ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 16 Απρίλη 2024
Σελ. /40
ΝΕΟΛΑΙΑ
Μύθοι και αλήθειες για την πολιτική της ΕΕ για τα σχολεία

Σε εκδήλωση της ΤΟ Εκπαιδευτικών της ΚΟ Αττικής μίλησε το Σάββατο ο Νίκος Σοφιανός, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ

«Ευρωπαϊκή Ενωση και σχολείο. Μύθοι και αλήθειες» ήταν το θέμα της εκδήλωσης που διοργάνωσε το Σάββατο η Τομεακή Οργάνωση Εκπαιδευτικών Αττικής του ΚΚΕ, στο κατάμεστο αμφιθέατρο του Πνευματικού Κέντρου του δήμου Αθηναίων, με κεντρικό ομιλητή τον Νίκο Σοφιανό, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ.

Παρεμβάσεις στην εκδήλωση, που παρακολούθησαν με μεγάλο ενδιαφέρον οι εκπαιδευτικοί, έκαναν ακόμα ο Παυσανίας Τσούλας, γραμματέας της Γ' ΕΛΜΕ Αθήνας, ο οποίος αναφέρθηκε στα προβλήματα των ΕΠΑΛ, στις υποδομές των σχολείων κ.ά., ο Μιχάλης Δουλκέρης, μέλος του ΔΣ της ΕΛΜΕ Πειραιά, που μίλησε για την προσπάθεια αθώωσης της ΕΕ στα μάτια των μαθητών, αλλά και την κατάσταση με τους αναπληρωτές στην ΕΕ που τους καταδικάζει στην ανασφάλεια και την ομηρία, καθώς και ο Γιώργος Χριστόπουλος, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας (ΟΙΕΛΕ), ο οποίος μίλησε για την κατάσταση των εργαζομένων στην ιδιωτική Εκπαίδευση, το πώς προωθείται με διάφορους τρόπους η εμπορευματοποίηση της Εκπαίδευσης, τα προβλήματα στην Ειδική και Προσχολική Αγωγή.

Ο Ν. Σοφιανός αναφέρθηκε στο επίκαιρο θέμα του μπούλινγκ, στα γερασμένα σε όλη την ΕΕ σχολικά κτίρια, αλλά και στο περιεχόμενο της Εκπαίδευσης, σημειώνοντας συγκεκριμένα γι' αυτό: «Μέσα στη δεκαετία 2011 - 2021, σύμφωνα και με τις μετρήσεις τους, η ικανότητα ανάγνωσης των μαθητών έχει υποχωρήσει στο σύνολο των κρατών - μελών της ΕΕ, ενώ τα ίδια στοιχεία αναδεικνύουν την επίδραση της κοινωνικής καταγωγής στα αποτελέσματα.

Και τα παιδιά που μένουν πίσω στην ανάγνωση, είναι και αυτά που ανήκουν σε εκείνο το 30% των παιδιών τα οποία αναφέρουν ότι νιώθουν ήδη κουρασμένα και πεινασμένα όταν φτάνουν στο σχολείο.

Στην ίδια έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ως λύση στο φαινόμενο της χαμηλής ικανότητας ανάγνωσης προτείνεται η ακόμα μεγαλύτερη διαφοροποίηση των προγραμμάτων σπουδών, επιβεβαιώνοντας αυτό που το ΚΚΕ έχει αποκλειστικά αναδείξει: Οτι είναι ακριβώς η πολιτική των δεξιοτήτων αντί της ολόπλευρης μόρφωσης που ακυρώνει ακόμα και την επίλυση υπαρκτών προβληματικών φαινομένων στο σχολείο σε κάθε κράτος της ΕΕ και φυσικά και στην Ελλάδα.

Είναι ακριβώς το πλαίσιο των βασικών ικανοτήτων που έχει καθοριστεί από την ΕΕ και το οποίο αποτυπώνεται από το 2006 στα αναλυτικά προγράμματα και στα σχολικά βιβλία, που έχει κι αυτό την ευθύνη του στην πτώση του μορφωτικού επιπέδου αλλά και στην αποστεωμένη γνώση που τώρα δίνεται ως πληροφορία και ακριβώς γι' αυτό απαξιώνεται από τους μαθητές. Γιατί πληροφορία μπορούν να πάρουν και από άλλους διαύλους και όχι μόνο από το σχολείο».

Παράλληλα, ο Ν. Σοφιανός, απευθυνόμενος στο κοινό των εκπαιδευτικών, τόνισε μεταξύ άλλων:

«Οι αντιδραστικές αλλαγές στο σχολείο έχουν μια κρίσιμη προϋπόθεση. Δεν μπορούν να υλοποιηθούν χωρίς τους εκπαιδευτικούς. Δεν αρκούν οι νόμοι, λένε τα ευρωενωσιακά και κυβερνητικά κείμενα. Χρειάζεται να εκφραστούν αυτές οι τομές και μέσα στην τάξη. Αρα πρέπει να ελεγχθεί ο εκπαιδευτικός γι' αυτήν τη δουλειά. Αυτό είναι το πραγματικό περιεχόμενο της "αξιολόγησης". Ασφυκτικός έλεγχος των δασκάλων των παιδιών μας για το κατά πόσο θα προχωρούν αλλαγές στο περιεχόμενο του σχολείου, στην ίδια την αποστολή του. Οπου το κύριο δεν θα είναι ο προβληματισμός και η αναζήτηση όλων των κατάλληλων εκπαιδευτικών και διδακτικών μέσων για την καθολική ανύψωση του μορφωτικού επιπέδου και της όσο το δυνατόν πιο ισόρροπης ανάπτυξης παιδιών και εφήβων.

Αντίθετα. Θα είναι η μετατροπή του εκπαιδευτικού σε μεσάζοντα ανάμεσα στην πληροφορία και τον μαθητή. Η αναζήτηση και από την πλευρά του χορηγών, ή κάπως πιο εύπεπτα, εναλλακτικών πηγών χρηματοδότησης. Αλλωστε, το επάγγελμα του εκπαιδευτικού, όπως μας πληροφορεί κείμενο του Ευρωκοινοβουλίου που ψηφίστηκε από ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ, "βασίζεται στη σύμπραξη με τον κόσμο των επιχειρήσεων" και έχει ρόλο στην ανάπτυξη της ανταγωνιστικότητας!

Να το πούμε απλά και όπως είναι:

Οταν το 2022 η ΕΕ ανακοινώνει κείμενο με τίτλο "Μονοπάτια για τη σχολική επιτυχία" και επικεντρώνει στο πώς η "αξιολόγηση" του σχολείου και των εκπαιδευτικών θα γίνει με κριτήριο την εισαγωγή των δεξιοτήτων στα προγράμματα σπουδών, τότε, ναι, είναι αιτία πολέμου για όλο τον κόσμο της Εκπαίδευσης και παράλληλα κριτήριο ψήφου και για τις ευρωεκλογές».

Δίκαιος αγώνας ενάντια στα αντιεκπαιδευτικά μέτρα

Συζητήθηκε Επίκαιρη Ερώτηση του ΚΚΕ για τον αγώνα των εκπαιδευτικών ενάντια στην αξιολόγηση

Να σταματήσουν εδώ και τώρα η κλιμακούμενη επιχείρηση εκφοβισμού, οι απειλές με διώξεις και η προσπάθεια τρομοκράτησης των εκπαιδευτικών για τον δίκαιο αγώνα τους κάλεσε την κυβέρνηση ο βουλευτής του ΚΚΕ Γ. Δελής, κατά τη συζήτηση σχετικής Επίκαιρης Ερώτησης του Κόμματος την Παρασκευή.

Οπως σημείωσε ο βουλευτής του ΚΚΕ, χιλιάδες εκπαιδευτικοί, χωρίς καμία ουσιαστική στήριξη, κρατούν όρθια τα σχολεία της χώρας, ζώντας μία σχολική καθημερινότητα μέσα σε ακατάλληλες και πολύ συχνά επικίνδυνες κτιριακές υποδομές, αντιμέτωποι με τα οξυμένα μαθησιακά, κοινωνικά και πλείστα άλλα προβλήματα μέσα στα σχολεία. Αναφέρθηκε ειδικά στις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν χιλιάδες αναπληρωτές, κάποιοι από τους οποίους μετά από κόπους διορίστηκαν και έγιναν «μόνιμοι» - δόκιμοι και είναι αντιμέτωποι με την αξιολόγηση. «Εδώ και πάνω από τρία χρόνια είναι πλήρης η αποτυχία της κυβέρνησης να πείσει για τις στοχεύσεις της με τη λεγόμενη αξιολόγηση. Και αυτό την έχει αναγκάσει να καταφεύγει σε εκβιασμούς και σε απειλές», τόνισε, επισημαίνοντας πως η πολιτική της κυβέρνησης έχει δημιουργήσει μια πολύ άσχημη κατάσταση μέσα στα σχολεία. Κάλεσε να εκδοθούν όλες οι διαπιστωτικές πράξεις για όλους τους νεοδιορισμένους, που είχαν ξεκινήσει να βγαίνουν από κάποιες διευθύνσεις, και να παγώσει κάθε πλευρά της «αξιολόγησης», να ξεκινήσει μια ουσιαστική συζήτηση με τους εκπαιδευτικούς και τις Ομοσπονδίες τους, να γίνουν μόνιμοι διορισμοί.

«Δεν ξέρω ποιος σας μεταφέρει την εικόνα ότι στα σχολεία είναι ασφυκτική η κατάσταση και δεν είναι καλή», σημείωσε η υφυπουργός Παιδείας Ζ. Μακρή, απευθυνόμενη στον βουλευτή του ΚΚΕ. Αφού παρουσίασε τις διαδικασίες της αξιολόγησης, σημείωσε πως μέχρι τη λήξη του τρέχοντος διδακτικού έτους προβλέπεται να έχει ολοκληρωθεί η αξιολόγηση σε όλα τα πεδία, για όλους τους δόκιμους εκπαιδευτικούς, ότι «η διαδικασία της αξιολόγησης είναι σε εξέλιξη, δεν πρόκειται να γίνει κανένα πάγωμα και καμία κατάργηση».

«H πραγματικότητα που ζουν οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς, οι μαθητές είναι ότι τελικά το δικό σας υπουργείο είναι αυτό που παρακωλύει, που εμποδίζει την ομαλή λειτουργία των σχολείων με τα αντιεπιστημονικά και αντιπαιδαγωγικά μέτρα που παίρνει, καθώς τον τελευταίο καιρό, τα τελευταία τρία χρόνια, κάθε λίγο και λιγάκι το υπουργείο σας εκδίδει και μία εγκύκλιο, την οποία κραδαίνει και επισείει βεβαίως ως μπαμπούλα ποινών, μέσω του άρθρου 56 ν.4823/2021 της δικής σας κυβέρνησης, στην προηγούμενη θητεία της». Ως τελευταίο παράδειγμα ανέφερε τις απειλές για αντικατάσταση όσων στελεχών Εκπαίδευσης, διευθυντών και διευθυντριών σχολείων, προϊσταμένων νηπιαγωγείων παρακωλύουν ή αρνούνται την αξιολόγηση. «Συνεχίζετε δηλαδή κανονικά και εσείς στα βήματα της γνωστής "τροπολογίας Γεροβασίλη" από το 2017, από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, τότε, η οποία προέβλεπε ότι όσοι αξιολογητές δεν αξιολογούσαν τους υφισταμένους τους, θα έμεναν εκτός διαδικασίας επιλογής προϊσταμένων». Θύμισε πως στις πρόσφατες Γενικές Συνελεύσεις χιλιάδες εκπαιδευτικοί συμμετείχαν μαζικά στις συλλογικές αποφάσεις των σωματείων και των Ομοσπονδιών τους για συνέχιση της απεργίας - αποχής από αυτήν την αντιεκπαιδευτική και απαράδεκτη αξιολόγηση. Στην ουσία η κυβέρνηση αμφισβητεί το δικαίωμά τους να υλοποιούν τις αποφάσεις των συλλογικών συνδικαλιστικών οργάνων τους, αμφισβητεί το δικαίωμα των εργαζομένων στην απεργία, σημείωσε, προσθέτοντας πως «πολλοί προσπάθησαν να εμποδίσουν τους αγώνες των εργαζομένων για το δίκιο και το συμφέρον του λαού, μα δεν τα κατάφεραν». Επανέλαβε πως όλοι καταλαβαίνουν πως η «αξιολόγηση» «θα μετατρέψει και τη σχολική γνώση, εκτός από λειψή και φτωχή, και σε ακόμα πιο ακριβοπληρωμένο εμπόρευμα για τους γονείς, και τους εκπαιδευτικούς βέβαια σε άβουλους εκτελεστές εντολών και κυνηγούς χορηγών».

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Με μεγάλη επιτυχία το 2ο Σπουδαστικό Φεστιβάλ

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε το Σάββατο στην πλατεία Αριστοτέλους το 2ο Σπουδαστικό Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης των ΔΙΕΚ και ΙΙΕΚ, μέσα από το οποίο στάλθηκε μήνυμα συνέχισης και κλιμάκωσης του αγώνα των σπουδαστών για τα δικαιώματά τους, με επόμενο σταθμό την αυριανή μεγάλη πανεργατική απεργία.

Στην εκδήλωση συμμετείχαν σχήματα hip hop, έντεχνης και pop μουσικής από σπουδαστές της πόλης. Λειτούργησαν δύο εκθέσεις από το τμήμα φωτογραφίας της Μοναστηρίου, καθώς και έκθεση του Συλλόγου Σπουδαστών ΔΙΕΚ με θέμα «Αλήθειες και ψέματα για την Ενιαία Επαγγελματική Κατάρτιση».

Εγινε παρέμβαση από την πρόεδρο του Σωματείου Εργαζομένων της «Pfizer», Λίλη Μαραγκού, η οποία ανέδειξε ότι μόνο μέσα από τη διεκδίκηση και τον συλλογικό αγώνα κατάφεραν οι σπουδαστές να κερδίσουν το δίκαιο αίτημά τους για πληρωμή της πρακτικής άσκησης.

Μίλησε επίσης η Ζωή Παπασάβογλου, μέλος του Συλλόγου Σπουδαστών Ιδιωτικών Σχολών, και κάλεσε τους σπουδαστές να μην κάνουν ούτε βήμα πίσω από τις διεκδικήσεις τους, αντίθετα να συνεχίσουν τον αγώνα για σταθερή πληρωμή από τον κρατικό προϋπολογισμό στο ύψος του κατώτατου μισθού. Ακόμα, κάλεσε όλους τους σπουδαστές των ΙΙΕΚ να ψηφίσουν στις εκλογές του Συλλόγου που ξεκίνησαν χθες Δευτέρα, για να του δώσουν ακόμα περισσότερη δύναμη και να μπορεί να οργανωθεί η πάλη από καλύτερες θέσεις.

Καταδικάζουν το κλίμα αστυνομοκρατίας

Καταγγελία εκλεγμένων με την «Πανσπουδαστική ΚΣ» στους φοιτητικούς συλλόγους του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης

Την πρωτοφανή αστυνομική παρουσία από το πρωί του Σαββάτου 13/4 στο κτίριο της Παλιάς Νομικής Κομοτηνής του ΔΠΘ καταγγέλλουν οι εκλεγμένοι με την «Πανσπουδαστική ΚΣ» στους Φοιτητικούς Συλλόγους του ΔΠΘ.

«Οι δυνάμεις καταστολής δεν έχουν καμιά δουλειά μέσα στον χώρο του Πανεπιστημίου», σημειώνουν και καταδικάζουν «την προσπάθεια να εμπεδωθεί κλίμα αστυνομοκρατίας στους χώρους σπουδών, με την παρουσία δεκάδων αστυνομικών των ΜΑΤ σε χώρο που καθημερινά σιτίζονται εκατοντάδες φοιτητές στη φοιτητική Λέσχη.

Ολα αυτά στο φόντο της συνέχισης του αγώνα των φοιτητικών συλλόγων, μετά τους μεγαλειώδεις αγώνες που δόθηκαν ενάντια στον νόμο για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια και της κινητοποίησης στην προγραμματισμένη Σύνοδο των Πρυτάνεων στην Αλεξανδρούπολη, στην οποία θα παραβρεθεί και ο υπουργός Παιδείας».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ