ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 15 Ιούνη 2010
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΑΘΗΝΑ - ΑΤΤΙΚΗ 2014
«Ανταγωνιστική» ανάπτυξη σε όφελος του κεφαλαίου

Στις μεγάλες μητροπολιτικές παρεμβάσεις, με ταυτόχρονο «άνοιγμα» στην επιχειρηματικότητα και την εμπορευματοποίηση, προβλέπεται και η «αναβάθμιση» του Πάρκου «Α. Τρίτσης» (Αγιοι Ανάργυροι - Ιλιον), με ...τόνωση εμπορικών δραστηριοτήτων!
Στις μεγάλες μητροπολιτικές παρεμβάσεις, με ταυτόχρονο «άνοιγμα» στην επιχειρηματικότητα και την εμπορευματοποίηση, προβλέπεται και η «αναβάθμιση» του Πάρκου «Α. Τρίτσης» (Αγιοι Ανάργυροι - Ιλιον), με ...τόνωση εμπορικών δραστηριοτήτων!
Τις κατευθύνσεις για μια ανάπτυξη της Αττικής, με στρατηγικές προβλέψεις και πολεοδομικές επεμβάσεις που θα οδηγούν σε μια νέα λεηλασία από το μεγάλο κεφάλαιο, μετά από αυτήν του 2004, περιλαμβάνει το Πρόγραμμα «Αθήνα - Αττική 2014», που παρουσίασε χτες η υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Τ. Μπιρμπίλη. Οπως ανέφερε και η ίδια, η ανάπτυξη αυτή θα προωθηθεί μέσα από τη λεγόμενη «πράσινη οικονομία», που, όπως είναι γνωστό, αποτελεί το όχημα για τη δημιουργία νέων πεδίων κερδοφορίας του κεφαλαίου. Οι κατευθύνσεις μάλιστα αυτές θα εξειδικευτούν με τη σύνταξη του αναθεωρημένου Ρυθμιστικού Σχεδίου της Αθήνας, που θα παρουσιαστεί στα τέλη του χρόνου, με βασικό στόχο μια «ανταγωνιστική ανάπτυξη της πρωτεύουσας».

Οπως ομολογείται και στο πρόγραμμα, ανάμεσα στις κεντρικές κατευθύνσεις για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της πρωτεύουσας σταχυολογούμε:

  • Η προώθηση στρατηγικών για την ανάπτυξη καινοτομίας σε τομείς όπως ο πολιτισμός, η εκπαίδευση, η υγεία, η επιχειρηματικότητα και έρευνα.
  • Η υποστήριξη της επιχειρηματικής και παραγωγικής δυναμικής με την εξασφάλιση κατάλληλων επιχειρηματικών ζωνών που θα ανταποκρίνονται σε όλους τους τύπους ζήτησης και θα διασφαλίζουν παράλληλα περιβαλλοντική βιωσιμότητα.
  • Η ενθάρρυνση της στροφής της κατασκευαστικής δραστηριότητας σε έργα αναπλάσεων, κ.ά.

Ειδικά για τις αναπλάσεις προβλέπεται να «κινητοποιήσει νέες μορφές χρηματοδότησης από τον ιδιωτικό τομέα είτε με τη μορφή χορηγιών, είτε με την ενεργοποίηση θεσμών σύμπραξης δημόσιου, ιδιωτικού και κοινωνικού τομέα». Πρόκειται για τις περιβόητες ΣΔΙΤ, μέσω των οποίων εξασφαλίζεται η σίγουρη κερδοφορία του κεφαλαίου, ενώ ο λαός πληρώνει πανάκριβα τα έργα και για την κατασκευή και για τη χρήση τους. Στο λαό μάλιστα επιφυλάσσονται και πρόσθετα χαράτσια, αφού ανάμεσα στα νέα χρηματοδοτικά μέσα περιλαμβάνεται «η δυνατότητα ειδικής φορολόγησης υπέρ των αναπλάσεων των υπεραξιών που δημιουργούνται από μεγάλες επενδύσεις και πολεοδομικές παρεμβάσεις για τα ιδιωτικά ακίνητα»!

Ως μεγάλες μητροπολιτικές παρεμβάσεις, με ταυτόχρονο «άνοιγμα» στην επιχειρηματικότητα και την εμπορευματοποίηση, προβλέπονται:

  • Η «ανάπλαση» του Φαληρικού Ορμου με τη μετατροπή του γηπέδου Τάε Κβο Ντο σε Διεθνές Συνεδριακό Κέντρο και η διαμόρφωση του παραλιακού μετώπου σε πάρκο, που θα περιλαμβάνει τη Λυρική Σκηνή και τις υπόλοιπες πολιτιστικές δραστηριότητες του «Ιδρύματος Νιάρχου».
  • Η δημιουργία μητροπολιτικού πάρκου στο Ελληνικό, με πηγές όμως χρηματοδότησης ιδιωτικούς πόρους από εκμισθώσεις παλιών και νέων κτιρίων που θα δημιουργηθούν εκεί. Πρόκειται για κατ' ευφημισμόν «μητροπολιτικό πάρκο», αφού θα πρόκειται για «επιχειρηματικό πάρκο», σε συνδυασμό μάλιστα με την παραλία του Αγίου Κοσμά που έχει ήδη εκμισθωθεί σε ιδιώτη για δεκαετίες.
  • Η «ανάπλαση» της Λιμενοβιομηχανικής ζώνης Δραπετσώνας - Περάματος που θα μετατραπεί όμως σε Κέντρο Ναυτιλιακών Επιχειρήσεων, που θα περιβάλλεται ασφαλώς από λίγο πράσινο.
  • Η «αναβάθμιση» του Ελαιώνα, αλλά με τη ...συνεργία οικονομικών εταίρων (βλέπε γήπεδο ΠΑΕ ΠΑΟ, κτίριο Βωβού κ.ά.)
  • Η «ανάπλαση» στου Γουδή που ήδη «πνίγεται» από διάφορες επιχειρηματικές δραστηριότητες.
  • Η «αναβάθμιση» του Πάρκου «Α. Τρίτσης» (Αγιοι Ανάργυροι - Ιλιον), με ...τόνωση εμπορικών δραστηριοτήτων!

Προβλέπει επίσης αναπλάσεις διαφόρων πλατειών της Αθήνας, όπως Θεάτρου, Αγίου Παντελεήμονα, Αττικής, Αγίου Νικολάου Αχαρνών, στον Κολωνό, στα Ανω Λιόσια και στα Καμίνια Πειραιά, την πεζοδρόμηση της λεωφ. Β. Ολγας και Πανεπιστημίου, τη μονοδρόμηση των λεωφόρων Πατησίων και Αχαρνών. Επίσης, προβλέπει την ανάπτυξη του τραμ και τη δημιουργία δικτύου ποδηλατοδρόμων. Τον περιορισμό και έλεγχο της διάχυσης στις εκτός σχεδίου περιοχές για την προστασία των ορεινών όγκων, κ.ά. Τη συμφωνία του με το πρόγραμμα εξέφρασε με δήλωσή του ο δήμαρχος Αθήνας, Ν. Κακλαμάνης, διεκδικώντας μερίδιο στην υλοποίησή του.

«ΣΥΜΠΑΡΑΤΑΞΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΘΗΝΑ»
Αποκλειστικά κρατική αρμοδιότητα οι συγκοινωνίες

Τη θέση πως οι συγκοινωνίες πρέπει να είναι αποκλειστικά κρατική αρμοδιότητα κατέθεσε χθες η «Συμπαράταξη για την Αθήνα», με αφορμή την παρουσίαση στο Δημοτικό Συμβούλιο μελέτης για τη δημιουργία δημοτικής συγκοινωνίας. Οπως είπε χαρακτηριστικά ο σύμβουλος της παράταξης, Μ. Δανδουλάκης, ο Δήμος θα πρέπει να συζητήσει με τα Διαμερίσματα, τους Συλλόγους, τους κατοίκους και τους εργαζόμενους της πόλης ώστε να διαπιστωθούν τα κενά και οι ανάγκες που υπάρχουν και να προτείνει λύσεις στον δημόσιο φορέα.

Αντ' αυτού, χθες παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα της πρώτης φάσης μελέτης του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (ΕΜΠ), η οποία προτείνει την πιλοτική εφαρμογή δημοτικής συγκοινωνίας στο 7ο Διαμέρισμα, χωρίς αυτή να συνοδεύεται από στοιχεία για το κόστος του εγχειρήματος, τις υποδομές και προσπερνώντας παράλληλα βασικές παραμέτρους όπως η αλληλοκάλυψη των προτεινόμενων διαδρομών με αυτές του ΟΑΣΑ ή η διασύνδεση των συνοικιών της Αθήνας. Συγκεκριμένα το ΕΜΠ πρότεινε αρχικά την εκτέλεση των εξής δρομολογίων: Αμπελόκηποι - Πανόρμου - Κατεχάκη (σταθμοί του μετρό). Κατεχάκη - Ερυθρός Σταυρός - Ελληνορώσων - Δημοτικό Κολυμβητήριο. Αμπελόκηποι - περιοχή Ελευθερίου Βενιζέλου. Η δημοτική συγκοινωνία, σύμφωνα με τη διοίκηση, θα εξυπηρετεί άτομα με κινητικά προβλήματα (ΑμΕΑ, ηλικιωμένους) και θα είναι χωρίς εισιτήριο.

Αναφερόμενος στην αναγκαιότητα η συγκοινωνία να είναι αποκλειστικά κρατική αρμοδιότητα, ο Μ. Δανδουλάκης υπογράμμισε ότι μόνο έτσι εξασφαλίζεται ένας κεντρικός σχεδιασμός, ένα ευρύ δίκτυο, με επάρκεια και ασφάλεια που θα αποφεύγει τις αλληλοεπικαλύψεις στα δρομολόγια.

Οι υπόλοιπες παρατάξεις στάθηκαν απλά στις ελλείψεις της μελέτης και στα κριτήρια με τα οποία επελέγη το 7ο Διαμέρισμα ως ο τομέας πιλοτικής εφαρμογής της δημοτικής συγκοινωνίας.

ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΠΛΑΤΩΝΟΣ
Προς οικοπεδοποίηση 25 στρέμματα

Την οικοπεδοποίηση 25 στρεμμάτων στην Ακαδημία Πλάτωνος προωθεί η δημοτική Αρχή Αθήνας, προς χάριν συγκεκριμένου ιδιώτη, πιστή στην πολιτική της παράδοσης ελεύθερων χώρων στο τσιμέντο. Οπως έκανε γνωστό χτες, στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, η «Συμπαράταξη για την Αθήνα», η Διεύθυνση Σχεδίου Πόλεως του Δήμου περιέλαβε στο σχέδιο της περιοχής το συγκεκριμένο χώρο ως οικοδομήσιμο. Είχε προηγηθεί σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος που προβλέπει την τροποποίηση της χρήσης γης του χώρου από κοινόχρηστο σε οικοδομήσιμο, χωρίς ωστόσο η αρμόδια Διεύθυνση να γνωστοποιήσει, ως όφειλε, την πρόταση αυτή του ΥΠΕΧΩΔΕ και χωρίς να λάβει υπόψη τις απόψεις των αρμοδίων φορέων, ούτε καν του ΟΡΣΑ. Τις παραβάσεις αυτές διαπίστωσε το Συμβούλιο της Επικρατείας, στο οποίο προσέφυγαν η «Συμπαράταξη», αθλητικοί Σύλλογοι και κάτοικοι του τέταρτου διαμερίσματος, το οποίο επέστρεψε το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος ως μη σύννομο.

«Η διάσωση των χαρακτηρισμένων ως κοινόχρηστων χώρων οικοδομικών τετραγώνων και η εφαρμογή των προβλεπόμενων από το ρυθμιστικό χρήσεων, δεν αποτελούν υποχρέωση για τη Δημοτική Αρχή, ακόμα και όταν εγγράφεται στον προϋπολογισμό και μπορεί να απαλλοτριωθεί», τόνισε ο επικεφαλής της «Συμαπράταξης» Στ. Λάμπρου. Και ζήτησε από τη Δημοτική Αρχή να εφαρμόσει το σχέδιο, απαλλοτριώνοντας και διαμορφώνοντας το χώρο, όπως προβλέπεται και ζητούν οι κάτοικοι.


«ΑΤΤΙΚΟ» ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ
Εισαγγελική έρευνα για τα απόβλητα

Εισαγγελική παρέμβαση προκάλεσαν οι αποκαλύψεις των επιθεωρητών Περιβάλλοντος και Δημόσιας Υγείας, για επικίνδυνα ιατρικά απόβλητα στο «Αττικό» Νοσοκομείο, στο Χαϊδάρι.

Η προϊσταμένη της Εισαγγελίας Πρωτοδικών της Αθήνας, Ε. Ράικου, έδωσε εντολή για διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης, προκειμένου να εντοπιστούν όσοι ευθύνονται και να τους αποδοθούν ποινικές ευθύνες. Η διενέργεια της έρευνας ανατέθηκε στον εισαγγελέα Πρωτοδικών Δ. Γκύζη.

Συγκεκριμένα, εντοπίστηκαν δύο κοντέινερ φορτωμένα με μολυσματικά νοσοκομειακά απόβλητα, όχι μόνο από το «Αττικό», αλλά, και από άλλα δημόσια και ιδιωτικά νοσοκομεία. Οπως διαπιστώθηκε, η εταιρεία, που είχε αναλάβει τη συγκέντρωση αποβλήτων από το «Αττικό» και από άλλα νοσοκομεία και τη μεταφορά τους στη Θεσσαλονίκη, χρησιμοποιούσε το «Αττικό» ως σταθμό μεταφόρτωσης. Να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη εταιρεία φέρεται να μην είχε υπογράψει σύμβαση έργου την τελευταία διετία και να μην τηρεί τις απαραίτητες προδιαγραφές ασφαλείας, θέτοντας έτσι σε σοβαρό κίνδυνο την υγεία των ασθενών και των εργαζομένων στο νοσοκομείο.

ΚΟΡΩΠΙ
Πυρκαγιά σε εργοστάσιο σκαφών

Πυρκαγιά ξέσπασε αργά χτες το βράδυ στο εργοστάσιο παραγωγής πολυεστερικών σκαφών «Τράγκο» στο Κορωπί (κοντά στην έξοδο 20 της Αττικής Οδού), από άγνωστη μέχρι στιγμής αιτία. Μέσα σε λιγότερο από 15 λεπτά και λόγω των εύφλεκτων υλικών, το κτίριο τυλίχθηκε αμέσως στις φλόγες. Η κατάσβεση της πυρκαγιάς ήταν δύσκολη καθώς στο σημείο υπήρχε μόνο μία ιδιωτική υδροφόρα. Μέχρι στιγμής δεν έχουν αναφερθεί θύματα.



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ