ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 21 Γενάρη 2004
Σελ. /40
ΠΑΙΔΕΙΑ
Προεκλογική φιέστα για την ειδική αγωγή

Απάντηση από τους εργαζόμενους στο ΚΕΑΤ

Σε προεκλογική φιέστα για την προπαγάνδιση της πολιτικής της κυβέρνησης στο χώρο της ειδικής αγωγής, εξελίχθηκε η κοπή της πίτας των τυφλών μαθητών του ΙΕΚ Τυφλών το οποίο λειτουργεί στην Καλλιθέα, σε χώρους που έχει παραχωρήσει το Κέντρο Εκπαίδευσης και Αποκατάστασης Τυφλών (ΚΕΑΤ) στην Καλλιθέα.

«Θεωρώ ότι τα παιδιά με αναπηρίες είναι όπως όλα τα παιδιά και γι' αυτό πρέπει να έχουν ισότιμη μεταχείριση γιατί αυτό αποτελεί δείκτη αξιοπρέπειας και υπερηφάνειας για ολόκληρη την κοινωνία» δήλωσε ο υπουργός Παιδείας Π. Ευθυμίου που έκανε λόγο για «ραγδαία πρόοδο» στην ειδική αγωγή ενώ ο πρόεδρος του ΟΕΕΚ Γ. Τζουτζιαράκης δήλωσε ότι μέσα από τη «διαδικασία της κατάρτισης των τυφλών συναντιούνται δύο κόσμοι που έχει να πάρει πολλά ο ένας από τον άλλον με ένα κοινό στόχο να κάνουν δύναμη την αδυναμία».

Διαφορετική πραγματικότητα από αυτή που με μεγάλα λόγια περιέγραψαν οι εκπρόσωποι του υπουργείου, περιγράφει ο Σύλλογος Εργαζομένων στο ΚΕΑΤ σε ανακοίνωσή του, σημειώνοντας ότι «αυτή δεν μπορεί να κρύψει την πραγματικότητα που βιώνουν με μόνιμους, έκτακτους, με συμβάσεις ιδιωτικού δικαίου ή από το πρόγραμμα Stage, την πραγματικότητα που εμποδίζει τους περισσότερους τυφλούς μαθητές να φτάσουν στην επαγγελματική εκπαίδευση, έστω και σε αυτήν τη βραχυπρόθεσμη κατάρτιση που προσφέρουν τα ΙΕΚ, καθώς η πολιτική του υπουργείου Παιδείας τούς στερεί ακόμη και αυτή τη βασική εκπαίδευση. Την πραγματικότητα που καταδικάζει την πλειοψηφία των τυφλών παιδιών, που οι γονείς τους δεν μπορούν να πληρώσουν τα πανάκριβα δίδακτρα για την κατ' οίκον διδασκαλία τους, στην αμάθεια και στην αμορφωσιά».

Οι εργαζόμενοι σημειώνουν ότι οι μαθητές του Κέντρου τα τελευταία χρόνια μειώνονται και έφτασαν σήμερα τους 40 σε όλες τις τάξεις και βαθμίδες της εκπαίδευσης ενώ σύμφωνα με ιδιωτικές στατιστικές, οι γεννήσεις τυφλών και αμβλυώπων αυξάνονται. Σε ό,τι αφορά την ένταξη στα συμβατικά σχολεία στην οποία αναφέρθηκε ο υπουργός Παιδείας, ο σύλλογος σημειώνει ότι «έρχεται να καταργήσει με οικονομικά κριτήρια κάθε παιδαγωγική θεωρία και πράξη στον ευαίσθητο τομέα της Ειδικής Αγωγής». Οι εργαζόμενοι σημειώνουν επίσης ότι τα τελευταία τρία χρόνια συντελείται μεθοδευμένη προσπάθεια για κατάργηση του κέντρου «μέσα από το στάδιο μετατροπής του σε ίδρυμα παροχής συμβουλών από περιοδεύοντες εκπαιδευτικούς και την εκποίηση της ακίνητης περιουσίας του». Ταυτόχρονα καλούν γονείς, μαθητές, εκπαιδευτικούς να αγωνιστούν για να αποτραπεί η κατάργηση του ΚΕΑΤ, να διευρυνθεί ο ρόλος του στην εκπαίδευση και στην ολόπλευρη καλλιέργεια (σωματική, ψυχική και κοινωνική) των τυφλών μαθητών.

Δίωξη συνδικαλιστή εκπαιδευτικού

Δείγμα γραφής για το κλίμα αυταρχισμού που εισάγει στα σχολεία η αξιολόγηση και το καθηκοντολόγιο, αλλά και της «συμμετοχικής δημοκρατίας» που επαγγέλλεται η κυβέρνηση, αποτελεί η κλήση εκπαιδευτικού σε απολογία με την κατηγορία της «αναξίας για υπάλληλο διαγωγής εντός της υπηρεσίας». Ο λόγος για τον Στέλιο Φωκιανό, μέλος του ΔΣ του Συλλόγου Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κερατσινίου - Περάματος, που καλείται σε απολογία από τον διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πειραιά γιατί κρίθηκε, ανάμεσα σε άλλα, ότι η παρέμβασή του σε σεμινάριο για εκπαιδευτικούς που εργάζονται σε ολοήμερα σχολεία «έθεσε σε κίνδυνο» την εκδήλωση και «ήταν δυνατό οι εκπαιδευτικοί να εκδηλώσουν απείθεια» για τη συμμετοχή τους στο σεμινάριο...

Τα παραπάνω καταγγέλλει ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κερατσινίου - Περάματος, τονίζοντας ανάμεσα σε άλλα ότι οι εκπαιδευτικοί που παραβρέθηκαν στην εκδήλωση είναι αυτοί που μοχθούν και γνωρίζουν περισσότερο από οποιονδήποτε άλλο την κατάσταση στα ολοήμερα σχολεία. «Είναι οι συνάδελφοι που βιώνουν τον εργασιακό μεσαίωνα των απλήρωτων δεδουλευμένων, των ελαστικών σχέσεων εργασίας, της εργασιακής αβεβαιότητας», τονίζει, σημειώνοντας ότι «πρόκειται στην ουσία για μία δίωξη ενάντια στο συνδικαλιστικό κίνημα, το οποίο έχει την υποχρέωση να παρεμβαίνει υπέρ των εργαζομένων, αναδεικνύοντας τα προβλήματα και διεκδικώντας τη βελτίωση όλων των συνθηκών». Ο Σύλλογος έχει κηρύξει στάση εργασίας για αύριο Πέμπτη, προκειμένου να συμπαρασταθεί στο διωκόμενο εκπαιδευτικό.


Αλλαγές στο μηχανογραφικό δελτίο

Ανακοινώθηκαν χτες από το υπουργείο Παιδείας τα 17 νέα τμήματα που θα συμπεριλαμβάνονται στο μηχανογραφικό δελτίο που θα κληθούν να συμπληρώσουν οι υποψήφιοι για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση τον προσεχή Ιούλη, καθώς και αλλαγές που αφορούν υπάρχοντα τμήματα. Σύμφωνα με το υπουργείο, οι εξετάσεις προγραμματίζεται να αρχίσουν όπως και πέρυσι μέσα στο πρώτο δεκαπενθήμερο του Μάη και να ολοκληρωθούν στο πρώτο δεκαήμερο του Ιούνη. Ακολουθούν οι ειδικές εισαγωγικές εξετάσεις των πτυχιούχων του δεύτερου κύκλου των ΤΕΕ, ενώ οι εξετάσεις των ειδικών μαθημάτων θα γίνουν το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Ιούνη.

Τα νέα τμήματα ανά Πανεπιστήμιο και ΤΕΙ είναι τα εξής:

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης: Τμήμα Κινηματογράφου με έδρα τη Θεσσαλονίκη (1ο και 2ο επιστημονικό πεδίο) και Τμήμα Μηχανικών Χωροταξίας και Ανάπτυξης με έδρα τη Βέροια (4ο επιστημονικό πεδίο).

Πανεπιστήμιο Μακεδονίας: Τμήμα Μάρκετινγκ και Διοίκησης Λειτουργιών με έδρα την Εδεσσα (5ο επιστημονικό πεδίο) και τμήμα Διοίκησης Τεχνολογιών με έδρα τη Νάουσα (4ο και 5ο επιστημονικό πεδίο).

Ιόνιο Πανεπιστήμιο: Τμήμα Πληροφορικής με έδρα την Κέρκυρα (2ο και 4ο επιστημονικό πεδίο) και Τμήμα Τεχνών Ηχου και Εικόνας με έδρα την Κέρκυρα (1ο και 4ο επιστημονικό πεδίο).

Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων: Τμήμα Διαχείρισης Πολιτισμικού Περιβάλλοντος και Νέων Τεχνολογιών με έδρα το Αγρίνιο (1ο και 4ο επιστημονικό πεδίο).

Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας: Τμήμα Βιοϊατρικής Τεχνολογίας με έδρα τη Λάρισα (3ο και 4ο επιστημονικό πεδίο).

Πανεπιστήμιο Στερεάς Ελλάδας: Τμήμα Πληροφορικής με εφαρμογές στη Βιοϊατρική με έδρα τη Λαμία (2ο και 4ο επιστημονικό πεδίο).

Πολυτεχνείο Κρήτης: Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών με έδρα τα Χανιά (4ο επιστημονικό πεδίο).

Πανεπιστήμιο Κύπρου: Τμήμα Βιολογίας (2ο και 3ο επιστημονικό πεδίο).

ΤΕΙ Πειραιά: Τμήμα Τουριστικών Επιχειρήσεων με έδρα τις Σπέτσες (5ο επιστημονικό πεδίο).

ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας: Τμήμα Πληροφορικής και Τεχνολογίας Υπολογιστών με έδρα την Καστοριά (4ο επιστημονικό πεδίο).

ΤΕΙ Μεσολογγίου: Τμήμα Τηλεπικοινωνιακών Συστημάτων και Δικτύων με έδρα τη Ναύπακτο (4ο επιστημονικό πεδίο).

ΤΕΙ Χαλκίδας: Τμήμα Τεχνολογίας Αεροσκαφών με έδρα τη Χαλκίδα (4ο επιστημονικό πεδίο).

ΤΕΙ Ιονίων Νήσων: Τμήμα Τουριστικών Επιχειρήσεων με έδρα το Αργοστόλι (5ο επιστημονικό πεδίο) και Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων με έδρα το Ληξούρι (5ο επιστημονικό πεδίο).

Αλλαγές στο μηχανογραφικό δελτίο

Εκτός από τα νέα τμήματα, στο φετινό μηχανογραφικό δελτίο περιλαμβάνονται και οι εξής αλλαγές που αφορούν τα επιστημονικά πεδία που είναι ενταγμένα ορισμένα τμήματα ή στο ίδρυμα στο οποίο υπάγονταν κατά την ίδρυσή τους: Ειδικότερα:

- Το Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας εντάσσεται στο 1ο και 2ο επιστημονικό πεδίο.

- Το Τμήμα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου εντάσσεται στο 1ο και 2ο επιστημονικό πεδίο.

- Το Τμήμα Βιομηχανικής Διοίκησης και Τεχνολογίας του Πανεπιστημίου Πειραιά εντάσσεται στο 4ο και 5ο επιστημονικό πεδίο.

- Το Τμήμα Τηλεπληροφορικής και Διοίκησης του ΤΕΙ Ηπείρου εντάσσεται στο 4ο και 5ο επιστημονικό πεδίο.

- Τα Τμήματα Μηχανικών Διαχείρισης Ενεργειακών Πόρων με έδρα την Κοζάνη, Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης με έδρα τη Φλώρινα και Βαλκανικών Σπουδών με έδρα τη Φλώρινα εντάχθηκαν στο νέο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας από το ΑΠΘ.

- Τα Τμήματα Βιολογικής Γεωργίας με έδρα το Αργοστόλι και Τεχνολογίας Ηχου και Μουσικών Οργάνων με έδρα το Ληξούρι εντάχθηκαν στο νέο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων από το ΤΕΙ Ηπείρου.

Εικονική πραγματικότητα

Στο 70ό ολοήμερο Δημοτικό Αθήνας βρέθηκε χτες ο πρωθυπουργός Κ. Σημίτης στο πλαίσιο των προεκλογικών περιοδειών προπαγάνδισης της κυβερνητικής πολιτικής, τις συνέπειες της οποίας ωστόσο βιώνουν καθημερινά οι λαϊκές οικογένειες με τη διεύρυνση της ιδιωτικοποίησης μιας παιδείας που ολοένα απομακρύνεται από τα λαϊκά συμφέροντα.

Ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε στην επέκταση των «ολοήμερων σχολείων», τον εξοπλισμό με ηλεκτρονικούς υπολογιστές και τα διάφορα καινοτόμα προγράμματα που η κυβέρνηση έχει αναγάγει σε πανάκεια για τα προβλήματα της εκπαίδευσης και την υποδοχή και ένταξη των παιδιών μεταναστών στο εκπαιδευτικό σύστημα, τη στιγμή που η κυβέρνηση και η ΕΕ εφαρμόζουν πολιτική δίωξης των μεταναστών. Η εικονική προεκλογική πραγματικότητα με επισκέψεις σε επιλεγμένα σχολεία δεν μπορεί να κρύψει τα τεράστια προβλήματα που έχει συσσωρεύσει στην παιδεία η χρόνια υποχρηματοδότηση, η πολιτική των ελλείψεων και ελαστικών εργασιακών σχέσεων και στα σχολεία, η παρέμβαση της αγοράς στο περιεχόμενο της μόρφωσης.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ