Είναι καθηγητής σε δημόσιο γυμνάσιο, αλλά διδάσκει με αντικομμουνιστικό φανατισμό το μάθημα "Στοιχεία Δημοκρατικού Πολιτεύματος", παραχαράσσοντας βάναυσα την αλήθεια! Γυρίζοντας το ρολόι της εκπαίδευσης στα σκοτεινά χρόνια του εμφυλίου και της μετεμφυλιακής περιόδου, ο "καθηγητής" του 3ου Γυμνασίου Τούμπας Θεσσαλονίκης Δημήτρης Κορομηλάς αποκαλύφθηκε πλήρως, όταν έδωσε ο ίδιος τέσσερα θέματα "SOS" για τις απολυτήριες εξετάσεις. Στο ένα από αυτά, ξεπερνώντας τα όρια του παιδαγωγού, τσαλαπατώντας κάθε επιστημονική πρακτική, αλλά και την ηρωική ιστορία λαών και χωρών, μέσα σε λίγες γραμμές κατάφερε να "ξεράσει" τον αντικομμουνισμό του και να διδάξει το μέγα ψεύδος. Σε χειρόγραφο κείμενο που έδωσε στους μαθητές αναφέρει επί λέξη:
"ΕΡΩΤΗΣΗ: Ποια είναι η σχέση μεταξύ φασιστικών και κομμουνιστικών καθεστώτων;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Είναι οι δύο όψεις ενός και του αυτού νομίσματος, του νομίσματος του φασισμού (φασιστικά καθεστώτα = μαύρος φασισμός, κομμουνιστικά καθεστώτα = ερυθρός φασισμός). Τόσο τα φασιστικά, όσο και τα κομμουνιστικά καθεστώτα αποτελούν είδος ολιγαρχίας, με την έννοια όμως ότι ορισμένα πρόσωπα (αρχηγός και στελέχη του φασιστικού και κομμουνιστικού κόμματος) ασκούν την εξουσία, και όχι μια ομάδα προσώπων (συνήθως αξιωματικών), οπότε θα είχαμε δικτατορία".
Ομως, δεν αρκέστηκε μόνο σε αυτό. Σε άλλο θέμα "SOS" κατατάσσει τα κομμουνιστικά καθεστώτα μέσα στα τρία είδη του πολιτεύματος της ολιγαρχίας, μαζί με το φασιστικό και το δικτατορικό.
Η απαράδεκτη αυτή μεθόδευση παραπληροφόρησης των μαθητών στην τρυφερή μάλιστα και εύπλαστη ηλικία των 15 ετών, προκάλεσε την έντονη αντίδραση των ίδιων των μαθητών, αλλά και εκπαιδευτικών της Δ ΕΛΜΕ στην οποία ανήκει.
Με ανακοίνωσή του το Νομαρχιακό Συμβούλιο Θεσσαλονίκης της ΚΝΕ υπογραμμίζει:
"Τέτοιου είδους πρακτικές αποσκοπούν στη χειραγώγηση και στη μεσαιωνικού χαρακτήρα συσκότιση του μυαλού των μαθητών, έρχονται σε κατάφωρη αντίθεση με τους αγώνες του λαού μας για μια δημοκρατική εκπαίδευση που θα σέβεται την αλήθεια και θα δίνει την ευκαιρία για σωστή και ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας του μαθητή.
Οι "κύριοι" αυτοί, που σε όλους τους τόνους διακηρύσσουν την αναγκαιότητα του διαχωρισμού της πολιτικής από την εκπαίδευση, δίνουν σαφές δείγμα γραφής των προθέσεών τους και φανερώνουν ποια πολιτική θέλουν να εξοστρακίσουν από το χώρο της εκπαίδευσης. Καλούμε το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων, τα μαθητικά συμβούλια και την ΕΛΜΕ να πάρουν άμεσα θέση γι' αυτό το κρούσμα εμφυλιοπολεμικού φανατισμού και παραχάραξης της αλήθειας.
Η ευθύνη του υπουργείου πάνω σ' αυτό το θέμα δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να αποσιωπηθεί. Αντιθέτως καλλιεργεί και ενισχύει τέτοιες συμπεριφορές, αφού διατηρεί σε χρήση το συγκεκριμένο βιβλίο, το οποίο εκτός από αντικομμουνιστικά χωρία, περιλαμβάνει επίσης ανακρίβειες ως προς το Σύνταγμα, μια και δεν είναι ενημερωμένο για τα από το 1986 αναθεωρημένα άρθρα. Καταγγέλλουμε κάθε είδους αντιεκπαιδευτικές και αυταρχικές συμπεριφορές σαν και αυτή που επέδειξε ο κ. Δημήτρης Κορομηλάς και ζητούμε την άμεση απόσυρση του αντιδημοκρατικού και ξεπερασμένου συγγράμματος. Ζητάμε ένα σχολείο κοιτίδα γνώσης και ολόπλευρης ανάπτυξης της προσωπικότητας. Αντιστεκόμαστε σε κάθε μορφή χειραγώγησης και σκοταδισμού που παρουσιάζεται μέσα στην εκπαιδευτική διαδικασία".
Σήμερα στις 7 μ.μ. στο Πεδίον του Αρεως πολιτική - πολιτιστική εκδήλωση των ΟΛΜΕ - ΔΟΕ - ΠΟΣΥΠ. Δημοσιοποιήθηκαν τα εξεταστικά κέντρα για το διαγωνισμό του ΑΣΕΠ
Με τις "πανεκπαιδευτικές εκδηλώσεις" που γίνονται σήμερα το απόγευμα στο Πεδίον του Αρεως ξεκινούν οι εκπαιδευτικοί τους νέους αγώνες ενάντια στην αντιεκπαιδευτική πολιτική, το Νόμο 2525 και το διαγωνισμό του ΑΣΕΠ για την πρόσληψη εκπαιδευτικών.
Τις σημερινές εκδηλώσεις που ξεκινούν στις 7 μ.μ. συνδιοργανώνουν ΟΛΜΕ, ΔΟΕ και ΠΟΣΥΠ και καλούν να συμμετάσχουν όλους τους φορείς της εκπαίδευσης και των εργαζομένων. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει έκθεση γελοιογραφίας με εκπαιδευτικά θέματα και σκίτσα των Στάθη, Πετρουλάκη, Ιωάννου και Καλαϊτζή. Επίσης θεατρική παράσταση από το Θίασο Εκπαιδευτικών της Καλύμνου με το έργο"Τα όμορφα σχολεία όμορφα καίγονται", θεατρικά δρώμενα σε κείμενα Μπέρτολτ Μπρεχτ από το "Ρομάντσο της Πεντάρας" με τη Μάνια Παπαδημητρίου, τον Κ. Καπελώνη και τον Γεράσιμο Γενατά. Στο μουσικό πρόγραμμα συμμετέχει ο Ηλ. Λιούγκος και η Λαϊκή Ορχήστρα του Γιώργου Περαντάκου ενώ θα γίνει παράσταση θεάτρου σκιών για τα παιδιά.
Επόμενος σταθμός στον αγώνα ενάντια στην αντιεκπαιδευτική πολιτική, είναι το μεγάλο παλλαϊκό συλλαλητήριο που συνδιοργανώνουν εκπαιδευτικοί και κοινωνικοί φορείς την Τετάρτη 10 Ιούνη στην πλατεία Κάνιγγος.
Χτες έγινε κοινή συνεδρίαση των ΔΣ της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ για τα μέτρα που θα παρθούν τις μέρες του διαγωνισμού, μετά και από τη δημοσιοποίηση των εξεταστικών κέντρων. Οι δύο ομοσπονδίες έχουν καλέσει δασκάλους και καθηγητές στις 12 Ιούνη, μέρα έναρξης του διαγωνισμού, να βρεθούν στα εξεταστικά κέντρα για να αποτρέψουν τη διεξαγωγή του διαγωνισμού. Η "Δημοσιοϋπαλληλική Ενότητα Εκπαιδευτικών" έχει ήδη καλέσει τους εκπαιδευτικούς να βρεθούν στα εξεταστικά κέντρα από την προηγούμενη μέρα, που ξεκινά η απεργία δασκάλων και καθηγητών.
Στο μεταξύ, το ΑΣΕΠ ανακοίνωσε χτες τα εξεταστικά κέντρα στα οποία θα διαγωνιστούν οι υποψήφιοι και τα οποία είναι:
Αθήνα: 1ο Λύκειο Αργυρούπολης, 1ο Λύκειο Αλίμου, 2ο Λύκειο Αμαρουσίου, 1ο Λύκειο Βριλλησίων, 1ο Λύκειο Αγ. Παρασκευής, 1ο Γυμνάσιο Ηλιούπολης, 18ο Γυμνάσιο Αθήνας, 1ο Λύκειο Παπάγου, 1ο Λύκειο Πεύκης.
Θεσσαλονίκη: 2ο Λύκειο Χαριλάου, ΕΠΛ Θεσσαλονίκης, 1ο - 3ο Λύκειο Τούμπας, 2ο - 4ο Πειρ. Γυμνάσιο - Λύκειο Τούμπας.
Υπόλοιπη Ελλάδα: 3ο Γυμνάσιο Αλεξανδρούπολης, 2ο Γυμνάσιο - Λύκειο Σερρών, ΕΠΛΕ Βέροιας, 4ο Λύκειο Κοζάνης, 4ο Λύκειο Λάρισας, 4ο Λύκειο Καρδίτσας, 2ο Λύκειο Βόλου, 2ο Λύκειο Λαμίας, 1ο Λύκειο Χαλκίδας, 2ο Λύκειο Ιωαννίνων, Πειραματικό Γυμνάσιο - Λύκειο Πάτρας, 1ο Λύκειο Πύργου, 1ο Λύκειο Κορίνθου, ΕΠΛ Ρεθύμνου, 3ο Γυμνάσιο - Λύκειο Ηρακλείου, 2ο Λύκειο Ρόδου, 2ο- 6ο Γυμνάσιο Αγρινίου.
Παλλαϊκό συλλαλητήριο διοργανώνουν στις 10 Ιούνη εκπαιδευτικοί και εργατικοί φορείς της Θεσσαλονίκης. Το συλλαλητήριο έχει προγραμματιστεί να γίνει μπροστά στο Αγαλμα του Βενιζέλου στις 7 το απόγευμα και οργανώνεται από καθηγητές, δασκάλους και αδιόριστους. Επίσης στην κινητοποίηση θα συμμετέχουν η ΕΔΟΘ και το Εργατικό Κέντρο Θεσσαλονίκης.
Αναλυτικότερα για το αγωνιστικό πρόγραμμα του κλάδου θα γίνει ενημέρωση την επόμενη Τρίτη κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου. Πάντως είναι απόφαση των ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης να γίνουν συγκεντρώσεις την επόμενη Πέμπτη και Παρασκευή, έξω από τα δύο μεγάλα σχολικά συγκροτήματα που θα λειτουργήσουν ως εξεταστικά κέντρα στη Θεσσαλονίκη και καλούν όλο το λαό και τους εργαζόμενους να συμμετάσχουν.
Ενισχυμένη σε ψήφους συνεχίζει να αναδεικνύεται η "Δημοσιοϋπαλληλική Ενότητα Εκπαιδευτικών" (ΔΕΕ) στις εκλογές που γίνονται στους Συλλόγους Δασκάλων και Νηπιαγωγών για την ανάδειξη αντιπροσώπων στην 67η Γενική Συνέλευση της ΔΟΕ. Τα αποτελέσματα έχουν ως εξής:
Αναχώρηση πούλμαν στις 7 πμ από τον Δημοτικό Κήπο.
Να μην προβεί η κυβέρνηση στο διαγωνισμό πρόσληψης του ΑΣΕΠ και να προχωρήσει σε μαζικούς διορισμούς με επαναφορά της επετηρίδας, ζητά ο βουλευτής του ΚΚΕ Αποστόλης Τασούλας από τον πρωθυπουργό, αλλά και τον υπουργό Παιδείας, με Επίκαιρη Ερώτηση που κατέθεσε χτες στη Βουλή.
Ο βουλευτής του ΚΚΕ τονίζει ότι παρά τη διατρανωμένη αντίθεση των εκπαιδευτικών (μονίμων και αδιόριστων) στην κατάργηση της επετηρίδας και την εκφρασμένη διάθεσή τους με απεργιακές κινητοποιήσεις να ματαιώσουν τον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, η κυβέρνηση προχωρά ακάθεκτα στην επιβολή της πολιτικής της με απεργοσπαστικούς μηχανισμούς και αστυνομικά μέτρα.
"Προκαλώντας τους εκπαιδευτικούς - αναφέρει ο Απ. Τασούλας - και αναστατώνοντας τα σχολεία, σε περίοδο μάλιστα εξετάσεων των μαθητών, αποδεικνύει πως η αντικατάσταση της επετηρίδας με διαγωνισμό και γενικότερα η εκπαιδευτική της πολιτική κάθε άλλο παρά στοχεύει στην αναβάθμιση της εκπαίδευσης με τη δημιουργία παιδαγωγικού κλίματος στα σχολεία. Αντίθετα επαληθεύεται η θέση του μαζικού κινήματος ότι με την κατάργηση της επετηρίδας ανοίγει ο δρόμος για μεγαλύτερο αυταρχισμό και ιδεολογικό έλεγχο των εκπαιδευτικών και των μαθητών τους, ανατροπή των εργασιακών τους δικαιωμάτων, κατάργηση της μονιμότητας και εκμηδένιση της αξίας των πτυχίων όλων των αποφοίτων στην αγορά εργασίας. Επιβεβαιώνεται ακόμη η διαπίστωση πως η κατάργηση της επετηρίδας αποσκοπεί στη συγκάλυψη της ακόμη μεγαλύτερης αύξησης της ανεργίας των εκπαιδευτικών εξαιτίας της πολιτικής μείωσης των διορισμών και έξωσης μεγάλης μερίδας μαθητικού πληθυσμού από το Λύκειο, που θα ακολουθήσει".
Για τα παραπάνω ο Απ. Τασούλας ρωτά τον πρωθυπουργό και τον υπουργό Παιδείας αν η κυβέρνηση προτίθεται, έστω και την τελευταία στιγμή, να μην προβεί στο διαγωνισμό και να προχωρήσει σε μαζικούς διορισμούς με επαναφορά της επετηρίδας, αναλογιζόμενη:
- Την αγανάκτηση των χιλιάδων αδιόριστων εκπαιδευτικών που βλέπουν αιφνιδιαστικά να ακυρώνεται η ελπίδα τους για εργασία και να διαιωνίζεται η εργασιακή τους ανασφάλεια και η ανεργία.
- Τις μαζικές αντιδράσεις που προκαλεί η αντιλαϊκή πολιτική της στο σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας και πλατύτερα στους γονείς και εργαζόμενους.
- Τις αυξημένες στην εποχή μας κοινωνικές ανάγκες για ενίσχυση και διεύρυνση της δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης και επαγγελματικής μόρφωσης για όλους αδιάκριτα τους νέους, που απαιτούν μεγάλη αύξηση των διορισμών.
"Να κάνουμε την Ελλάδα ένα μεγάλο εκπαιδευτικό κέντρο κατάρτισης" είπε ο υπουργός Παιδείας στην ημερίδα της Ενωσης Ιδιωτικών ΙΕΚ, που έγινε χτες
Τη "φιλοδοξία" του "να κάνουμε την Ελλάδα ένα μεγάλο εκπαιδευτικό κέντρο κατάρτισης, όχι μόνο για την Ελλάδα, αλλά και για την ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων, της Μέσης Ανατολής και της Ευρωπαϊκής Ενωσης" εξέφρασε ο υπουργός Παιδείας Γερ. Αρσένης, μιλώντας χτες σε ημερίδα που διοργάνωσε η Πανελλήνια Ενωση Ιδιωτικών ΙΕΚ. Στη διάρκεια της ημερίδας, οι ομιλητές "ύμνησαν" τη "διά βίου εκπαίδευση", ενώ η συζήτηση επικεντρώθηκε στη σύνδεση των ΙΕΚ με τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση (υποκατάστασης του Λυκείου με τα "μεταγυμνασιακά ΙΕΚ" ή ΙΜΕΚ), αλλά και με την τριτοβάθμια εκπαίδευση, μέσα από ένα σύστημα πιστωτικών μονάδων.
Στη διαφορετική τοποθέτησή της, η εκπρόσωπος του ΚΚΕ Ρ. Νικολαϊδου μετέφερε τη θέση για ισότιμη παροχή σε όλους μόρφωσης - ειδίκευσης - δουλιάς, διευκρινίζοντας ότι η εκπαίδευση και η κατάρτιση δεν μπορεί να καθορίζονται από την οικονομική και γενικότερα ταξική θέση του καθένα και πρέπει να παρέχονται δωρεάν από την πολιτεία μέσα στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα. Ειδικότερα είπε ότι η επαγγελματική κατάρτιση πρέπει να οικοδομείται στην ολοκλήρωση της βασικής εκπαίδευσης μέσα από ένα 12χρονο σχολείο πολυτεχνικού χαρακτήρα.
Επίσης είπε ότι η επαγγελματική κατάρτιση ακολουθεί και συμπληρώνει το έργο της γενικής παιδείας, γι' αυτό και πρέπει να είναι ενταγμένη στο σχολικό σύστημα μέσα από δημόσιες ειδικές επαγγελματικές σχολές για όσους δεν μπορούν ή δε θέλουν να ακολουθήσουν ένα επάγγελμα που απαιτεί υψηλή επιστημονική ειδίκευση. Το τρίτο σημείο που επισήμανε ήταν ότι η επαγγελματική κατάρτιση δεν μπορεί να υπηρετεί το μοντέλο του απασχολήσιμου όπως επιχειρείται σήμερα. Στην εποχή μας υπάρχουν τα επιστημονικά δεδομένα, το θέμα είναι να δημιουργηθούν και τα κοινωνικά, για να περνά ο εργαζόμενος από τον έναν κλάδο στον άλλο χωρίς να χάνει τη δουλιά του, είπε.
Χαιρετίζοντας στην εκδήλωση ο υπουργός Παιδείας είπε ότι στο πλαίσιο της προετοιμασίας της κοινωνίας για τον 21ο αιώνα τα ΙΕΚ θα παίξουν το ρόλο του "συνδετικού κρίκου ανάμεσα στην εκπαίδευση και την παραγωγή". Ο υπουργός Παιδείας είπε επίσης ότι σε συμφωνία που έχει γίνει με το υπουργείο Δημόσιας Τάξης και με άλλα συναρμόδια υπουργεία "είμαστε διατεθειμένοι να προχωρήσουμε σε διευκόλυνση παροχής βίζας σε μαθητές που θέλουν να παρακολουθήσουν μαθήματα κατάρτισης στην Ελλάδα" (!).
Τις αγωνιστικές τους διαθέσεις έδειξαν οι εκπαιδευτικοί και οι εργαζόμενοι της Πάτρας, συμμετέχοντας μαζικά και δυναμικά στο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο που διοργάνωσαν την περασμένη Πέμπτη οι μόνιμοι και αδιόριστοι εκπαιδευτικοί της περιοχής.
Στο συλλαλητήριο, που ήταν από τα μαζικότερα των τελευταίων χρόνων, συμμετείχαν αδιόριστοι και αναπληρωτές, καθηγητές, δάσκαλοι και νηπιαγωγοί, γονείς και εργαζόμενοι, ενώ ιδιαίτερα έντονη ήταν η παρουσία των φοιτητών και της νεολαίας. Από τις ομιλίες εκφράστηκε η εναντίωση στο Ν. 2525, ο οποίος πλήττει όλη την κοινωνία, και τονίστηκε η ανάγκη να ακυρωθεί στην πράξη. Επισημάνθηκε πως πρώτος σταθμός σ' αυτό τον αγώνα είναι ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ, που θα αρχίσει στις 12 Ιουνίου και που θα πρέπει να ακυρωθεί με δυναμικές κινητοποιήσεις έξω από τα εξεταστικά κέντρα. Εκπρόσωποι των εργαζομένων αναφέρθηκαν στην κοινή ρίζα των προβλημάτων εργαζόμενων και εκπαιδευτικών, που είναι η κυβερνητική πολιτική και μίλησαν για την ανάγκη συσπείρωσης όλης της κοινωνίας στην κατεύθυνση της ανατροπής της αντιλαϊκής πολιτικής.
Τέλος, εκφράστηκε η ανάγκη του συντονισμένου αγώνα εκπαιδευτικών και άλλων φορέων για τη συνολική ρήξη και ανατροπή του ν. 2525 με τη δημιουργία ενός παλλαϊκού μετώπου για την Παιδεία, το οποίο θα ανατρέψει τις αντιλαϊκές επιλογές της κυβέρνησης και θα αγωνιστεί για δημόσια δωρεάν παιδεία.
Στο συλλαλητήριο συμμετείχαν μόνιμοι και αδιόριστοι εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων, γονείς, μαθητές, φοιτητές και εργαζόμενοι. Ψηφίσματα συμπαράστασης επέδωσαν εκπρόσωποι εργατικών σωματείων, ενώ παρευρέθηκαν και αντιπροσωπείες πολιτικών κομμάτων (ΚΚΕ, ΔΗΚΚΙ), καθώς και εκπρόσωποι της Δημοτικής Κίνησης "Πάτρα Μπροστά" και της "Νομαρχιακής Αγωνιστικής Συνεργασίας" Αχαϊας.
Στην πορεία που ακολούθησε στους κεντρικούς δρόμους της πόλης κυριάρχησαν συνθήματα που τόνιζαν την ανάγκη ενωμένης δράσης όλων των φορέων ("Φοιτητές, εργατιά, μια φωνή και μια γροθιά", "Εργάτες, αγρότες, φοιτητές με μέτωπο απαντάμε στις πολυεθνικές") καθώς και την ανάγκη υπεράσπισης της εκπαίδευσης από την αντιλαϊκή κυβερνητική λαίλαπα, στην κατεύθυνση της ματαίωσης του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ και της ακύρωσης του Ν. 2525.
Εκδήλωση στο πλαίσιο του 24ου Φεστιβάλ ΚΝΕ - "Οδηγητή" θα πραγματοποιηθεί το επόμενο Σάββατο στις 13 Ιούνη, στις 7 μ.μ. στη Γερμανία,στο Schorndorf, Augustenstr 4 (πάνω από τη βιβλιοθήκη). Θα μιλήσει ο Ηρακλής Τσαβδαρίδης,μέλος του Γραφείου του ΚΣ της ΚΝΕ. Χαιρετισμό θα απευθύνει εκ μέρους της ΚΟ Γερμανίας του ΚΚΕ ο Τηλέμαχος Γαβριηλίδης,μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ. Επίσης, χαιρετισμός θα υπάρχει και εκ μέρους της SDAJ. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει, επίσης, παρουσίαση της 30χρονης ιστορίας της ΚΝΕ, θεατρικό σκετς από το έργο "Ο κύκλος με την κιμωλία", του Μπέρτολτ Μπρεχτ, και μουσικό πρόγραμμα με το συγκρότημα "Ωμέγα".