ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 16 Σεπτέμβρη 2008
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΘΝΙΚΗ ΟΔΟΣ ΑΘΗΝΩΝ - ΠΑΤΡΩΝ
Από σήμερα η αύξηση στα διόδια

Οργή και αγανάκτηση στο λαό έχει προκαλέσει η αύξηση από 12% έως 147,5%, της τιμής των διοδίων από σήμερα μετά τα μεσάνυχτα και στο δρόμο - λαιμητόμο Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα, από την ιδιωτική κοινοπραξία που θα εκμεταλλεύεται τον αυτοκινητόδρομο αυτό για 30 χρόνια, με σύμβαση τύπου ΣΔΙΤ, την οποία ψήφισαν στη Βουλή από κοινού ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ΛΑΟΣ.

Μεγαλύτερη αύξηση καλούνται να πληρώσουν οι οδηγοί δίκυκλων και τρίκυκλων (90%), αλλά και φορτηγών αυτοκινήτων (από 98% έως 147,5%), ενώ οι αυξήσεις για τα ΙΧ είναι από 12% έως 40%. Αυτές οι αυξήσεις στα χαράτσια των διοδίων δε θα είναι οι τελευταίες. Οταν ολοκληρωθούν τα έργα (σε 4 χρόνια) η τιμή των διοδίων αναμένεται να τετραπλασιαστεί και να φτάσει στα 8 λεπτά το χιλιόμετρο, από περίπου 2 που είναι τώρα. Ετσι μια διαδρομή Αθήνα - Πάτρα με επιστροφή θα στοιχίζει 35,20 ευρώ, από 9 ευρώ που στοιχίζει σήμερα.

Και... διόδια πόλης!

Με τη δήλωση «βούληση της κυβέρνησης είναι να προχωρήσουμε σε ένα συνολικό επανασχεδιασμό του μοντέλου κυκλοφορίας μέσα στις μεγάλες πόλεις», ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών Κ. Χατζηδάκης έθεσε χτες ουσιαστικά ανοιχτά και το θέμα της επιβολής διοδίων πόλης.

Ο υπουργός, αν και απέφυγε να τοποθετηθεί ευθέως επί του θέματος, εντούτοις εκδήλωσε έμμεσα την προτίμησή του στο μέτρο - «χαράτσι», λέγοντας ότι τα διόδια στις πόλεις δεν είναι καθόλου «αντιδημοτική πολιτική». Αντίθετα, έσπευσε να διευκρινίσει, «πιο αντιδημοτική πολιτική από το κυκλοφοριακό έμφραγμα δεν μπορεί να υπάρξει». Για να θολώσει μάλιστα ακόμα περισσότερο τα νερά, ο Κ. Χατζηδάκης, έκανε αναφορά στις διαφορετικές απόψεις που έχουν οι συγκοινωνιολόγοι για το θέμα των διοδίων πόλης.

Η Ομοσπονδία Βιοτεχνικών Σωματείων Αθήνας (ΟΒΣΑ), καταγγέλλει ως απαράδεκτες τις νέες αυξήσεις στα διόδια και αναφέρει: «Οι επαγγελματίες όπως και τα άλλα λαϊκά στρώματα πληρώνουν πάρα πολλά για την κατασκευή των εθνικών αξόνων και θεωρούμε ληστεία στο εισόδημά μας το να ξαναπληρώνουμε με τη μορφή των υπέρογκων διοδίων για τη χρήση τους. Η κυβέρνηση της ΝΔ, όπως άλλωστε έκανε και η προηγούμενη κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ με τα ΣΔΙΤ, παραχωρούν τους δημόσιους δρόμους στο μεγάλο κεφάλαιο για να αυξήσει τα κέρδη του».

ΠΑΡΝΗΘΑ
Δράση για την προστασία του βουνού

Συγκροτήθηκε επιτροπή από πολλούς φορείς και αποφασίστηκε ένα πλαίσιο δράσεων για το επόμενο διάστημα

Από τη σύσκεψη που κατέληξε στη συγκρότηση της επιτροπής «Δράση για την προστασία της Πάρνηθας»
Από τη σύσκεψη που κατέληξε στη συγκρότηση της επιτροπής «Δράση για την προστασία της Πάρνηθας»
Στη συγκρότηση επιτροπής με τίτλο «Δράση για την προστασία της Πάρνηθας» από πολλούς φορείς και με ένα πρώτο πλαίσιο δράσεων κατέληξε η σύσκεψη που διοργανώθηκε στο Μενίδι την περασμένη Κυριακή, μετά από πρωτοβουλία στελεχών μαζικών και συνδικαλιστικών φορέων των όμορων δήμων της Πάρνηθας.

Το κάλεσμα που είχε απευθύνει η επιτροπή πρωτοβουλίας για διεύρυνσή της και συντονισμό της δράσης για την προστασία της Πάρνηθας από την εμπορευματοποίηση, μετά και την πρόσφατη έγκριση του ΣτΕ του τροποποιημένου ΠΔ, βρήκε μεγάλη ανταπόκριση. Ηταν πολλοί οι εκπρόσωποι και στελέχη φορέων των όμορων δήμων της Πάρνηθας που συμμετείχαν στη σύσκεψη και στις παρεμβάσεις τους επιβράβευσαν την πρωτοβουλία και δήλωσαν τη συμμετοχή τους.

Ο Χρήστος Κολοβός, νομαρχιακός σύμβουλος της ΝΑΣ Δυτικής Αττικής, επισήμανε, μιλώντας στη σύσκεψη: «Οι μεγάλοι επενδυτές με αρωγό τις μέχρι σήμερα κυβερνήσεις με τα νομοσχέδια και τα Προεδρικά Διατάγματα να διαδέχονται το ένα μετά το άλλο, δεν κρύβουν τη βιασύνη τους για την αξιοποίηση του μοναδικού πνεύμονα πρασίνου, με μοναδικό γνώμονα το δικό τους συμφέρον και την ακόμα μεγαλύτερη αύξηση των κερδών τους. Δεν μπορούμε να τους αφήσουμε όμως έτσι ασύδοτα να καταστρέφουν χωρίς να λογαριάζουν τίποτα την ποιότητα της ζωής μας. Γι' αυτό πήραμε πρωτοβουλία να δημιουργήσουμε επιτροπή διάσωσης της Πάρνηθας, για να συντονίσουμε τη δράση μας, απέναντι στην επερχόμενη καταστροφή». Ο Χρ. Κολοβός αναφέρθηκε στην πορεία του Προεδρικού Διατάγματος μέχρι το πρόσφατο τροποποιημένο που προβλέπει τη δημιουργία Τεχνολογικού Βιομηχανικού Πάρκου, Κατασκηνώσεων και Φορέα Διαχείρισης του Κτήματος Τατοΐου.

«Είμαστε αντίθετοι και σ' αυτό το ΠΔ γιατί κινείται στην κατεύθυνση της εμπορευματοποίησης, της επιχειρηματικότητας και του κέρδους και δεσμευόμαστε να πρωτοστατήσουμε στην οργάνωση του αγώνα», τόνισε.

Το λόγο πήρε στη συνέχεια ο Ιπποκράτης Κοκκινόπουλος, νομαρχιακός σύμβουλος της ΝΑΣ Ανατολικής Αττικής, ο οποίος αναφέρθηκε ειδικότερα στο Τεχνολογικό Πάρκο που θέλει να στήσει η πολυεθνική εταιρεία «Τεχνόπολις» και όπως σημείωσε θα καταστρέψει όλη την ανατολική πλευρά της Πάρνηθας στη θέση Δροσοπηγή. Οπως τόνισε: «Το ιστορικό της επένδυσης αυτής, ξεκινά το 2001 και προωθείται από τις κυβερνήσεις της ΝΔ και παλιότερα του ΠΑΣΟΚ και από την Τοπική Αυτοδιοίκηση και αγνοεί τον εργαζόμενο και τη φύση».

Η σύσκεψη ενέκρινε και το πρώτο πλαίσιο κινητοποιήσεων και δράσεων που προβλέπει:

  • Να μπει το ζήτημα του ΠΔ για συζήτηση σε όλα τα Δημοτικά και Νομαρχιακά Συμβούλια με στόχο την απόρριψή του.
  • Παράσταση της Επιτροπής στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας για τη μη υπογραφή του ΠΔ καθώς και στον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ.
  • Επεξεργασία κειμένου για πλατιά συλλογή υπογραφών ενάντια στο ΠΔ.
  • Αγωνιστική παρουσία της Επιτροπής έξω από το Καλλιμάρμαρο με πανό και το κείμενο υπογραφών στη συναυλία για την Πάρνηθα στις 22 Σεπτέμβρη.
  • Διοργάνωση ανοιχτής συγκέντρωσης διαμαρτυρίας, με παράλληλες περιοδείες, συσκέψεις στις γειτονιές για ενημέρωση.
  • Δεν αποκλείεται και η προσφυγή στα αρμόδια δικαστήρια μόλις δημοσιευτεί το ΠΔ.
ΜΙΚΡΕΣ - ΜΙΚΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΠΥΡΚΑΓΙΑ ξέσπασε χτες λίγο πριν τις 4 το μεσημέρι στα Κιούρκα. Οι φλόγες που έκαναν την εμφάνισή τους σε δύσβατη περιοχή στο ύψος των διοδίων Αφιδνών, έκαιγαν για περίπου τρεις ώρες πεύκα και χαμηλή βλάστηση. Οι φλόγες, κατεβαίνοντας το βουνό, έφτασαν στη Μονή Αρχαγγέλων και στο εκκλησάκι του Προφήτη Ηλία. Την πορεία τους ανέκοψαν εκεί, 45 πυροσβέστες, οχήματα όμορων δήμων και υδροφόρες αλλά και οι συνεχείς ρίψεις νερού των τεσσάρων αεροσκαφών και των δύο ελικοπτέρων. Και ήταν κομβικό σημείο καθώς λίγα μέτρα μετά τη Μονή, ξεκινούσαν τα σπίτια. Αν και έφτασε στο προαύλιο της, δε χρειάστηκε να εκκενωθεί.

Πρόβλημα επικοινωνίας προκλήθηκε μεταξύ των εθελοντικών ομάδων πυρόσβεσης, καθώς το περιβόητο σύστημα ΤΕΤΡΑ που χρησιμοποιούν - όπως και η Πυροσβεστική - δε λειτουργούσε στο σημείο...

ΣΕ ΦΥΛΑΚΙΣΗ 34 ΜΗΝΩΝ καταδικάστηκε χτες από το Πενταμελές Εφετείο η πρώην πρωτοδίκης Κ. Μπουρμπούλια, ενώ σε πρώτο βαθμό το Τριμελές Εφετείο της είχε επιβάλει ποινή φυλάκισης τριών ετών και δέκα μηνών. Η πρώην ανακρίτρια κρίθηκε χτες ένοχη για παράβαση καθήκοντος και αποσιώπηση λόγου εξαίρεσης για την περίοδο 2000-2002, όταν χειρίζονταν την υπόθεση της ληστείας στο Χρηματιστήριο, γιατί δεν ανέφερε - όπως θα έπρεπε - ότι είχε συνάψει ερωτική σχέση με συνήγορο υπεράσπισης του κατηγορούμενου. Αντίθετα, η Κ. Μπουρμπούλια κρίθηκε αθώα για το αδίκημα της δωροληψίας.

Περιβαλλοντικό προσωπείο

Με την ενσωμάτωση της πολυδιαφημισμένης κοινοτικής Οδηγίας περί «περιβαλλοντικής ευθύνης» στο εθνικό μας δίκαιο με Προεδρικό Διάταγμα που ετοίμασε το ΥΠΕΧΩΔΕ, η κυβέρνηση προσπαθεί να αποδείξει το φιλοπεριβαλλοντικό της πρόσωπο, αφήνοντας, όμως, και πάλι ανοιχτά τα παράθυρα στο μεγάλο κεφάλαιο να ρυπαίνει ανεξέλεγκτα.

Σημειώνουμε ότι με την Οδηγία αυτή:

  • Διαστρέφεται το περιεχόμενο της «αρχής πρόληψης», καθώς ως προληπτικά μέτρα θεωρούνται εκείνα που λαμβάνονται όχι «για την αποτροπή πιθανού κινδύνου», αλλά για την αποτροπή του... διαπιστωμένου και μάλιστα επικείμενου κινδύνου!
  • Προϋπόθεση για να απαιτήσει κανείς την εφαρμογή των διατάξεων της οδηγίας (π.χ. να κινηθεί ενάντια σε μια βιομηχανία που ρυπαίνει τα υπόγεια νερά) είναι να αποδείξει πρώτα (αλήθεια με ποια διαδικασία και ποιο νομικό πλαίσιο θα διαβεί το άβατο των επιχειρήσεων;) «την αιτιώδη συνάφεια μεταξύ της ζημιάς και της δραστηριότητας» της υπόψη βιομηχανίας.
  • Από το πεδίο δράσης της Οδηγίας εξαιρούνται σοβαρές περιπτώσεις ρύπανσης, όπως: Της ατμόσφαιρας, τα περιστατικά θαλάσσιας ρύπανσης, οι περιβαλλοντικές καταστροφές εξαιτίας πολεμικών επεμβάσεων, η πετρελαϊκή ρύπανση και οι πυρηνικές ζημιές, οι ιονίζουσες και ηλεκτρομαγνητικές ακτινοβολίες, οι ζημιές οικοσυστημάτων, εκτός από εκείνων που προστατεύονται από την κοινοτική νομοθεσία, ακόμη κι αν αυτά προστατεύονται από εθνικές ρυθμίσεις ή διεθνείς συμφωνίες!
ΚΚΕ
Να καταργηθούν όλα τα διόδια

Σε σχόλιό του για τη νέα αύξηση των διοδίων της Εθνικής Οδού Αθηνών - Πατρών, το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ επισημαίνει:

«Οι εργαζόμενοι και οι μικρομεσαίοι δεν πρέπει να ξεσηκωθούν μόνο κατά της νέας μεγάλης αύξησης των διοδίων, αλλά και κατά της ληστρικής σύμβασης παραχώρησης του εθνικού δικτύου στους μεγαλοκατασκευαστές, που μαζί ψήφισαν ΝΔ και ΠΑΣΟΚ. Πρέπει να απαιτήσουν την κατάργηση όλων των διοδίων, έχουν ήδη πληρώσει αρκετά, για να έχουν σύγχρονα και ασφαλή εθνικά δίκτυα και υποδομές».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ