ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 18 Ιούνη 1998
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
"Χαρίζουν" νησάκι σε ξένη εταιρία

Η Κοινότητα Τρικκέρων Μαγνησίας νοικιάζει τη νησίδα "Αλατάς" για 65 χρόνια σε κυπριακή εταιρία, για τη δημιουργία ξενοδοχειακών εγκαταστάσεων

Με νοίκι 20.000.000 το χρόνο για 50 χρόνια - με δικαίωμα να επεκταθεί η μίσθωση για άλλα 15 χρόνια και, αναλόγως, "βλέπουμε για τη συνέχεια" - νοίκιασε η εταιρία "The Ynited Five Developement Company Limited", κυπριακών συμφερόντων, το νησάκι "Αλατάς", που βρίσκεται απέναντι από το Τρίκκερι στον κόλπο της Μηλίνας, στο Βόλο. Η κυπριακή εταιρία πλειοδότησε στον πλειοδοτικό διαγωνισμό που προκήρυξε για δεύτερη φορά, στις 10 Ιούνη, η Κοινότητα Τρικκέρων, στην οποία ανήκει το καταπράσινο νησάκι.

Στη νησίδα, η εταιρία προτίθεται να δημιουργήσει ξενοδοχειακή μονάδα με 1.000 κλίνες, ενώ θα κατασκευαστούν μαρίνες, προβλήτας, μικρό λιμάνι και πιθανόν αερογέφυρα που θα τη συνδέει με τη στεριά. Η εταιρία, μάλιστα, ανέλαβε την υποχρέωση ν' ανακαινίσει το μοναστήρι των Αγίων Σαράντα, για να μπορούν - λέει - να προσέρχονται ελεύθερα στη μονή για τα λατρευτικά τους καθήκοντα οι πιστοί. Η επένδυση υπολογίζεται ότι θα ολοκληρωθεί μέχρι το 2003.

Κι ενώ ο κοινοτάρχης Τρικκέρων Ν. Φορτούνας δηλώνει ότι το νοίκιασμα της νησίδας στην εταιρία αποτελεί "επένδυση ζωής για το Τρίκκερι και θα συμβάλει στην ανάπτυξη της περιοχής" και οι τουριστικοί πράκτορες εκφράζουν τη χαρά τους, αναμένονται πολλές αντιδράσεις από μαζικούς φορείς και το λαό της Μαγνησίας - ακόμα, πάντως, δε "μίλησε" η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Μαγνησίας - που διαφωνούν με το ξεπούλημα, ουσιαστικά, ενός νησιού σε ξένη εταιρία. Διότι και στη σημερινή "εκσυγχρονιστική" εποχή, που πορεύεται προς την περιβόητη ΟΝΕ και στην οποία ξεπουλιέται άρδην από την κυβέρνηση η δημόσια περιουσία στις πολυεθνικές, υπάρχουν πολλοί που δεν ανέχονται να μετατρέπεται ένας κοινοτικός νησιωτικός "παράδεισος" σε ξενοδοχεία για "ακριβό τουρισμό", εξασφαλίζοντας τεράστια κέρδη σε ιδιωτικές εταιρίες. Γιατί αν δεν υπάρξουν "εδώ και τώρα" αντιστάσεις, θα υπάρξουν κάποιοι που θα προσπαθήσουν να νοικιάσουν σε ξένους ακόμα και την Ακρόπολη...

Απεργιακό μέτωπο στον ΟΣΕ

Με την καθολική συμμετοχή του προσωπικού αμαξοστοιχιών του ΟΣΕ στις χτεσινές στάσεις εργασίας (10 π.μ. - 1 μ.μ. και 5 - 8 μ.μ.) άνοιξε το απεργιακό μέτωπο των σιδηροδρομικών, ενάντια στην κυβερνητική πολιτική για το ξεπούλημα των ελληνικών σιδηροδρόμων και την ανατροπή των εργασιακών σχέσεων. Στο απεργιακό μέτωπο μπαίνουν δυναμικά από αύριο όλοι οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ, καθώς με ομόφωνη απόφαση του ΔΣ της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ) έχουν εξαγγελθεί εννιά στάσεις εργασίας αύριο, στις 22 και 23 Ιούνη, τις ώρες 3 - 6 π.μ., 12 - 3 μ.μ. και 8 - 10 μ.μ.. Ο πρώτος κύκλος των απεργιακών κινητοποιήσεων των σιδηροδρομικών θα κλείσει με την 24ωρη πανελλαδική απεργία και τις απεργιακές συγκεντρώσεις στην Αθήνα και τα μεγάλα σιδηροδρομικά κέντρα στις 24 Ιούνη, ενώ ανάλογα με τις εξελίξεις θα καθοριστεί η περαιτέρω στάση των εργαζομένων στον ΟΣΕ, που δηλώνουν αποφασισμένοι να κλιμακώσουν τις κινητοποιήσεις τους για την ανατροπή των κυβερνητικών σχεδίων.

Οι σιδηροδρομικοί κήρυξαν τις απεργιακές κινητοποιήσεις, αντιδρώντας στην επιχειρούμενη συρρίκνωση και ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ, καθώς και στην ανατροπή των εργασιακών τους σχέσεων και στην κατάργηση των δικαιωμάτων τους.

Στο μεταξύ, η διοίκηση του ΟΣΕ, κατά την προσφιλή της τακτική, προσέφυγε στα δικαστήρια, με αίτημα να κηρυχτούν παράνομες και καταχρηστικές οι απεργιακές κινητοποιήσεις του προσωπικού αμαξοστοιχιών, που επαναλαμβάνονται και σήμερα από 10 π.μ. - 1 μ.μ. και 5 - 8 μ.μ. Η απόφαση του μονομελούς πρωτοδικείου Πειραιά αναμένεται να κοινοποιηθεί σήμερα το μεσημέρι.

Με ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ενωση Προσωπικού Αμαξοστοιχιών καταγγέλλει τις μεθοδεύσεις της διοίκησης να ποινικοποιήσει τους αγώνες των εργαζομένων και καλεί τα μέλη της να βρίσκονται σε αγωνιστική επαγρύπνηση. Επίσης, προειδοποιεί ότι οι στάσεις εργασίας είναι η πρώτη δυναμική απάντηση σε όσα σχεδιάζουν κυβέρνηση και διοίκηση σε βάρος των ελληνικών σιδηροδρόμων και των σιδηροδρομικών. Οσον αφορά τους νέους κανονισμούς εργασίας (ΓΕΚΑΠ και ΚΩΕΑΠ), οι εκπρόσωποι της Ενωσης καταγγέλλουν ότι μέσω αυτών επιχειρείται "η ολική εξόντωση των σιδηροδρομικών", ενώ παράλληλα υπονομεύεται και το μέλλον του σιδηροδρόμου. Για το "επιχειρηματικό σχέδιο του ΟΣΕ", υπογραμμίζουν ότι οριοθετεί το δίκτυο στον άξονα Κόρινθος - Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Ειδωμένη και προβλέπει την υπολειτουργία του υπόλοιπου δικτύου, με σκοπό τη μελλοντική του εξαφάνιση.

Οπως επισημαίνει στην ανακοίνωσή της η Ενωση, η ανατροπή των πολιτικών επιλογών της κυβέρνησης, δε γίνεται με διαλόγους, αλλά με αγώνα και αυτή θα είναι η απάντηση των εργαζομένων.

ΚΟΜΟΤΗΝΗ
Δικάζεται καθηγήτρια για προσηλυτισμό!

Τα νήματα μιας ακόμα δίωξης αντιδημοκρατικού χαρακτήρα κινεί ο μητροπολίτης Μαρωνείας και Κομοτηνής Δαμασκηνός. Σήμερα δικάζεται η καθηγήτρια της Γερμανικής Φιλολογίας Εύα Ανδρουστοπούλου,με την κατηγορία ότι προσπάθησε να προσηλυτίσει τους μαθητές της και να τους ωθήσει προς το βουδισμό!

Το κατηγορητήριο στήθηκε στις 6 Οκτώβρη 1997 και σύμφωνα με αυτό η καθηγήτρια "κατά τον μήνα Μάιο 1995 και κατά ημερομηνία που δεν εξακριβώθηκε ενήργησε προσηλυτισμό διά καταχρήσεως της απειρίας άλλων. Συγκεκριμένα, στον προαναφερόμενο τόπο (σ.σ: στην Κομοτηνή) και χρόνο, ως καθηγήτρια της γερμανικής γλώσσας, σε φροντιστήριο του Χρήστου Ελευθεριάδη, εκμεταλλευόμενη την πνευματική ανωριμότητα των μαθητών της, προσπάθησε με έμμεσο τρόπο, ήτοι κάνοντας συχνές αναφορές κατά την ώρα του μαθήματος στο βουδισμό και σε θρησκευτικές αντιλήψεις της Ανατολής, τη διείσδυση των μαθητών στη θρησκευτική συνείδηση ετεροδόξων, με σκοπό τη μεταβολή του περιεχομένου αυτής".

Την κατηγορία υπογράφει, ως μάρτυρας, μόνο ο ιδιοκτήτης του φροντιστηρίου Χρ. Ελευθεριάδης, ο οποίος κατέθεσε ότι οι μαθητές του κατήγγειλαν πως η καθηγήτρια τους ανέφερε ότι "δεν πρέπει να κάνουμε επίδειξη δύναμης σε εθνικές γιορτές, στρατιωτικές παρελάσεις με τανκ και ότι έκανε συχνές αναφορές στο βουδισμό". Το περίεργο, ωστόσο, στην όλη ιστορία είναι ότι ουδέποτε υπήρξε καταγγελία από κάποιον μαθητή της καθηγήτριας, ούτε από κάποιον γονέα.

Οσοι ξέρουν πρόσωπα και πράγματα στο νομό, καταγγέλλουν με τη σειρά τους ως"ηθικό αυτουργό" της ιστορίας τον μητροπολίτη Δαμασκηνό, ο οποίος τα τελευταία χρόνια έχει δείξει - όχι λίγες φορές - δείγματα αυταρχισμού και σκοταδισμού, ενώ δεν είναι λίγες και οι φορές που έχει καταφύγει στη Δικαιοσύνη εναντίον απόψεων που δεν τον ...εκφράζουν. Είναι ίσως ενδεικτικό πως ο Δαμασκηνός ήταν αυτός που αποκάλεσε δημόσια όσους έχουν κάνει πολιτικό γάμο πόρνες και πόρνους (!) και τους καλούσε να σπεύσουν να τελέσουν δωρεάν (!) θρησκευτικό γάμο, αλλιώς θα είναι απόβλητοι! Ο ίδιος πάλι στέρησε το δικαίωμα στον δήμαρχο και στους δημοτικούς συμβούλους Κομοτηνής να συμμετέχουν σε εκκλησιαστικές τελετές. Ο λόγος; Το ΔΣ αποφάσισε να παραχωρήσει κάποτε στην Πανελλήνια Ιστορική και Φιλοσοφική Εταιρεία (ΠΑΝΙΦΕ) μια αίθουσα του δημαρχείου για να πραγματοποιηθεί μια εκδήλωσή της!

Βέβαια, οι ενέργειες αυτές μόνο ως γραφικές δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν, αφού ο μητροπολίτης δείχνει τη διάθεση να "χώνεται" και σε θέματα, που μπορούν ανά πάσα στιγμή να προκαλέσουν έκρηξη στον ευαίσθητο - λόγω της μουσουλμανικής μειονότητας - νομό. Ο Δαμασκηνός - ο οποίος υπογράφει ως πρόεδρος της λεγόμενης Επιτροπής Αγώνος Χριστιανών Νομού Ροδόπης - με την ιδιότητά του ασκεί πίεση στην εκάστοτε κυβέρνηση να μην κάνει καμιά παραχώρηση προς τη μειονότητα, την αποκαλεί μάλιστα "τουρκική πέμπτη φάλαγγα", χαρακτηρίζει την παρουσία της καταχρηστική και ελπίζει πως η παρουσία της στο νομό είναι κάτι το προσωρινό...

Αμφισβητείται ο κυρίαρχος ρόλος του ΟΤΕ

Σοβαρές ενστάσεις για τις επενδύσεις του ΟΤΕ στο εξωτερικό, τη σκοπιμότητά τους αλλά και το πώς αυτές υλοποιούνται εκφράστηκαν από μικρομετόχους του Οργανισμού, κατά τη διάρκεια της 46ης χτεσινής τακτικής συνέλευσής του. Η διοίκησή του, αρκετές φορές προκλήθηκε ν' απαντήσει σε ερωτήματα όπως, γιατί "πήγε" ο ΟΤΕ στη Σερβία, τους κινδύνους που διαγράφονται, αλλά και τις καθυστερήσεις στην ικανότητα του ΟΤΕ να παρέχει νέες υπηρεσίες.

"Μονόδρομο για τον ΟΤΕ", χαρακτήρισε τις επενδύσεις του στη Βαλκανική ο διευθύνων σύμβουλος Γ. Χρυσολούρης.Δικαιολογώντας την πολιτική της διοίκησης, είπε πως οι εξαγορές αυτές έχουν και αμυντικό χαρακτήρα, αφού αποτρέπουν άλλους ανταγωνιστές, η διείσδυση των οποίων στις όμορες χώρες, θα τους επέτρεπε να δημιουργήσουν έναν τηλεπικοινωνιακό βρόγχο γύρω από τη χώρα μας, που θα έβαζε σε κίνδυνο την κυριαρχία του στο εσωτερικό. Ομως, η λογικοφανής αυτή ερμηνεία του, έρχεται σε αντίφαση με την πολιτική της ιδιωτικοποίησης του ίδιου του ΟΤΕ, ο οποίος μάλιστα στην τρίτη φάση μετοχοποίησης θα πωλήσει απευθείας μετοχές σε ξένα χρηματιστήρια. Από την άλλη η αποδυνάμωση του "εσωτερικού μετώπου" μαζί με την απελευθέρωση, είναι αυτή που δίνει τη δυνατότητα στις πολυεθνικές να κερδίσουν μεγάλα μερίδια της ελληνικής αγοράς, αμφισβητώντας ευθέως τον κυρίαρχο ρόλο του ΟΤΕ μέσα στη χώρα.

Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε στη Γενική Συνέλευση ο πρόεδρος του Οργανισμού Δ. Παπούλιας,η χρηματιστηριακή αξία του ΟΤΕ ξεπερνά τα 3,5 τρισεκατομμύρια δραχμές, ενώ μετά τις δύο αυξήσεις του μετοχικού του κεφαλαίου, τα ίδια κεφάλαια της επιχείρησης υπερβαίνουν το 1 τρισ. δραχμές. Το συνολικό μέρισμα για το 1997 έφτασε τα 99,8 δισ. και αναλογούν 220 δραχμές ανά μετοχή. Επίσης αποφασίστηκε η δωρεάν διανομή 1 μετοχής για 9 παλιές. Τέλος, ανακοινώθηκε πως στις προθέσεις της διοίκησης είναι η παροχή κινήτρων στους εργαζόμενους της επιχείρησης με τη διάθεση ορισμένων μετοχών δωρεάν, κάτι που όπως σχολίαζαν συνδικαλιστές, μπορεί να συνδεθεί είτε με την τρίτη φάση ιδιωτικοποίησης, είτε με ένα νέο σχέδιο ενίσχυσης της εθελούσιας εξόδου τους από την επιχείρηση.

Πιο κοντά στους Γερμανούς η "Ολυμπιακή"

Αρχίζει η αντίστροφη μέτρηση για την υπερφαλάγγιση της Ολυμπιακής Αεροπορίας από τα γερμανικά συμφέροντα της "Χόχτιφ" και της "Λουφτχάνσα" και με όχημα τη μεταφορά της εταιρίας στα Σπάτα.

Τα βήματα, με τα οποία θα εφαρμοστεί το σχέδιο αυτό εξετάστηκαν, σύμφωνα με πληροφορίες, σε χτεσινή σύσκεψη στην οποία συμμετείχαν οι υπουργοί Εθνικής Οικονομίας Γ. Παπαντωνίου, ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτης και Μεταφορών Τ. Μαντέλης. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες αποφασίστηκε να προσληφθεί ξένος σύμβουλος ο οποίος θα διαχειριστεί όλο το "πακέτο" της μεταφοράς, δηλαδή θα επιλέξει τον τρόπο ανάθεσης των έργων σε συνδυασμό με τις δυνατότητες χρηματοδότησής του από την "Ολυμπιακή". Με δεδομένο ότι η κυβέρνηση έχει αποκλείσει την πλήρη χρηματοδότηση του έργου της μεταφοράς θεωρείται βέβαιο ότι έτσι πριμοδοτείται η "Χόχτιφ", η οποία έχει προτείνει να αναλάβει αυτή το έργο με μερική αυτοχρηματοδότηση και με αντάλλαγμα τον έλεγχο του εθνικού μας αερομεταφορέα.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ