ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 13 Οχτώβρη 2009
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΟΛΥΜΠΙΑΚΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ
Επιθεώρηση ενόψει νέου κύματος ξεπουλήματος

Το κέντρο ιστιοπλοΐας και ο γύρω χώρος του Αγίου Κοσμά «αξιοποιείται» ήδη από το μεγάλο κεφάλαιο
Το κέντρο ιστιοπλοΐας και ο γύρω χώρος του Αγίου Κοσμά «αξιοποιείται» ήδη από το μεγάλο κεφάλαιο
Τη στιγμή που το ΠΑΣΟΚ με νόμο του 2002 ίδρυσε την εταιρεία «Ολυμπιακά Ακίνητα ΑΕ» και άνοιξε την κερκόπορτα για την εμπορευματοποίηση και το ξεπούλημα των ολυμπιακών εγκαταστάσεων στο μεγάλο κεφάλαιο, τώρα ο πρωθυπουργός Γ. Παπανδρέου έρχεται εκ των υστέρων να υποσχεθεί μια ...αξιοποίηση ώστε αυτή η περιουσία «να αποδοθεί στους κατοίκους της περιοχής και σε όλο τον ελληνικό λαό», εμπαίζοντας για άλλη μια φορά τους εργαζόμενους!

Θυμίζουμε απλά ότι με το νόμο του 2002, που «πέρασε» το ΠΑΣΟΚ, προβλέπεται ανάμεσα σε άλλα πως «τα περιουσιακά στοιχεία η εταιρεία (σ.σ. "Ολυμπιακά Ακίνητα ΑΕ") μπορεί να τα αξιοποιεί με άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας».

Είναι χαρακτηριστικό ότι παρά τις φιλολαϊκές κορόνες και υποσχέσεις, ο πρωθυπουργός δε διευκρίνισε: Αν θα καταργήσει τους νόμους εκείνους της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ που επιτρέπουν την εμπορευματοποίησή τους. Αν στην αξιοποίηση που υπονοεί θα έχουν μερίδιο και ποιο διάφοροι επιχειρηματίες. Τι θα γίνει με όλες εκείνες τις ολυμπιακές εγκαταστάσεις (γήπεδο μπάντμιντον στο Γουδή, σλάλομ στο Ελληνικό, Ολυμπιακό Κέντρο Αγίου Κοσμά, Ολυμπιακό Κέντρο Γαλατσίου, κτίριο ραδιοτηλεόρασης στο Μαρούσι κ.ά.) που ήδη έχουν παραδοθεί στο μεγάλο κεφάλαιο και ο λαός παρότι πλήρωσε τεράστια ποσά για να κατασκευαστούν, τώρα πληρώνει και πανάκριβα εισιτήρια για να τις προσεγγίσει. Επίσης, δε διευκρίνισε αν επιμένει στην οικοπεδοποίηση 1.000 τουλάχιστον στρεμμάτων της έκτασης του πρώην αεροδρομίου Ελληνικού, που προωθούσαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ ή ολόκληρη η έκταση θα μετατραπεί σε μητροπολιτικό πάρκο για το οποίο παλεύει όλος ο λαός του Λεκανοπεδίου.

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του στις ολυμπιακές εγκαταστάσεις του Μπέιζμπολ και του Ταε Κβον Το, ο πρωθυπουργός συνοδευόταν από τον Ισπανό αρχιτέκτονα Τζόζεφ Ασεμπίλιο καθώς και τους υπουργούς Περιβάλλοντος Τίνα Μπιρμπίλη και Πολιτισμού Παύλο Γερουλάνο.

«Πρόκειται δήλωσε για μια τεράστια επένδυση του ελληνικού λαού. Πρέπει να αξιοποιηθεί ο πλούτος και η περιουσία του ελληνικού λαού, ώστε να απελευθερώσουμε την Αττική, να ανοίξει προς τη θάλασσα, να διαμορφωθούν χώροι αναψυχής, πολιτισμού, αθλητισμού, πρασίνου, χώροι όπου ο πολίτης καθημερινά να αισθάνεται ότι έχει αναβαθμιστεί η ποιότητα ζωής, η δυνατότητα συμμετοχής, ανάπτυξης, εκπαίδευσης πολιτισμού για όλους».

Από την πλευρά του, ο Ισπανός πολεοδόμος δήλωσε ότι βρίσκεται στη χώρα μας για να συμβουλέψει τον πρωθυπουργό και να ανταλλάξει ιδέες και πρόσθεσε: «Δεν είμαι εδώ για να εφαρμοστεί η εμπειρία μου από τη Βαρκελώνη. Δεν είναι δυνατόν να εφαρμοστεί. Πρέπει οι Ελληνες συνάδελφοι να δώσουν τις απαραίτητες λύσεις καθώς έχουν την πλήρη γνώση για τη χώρα τους».

Αμέσως μετά τις επισκέψεις στις ολυμπιακές εγκαταστάσεις στο παραλιακό μέτωπο, ο πρωθυπουργός και η συνοδεία του μετέβησαν στο Γαλάτσι.

Κινητοποιήσεις κατά των διοδίων

Συνεχίζονται οι αντιδράσεις και κινητοποιήσεις κατά των χαρατσιών των διοδίων, που αναγκάζεται πλέον να πληρώνει ο εργαζόμενος ακόμη και για διαδρομές από και προς τη δουλειά και το σπίτι, και για τα οποία ευθύνεται η πολιτική της ιδιωτικοποίησης των εθνικών οδικών αξόνων που προώθησαν από κοινού και η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ.

Την Κυριακή το πρωί οι κάτοικοι των Αφιδνών, του Καπανδριτίου, του Πολυδενδρίου, του Καλάμου, του Βαρνάβα και του Ωρωπού, ύστερα από συγκέντρωση και πορεία, πραγματοποίησαν κατάληψη του σταθμού των Αφιδνών, με αίτημα να μην πληρώνουν διόδια. Οση ώρα διάρκεσε η κατάληψη οι οδηγοί περνούσαν χωρίς να πληρώνουν το χαράτσι των 1,85 ευρώ.

Σημειώνουμε ότι οι ιδιωτικοί όμιλοι εκμεταλλευόμενοι τις συμβάσεις παραχώρησης που ψήφισαν ΝΔ και ΠΑΣΟΚ πριν ενάμιση χρόνο επέβαλαν αυξήσεις στην τιμή των διοδίων από 35% έως και 180%, ενώ φέτος, με πρόσχημα τη χιλιομετροχρέωση, επιβλήθηκαν νέες αυξήσεις από 52,70% έως 73,70% στη διαδρομή Αθηνών - Λαμίας. Μάλιστα, οι κάτοικοι των Αφιδνών και των γύρω περιοχών ενώ πλήρωναν μόνο για την έξοδο 2,75 ευρώ, τώρα πληρώνουν 1,85 ευρώ για την έξοδο και 1,85 ευρώ για την είσοδο, δηλαδή 3,70 ευρώ συνολικά.

Τις διαμαρτυρίες συνεχίζουν και οι κάτοικοι της Τραγάνας, που είναι αναγκασμένοι πλέον να πληρώνουν διόδια 1,75 ευρώ για να πάνε και να 'ρθουν στη δουλειά τους ή το χωράφι τους ακόμη και από τον παράδρομο της Εθνικής!

Στο μεταξύ, ο υφυπουργός Υποδομών Γ. Μαγκριώτης άφησε ανοιχτό το θέμα επιβολής διοδίων και στην Εγνατία Οδό υποστηρίζοντας ότι «τα τελευταία δύο και πλέον χρόνια η Εγνατία Οδός κατασκευάζεται με δάνεια που ξεπερνούν το 1 δισ. της εταιρείας Εγνατία Α.Ε. Ο κρυφός αυτός δανεισμός έγινε με υποθήκη τα μελλοντικά διόδια της Εγνατίας και δεν έχει εγγραφεί στο δημόσιο χρέος και στο έλλειμμα»...

ΜΙΚΡΕΣ - ΜΙΚΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ: Σταματούν προσωρινά οι εργασίες κατασκευής του σταθμού του Μετρό στην περιοχή της Μίκρας (Καλαμαριά) με απόφαση του ΣτΕ. Το Ε' Τμήμα κατά την επεξεργασία σχεδίου Προεδρικού Διατάγματος με το οποίο τροποποιούνταν το ρυμοτομικό σχέδιο της περιοχής, στο πλαίσιο επέκτασης του έργου του Μετρό, έκρινε μη νόμιμο το Προεδρικό Διάταγμα. Και αυτό γιατί θα έπρεπε αφενός να προηγηθεί αναθεώρηση του εγκεκριμένου Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου και αφετέρου διαβουλεύσεις με τους υπεύθυνους της Εθνικής Σχολής Δικαστικών και του Κέντρου Δημοσίου και Ευρωπαϊκού Οικονομικού Δικαίου που βρίσκονται σε επαφή με το πολεοδομικό σχέδιο που θα τροποποιηθεί.

ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ: Παραιτήθηκε από αντιπρόεδρος του ΣτΕ ο Γ. Ανεμογιάννης. Για τη θέση του παραιτηθέντος αντιπροέδρου του ΣτΕ και προέδρου του Α' Τμήματος του Ανωτάτου Δικαστηρίου «υποψήφια», σύμφωνα με πληροφορίες, είναι η σύμβουλος επικρατείας Αγ. Θεοφιλοπούλου.

Ανακάλυψαν ανύπαρκτη συνεργασία

Μια ανύπαρκτη συνεργασία ΚΚΕ - ΝΔ στο Δήμο Βασιλικών Θεσσαλονίκης ανακάλυψαν οι αρθρογράφοι της free press εφημερίδας «Καρφίτσα» που κυκλοφορεί στη Θεσσαλονίκη. Στο φύλλο της 5ης Οκτωβρίου της εν λόγω εφημερίδας, σε σχόλιο στην τελευταία σελίδα, αναφέρεται ότι «ο Δήμαρχος Βασιλικών - που υποστηρίχθηκε από το ΚΚΕ και το Σαλαγκούδη - υποδεχόταν τους ψηφοφόρους στην είσοδο του εκλογικού κέντρου...». Σημειώνουμε ότι ο κ. Σαλαγκούδης διετέλεσε υπουργός της ΝΔ.

Το Γραφείο Τύπου της ΚΟΘ του ΚΚΕ, σε σχετική ανακοίνωση που εξέδωσε και ζητά επανόρθωση από την εφημερίδα, σημειώνει: «Δεν μπορούμε να γνωρίζουμε αν το συγκεκριμένο σχόλιο γράφτηκε από άγνοια ή εξυπηρετεί τη γνωστή ΠΑΣΟΚική μπαγιάτικη συκοφαντική θεωρία περί συνεργασίας του ΚΚΕ με τη ΝΔ, με την οποία επιχειρείται να συγκαλυφθεί η πλήρης ταύτιση πολιτικών του ΠΑΣΟΚ με τη ΝΔ.

Σε κάθε περίπτωση σας ενημερώνουμε ότι:

Το ΚΚΕ στις Δημοτικές Εκλογές του 2006 υποστήριξε στο Δήμο Βασιλικών την κ. Ελευθερία Γραβαλά, επικεφαλής της Δημοτικής Αγωνιστικής Κίνησης Βασιλικών.

Ουδεμία πολιτική σχέση έχει το ΚΚΕ με τον δήμαρχο Βασιλικών, που υποστηρίχθηκε από τη Νέα Δημοκρατία».

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αντιδράσεις για το νέο Δημαρχείο

Εν μέσω αντιδράσεων, με τις παρατάξεις της αντιπολίτευσης να απέχουν από τη φιέστα, πραγματοποιήθηκαν χθες το βράδυ τα εγκαίνια του νέου Δημαρχείου Θεσσαλονίκης, μεγέθους 14.500 τετραγωνικών μέτρων, που κόστισε 55 εκατ. ευρώ. Στα εγκαίνια δεν παραβρέθηκε η Δημοτική Παράταξη «Θεσσαλονίκη Τώρα», για να μη νομιμοποιήσει στη συνείδηση των δημοτών την τσιμεντοποίηση του χώρου όπου κατασκευάστηκε το Δημαρχείο, του πρώην στρατοπέδου «Τσιρογιάννη».

Με ανακοίνωσή της, η «Θεσσαλονίκη Τώρα» σημειώνει καταρχήν πως η «ανάγκη απόκτησης Δημαρχείου από τον δεύτερο δήμο της χώρας, καθώς και η συνύπαρξη όλων των υπηρεσιών του σε ενιαίο χώρο, είναι αναμφισβήτητη». Ξεκαθαρίζει, όμως, πως «ο χώρος που επιλέχτηκε όχι μόνο δεν ήταν ο καταλληλότερος, αλλά δημιουργεί σειρά προβλημάτων με την επιβάρυνση και των περιβαλλοντικών προβλημάτων της πόλης. Η παράταξή μας στο παρελθόν είχε καταθέσει συγκεκριμένες προτάσεις, όπως η αξιοποίηση κτιρίων του Γ.Σ. Στρατού ή του κτιρίου του επιβατικού σταθμού του Λιμανιού, και η αξιοποίηση του στρατοπέδου Τσιρογιάννη μαζί με το χώρο της ΔΕΘ και του Γ.Σ. Στρατού σε πάρκο πρασίνου και πολιτισμού, πράγμα που δεν έγινε δεκτό. Γι' αυτό η παράταξή μας δε συμμετείχε στις διάφορες επιτροπές για την ανέγερση του νέου Δημαρχείου και καταψήφισε όλα τα σχετικά κονδύλια».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ