Παρουσιάστηκε στο Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Πειραιά η αναπτυξιακή πρόταση του Κόμματος για τα λιμάνια και τη χρήση τους
Οι εργαζόμενοι στο λιμάνι, οι ναυτεργάτες, οι εργατοτεχνίτες της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης, οι επαγγελματοβιοτέχνες και οι αυτοαπασχολούμενοι, όλοι οι εργαζόμενοι του Πειραιά και των νησιών επωμίζονται με το καθήκον που έχουν απέναντι στους ίδιους τους εαυτούς τους, απέναντι στις οικογένειές τους, στην ίδια την τάξη τους, να συγκροτήσουν ενιαίο μέτωπο πάλης για να αποκρούσουν το ξεπούλημα του πρώτου λιμανιού της χώρας και να ανοίξουν μία νέα σελίδα στον αγώνα για την ανατροπή της αντιλαϊκής πολιτικής.
Το προσκλητήριο αυτό απηύθυνε χτες η Κομματική Οργάνωση Πειραιά του ΚΚΕ στο πλαίσιο μαζικής εκδήλωσης που έγινε στο Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Πειραιά, στη διάρκεια της οποίας παρουσιάστηκε η αναπτυξιακή πρόταση του Κόμματος, που αποτελεί βάση για τη διαμόρφωση κοινού διεκδικητικού πλαισίου των εργαζομένων και των άλλων λαϊκών στρωμάτων, ώστε τα λιμάνια όχι μόνο να είναι δημόσια, αλλά θα είναι δεμένα με την παραγωγική ανάπτυξη της περιοχής και συνολικά της χώρας, θα στηρίζουν το νησιωτικό σύμπλεγμα και την οικονομία του και θα συμβάλουν συνολικά στην ευημερία της εργατικής λαϊκής οικογένειας.
Η πρωτοβουλία του Κόμματος για την ανάδειξη της άμεσης και επιτακτικής ανάγκης της συγκρότησης του ενιαίου μετώπου προέκυψε από τις ραγδαίες και άκρως επικίνδυνες εξελίξεις που προωθούνται σε βάρος των λιμανιών, με πρώτο στη λίστα του λιμανιού του Πειραιά, από την οδηγία της Ευρωπαϊκής Ενωσης που συνδιαμορφώνουν αυτήν ακριβώς την περίοδο από κοινού κυβέρνηση της ΝΔ, ΠΑΣΟΚ με τη στήριξη του ΣΥΝ. Στα πλαίσια αυτά εντάσσεται και η σπουδή της κυβέρνησης για την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ, το ξεπούλημα του λιμανιού του Πειραιά και την κατεδάφιση όλου του οικοδομήματος των εργασιακών δικαιωμάτων των εργαζομένων στον ΟΛΠ.
Η σημασία της πρωτοβουλίας αυτής φάνηκε και από τους φορείς που παραβρέθηκαν, όπως εκπρόσωποι από τα Σωματεία της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης, τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ και Ενωση Θαλαμηπόλων, το Σωματείο Εκτελωνιστών, την ΠΕΣ - ΝΑΤ, την ΟΜΥΛΕ, τις Ενώσεις Λιμενεργατών και Τεχνικών ΟΛΠ και άλλοι. Επίσης εκπρόσωποι από το Πανεπιστήμιο Πειραιά και φοιτητές από το Ναυτιλιακό Τμήμα του, την Ενωση Ναυπηγοεπισκευαστών. Από την Γραμματεία Πειραιά του ΠΑΜΕ παραβρέθηκε ο Ν. Ξουράφης.
Την εκδήλωση άνοιξε ο Γιώργος Τούσσας, ευρωβουλευτής του ΚΚΕ, ο οποίος, αναφερόμενος στην οδηγία της Ευρωπαϊκής Ενωσης, επισήμανε ότι αφορά την απελευθέρωση των λιμενικών υπηρεσιών (από πλοήγηση, φορτοεκφόρτωση, στοιβασία, μεταφόρτωση, μέχρι τον επιβατικό τομέα, συμπεριλαμβανομένης και της επιβίβασης, αποβίβασης επιβατών) και εντάσσεται στις καπιταλιστικές αναδιαρθρώσεις που προωθούνται για την αύξηση της κερδοφορίας του μεγάλου κεφαλαίου. «Επιδιώκουν - είπε - τη δημιουργία εργασιακών χώρων - γκέτο σε λιμάνια και καράβια. Συγκεκριμένα «είναι ο τέταρτος πυλώνας της Συνθήκης του Μάαστριχτ, που από κοινού ψήφισαν ΠΑΣΟΚ, ΝΔ, ΣΥΝ με αιχμή του δόρατος τη μεταφορά εργαζομένων από χώρα σε χώρα με μισθούς και δικαιώματα σύμφωνα με τη χώρα προέλευσης», αλλά και την επιβολή ακόμα πιο άγριας εκμετάλλευσης στους εργαζόμενους της ίδιας της χώρας.
Η οδηγία για την απελευθέρωση των λιμενικών υπηρεσιών, το ξεπούλημα δηλαδή των λιμανιών, αφορά την εισβολή του μονοπωλιακού κεφαλαίου στα λιμάνια, για την αύξηση των κερδών του. Θα εκμεταλλεύονται την υποδομή και με την «αυτοεξυπηρέτηση» που προβλέπεται, οι επιχειρηματικοί όμιλοι και οι εφοπλιστές θα χρησιμοποιούν δικό τους προσωπικό για τις λιμενικές υπηρεσίες, δηλαδή εργαζόμενους από όποια χώρα, χωρίς συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα, ενώ θα κατεβάζουν ακόμα και τους ναυτεργάτες στο ντόκο για να φορτοεκφορτώνουν!
Επιπλέον θα εκτοπιστούν οι εκατοντάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο λιμάνι με ό,τι αυτό σημαίνει για τους εργαζόμενους που απασχολούν. Επίσης το λιμάνι θα αποκοπεί από κάθε κοινωνικό ρόλο, ενώ σφοδρό θα είναι χτύπημα και στη ναυπηγοεπισκευή.
Ο Σταμάτης Βάσος, υπάλληλος στον ΟΛΠ και μέλος της Επιτροπής Πόλης της ΚΟΠ, παρουσιάζοντας την πρόταση του ΚΚΕ ανέφερε: «Τα λιμάνια είναι στρατηγικής σημασίας τομείς και δεν μπορούν να αφεθούν στα χέρια των εφοπλιστών, του κεφαλαίου που λειτουργεί με κριτήριο το κέρδος». «Τα λιμάνια πρέπει να μείνουν ενιαία, 100% δημόσια, χωρίς μετοχοποιήσεις, θυγατροποιήσεις, κατάργηση ή παραχώρηση δραστηριοτήτων στους ιδιώτες». Το ΚΚΕ καλεί τους εργαζόμενους να παλέψουν για: «Λιμάνια δημόσια, οργανικά ενταγμένα σε μια πολιτική φιλολαϊκής αντιμονοπωλιακής ανάπτυξης, στο πλαίσιο ενός κεντρικού πανεθνικού μηχανισμού σχεδιασμού και διεύθυνσης, που κινητοποιεί τα κοινωνικοποιημένα, συγκεντρωμένα μέσα παραγωγής με κοινωνικό, εργατικό έλεγχο».
Μέσα από εκεί τα λιμάνια «θα εξασφαλίζουν την ανάπτυξη και την προοπτική τους και θα αποτελούν εργαλεία άσκησης διακρατικών σχέσεων και εξωτερικής πολιτικής για συνεργασία και συμφωνίες στη βάση του αμοιβαίου οφέλους. Θα στηρίζουν και θα υπηρετούν τη σταθερή, μόνιμη με πλήρη δικαιώματα εργασία, θα είναι οργανικά δεμένα με την παραγωγή, θα βοηθούν τη ναυπηγοεπισκευή, θα στηρίζουν και θα υπηρετούν το νησιωτικό σύμπλεγμα ενταγμένα στον δημόσιο Εθνικό Οργανισμό Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών».
Ειδική αναφορά για τον ΕΟΑΣ έκανε ο πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ Σάββας Τσιμπόγλου, τελευταίος ομιλητής της εκδήλωσης. Ακολούθησαν ερωτήσεις και τοποθετήσεις.
Στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη περιόδευσε χτες ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ Γιώργος Τούσσας
Τους ορίζοντες που ανοίγονται στη ναυπηγική βιομηχανία, στα πλαίσια μιας άλλης πολιτικής που θα λειτουργεί προς όφελος των συμφερόντων των εργαζομένων και των λαϊκών στρωμάτων, προς όφελος της παραγωγικής ανάπτυξης της χώρας και όχι για τα συμφέροντα και τα κέρδη των εφοπλιστών, των βιομηχάνων, συνολικά του μεγάλου κεφαλαίου, περιέγραψε ανάγλυφα και με συγκεκριμένα στοιχεία, ο Γιώργος Τούσσας ευρωβουλευτής του ΚΚΕ, στους εργατοτεχνίτες της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης στη διάρκεια περιοδείας του χτες το πρωί.
Οι εργατοτεχνίτες τον υποδέχτηκαν με μαζική συγκέντρωση στο πρώτο μεγάλο ντόκο της Ζώνης, όπου γίνονται εκτεταμένες επισκευαστικές εργασίες σε φορτηγό πλοίο. Στο πλευρό του ευρωβουλευτή ήταν ο πρόεδρος του Συνδικάτου Μετάλλου Πειραιά Σωτήρης Πουλικόγιαννης και ο πρόεδρος της Ενωσης Αμμοβολιστών Καθαριστών Γιάννης Δεληγιάννης, δείχνοντας τους ακατάλυτους δεσμούς που συνδέουν το ΚΚΕ με τους εργάτες της Ζώνης.
Η περιοδεία έγινε στα πλαίσια της πρωτοβουλίας που αναλαμβάνει το ΚΚΕ για το συντονισμό και την κοινή δράση των εργαζομένων στα καράβια, τα λιμάνια, τα ναυπηγεία, για να αποκρούσουν τα διαλυτικά μέτρα που επεξεργάζονται από κοινού κυβέρνηση της ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και Ευρωπαϊκή Ενωση για την ιδιωτικοποίηση των λιμανιών, που θα έχει σοβαρές επιπτώσεις σε βάρος συνολικά των εργαζομένων της χώρας.
Ο ευρωβουλευτής τόνισε ότι 310 ακτοπλοϊκά πλοία πρέπει να αντικατασταθούν που σημαίνει ότι στο πλαίσιο μιας άλλης πολιτικής που θα είχε στο κέντρο την παραγωγική ανάπτυξη της χώρας και το συμφέρον των εργαζομένων «θα είχαμε πολύ ψωμί». «Πρέπει - τόνισε - να βγάλουμε τα αναγκαία συμπεράσματα και να αναλάβουμε τις ευθύνες μας απέναντι στα παιδιά μας, την τάξη μας». «Δεν υπάρχει άλλη διέξοδος από τον κοινό αγώνα που αποτελεί το δοκιμασμένο όπλο της εργατικής τάξης». Τόνισε την ανάγκη να απεγκλωβιστούν οι εργαζόμενοι από ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, αλλά και από τον ΣΥΝ που αποπροσανατολίζει. Να συσπειρωθούν με το ΚΚΕ, να πυκνώσουν τις γραμμές του ΠΑΜΕ και να διεκδικήσουν ριζικές αλλαγές, ξεκαθαρίζοντας ότι όσο θα διαιωνίζεται αυτή η βάρβαρη πολιτική, το καπιταλιστικό εκμεταλλευτικό σύστημα, τα βάσανα για τους εργαζόμενους δε θα έχουν τέλος.