των ιμπεριαλιστικών ανταγωνισμών είναι ορισμένα από τα οδυνηρά αποτελέσματα που θα επιφέρει στο λαό της Κρήτης η κατασκευή του αεροδρομίου στο Καστέλι, που προωθεί η κυβέρνηση, «έργο» που δεν έχει καμία σχέση με την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών, αλλά αντίθετα σχεδιάστηκε με γνώμονα την εξασφάλιση τεράστιων κερδών στους μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους και την εξυπηρέτηση των αναγκών του ΝΑΤΟ για βάση μη επανδρωμένων αεροπλάνων, στο πλαίσιο της επικίνδυνης για το λαό γεωστρατηγικής αναβάθμισης της χώρας.

Το σχετικό νομοσχέδιο έχει ήδη κατατεθεί από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και από τις αρχές της βδομάδας συζητείται στις αρμόδιες κοινοβουλευτικές Επιτροπές, με τίτλο «Κύρωση Σύμβασης Παραχώρησης του Εργου της Μελέτης - Κατασκευής - Χρηματοδότησης - Λειτουργίας - Συντήρησης και Εκμετάλλευσης του Νέου Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης και Μελέτη - Κατασκευή και Χρηματοδότηση των Οδικών του Συνδέσεων».

Η κυβέρνηση δέχτηκε και γι' αυτό το νομοσχέδιο τα συχαρίκια της ΝΔ, αλλά και του ΚΙΝΑΛ/ΠΑΣΟΚ, δείχνοντας ότι μπροστά στα «μεγάλα» για το κεφάλαιο, οι κάλπικες διαχωριστικές τους γραμμές πάνε στην άκρη. «Χαιρόμαστε που ο ΣΥΡΙΖΑ, που ενώ από την εποχή του Αλαβάνου, αλλά και του Τσίπρα, αντιτάχθηκε στην παραχώρηση και την εκλογή του Καστελίου, τελικά συντάχθηκε με την πρόταση της ΝΔ», είπε χαρακτηριστικά ο εισηγητής της ΝΔ Ελ. Αυγενάκης. Ο υπουργός Χρ. Σπίρτζης ανταπέδωσε λέγοντας «να χαιρετίσω την πλειοψηφία των κομμάτων του Κοινοβουλίου που είναι υπέρ της σύμβασης, υπέρ του έργου». Για... καθυστέρηση κατηγόρησε η ναζιστική Χρυσή Αυτή την κυβέρνηση και άσκησε κριτική στους όρους της σύμβασης.

Αυτή είναι η καπιταλιστική ανάπτυξη

Η παρέμβαση του ειδικού αγορητή του ΚΚΕ Μανώλη Συντυχάκη για τη σύμβαση ήταν αποκαλυπτική για τα όσα προωθούνται:

-- Το Δημόσιο παραχωρεί σε ιδιωτικούς κολοσσούς το αποκλειστικό δικαίωμα μελέτης, κατασκευής, χρηματοδότησης, λειτουργίας, συντήρησης και εκμετάλλευσης του νέου Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης και μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση των οδικών του συνδέσεων. Εργο που θα εξασφαλίζει τεράστια και σίγουρα κέρδη στην κοινοπραξία ξένων και ντόπιων μονοπωλιακών ομίλων (ΤΕΡΝΑ και GMR AirportsLimited), αφού τους παραχωρεί επιπλέον το δικαίωμα να καθορίζουν, να επιβάλλουν και να εισπράττουν τέλη αεροπορικών δραστηριοτήτων, εσόδων μη αεροπορικών δραστηριοτήτων από την εκμετάλλευση εμπορικών δραστηριοτήτων του νέου αεροδρομίου.

-- Η εταιρεία, το μόνο που υποχρεούται, είναι να καταβάλει, αν καταβάλει ποτέ, 1% των συνολικών εσόδων στο δήμο και 1% υπέρ της ανάπτυξης των ΟΤΑ της Περιφερειακής Ενότητας Ηρακλείου, ως αντιστάθμισμα. «Σιγά τους χουβαρντάδες», σχολίασε χαρακτηριστικά ο βουλευτής του ΚΚΕ. Ενώ για τις πάνω από 2.000 θέσεις εργασίας που υπόσχονται, σχολίασε ότι «αν είναι και τόσες, θα είναι σε συνθήκες εργασιακής ζούγκλας».

-- Με προϋπολογισμό του έργου 1 δισ. ευρώ, η κοινοπραξία θα βάλει 480 εκατ. ευρώ, το ελληνικό Δημόσιο θα χρηματοδοτήσει απευθείας το έργο με 180 εκατ. ευρώ. Τα υπόλοιπα θα τα δώσει έμμεσα με άλλες μορφές, δηλαδή θα τα χρεωθεί το μόνιμο υποζύγιο, οι άγρια φορολογούμενοι εργαζόμενοι. Η εταιρεία, μόνο από τα τέλη ανά επιβάτη, θα έχει έσοδα τουλάχιστον 80 εκατ. ευρώ το χρόνο. Δηλαδή, μέσα σε 6 χρόνια βγάζει όλη την επένδυση χωρίς να υπολογίζονται τα έσοδα από εμπορικές και άλλες χρήσεις.

-- Η εταιρεία απαλλάσσεται από κάθε είδους δημοτικά τέλη και φόρους, την καταβολή ενιαίου φόρου ιδιοκτησίας ακινήτων, άλλων φόρων και δασμών ακίνητης περιουσίας.

Οπως ανέφερε ο Μ. Συντυχάκης, εκφράζοντας τη στήριξη του ΚΚΕ στους αγώνες των κατοίκων της περιοχής, η κατασκευή του νέου αεροδρομίου επιπλέον θα έχει τεράστιες επιπτώσεις στην αγροτική παραγωγή με την αποξήλωση αγροτικής έκτασης χιλιάδων στρεμμάτων, αφού «το 91% της απαλλοτριωμένης γης είναι πεδινή, εντατικά καλλιεργημένη και εύφορη». «Αλλά και στο περιβάλλον, με έκπνευση διοξειδίου του άνθρακα, βαρέων μετάλλων και άλλων επικίνδυνων για τη δημόσια υγεία αερίων και τη μόλυνση του υδροφόρου ορίζοντα ενός από τους μεγαλύτερους της Κρήτης που υδρεύει το Ηράκλειο, το Καστέλι, το Αρκαλοχώρι», σημείωσε.

Η ρύπανση της χλωρίδας θα επηρεάσει και την πανίδα, με δραματικές συνέπειες σε αγροτοκτηνοτροφία, αμπελοκαλλιέργεια, μελισσοκομία και πολλούς άλλους τομείς.

Επιπλέον, σημείωσε ότι η κυβέρνηση ως σημαιοφόρος των αμερικανοΝΑΤΟικών σχεδιασμών «τρέχει» να ανταποκριθεί και στο ενδιαφέρον που έχουν δείξει το ΝΑΤΟ και ο αμερικανικός στρατός για την αξιοποίηση του αεροδρομίου ως σταθμού μη επανδρωμένων αεροσκαφών, ενώ αυτό συνδέεται και με την ενίσχυση της στρατιωτικοποίησης της ΕΕ.

Επισήμανε ότι με τη σύμβαση αυτή έχουν συμφωνήσει ΝΔ, περιφερειάρχης Κρήτης, που στηρίζεται από ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ και στελέχη της ΝΔ, δήμαρχοι και συνδυασμοί τους, σχολιάζοντας και τη χαρακτηριστική φωτογραφία που έβγαλαν όλοι μαζί όταν έπεσαν οι υπογραφές της ληστρικής σύμβασης, την ίδια ακριβώς ώρα που πνιγόταν οι Κρήτη και θρηνούσε 5 νεκρούς από τις πλημμύρες και την έλλειψη στοιχειωδών αντιπλημμυρικών έργων. «Αυτή είναι η καπιταλιστική ανάπτυξη», ανέφερε ο βουλευτής του ΚΚΕ.

Ιπτάμενα τάνκερ των Αμερικανών στο «Ελ. Βενιζέλος»

Τρία ιπτάμενα τάνκερ της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ, «KC-10 Extender», στάθμευσαν, από την περασμένη Παρασκευή έως τη Δευτέρα, στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» στην Αθήνα, σε άλλη μια απόδειξη ότι επί ΣΥΡΙΖΑ στρατιωτικές και πολιτικές υποδομές, λιμάνια και αεροδρόμια της χώρας έχουν μετατραπεί σε ορμητήρια των Ευρωατλαντικών. Κατά πληροφορίες, χρησιμοποιήθηκαν για τον ανεφοδιασμό βρετανικών μαχητικών «Harrier» που επέστρεφαν στη Βρετανία μετά από αποστολές τους στο Μπαχρέιν και την ευρύτερη περιοχή, όπως και άλλων αεροσκαφών της λυκοσυμμαχίας του ΝΑΤΟ. Η στάθμευσή τους στο «Ελ. Βενιζέλος» συνδυάζεται με τις πληροφορίες ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ με αυτήν των ΗΠΑ εξετάζουν ανάμεσα σε άλλα και το ενδεχόμενο αμερικανικά ιπτάμενα τάνκερ τύπου «KC-135» να σταθμεύσουν στη Λάρισα.

Ευχές της ΠΕΑΕΑ - ΔΣΕ

Τα γραφεία της κεντρικής διοίκησης της ΠΕΑΕΑ - ΔΣΕ θα είναι κλειστά μέχρι και την Πρωτομαγιά. Το Διοικητικό Συμβούλιό της εύχεται στους συναγωνιστές καλές γιορτές και δύναμη για τους αγώνες μας που συνεχίζονται.

Αλλαγές στη συχνότητα των δρομολογίων

Αλλαγές θα υπάρξουν στη συχνότητα των δρομολογίων στα λεωφορεία και τρόλεϊ λόγω του Πάσχα. Θα ξεκινήσουν από σήμερα, Μεγάλη Παρασκευή, και θα κρατήσουν μέχρι και την Πρωτομαγιά.

26/4 Μ. Παρασκευή: Τα λεωφορεία και τρόλεϊ θα κινηθούν με πρόγραμμα Σαββάτου.

27/4 Μ. Σάββατο: Τα λεωφορεία και τρόλεϊ με πρόγραμμα Κυριακής. Θα αποσυρθούν νωρίτερα ώστε να βρίσκονται στα αμαξοστάσια στις 23.00.

28/4 Κυριακή Πάσχα και 29/4 Δευτέρα Πάσχα: Τα λεωφορεία με πρόγραμμα Κυριακής και τα τρόλεϊ με ειδικό πρόγραμμα Κυριακής.

30/4 Τρίτη: Λεωφορεία και τρόλεϊ με ειδικό πρόγραμμα Σαββάτου.

1/5 Τετάρτη (Πρωτομαγιά): Δεν θα κινηθούν ούτε τα λεωφορεία ούτε τα τρόλεϊ λόγω απεργίας που έχουν εξαγγείλει τα Σωματεία Εργαζομένων.

Επισημαίνεται ότι στην εφαρμογή της τηλεματικής δημοσιεύεται το ημερήσιο αναλυτικό πρόγραμμα εκτέλεσης δρομολογίων για κάθε γραμμή.

Οπου φύγει φύγει

Ιδιαίτερα αυξημένη ήταν, χτες, Μεγάλη Πέμπτη, η κίνηση στις εθνικές οδούς, στα ΚΤΕΛ, στους σιδηροδρομικούς σταθμούς, στα αεροδρόμια και τα λιμάνια του Πειραιά, της Ραφήνας και του Λαυρίου λόγω της εξόδου των εκδρομέων του Πάσχα. Στις εθνικές οδούς η Τροχαία εφαρμόζει μέτρα για την ασφαλή μετακίνηση με συχνούς ελέγχους, ενώ σε επιφυλακή βρίσκεται και το Λιμενικό Σώμα για τη διευκόλυνση όσων έχουν προορισμό τα νησιά.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, τη Μεγάλη Τετάρτη από το λιμάνι του Πειραιά απέπλευσαν 18 πλοία για τα νησιά του Αιγαίου και τον Αργοσαρωνικό, 9 από τη Ραφήνα και 4 από το Λαύριο. Σύμφωνα με το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά, τη Μεγάλη Τρίτη από το λιμάνι του Πειραιά αναχώρησαν 18 πλοία μεταφέροντας 12.674 επιβάτες, 2.234 Ι.Χ. οχήματα, 719 φορτηγά και 321 δίκυκλα. Από τη Ραφήνα αναχώρησαν οκτώ οχηματαγωγά πλοία με 2.729 επιβάτες, 718 Ι.Χ. οχήματα, 116 φορτηγά και 41 δίκυκλα. Από το Λαύριο απέπλευσαν 3 πλοία με 524 επιβάτες, 157 Ι.Χ. οχήματα, 25 φορτηγά και 9 δίκυκλα. Να σημειωθεί ότι έχουν προστεθεί έκτακτα δρομολόγια από τη Μεγάλη Τετάρτη.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ