Από την παράσταση «Ανδρομάχης Μοίρα» |
Το χοροθέατρο «Κήρα Ιθασυμιγή» ιδρύθηκε το 2000 από την χορογράφο Αλεξάνδρα Δανιήλ και τον εικαστικό Νεκτάριο Μαρίνο. Η νέα δουλιά της ομάδας με τίτλο «Ανδρομάχης Μοίρα» μιλά για το τραγικό στη ζωή του ανθρώπου, τη μοίρα όπως αυτή διαμορφώνεται, με βάση τα πάθη, τις πράξεις και το χαρακτήρα του. Πέρα από την ιστορική αφήγηση του αρχαίου κειμένου της Ανδρομάχης του Ευριπίδη, η παράσταση διαπραγματεύεται τη σχιζοφρενική - διττή πλευρά που ο καθένας μας κρύβει. Χορογραφία - σκηνοθεσία: Αλ. Δανιήλ. Μουσική: Ψαραντώνης, Σπ. Κανιάρης. Ερμηνεύουν: Ι. Ντάλλα, Γ. Ράπτη. Η ομάδα χοροθεάτρου 18 ΑΝΩ θα παρουσιάσει το έργο «Τραχίνιαι» του Σοφοκλή. Ερμηνεύουν οι: Μ. Στρούτζα, Μ. Καρακατσάνη, Γ. Κορωναίος κ.ά. Στη Συνάντηση συμμετέχει το αρμενικό συγκρότημα «Ναΐρι», το οποίο θα παρουσιάσει έξι χορούς. Ακόμη, συμμετέχει η Ζωή Σμούτνη (σύγχρονος χορός) και η Κ. Λίπσκομπ με το σόλο «Lolo».
Με την ιστορία της καμήλας που δάκρυσε, ανοίγει την αυλαία του το 6ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης - Εικόνες του 21ου Αιώνα, στις 15 Μάρτη στον κινηματογράφο «Ολύμπιον». Η ταινία έχει τιμηθεί με βραβείο καλύτερου ντοκιμαντέρ στη Βαυαρία, ήταν υποψήφια στην ίδια κατηγορία στα Ευρωπαϊκά Κινηματογραφικά Βραβεία και έχει προβληθεί, μεταξύ άλλων, με μεγάλη επιτυχία στα φεστιβάλ των Τορόντο, Μόντρεαλ, Βανκούβερ, Ρόντερνταμ.
To ντοκιμαντέρ εστιάζεται σε μια οικογένεια νομάδων στην έρημο της Μογγολίας και στην καμήλα τους, που απομακρύνει από κοντά της το νεογέννητο καμηλάκι της και αρνείται να το ταΐσει. Απελπισμένη από την κατάσταση, η οικογένεια οδηγείται στο παραδοσιακό έθιμο του βιολιστή, ο οποίος παίζοντας μουσική στην καμήλα, την κάνει τελικά να δακρύσει και να δεχτεί στην αγκαλιά της το ανυπεράσπιστο καμηλάκι.
Ο Ιταλός Λουίτζι Φαλόρνι, ένας από τους δύο δημιουργούς της ταινίας, θα βρίσκεται στην έναρξη του Φεστιβάλ για να παρουσιάσει το έργο του και να σημάνει την εκκίνηση μιας εκδήλωσης, που μέχρι τις 21 Μάρτη θα ταξιδέψει τη Θεσσαλονίκη σε ποικίλες πλευρές του σύγχρονου κόσμου. Μια από αυτές τις πλευρές είναι το σύνθετο και εκρηκτικό θέμα της τρομοκρατίας, στο οποίο είναι αφιερωμένο φέτος 6ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης - Εικόνες του 21ου Αιώνα. Ετσι, από τα δικαιώματα των παιδιών στον υπό ανάπτυξη κόσμο και τη σημερινή κατάσταση στην Παλαιστίνη, ζητήματα που είχαν στο παρελθόν απασχολήσει το Φεστιβάλ, φέτος το θέμα της τρομοκρατίας εξερευνάται στο ιστορικό, κοινωνικό, πολιτικό αλλά και δικό του πλαίσιο, με 13 ταινίες από όλο τον κόσμο και από κάθε γωνία προσέγγισής του.
Στο τεύχος 69 του «Μέντορα», ο Β. Πετράκος γράφει ένα ενδιαφέρον και αποκαλυπτικό άρθρο με τίτλο «Αρχαιοθηρία και ιδεαλισμός», το οποίο με παράθεση εγγράφων παρουσιάζει την ελευθεριότητα των αρχαιολογικών νομοθετημάτων κατά τον 19ο αιώνα, ελευθεριότητα που άνοιξε διάπλατα, αν δε νομιμοποίησε, το δρόμο της αρχαιοκαπηλίας ξένων αλλά και ντόπιων, προς χάριν κυρίως των ξένων... φιλάρχαιων συλλεκτών κλεπταποδόχων, αλλά και την καταστροφή της αρχαιολογικής μας κληρονομιάς προς χάριν των ιδιωτικών οικοπεδουχικών συμφερόντων.
Η ημερίδα θα ξεκινήσει με προσφώνηση από τον πρύτανη Πανεπιστημίου Αθηνών Γεώργιο Μπαμπινιώτη και χαιρετισμό του κοσμήτορα της Φιλοσοφικής Σχολής του Θεοδόση Πελεγρίνη. Στην πρώτη συνεδρία (10.30πμ-1.10μμ), που προεδρεύει η Αννα Ταμπάκη, θα μιλήσουν: Μαρία Τριανταφυλλίδου («"Εγώ" δεν είμαι εγώ: τεχνολογίες του εμπρόθεσμα κακώς ειπείν») Αύρα Ξεπαπαδάκου («What can not be spoken: Το έργο του Μπέκετ και η μουσική»), Εύα Στεφανή «"Ακρόπολις": Μια απόπειρα κινηματογραφικής προσέγγισης του λόφου με οδηγό τον Μπέκετ»), Χαρά Μπακονικόλα («Σάμουελ Μπέκετ: το ασθενές σώμα»), Νίκη Μιχαλά («Το θέατρο εν θεάτρω στα έργα του Μπέκετ»), Πηγή Κουτσογιαννοπούλου («Σκηνικές οδηγίες στα έργα του Μπέκετ»), Αγνή Μουζενίδου («Σκηνικές προσεγγίσεις στα έργα του Μπέκετ»). Στη δεύτερη συνεδρία (5-8 μμ), με προεδρεύοντα τον Βάλτερ Πούχνερ θα μιλήσουν: Σοφία Φλοπούλου («Μπέκετ - τηλεοπτικός συγγραφέας»), Αφροδίτη Σιβετίδου («Σάμουελ Μπέκετ: ένα θέατρο σιωπής»), Εφη Βαφειάδη (Ο "απαισιόδοξος" Μπέκετ και η αποστολή της τέχνης»), Χριστίνα Αδάμου («Οι φευγαλέες εικόνες του "ασθενούς φύλου"»), Αννα Μακ Μύλλαν, Πατρίτσια Κόκορη (Παρεξηγώντας τον Μπέκετ: η ελληνική πρόσληψη») και ο Βάλτερ Πούχνερ («Η ανομολόγητη γοητεία του αντίπαλου δέους: Βασίλης Ζιώγας και Σάμουελ Μπέκετ»). Η ημερίδα θα κλείσει με συζήτηση.
Εκθεση έργων του Αλέκου Φασιανού, με τίτλο «Εργα σε χαρτί», φιλοξενείται από τις 12 Μάρτη έως τις 23 Απρίλη, στο Παράρτημα του Ελληνικού Ιδρύματος Πολιτισμού στο Βερολίνο. Θα παρουσιαστούν πενήντα εννέα έργα του καλλιτέχνη, καθώς και δημιουργίες που φιλοτεχνήθηκαν για τους Ολυμπιακούς Αγώνες της Αθήνας με τον τίτλο «Νικητές», στις οποίες βασίστηκε η σειρά γραμματοσήμων που κυκλοφορεί από τα Ελληνικά Ταχυδρομεία.