ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 27 Σεπτέμβρη 2001
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΤΗΛΕ ...ΠΑΘΗ
ΤΗΛΕΠΑΘΗ

Γρηγοριάδης Κώστας

Κ. Τσίμας, πρώην διοικητής της ΕΥΠ: «Η ενέργεια έγινε από μέσα! Από τη Βοστόνη ξεκίνησαν τ' αεροπλάνα! Και οι τρομοκράτες είχαν συνεργούς! Εντός!».

Πρώην διοικητής της ΕΥΠ, κάτι παραπάνω θα γνωρίζει από τους τηλέπαθους, που ο νους τους, παρ' όλες τις λειψές γνώσεις τους, βάζει τα χίλια μύρια...

***

Καμαρώσατε δημοσιογράφο; Για τον Μ. Καψή ο λόγος, του «ΑΛΦΑ»: Προσκάλεσε εκπρόσωπο του ΚΚΕ, τον έκλεισε στο στούντιο του Συντάγματος, του έκλεισε και το μικρόφωνο, για να μην ακούγεται και δεν του έδωσε καθόλου το λόγο!! Ετσι του γύρεψαν οι Ντόρα και Ανδρουλάκης, που ήσαν στο πάνελ; Και του το ζήτησαν και ο ίδιος το σκέφτηκε; Ο,τι και να είναι, τόσο θρασύτατη και προκλητική συμπεριφορά δύσκολα συναντάς!

Δημοσιογράφος είναι αυτός; `Η ο Ρέππας;

***

Καψής και Λοβέρδος - κι από κοντά η Ντόρα και ο Μίμης - δεν είδαν, ούτε άκουσαν τίποτε για τις λαϊκές κινητοποιήσεις κατά του πολέμου σε άλλες χώρες. Μάλιστα, ο Λοβέρδος, «δημοσιογράφος» της ΝΕΤ, που ήταν προσκαλεσμένος στον «ΑΛΦΑ», τόλμησε να εκστομίσει: «Μόνο στην Ελλάδα και το Πακιστάν γίνονται αυτά»!!! (οι διαδηλώσεις)!!!

Τώρα, να πεις σε ανεγκέφαλους ότι - δημοσιογράφοι όντες - θα 'πρεπε τουλάχιστον να γνωρίζουν ότι λαϊκές κινητοποιήσεις και μάλιστα μαζικότατες γίνονται καθημερινά σε όλες τις πολιτείες των ΗΠΑ (Νέα Υόρκη, Ουάσιγκτον, Σικάγο) στον Καναδά, στη Βραζιλία, σε άλλες χώρες της Λατινικής Αμερικής, σε Ισπανία, Ιταλία, Γερμανία, άλλες χώρες της Ευρώπης, σε δεκάδες χώρες της Ασίας, της Αφρικής, της Μέσης Ανατολής, στην Αυστραλία κλπ. κλπ.;

Μάλλον άδικος κόπος...

***

Μέσα στο γενικό χαμό που ζούμε, εμφανίστηκε στα κανάλια, ποιος λέτε; Ο σχεδιαστής Φιλήμων...

***

Μαντάμ Στεφανίδου του «ΤΕΜΠΟ» το 'χεις παραξηλώσει: Αντί να έχεις έναν ιμάμη κι έναν παπά να πλακώνονται, γεγονός που παραπέμπει σε διαχωριστικές γραμμές τύπου χριστιανοί - μουσουλμάνοι, καλύτερα να κάνεις τις εκπομπές που έκανες στον «ΑΛΦΑ»: Εκείνες τις καταγέλαστες, με τους διάφορους τύπους light (όπως λέμε Κόκα - Κόλα Λάιτ), που κουβαλούσες στα πάνελ...

Γρηγοριάδης Κώστας

***

Κι ο πάπας με το πλευρό των Αμερικανών; Απίστευτο! Οτι είναι πράκτοράς τους, το γνωρίζουν οι πάντες! Αλλά, βρε παιδί μου, ότι ακόμη κι ο πάπας έχει τη θρησκεία για να κοροϊδεύει τον κοσμάκη, ότι τάσσεται υπέρ των σφαγών, αυτό δεν το περιμέναμε! Είναι πλήρης ο αιφνιδιασμός του Τηλέπαθου από αυτήν την εξέλιξη...

***

Τον ματιάσαμε και τον Ανδρουλάκη! Γράψαμε ότι είχε εξαφανιστεί (όντως) από τα κανάλια! Και μόλις εμφανίστηκε, στου Καψή, έφυγε στη μέση της εκπομπής! Γιατί έφυγε; Γιατί, είπε, περίμενε υψηλό επίπεδο συζήτησης! Το βρήκε χαμηλό! Και πράγματι ήταν. Με τη διαφορά ότι σ' αυτό είχε συμβάλει και ο ίδιος, με τις σαχλαμάρες που πρόλαβε και είπε! Γι' αυτό και η αποχώρησή του ήταν εκ του πονηρού...

***

Αντε, αγαπητοί μου τηλέπαθοι, γεια σας και χαρά σας και για σήμερα. Θα συναντηθούμε όλοι στο μεγάλο συλλαλητήριο του λαού της Αθήνας, στα Προπύλαια, στις 7 το απόγευμα.

Γρηγοριάδης Κώστας

Μπροστά στους αγώνες που έρχονται

Στο απόηχο της μεγάλης επιτυχίας του 27ου Φεστιβάλ, τα νιάτα της ΚΝΕ ορμούν με μεγαλύτερη τόλμη κι αποφασιστικότητα στις μάχες που έρχονται. Καλούν τη νεολαία να δώσει δυναμικό «παρώv» στους αντιιμπεριαλιστικούς αγώνες, εντείνουν τη δράση τους για γερή και μαζική ΚΝΕ μπροστά και στο 8ο Συνέδριό της.

ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΑ
Η βεβαιότητα της σύγχυσης

Τις περασμένες βδομάδες συντελέστηκαν στις τηλεοπτικές μας εικόνες δυο διαφορετικής σημασίας γεγονότα: η επίθεση στους διδύμους πύργους του Μανχάταν και η προβολή στη χώρα μας του περίφημου «Μπιγκ Μπράδερ» (Big Brother). Πέρα από το τραγικό χαρακτήρα του πρώτου και το γελοίο του δεύτερου, έχουν και τα δύο έναν κοινό παρονομαστή: την πλήρη σύγχυση της έννοιας της πράγματικότητας μέσω της οθόνης...

Η μεν επίθεση στη Νέα Υόρκη έμοιαζε με εκτέλεση του πιο ευφάνταστου κινηματογραφικού σεναρίου, ενώ επρόκειτο για ένα πρωτοφανές γεγονός μεταδιδόμενο ζωντανά από τα ΜΜΕ, το δε σόου του «Μπιγκ Μπράδερ» προσπαθεί απεγνωσμένα να μας πείσει για την αληθοφάνειά του, ενώ σαφώς πρόκειται για στημένη «πραγματικότητα» όπου οι συμμετέχοντες παίζουν τους εαυτούς τους.

Στην πρώτη περίπτωση η πραγματικότητα ξεπέρασε κάθε οπτικό ψηφιακό εφέ, στα οποία ήμασταν συνηθισμένοι ήδη από τη μεγάλη οθόνη, στη δεύτερη οι παίκτες (γιατί περί αυτού πρόκειται) βγάζουν ό,τι μπορούν από τη φαρέτρα της προσωπικής τους ζωής, προκειμένου να αγαπηθούν από τους τηλεθεατές, να παραμείνουν στο σόου και να κερδίσουν αν μπορούν το χρηματικό έπαθλο. Το αληθινό μοιάζει λοιπόν σαν ψεύτικο και το ψεύτικο σερβίρεται σαν αληθινό...

Από τη στιγμή ήδη που έγινε τεχνολογικά δυνατή η ψηφιακή επεξεργασία της φωτογραφίας και της εικόνας γενικότερα, ελέχθη ότι τελείωσε και η αξιοπιστία της ως ντοκουμέντο. Δεδομένης μάλιστα της εξάρτησης από την οθόνη είτε τηλεόρασης, είτε υπολογιστή, γίνεται ολοένα και πιο αποδεκτό για το μέσο δυτικό (;) άνθρωπο η ίδια εικόνα να έχει τις ίδιες πιθανότητες να είναι αληθινή ή ψεύτικη... Από τις αρχές του ήδη, ο 21ος αιώνας δεν πιστοποιεί απλώς τη ρήξη της εικόνας με την πραγματικότητα, αλλά και το βαθμιαίο εξοστρακισμό της πραγματικότητας από την εικονική...

Πολιτικά, η παραπάνω διαπίστωση γίνεται πιο κατανοητή, στο ασφυκτικό πλαίσιο που η παγκοσμιοποίηση επιδιώκει να επιβάλει. Η κοινή γνώμη δεν είναι αρκετό απλώς να χειραγωγηθεί, να παραπλανηθεί ή να αποπροσανατολιστεί. Για να εξαφανιστούν οι επικίνδυνες πιθανότητες να αντιδράσει, πρέπει να χάσει κάτι βαθύτερο: την αίσθηση ελέγχου της ίδιας της πραγματικότητας. Οσο η εικόνα κι όχι η δράση και η κριτική σκέψη, αφήνεται στο ρόλο του διαμεσολαβητή μεταξύ συνείδησης και πραγματικότητας, τόσο θα κερδίζουν έδαφος οι οργανωμένες ανασφάλειες των καταπιεζόμενων λαών.


Βασίλης ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ