Eurokinissi |
Ο Κ. Καραμανλής τόνισε ότι στον υπάρχοντα στόλο των 1.500 οχημάτων προστέθηκαν 68 νέα και θα παραληφθούν σύντομα άλλα 50. Αυτό, όμως, δεν αλλάζει την κατάσταση, αφού πολλά οχήματα του Πυροσβεστικού Σώματος έχουν ξεπεράσει τα 15 χρόνια ζωής, ενώ αρκετά είναι αυτά που δεν έχουν συντηρηθεί όπως πρέπει. Σε αρκετές υπηρεσίες μέρος του ατομικού εξοπλισμού των πυροσβεστών αγοράζεται από τους ίδιους. Πρόσθεσε πως ολοκληρώνεται ο διαγωνισμός για τη μίσθωση 16 ελικοπτέρων. Παράλληλα, έκανε αναφορά για τους 5.500 συμβασιούχους πυροσβέστες που επαναπροσλήφθηκαν, την ίδια στιγμή που στην πλάτη τους, ακόμα και με ευθύνη συνδικαλιστών της ομοσπονδίας τους, παίζεται εδώ και χρόνια από τις κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ το γνωστό ψηφοθηρικό παιχνίδι. Κλείνοντας είπε ότι «η πολιτεία είναι και θα είναι δίπλα τους για να τους διασφαλίζει κάθε φορά τις καλύτερες δυνατές συνθήκες», ξεχνώντας την υποχρηματοδότηση του Πυροσβεστικού Σώματος μέσω του κρατικού προϋπολογισμού κατά 69,2 εκατομμύρια ευρώ από τις προτάσεις της Πυροσβεστικής, που έχει ως συνέπεια τα «Καναντέρ» να ακινητοποιούνται λόγω μηχανικών προβλημάτων, ενώ τα ήδη πεπαλαιωμένα οχήματα σε διάφορες περιοχές της χώρας να γίνονται ακόμα πιο επικίνδυνα για τους πυροσβέστες λόγω τεχνικών προβλημάτων.
Ανακοίνωση με αφορμή την επίσκεψη του υπουργού Ναυτιλίας και του υφυπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης
Με αφορμή την πρόσφατη επίσκεψη του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Α. Παπαληγούρα, και του υφυπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Κ. Κιλτίδη, στη Σαντορίνη, η ΚΟ Θήρας του ΚΚΕ τονίζει - μεταξύ άλλων - τα εξής:
Δεν μπορεί η κυβέρνηση να κρύψει τη σκανδαλώδη πολιτική της υπέρ της εφοπλιστικής ασυδοσίας πίσω από την οργάνωση της επιχείρησης απάντλησης των πετρελαιοειδών από το βυθισμένο «Sea Diamond». «Χρειάστηκαν οι αγωνιστικές πρωτοβουλίες της Συντονιστικής Επιτροπής Φορέων επί δύο χρόνια για να ευαισθητοποιηθεί η κυβέρνηση», σημειώνεται.
Επίσης, η ΚΟ Θήρας του ΚΚΕ αναδεικνύει την αναγκαιότητα έντασης του αγώνα του λαού της Σαντορίνης ώστε να επιβληθεί στην κυβέρνηση η ανέλκυση και, μάλιστα, ο αγώνας αυτός θα πρέπει να έχει ως αίτημα να πληρώσει ο εφοπλιστής και να μη φορτωθεί το κόστος στην πλάτη του λαού μέσω του προϋπολογισμού. Υπογραμμίζονται, ακόμα, τα αποτελέσματα της πολιτικής του «ευρωμονόδρομου» στην ακτοπλοΐα και συγκεκριμένα του κανονισμού 3577/92 της ΕΕ για την «απελευθέρωση» της ακτοπλοΐας, τον οποίο χαιρέτισαν όλα τα κόμματα, εκτός από το ΚΚΕ, και έχει οδηγήσει στην άθλια κατάσταση αναφορικά με την ενδονησιωτική κάλυψη και τα πανάκριβα εισιτήρια, παρά τα 100 εκατ. ευρώ που χαρίζονται κάθε χρόνο στους εφοπλιστές.
Τέλος, η ΚΟ Θήρας του ΚΚΕ στηλιτεύει τη λεγόμενη εξαίρεση της Σαντορίνης από το «Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Επιδοτούμενης Εκρίζωσης», λέγοντας μεταξύ άλλων πως «αν δεν υπάρξει άμεση και επίσημη διευκρίνιση, τότε μάλλον ορισμένοι ενόψει εκλογών θεωρούν ότι μπορούν να μοιράζουν χάντρες στους ιθαγενείς...».
Αστυνόμος που υπηρετεί στη Διεύθυνση Αλλοδαπών Αττικής, συνελήφθη από την Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων με την κατηγορία ότι χρηματιζόταν από αλλοδαπούς, προκειμένου να τους εξυπηρετήσει στην υποβολή αιτήσεων ασύλου. Ο αστυνομικός μαζί με τη σύντροφό του, η οποία επίσης συνελήφθη, έπαιρναν 600 ευρώ από κάθε αλλοδαπό, τον οποίο έβαζαν με το αυτοκίνητό τους στις εγκαταστάσεις της Διεύθυνσης, παρακάμπτοντας τις τεράστιες ουρές που σχηματίζονται γι' αυτό το σκοπό.
Το ζευγάρι απαιτούσε 600 ευρώ από τον κάθε αλλοδαπό που εξυπηρετούσαν και η παράνομη δραστηριότητά τους αποκαλύφθηκε όταν πήραν 1.200 ευρώ ως προκαταβολή από τέσσερις αλλοδαπούς, ενώ επρόκειτο να πάρουν άλλα τόσα, όταν θα ολοκληρωνόταν η διαδικασία. Η Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων πιστεύει πως ο αστυνόμος και η συνεργός του ήταν μέλη ενός μεγαλύτερου κυκλώματος. Από την προανάκριση προέκυψε ότι ο αστυνόμος είχε εισπράξει ανάλογα ποσά για τον ίδιο λόγο από άλλους οκτώ αλλοδαπούς, ενώ διεξάγεται έρευνα για να αποκαλυφθούν τα υπόλοιπα μέλη του κυκλώματος.
Οι μετανάστες που ξημεροβραδιάζονται στις ουρές του αίσχους έξω από τη Διεύθυνση Αλλοδαπών στην Πέτρου Ράλλη για να πάρουν μια κάρτα προσωρινής διαμονής, αποτελούν αντικείμενο εκμετάλλευσης, ομηρίας και εκβιασμού. Δεν είναι μόνο το κράτος που δεν τους δίνει τη δυνατότητα να ζήσουν ανθρώπινα χωρίς την απειλή της σύλληψης και της απέλασης, όπως επιβάλλει η αντιμεταναστευτική πολιτική της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Δεν είναι ότι χτυπιούνται και τρομοκρατούνται από την κρατική κατασταλτική μηχανή με συλλήψεις και προσαγωγές ή οι επιθέσεις που δέχονται από ρατσιστικές οργανώσεις και η εργοδοτική τρομοκρατία και οι απειλές στους χώρους δουλειάς. Είναι και τα διάφορα βρώμικα κυκλώματα που εκμεταλλεύονται την ανάγκη τους να υποβάλουν μία αίτηση για άσυλο και απαιτούν απ' αυτούς για να εξυπηρετηθούν ποσά που μπορεί να αντιστοιχούν ακόμα και σε δύο μηνών δουλειά.
ΕΛΠΕ: Υπέρ της επέκτασης των Ελληνικών Πετρελαίων (ΕΛΠΕ), πρώην ΠΕΤΡΟΛΑ, τάχθηκε η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας σε διάσκεψη, κεκλεισμένων των θυρών. Η Ολομέλεια του ΣτΕ με πλειοψηφία 15-10 απέρριψε τις προσφυγές δήμων της Δυτικής Αττικής, καθώς και του σωματείου της ΕΑΣ (πρώην ΠΥΡΚΑΛ) που ζητούσαν τη μη επέκταση των εγκαταστάσεων των ΕΛΠΕ στην Ελευσίνα, καθώς θα υποβαθμίσει το περιβάλλον στην περιοχή. Οι σύμβουλοι Επικρατείας υιοθέτησαν την εισήγηση της συμβούλου επικρατείας Αγ. Θεοφιλοπούλου που είχε προτείνει την απόρριψη των προσφυγών.
ΟΔΟΝΤΩΤΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ: Επαναλειτουργεί από χτες ο οδοντωτός σιδηρόδρομος Διακοφτού - Καλαβρύτων, μετά από εκτεταμένη ανακαίνιση της υποδομής και επιδομής (νέοι συρμοί, σιδηροτροχιές και στρωτήρες), η οποία κόστισε 40 εκατ. ευρώ. Κατά τη χτεσινή φιέστα εγκαινίων του πρώτου δρομολογίου του οδοντωτού, ο υφυπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών δήλωσε ότι «μια νέα περίοδος ξεκινά, για ένα από τα ιστορικότερα και πλέον εντυπωσιακά δρομολόγια των σιδηροδρόμων στη χώρα μας». Πάντως, με βάση το κυβερνητικό σχέδιο ιδιωτικοποίησης των ελληνικών σιδηροδρόμων, θεωρείται βέβαιο ότι και ο εκσυγχρονισμός του οδοντωτού σιδηρόδρομου, έγινε ακριβώς για να παραδοθεί έτοιμος στους ιδιώτες.
Υπεγράφη χτες η απόφαση για την κατανομή της πρώτης δόσης, ύψους περίπου 214 εκατ. ευρώ, των παρακρατημένων πόρων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΤΑ), τα οποία κυβέρνηση και (ΚΕΔΚΕ) υπολόγισαν μόλις σε 1,711 δισεκατομμύρια ευρώ. Το συγκεκριμένο ποσό υπολείπεται σημαντικά από το σύνολο των παρακρατήσεων που έχουν γίνει στα ταμεία των δήμων, από το 1990, οπότε και θεσμοθετήθηκαν οι Κεντρικοί Αυτοτελείς Πόροι (ΚΑΠ), μέχρι και σήμερα.
Την ίδια ώρα δημιουργείται μια νέα γενιά παρακρατήσεων με τις οποίες η κυβέρνηση θεωρεί ότι ξεμπερδεύει με την εν λόγω απόφαση. Συγκεκριμένα, στα χρήματα που αποδίδονται στην ΤΑ, στο διάστημα των οχτώ χρόνων, δηλαδή μέχρι και το 2016 - οπότε και υπολογίζεται να έχει εξοφληθεί το ποσό των 1,711 δισ. ευρώ - δε συνυπολογίζεται ο τόκος που χάνει η ΤΑ, ο οποίος ανέρχεται στο ποσό των 315 εκατομμυρίων ευρώ. Επίσης, δε συνυπολογίζεται ο τόκος που χάνει η ΤΑ από το 2004, οπότε και η κυβέρνηση της ΝΔ αναγνώρισε τα παρακρατηθέντα, μέχρι το 2009, ο οποίος ανέρχεται σε περίπου 578 εκατομμύρια ευρώ.
Την ίδια ώρα, υπολείπονται άλλα 518 εκατομμύρια από τα ταμεία των δήμων, καθώς δεν αποδίδονται τα παρακρατηθέντα του χρονικού διαστήματος 2004 - 2009, σύμφωνα με υπολογισμούς της ίδιας της ΚΕΔΚΕ. Με βάση τους ίδιους υπολογισμούς, υπολείπονται από τα ταμεία των δήμων, για τις μεταφερθείσες από το κράτος στους δήμους αρμοδιότητες και για το διάστημα 2003 - 2007, περίπου 1,145 δισεκατομμύρια ευρώ. Το συνολικό ποσό, δηλαδή, των συγκεκριμένων παρακρατήσεων ανέρχεται σε 2,558 δισεκατομμύρια ευρώ.