ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 11 Μάρτη 2021
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
Κομμένο στα μέτρα των ομίλων σε Τουρισμό, Logistics και Ενέργεια

Η προώθηση των σχεδιασμών των επιχειρηματικών ομίλων σε Τουρισμό, Logistics, Ενέργεια κ.ά. σε βάρος των λαϊκών αναγκών είναι το κυρίαρχο στοιχείο του νομοσχεδίου «Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα - Μικροκινητικότητα - Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό, την απλούστευση και την ψηφιοποίηση διαδικασιών» του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, το οποίο ψηφίστηκε χτες στην Ολομέλεια της Βουλής από ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ και ΚΙΝΑΛ/ΠΑΣΟΚ.

Το νομοσχέδιο φέρει τη σφραγίδα των κατευθύνσεων της ΕΕ για τις «πράσινες» μπίζνες και διαμορφώνει το πλαίσιο πάνω στο οποίο θα πατήσουν οι επιχειρηματικοί όμιλοι, για να τσεπώσουν τα δισεκατομμύρια που ετοιμάζονται για το λεγόμενος κόστος μετάβασης στην κλιματική αλλαγή, όσο και από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Συνοπτικά ρυθμίζεται το θεσμικό πλαίσιο για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης, την «απομάκρυνση» των συμβατικών οχημάτων από το κέντρο των πόλεων, αλλά και την αντίστοιχη προσαρμογή των λεγόμενων Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) που θα συμβάλουν τάχα, όπως ανέφερε και ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλής, για την ανάπτυξη των αστικών συγκοινωνιών, τη διαμόρφωση ελεύθερων χώρων και άλλα παρόμοια.

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ Νίκος Καραθανασόπουλος σημείωσε ότι η συμφωνία ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ και στο νομοσχέδιο δείχνει την κοινή στρατηγική τους, που προσπαθούν να καλύψουν με αποπροσανατολιστικές αντιπαραθέσεις, όπως αυτές για τα επεισόδια στη Νέα Σμύρνη.

Τόνισε πως η «βιώσιμη αστική κινητικότητα» είναι ενταγμένη στους σχεδιασμούς της ΕΕ, για «πράσινη» μετάβαση και ψηφιακό μετασχηματισμό. «Δημιουργίας, δηλαδή, αστικών κέντρων βιτρίνας, που πίσω από αυτή θα προσπαθείτε να κρατήσετε και να κρύψετε τις υποβαθμισμένες λαϊκές γειτονιές και τα προβλήματα που έχουν οι λαϊκές οικογένειες, δημιουργίας, δηλαδή, αποστειρωμένων ζωνών στα αστικά κέντρα για την ανάπτυξη ιδίως της τουριστικής δραστηριότητας, χώροι προσέλκυσης μεγάλων εμπορικών αλυσίδων, συγκέντρωσης της οικονομικής δραστηριότητας, της γης και χρήσης της, που θα εξυπηρετεί τα συμφέροντα των μεγάλων επενδυτών».

Ο εισηγητής του ΚΚΕ Λ. Στολτίδης ανέφερε ότι κερδισμένοι θα είναι «το τουριστικό, κατασκευαστικό κεφάλαιο για την κατανομή των επενδύσεων, το βιομηχανικό κεφάλαιο για τις μεταφορές από και προς τις μονάδες παραγωγής», προσθέτοντας ότι «είναι υποκριτικό ότι τα ΣΒΑΚ προβλέπουν παρεμβάσεις βελτίωσης της δημόσιας συγκοινωνίας, όταν συνεχώς υποβαθμίζετε το συγκοινωνιακό έργο, μειώνετε τα δρομολόγια, το προσαρμόζετε περισσότερο στα συμφέροντα των επιχειρηματικών ομίλων, αφήνοντας υποβαθμισμένες οικονομικά λαϊκές συνοικίες, απομονωμένες, όταν πακτωλός χρημάτων δίνεται σε εργολάβους, σε leasing απαρχαιωμένου στόλου, την ώρα που με τα ίδια χρήματα θα μπορούσαν να αγοραστούν νέας γενιάς οχήματα χωρίς αποτύπωμα στο περιβάλλον».

Ο βουλευτής του ΚΚΕ Χρ. Κατσώτης ανέδειξε ότι οι μετακινήσεις ταλαιπωρούν καθημερινά εκατομμύρια ανθρώπους στις πόλεις «και αυτό δεν αντιμετωπίζεται με απαγόρευση της χρήσης των ΙΧ, όταν δεν ενισχύονται τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Δεν αντιμετωπίζεται με την ενίσχυση των ποδηλάτων, των μηχανών, τα πατίνια».

Τόνισε ότι η σημερινή κυβέρνηση, όπως και οι προηγούμενες, υποβαθμίζει τις αστικές συγκοινωνίες για να δώσει χώρο στους ιδιώτες, φτάνοντας να αρνείται να πάρει στοιχειώδη μέτρα, παρότι τα ΜΜΜ αποτελούν κινούμενες υγειονομικές βόμβες.

Υπογράμμισε ότι η κυβέρνηση δεν δίνει χρήματα ούτε για την επιδιόρθωση των ακινητοποιημένων λεωφορείων που θα ενίσχυαν με επιπλέον 170 οχήματα τα 900 που ήδη κινούνται στην Αθήνα, ενώ δεν προσλαμβάνει προσωπικό όταν αυτό έχει μειωθεί κατά 31% τα τελευταία χρόνια.

«ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΗ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΜΕ ΤΗΝ "ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΧΡΥΣΟΣ"»
Συνεχίζει το έγκλημα η νέα σύμβαση

Να αποσυρθεί το νομοσχέδιο που τροποποιεί τη σύμβαση του 2004, με την οποία παραδίδεται ένας πολύτιμος μη ανανεώσιμος ορυκτός πόρος του λαού βορά στις ορέξεις των επιχειρηματικών ομίλων, απαίτησε το ΚΚΕ στη Βουλή, κατά την πρώτη μέρα της συζήτησης, στην αρμόδια κοινοβουλευτική Επιτροπή, του νομοσχεδίου με τίτλο «Κύρωση Επενδυτικής Συμφωνίας μεταξύ της Ελληνικής Δημοκρατίας και της Μονοπρόσωπης Ανώνυμης Εταιρείας με την επωνυμία "ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΧΡΥΣΟΣ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΜΕΤΑΛΛΕΙΩΝ ΚΑΙ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ ΧΡΥΣΟΥ" και συναφείς διατάξεις».

Οπως ανέδειξε ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ, Γιάννης Δελής, τόσο με την αρχική σύμβαση του 2004 όσο και με τη νέα, εξίσου ληστρική, που φέρνει το εν λόγω νομοσχέδιο, «το έγκλημα - διότι περί αυτού πρόκειται - της παράδοσης ενός κρίσιμου και μη ανανεώσιμου ορυκτού πόρου στους επιχειρηματικούς ομίλους συνεχίζεται. Αυτό σημαίνει ότι ο χρυσός, ως πολύτιμο μέταλλο, και τα συγκεκριμένα αποθέματα της βορειοανατολικής Χαλκιδικής που παραχωρούνται από το αστικό κράτος σε έναν επιχειρηματικό όμιλο, σε περίπτωση εξόρυξής τους δεν μπορούν να αναπληρωθούν και έτσι χάνεται οριστικά η δυνατότητα μιας ενδεχόμενης μελλοντικής φιλολαϊκής αξιοποίησής τους».

Τόνισε ότι αυτό «αφορά κάθε ορυκτό πόρο μεγάλης αξίας που μπορεί να εξορυχτεί σε σχετικά μικρό χρονικό διάστημα. Η εξόρυξη του πετρελαίου από το υπέδαφος της Ελλάδας είναι ένα ακόμα τέτοιο χαρακτηριστικό παράδειγμα».

Οσον αφορά τη νέα σύμβαση, όπως ανέδειξε ο Γ. Δελής, πέρα από το γεγονός ότι η εταιρεία «Ελληνικός Χρυσός», θυγατρική της καναδικής πολυεθνικής «Ελντοράντο», το 2004 εξαγόρασε τα 317.000 στρέμματα αυτού του χρυσοφόρου μεταλλευτικού πεδίου δίνοντας 11 εκατ. ευρώ, ποσό συμβολικό σε σχέση με την αξία του κοιτάσματος, τώρα για την παραπέρα ενίσχυση της κερδοφορίας του και στο πλαίσιο των νέων επενδυτικών σχεδίων του, απαλλάσσεται από τα κοστοβόρα τμήματα του αρχικού επενδυτικού της σχεδίου, ενώ διασφαλίζεται και νομικά για την απρόσκοπτη εξέλιξη από εδώ και πέρα αυτής της επένδυσης.

Οπως σημείωσε, «είναι χαρακτηριστικό όσο και προκλητικό, βέβαια, το άρθρο της σύμβασης που αφορά στο γεγονός ευθύνης του Δημοσίου, γιατί ενώ με αυτό προβλέπονται για το Δημόσιο ένα σωρό κυρώσεις και τυχόν αποζημιώσεις, και ανέξοδη αποδέσμευση της εταιρείας από τις συμβατικές της υποχρεώσεις, την ίδια στιγμή δεν υπάρχει καν ούτε ένα άρθρο για το γεγονός ευθύνης της εταιρείας».

Στο μεταξύ, μετά την εξάντληση του αποθέματος, η εταιρεία θα συνεχίσει να βρωμίζει το περιβάλλον, να επιβαρύνει την υγεία του λαού της περιοχής και να επιβάλλει άγρια εκμετάλλευση στους εργαζόμενους, «μόνιμους» αλλά και εργολαβικούς, που δουλεύουν για 600 ευρώ, κάτω από επικίνδυνες και απάνθρωπες συνθήκες και ήδη μετρούν 3 νεκρούς, χώρια τους σακατεμένους.

«Να τη, λοιπόν, "ολοζώντανη" μπροστά μας, η περιβόητη καπιταλιστική ανάπτυξη που υπόσχεται η κυβέρνηση και η αστική τάξη γενικότερα, που πρόκειται να λύσει τα προβλήματα, λέτε, της χώρας και των εργαζομένων», ανέφερε ο Γ. Δελής.

Πρόσθεσε ότι οι διαπραγματεύσεις για τη νέα σύμβαση έγιναν εν κρυπτώ, δεν κλήθηκε ούτε ο δήμος της περιοχής παρά το αίτημά του, ενώ τον πρώτο λόγο είχε ο Αμερικανός πρέσβης, ο οποίος συμμετείχε στην υπογραφή της, όπως και ο ομόλογός του του Καναδά.

Καβγάς για τη ...«νομιμότητα»

Ο ΣΥΡΙΖΑ ...ανέβηκε στα κεραμίδια για τη σύμβαση, ζητώντας την απόσυρσή της, όχι βέβαια για την ουσία που είναι η παράδοση του ορυκτού πλούτου της χώρας στους επενδυτές, τους οποίους υποστηρίζει με χέρια και με πόδια, όπως έδειξε και ως κυβέρνηση, αλλά για «καλύτερη επαναδιαπραγμάτευση». Οπως εξήγησε ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ, Σ. Φάμελλος, το «μέγα θέμα» από το οποίο «προκύπτουν θέματα νομιμότητας και άρα παράβασης καθήκοντος και παραβίασης του ευρωπαϊκού Δικαίου» είναι ότι παραβιάζεται «το άρθρο 3 της σύμβασης και καταργεί τη μεταλλουργία που είναι η καρδιά της δικαιοπραξίας» και αυτό «χωρίς, όπως οφείλατε, να διεκδικήσετε αποζημιώσεις»...

Από την πλευρά του, ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κ. Σκρέκας, αντέτεινε ότι με τη νέα σύμβαση «εξυπηρετείται το δημόσιο συμφέρον καλύτερα, από ό,τι με την υφιστάμενη κατάσταση», αφού με την κύρωση «επιτυγχάνεται αύξηση των άμεσων και έμμεσων εσόδων του Δημοσίου», ενώ τάχα θα δημιουργηθούν θέσεις δουλειάς και υπάρχουν «αντισταθμιστικά» οφέλη, με τα οποία προσπαθούν να χρυσώσουν το χάπι για το νέο έγκλημα που ετοιμάζουν.

Ερχεται και αμερικανικό αεροπλανοφόρο

Στη Μεσόγειο μπήκε το αεροπλανοφόρο των Αμερικανών «USS Dwight D. Eisenhower», συνοδευόμενο από αρμάδα κρούσης (Carrier Strike Group), σε μια προγραμματισμένη ανάπτυξη - όπως αναφέρεται επισήμως - στη ζώνη ευθύνης του 6ου Στόλου, προς υποστήριξη των «εθνικών συμφερόντων των ΗΠΑ και της ασφάλειας σε Ευρώπη και Αφρική», με συμμετοχή και σε αυτήν την περίπτωση των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων.

Στη συνολική δύναμη είναι ενταγμένα πάνω από 6.000 στελέχη, ενώ το αεροπλανοφόρο συνοδεύουν τα καταδρομικά «USS Monterey» και «USS Vella Gulf», και τα αντιτορπιλικά «USS Mitscher», «USS Mahan», «USS Thomas Hudner» και το «USS Laboon», που πριν από μερικές μέρες έδεσε στη Σούδα.

Σημειωτέον, στο πέρασμά του από τον Ατλαντικό στη Μεσόγειο, το αεροπλανοφόρο και συνοδά πλοία του έκαναν συνεκπαίδευση με το Πολεμικό Ναυτικό και την Πολεμική Αεροπορία του Μαρόκου, και φαίνεται ότι στο σχεδιασμό τους είναι και άλλες τέτοιες «κοινές δραστηριότητες» με κράτη «συμμάχους» και «εταίρους» της περιοχής.

Σε αυτό το πλαίσιο, πληροφορίες αναφέρουν ότι ετοιμάζεται συνεκπαίδευση της αμερικανικής αρμάδας με το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό και την Αεροπορία, στη θαλάσσια ζώνη νότια της Κρήτης.

Θυμίζουμε ότι στην ίδια περιοχή έγινε πρόσφατα συνεκπαίδευση με το γαλλικό αεροπλανοφόρο «FS Charles de Gaulle», στην αρμάδα του οποίου είχε ενταχθεί και η φρεγάτα «Κανάρης», ενώ αντίστοιχοι σχεδιασμοί υπάρχουν για το καλοκαίρι, οπότε αναμένεται στην περιοχή και το βρετανικό αεροπλανοφόρο «HMS Queen Elisabeth». Ολα στο πλαίσιο της βαθύτερης εμπλοκής των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων σε επικίνδυνα σχέδια του ευρωατλαντικού άξονα, στην κόντρα του με άλλα ιμπεριαλιστικά κέντρα.

Επιτροπή Ειρήνης Χανίων: Ανεπιθύμητοι οι φονιάδες των λαών

Τον αντιπεριφερειάρχη και τον δήμαρχο Χανίων καταγγέλλει με ανακοίνωσή της η Επιτροπή Ειρήνης Χανίων, τονίζοντας ότι για μία ακόμα φορά έστρωσαν «κόκκινο χαλί» για να υποδεχθούν τους εκπροσώπους της ΝΑΤΟικής βάσης του θανάτου στη Σούδα, με αφορμή την επικείμενη επίσκεψη του αεροπλανοφόρου «USS Dwight D. Eisenhower» εντός του μήνα.

Σημειώνεται στην ανακοίνωση: «Για μια ακόμη φορά, τόσο ο δήμαρχος Χανίων κ. Παναγιώτης Σημανδηράκης όσο και ο αντιπεριφερειάρχης κ. Νίκος Καλογερής υποδέχονται ως άλλους "μάγους με δώρα" τους φονιάδες των λαών στον τόπο μας, προσφέροντας ξανά γην και ύδωρ, και εκείνους που χρόνια τώρα μακελεύουν λαούς, ξεσπιτώνουν ανθρώπους από τις εστίες τους, εις το όνομα του κέρδους των πολυεθνικών, του κεφαλαίου και των εκφραστών του ιμπεριαλισμού».

Η Επιτροπή Ειρήνης Χανίων απαιτεί: Να κλείσουν η βάση της Σούδας και όλες οι ξένες στρατιωτικές βάσεις και στρατηγεία. Καμία συμμετοχή στους ιμπεριαλιστικούς πολέμους και επεμβάσεις. Επιστροφή όλων των στρατιωτικών από τις ευρωΝΑΤΟικές αποστολές στο εξωτερικό. Καμία αλλαγή των συνόρων και των Συνθηκών που τα καθορίζουν. Εξω το ΝΑΤΟ από το Αιγαίο, τη Μεσόγειο και τα Βαλκάνια. Οχι στις πολεμικές δαπάνες για τις ανάγκες του ΝΑΤΟ. Αποδέσμευση από ΕΕ - ΝΑΤΟ, με το λαό νοικοκύρη στον τόπο του.



Διακήρυξη της ΚΕ του ΚΚΕ για τη συμπλήρωση 80 χρόνων από το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και την Αντιφασιστική Νίκη των Λαών
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ