ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 22 Νοέμβρη 2012
Σελ. /32
«Βρέχει» ταινίες!

Σημειώστε τα σημαντικά. Πρώτον: Συνεχίζεται μέχρι και την Τετάρτη 28/11 το Αντιφασιστικό Φεστιβάλ Κινηματογράφου στην κεντρική αίθουσα TITANIA CINEMAX (Πανεπιστημίου και Θεμιστοκλέους, τηλ. 210/ 3811 147 και 210/ 3841 689). Για λεπτομερές πρόγραμμα προβολών, ωράριο και εισιτήρια, επικοινωνήστε με τα τηλέφωνα παραπάνω.

Δεύτερον: Συνεχίζεται για δεύτερη βδομάδα, έως και την Τετάρτη 28/11, με προβολές κάθε βράδυ στις 22.00, στον κινηματογράφο CAPITOL ZEΦYΡOΣ (Ιουλιανού και 3ηςΣεπτεμβρίου, τηλ. 210/ 3462 677) το κινηματογραφικό Αφιέρωμα «Φεστιβάλ 95 Χρόνια Οκτωβριανή Επανάσταση». Για πρόγραμμα προβολών, ωράριο και κρατήσεις επικοινωνήστε με το τηλέφωνο που σας δώσαμε πιο πάνω.

Τρίτον: Συνεχίζεται μέχρι και την Κυριακή 25 του μήνα, το 25ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου στους χώρους της Ταινιοθήκης της Ελλάδας (Ιερά Οδός 48 και Μεγ. Αλεξάνδρου 134 - 136. ΜΕΤΡΟ Κεραμεικός. Τηλ. 210/3609 695). Επικοινωνήστε για ώρες και πρόγραμμα προβολών...

Τώρα στις καθιερωμένες πρεμιέρες της βδομάδας. Δύο τον αριθμό εκτός όσων αναφερόμαστε αναλυτικότερα. Ητοι:

90λεπτη, ασπρόμαυρη εκμυστήρευση αγάπης στο είδος της ταινίας τρόμου συνιστά το 3Dφιλμ του Τίμοθι Μπάρτον «FRANKENWEENIE» (2012), με απευθείας καταγωγή από το κλασικό σινεμά τρόμου. Πρόκειται για την τρίτη, μεγάλου μήκους, ταινία του πιο ρομαντικού gothic σκηνοθέτη, φτιαγμένη με τεχνική «stop motion animation» μετά τη «ΝΕΚΡΗ ΝΥΦΗ» (Οσκαρ καλύτερης ταινίας κινουμένων σχεδίων) και τον «ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟ ΕΦΙΑΛΤΗ» (υποψήφιο για Οσκαρ καλύτερων οπτικών εφέ). Ο Τίμοθι Μπάρτον, την παιδική ηλικία του οποίου καθόρισαν οι κλασικές ταινίες τρόμου, αντλεί την έμπνευσή του από το επίσης κλασικό αριστούργημα της Μέρι Σέλεϊ «Φρανκενστάιν». Με το ίδιο κείμενο, ο Μπάρτον ασχολήθηκε για πρώτη φορά το 1984, κάνοντας ένα μικρού μήκους, «live- action» φιλμάκι. Το σκοτεινό παραμύθι «FRANKENWEENIE» επιβεβαιώνει την τρυφερή νοσηρότητα και την αδυναμία που δείχνει ο σκηνοθέτης στον διαφορετικό κόσμο που περιγράφει, εκείνον των μοναχικών και ονειροπόλων ψυχών με τα τεράστια μάτια με τους μαύρους κύκλους! Βασικός ήρωας της ταινίας ο δεκάχρονος Βίκτορ και ο αγαπημένος του σκύλος Σπίθας, που όταν σκοτώνεται σε αυτοκινητιστικό δυστύχημα, ο Βίκτορ επιστρατεύει την επιστήμη για να τον ξαναφέρει πίσω στη ζωή...

Επίσης: Αμερικανογερμανική συμπαραγωγή του 2012, η ταινία «CLOUDATLAS». Τεράστιο project επιστημονικής φαντασίας που διασχίζει το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον σε μια κοσμική διασύνδεση... Αφηγηματικό παζλ με δράση, μυστήριο και ρομαντισμό, που βασίζεται στο μυθιστόρημα του Ντέιβιντ Μίτσελ από το 1984. Μοιάζει με τηλεοπτικό ζάπινγκ η ιστορία που ξεκινάει, από τα μέσα του 1800 στα νησιά του Ειρηνικού και καταλήγει σε μελλοντικές δυστοπικές κοινωνίες του έτους 2146 και βάλε, που επέζησαν της Αποκάλυψης. Στην ταινία που σκηνοθέτησαν οι Τομ Τίκβερ, Αντι Γουακόφσκι και Λάνα Γουακόφσκι, συμμετέχει πληθώρα χολιγουντιανών σταρ, μεταξύ άλλων οι Τομ Χανκς, Χιου Γκραντ, Σούζαν Σάραντον, Χάλι Μπέρι που υποδύονται πολλαπλούς ρόλους, στις έξι συνολικά ιστορίες από διαφορετικές εποχές που υφαίνονται μαζί. Το κοντά τρίωρης διάρκειας «newage» έπος είναι εντυπωσιακό... κάτι που από μόνο του δεν λέει τίποτα, αντίθετα μάλιστα...


ΚΡΙΤΙΚΗ:
Τζία ΓΙΟΒΑΝΗ

ΝΤΕΪΒΙΝΤ ΦΡΑΝΚΕΛ
Ποτέ δεν είναι αργά

`Η άλλως «σκηνές από έναν αμερικάνικο γάμο»... Οπως θα μπορούσε να τιτλοφορείται η ευπρεπής αλλά ισχνή και άγευστη δραματική κωμωδία που αναφέρεται στις μεθόδους «'εξυγίανσης» ενός πολυετούς γάμου που με τον χρόνο υπέκυψε στην κόπωση και την ρουτίνα, βαλτώνοντας στην κρίση ... Ταινία «feelgood» για ένα ώριμο ηλικιακά κοινό που μέρος του, ίσως την εκλάβει ως εγχειρίδιο ανανέωσης κουρασμένων ερωτικά σχέσεων... Η θεματική της ταινίας και το λαμπρό καστ λειτουργούν κατά πρώτον ως εγγυητές της εμπορικής επιτυχίας του εγχειρήματος... ενώ κατά δεύτερον εκτελούν χρέη διακομιστή πελατείας στο ντιβάνι των ψυχολόγων, ψυχαναλυτών, θεραπευτών κλπ. ...

Η ταινία υπερθεματίζει για τον έγγαμο βίο, ως θερμοκήπιο όχι μόνο της αγάπης μεταξύ των συζύγων, αλλά και της ερωτικής έλξης έως το τέλος της ζωής τους ... Οι «σούπερ σταρ» Μέριλ Στριπ και Τόμι Λι Τζόουνς, υποδύονται ένα παντρεμένο, επί τρεις δεκαετίες, ζευγάρι με μεγάλα παιδιά που έχουν φύγει από το σπίτι. Η σκληρή δουλειά, τους έκανε να αναρριχηθούν στα μεσαία κοινωνικά στρώματα και πασχίζουν να οικειοποιηθούν το πρέπον μοντέλο ζωής! Παράδειγμα, ο αναβαθμισμένος κοινωνικά σύζυγος, ο οποίος επιμένει να μη μετακινεί το δέκτη από το κανάλι του γκολφ κι ας τον παίρνει ο ύπνος μπροστά στην τηλεόραση... ή, κάνει δώρα στη γυναίκα του -ψυγείο, ηλεκτρικές συσκευές- με τη λογική «μ' ένα σμπάρο δυο τρυγόνια». Οι σύζυγοι δεν κοιμούνται πια μαζί και η καθημερινότητά τους είναι πια θλιβερή. Η Κέι προτείνει και επιβάλλει στον Αρνολντ μια προσπάθεια -μέσα από εντατικό κουρ θεραπείας- διάσωσης της σχέσης τους, ξεθάβοντας το νεανικό τους πάθος, με τη βοήθεια ενός φημισμένου επαγγελματία.

Με τον Ντέιβιντ Φράνκελ η Μέριλ Στριπ συνεργάζεται ξανά, έξι χρόνια μετά την επιτυχία «Ο ΔΙΑΒΟΛΟΣ ΦΟΡΑΕΙ ΠΡΑΝΤΑ». Αυτήν τη φορά υποδύεται, στο πλευρό του Τόμι Λι Τζόουνς, μια νοικοκυρά μέσης ηλικίας, που αισθάνεται ταπεινωμένη από την αδιαφορία του συζύγου της και την αποξένωση στην κοινή τους ζωή. Το ζευγάρι των ηρώων της ιστορίας αποδίδει εξαίρετα τα σύνθετα συναισθήματα που πηγάζουν από τη μεταξύ τους απομάκρυνση που με τον καιρό όλο και μεγαλώνει. Ετσι ο ένας δεν αναγνωρίζει πια τον άλλον, δυο άνθρωποι που μετά από τόσα χρόνια θα έπρεπε να γνωρίζονται από μέσα κι απέξω. Διεξοδικά περιγράφει η ταινία την ασφυκτική μελαγχολία του κενού - από κοινά, κι όχι καταναλωτικά, οράματα- γάμου. Αλλά και την εύθραυστη κατάσταση, από την οποία, σε οποιαδήποτε στιγμή, μπορεί να ξεσπάσει μια σύγκρουση και ρήξη που κανείς τους όμως δεν επιθυμεί. Η ταινία, που σε γενικές γραμμές είναι καλοφτιαγμένη, περιορίζεται σε ένα σενάριο που οροθετείται εντός μπανάλ πλαισίων μυθοπλασίας. Ταυτόχρονα, η ταινία είναι σαν να λέει ότι, αυτό που βλέπουμε είναι κομμένο και ραμμένο στα μέτρα των ηρώων της συγκεκριμένης ταινίας, οι οποίοι, όντας έτσι όπως είναι, δεν έχουν - ποτέ δεν είχαν - βαθύτερες ή ουσιαστικότερες απαιτήσεις από τη σχέση τους. Γιατί η ενσυνείδητη φροντίδα μιας ερωτικής σχέσης εκτείνεται πέρα και πάνω από συνταγές που άπτονται της σεξουαλικής τεχνικής, των ερωτογενών ζωνών και των τολμηρών φαντασιώσεων ενός ζευγαριού.

Ο σκηνοθέτης Ντέιβιντ Φράνκελ («Ο ΔΙΑΒΟΛΟΣ ΦΟΡΑΕΙ ΠΡΑΝΤΑ») και η σεναριογράφος Βανέσα Τέιλορ, μοιάζουν να μην τολμούν να τεντώσουν το σκοινί - αυτού του πραγματικού και καθόλου συνήθους κινηματογραφικά θέματος - μέχρι εκεί που «δεν παίρνει», ώστε να εφοδιάσουν την ταινία με την δυνατότητα πραγματικής απογείωσης... Αντίθετα, περιορίζονται σε απαντήσεις/ λύσεις τύπου τσιρότα και ασπιρίνες, που στιγμιαία κουκουλώνουν, την σοβαρότητα και το βάθος του προβλήματος. Πάντως μέχρι να φθάσουμε στην αναζωπύρωση της ερωτικής επιθυμίας των συζύγων, αναρωτηθήκαμε τουλάχιστον είκοσι φορές: καλά γιατί αυτοί οι δύο δε χωρίζουν;

Παίζουν: Μέριλ Στριπ, Τόμι Λι Τζόουνς, Στιβ Καρέλ κ.ά.

Παραγωγή: ΗΠΑ (2012).

ΟΥΛΕ ΚΡΙΣΤΙΑΝ ΜΑΝΤΣΕΝ
Μπουένος Αϊρες σ' αγαπώ

Για τους ποδοσφαιρόφιλους, η λέξη «Super clasico» σηματοδοτεί το ετήσιο ντέρμπι ανάμεσα στους δύο δημοφιλέστερους ποδοσφαιρικούς συνδέσμους της Αργεντινής. Στην πανάλαφρη κινηματογραφική κωμωδία του Δανού Ούλε Κρίστιαν Μάντσεν, η λέξη δεν έχει να κάνει με σύγκρουση στο γήπεδο, αλλά με σύγκρουση διαφορετικών πολιτισμών, του Βορρά και του Νότου που εκπροσωπούνται από δύο εραστές...

Ο ορθολογισμός του Δανού συζύγου αντιπαρατίθεται στο άμυαλο ταμπεραμέντο του Αργεντινού παλιάτσου. Με ολίγες «αόρατες» πινελιές από Γούντι Αλλεν, από Αλμοδόβαρ και Καουρισμάκι ο Δανός Μάντσεν - γνωστός από την ταινία «ΜΕΡΕΣ ΘΥΜΟΥ» (2008) και μέλος της κριτικής επιτροπής στο πρόσφατο 53ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης - ρίχνει το υπεροπτικά φθονερό βλέμμα του βόρειου, στους υπανάπτυκτους που δεν διδάχτηκαν να τιθασεύουν τα συναισθήματά τους...

Μετά από 16 χρόνια γάμου, η Αννα ζητά διαζύγιο από τον σύζυγό της Κρίστιαν και μετακομίζει στο Μπουένος Αϊρες να ζήσει στην πολυτέλεια που της προσφέρει ο κατά πολύ νεώτερος εραστής της, διάσημος ποδοσφαιριστής. Ο Κρίστιαν μαζί με τον 16χρονο γιο του παίρνει το πρώτο αεροπλάνο για την Αργεντινή αποφασισμένος να ξανακερδίσει τη γυναίκα του. Βέβαια, το να προσπαθήσει να ανταγωνιστεί τον πληθωρικό αστέρα των γηπέδων Χουάν Ντίαζ, είναι μάλλον ένα ήδη χαμένο ματς για έναν μεσήλικα, αλκοολικό, μισοκαταθλιπτικό Σκανδιναβό.

Η ταινία που φέτος θα εκπροσωπήσει την Δανία στα βραβεία Οσκαρ, ήδη από το πρώτο πλάνο σε προδιαθέτει ευχάριστα, αν φυσικά δεν σκέφτεσαι ξεκάθαρα τι εν τέλει σηματοδοτεί αυτό που βλέπεις ... Οι ηλιόλουστες τουριστικές εικόνες, βγαλμένες κατευθείαν από καταλόγους γραφείων για τσάρτερ ταξίδια στην άκρη της Γης, το άφθονο κρασί που ρέει φθηνό - σημαντικότατη λεπτομέρεια για τους Σκανδιναβούς - οι προκαταλήψεις επί παντός του επιστητού, το ποδοσφαιρόφιλο κλίμα και ο έρωτας (σε όποια μορφή, ευτυχώς το φιλμ καλύπτει ευρεία γκάμα) είναι τα κύρια συστατικά αυτής της εμπορικότατης κωμωδίας διακοπών σκανδιναβικών προδιαγραφών! Εμπρός, λοιπόν, ας νικήσει ο καλύτερος που λένε ... Ο λόγος σε σας που - αν είστε σε διάθεση - μπορεί κάπου να μειδιάσετε...

Παίζουν: Πάπρικα Στέεν, Αντερς Μπέρτελσεν, Τζέιμι Μόρτον, Ντάφνε Σίλινγκ, Αντριάνα Μασιαλίνο, Σεμπαστιάν Εστεβάνες, κ.ά.

Παραγωγή: Δανία (2011).

ΦΡΙΝΤΡΙΧ ΒΙΛΧΕΛΜ ΜΟΥΡΝΑΟΥ
Νοσφεράτου (Μια συμφωνία τρόμου)

Ο γερμανικός κινηματογράφος άρχισε να χαράζει το δικό του δρόμο με κάποιες σκόρπιες ταινίες, λίγο πριν αρχίσει ο Α' Παγκόσμιος Πόλεμος. Τα ουσιαστικά του βήματα που σημειώνονται μετά το 1918 διαρκούν μια σύντομη περίοδο. Τα χρόνια μετά το 1927-28, το γερμανικό σινεμά θα σημειώσει σποραδικές και μεμονωμένες επιτυχίες και δεν θα επιστρέψει ποτέ στην άνθηση που γνώρισε τα προηγούμενα χρόνια, άνθηση που οφειλόταν στο συνδυασμό του θεάτρου του Μαξ Ράινχαρτ και του κινήματος του εξπρεσιονισμού.

Ταινία ορόσημο του γερμανικού εξπρεσιονισμού που θρέφεται από το μυστικισμό και τη μαγεία των σκοτεινών δυνάμεων. Ταινία αρχετυπική της μυθολογίας του τρόμου «που πλανάται σαν μια «υπέροχη σκιά του υπερφυσικού» ο βωβός «ΝΟΣΦΕΡΑΤΟΥ» του Μουρνάου από το 1922, απ' όπου πηγάζουν όλες οι ταινίες του είδους, με κεντρικό ήρωα τον Απέθαντο. Σημαντικότερη και κοντινότερη στο πρωτότυπο, η έγχρωμη βερσιόν του Βέρνερ Χέρτσογκ από το 1979 - με τον Κλάους Κίνσκι στον ομώνυμο ρόλο - που μάλιστα σε μέγιστο βαθμό αναπαρήγαγε πληθώρα κλασικών πλάνων του Μουρνάου.

Η ιστορία της ταινίας βασίζεται, με πολλές αναπροσαρμογές, στη βαρετή - λένε - νουβέλα του Μπραμ Στόκερ «Δράκουλας» από το 1867 και αρχίζει με τον συμβολαιογράφο που αναθέτει στο νεαρό υπάλληλό του να πάει στα Καρπάθια ώστε να υπογράψει ο Κόμης Ορλοκ συμβόλαια για την αγορά κατοικίας που επιθυμεί στη Βρέμη. Αγορά που ανοίγει το δρόμο στον βαμπίρ και την πανούκλα ώστε να μπουν στη γερμανική πόλη...

Βάζοντας στην άκρη τις όποιες ακαδημαϊκές παρατηρήσεις για την ταινία, τονίζουμε ότι η αυθεντική ευχαρίστηση στη θέαση του «ΝΟΣΦΕΡΑΤΟΥ» εστιάζεται στο καταπληκτικό απεικονιστικό στοιχείο. Ο Μουρνάου χρησιμοποιεί επάλληλες αρνητικές εικόνες με ταυτόσημο εύρος για την απεικόνιση της φρίκης, για τη δημιουργία ενός ανατριχιαστικού, ονειρικού «άλλου» κόσμου. Δεν χρειάζεται καν να παραμορφώσει τη φυσιογνωμία της μικρής πόλης της Βαλτικής όπου γυρίστηκε η ταινία... Οι περίεργες αρχιτεκτονικές φόρμες - τυπικά σκανδιναβικές με τις τριγωνικές σκεπές - δένουν τέλεια με την αλλόκοτη πλοκή της ιστορίας. Χτίζει με το κιαροσκούρο ατμόσφαιρα μυστηρίου και κυρίως φόβου που πνίγει τα λιθόστρωτα σοκάκια, τις πλατείες και το λιμάνι με τα φέρετρα των θυμάτων της πανούκλας, χρησιμοποιώντας με ιδιοφυΐα, την ολοκληρωμένη του αντίληψη για την οπτική δύναμη του μοντάζ και τη δεξιοτεχνία του στο χειρισμό της διαδοχής των πλάνων...

Παίζουν: Μαξ Σρεκ, Γκρέτα Σρέντερ, Γκούσταβ φον Βάνγκενχαϊμ κ.ά.

Παραγωγή: Γερμανία (1922).

ΜΠΕΝΕΝΤΕΚ ΦΛΙΓΚΑΟΥΦ
Το δάσος

Ο, αναμφισβήτητα, ταλαντούχος και ικανός Μπένεντεκ Φλίγκαουφ, γεννήθηκε το 1974 στη Βουδαπέστη και μοιάζει - απ' όσο τουλάχιστον καταλαβαίνει κανείς από την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του «ΤΟ ΔΑΣΟΣ» (2003) - να κατέχει την «δουλειά» του, απέξω κι ανακατωτά. Ετσι η διάκριση που έλαβε η συγκεκριμένη ταινία από τα κινηματογραφικά βραβεία της Ουγγαρίας ως «Καλύτερη Πρώτη Ταινία», πιστοποιείται απόλυτα δικαιολογημένη.

Εντυπωσιακά γοητευτική, επιλεγμένη στιγμιαία αποτύπωση κλειστοφοβικών σχέσεων και σκοτεινών προσωπικών προβληματισμών, νεαρών κατά βάση ανθρώπων, στα πλαίσια της σύγχρονης ουγγρικής κοινωνίας. Εφτά τον αριθμό οι βινιέτες που μαζί με το εισαγωγικό κομμάτι το οποίο ταυτίζεται με τον επίλογο συνθέτουν την ταινία. Εφτά οι διαφορετικές, ρεαλιστικές σκηνές/καταστάσεις, απομονωμένες από χώρο και χρόνο που θυμίζουν έντονα θεατρικά ντουέτα. Η δομή και η αφήγηση στο εσωτερικό της κάθε βινιέτας, βαδίζουν την πεπατημένη που χαρακτηρίζει «δόγμα». Τα πλάνα είναι σύντομα και κοντινά έως πολύ κοντινά, το μοντάζ σε ρυθμούς γοργούς, η «γλώσσα» και η «σύνταξη» ενδιαφέρουσα και συνεπής. Το «καδράρισμα» και οι γωνίες λήψης παραπέμπουν σε βλέμμα από κλειδαρότρυπα... Πειραματική η ελλειπτική ταινία του Φλίγκαουφ, περισσότερο σπουδή παρά απόσταγμα θέσης που να απευθύνεται σε πλατεία, εκθέτοντας θέματα/ζητήματα, προς συζήτηση / αντιπαράθεση ...

Παίζουν: Ρίτα Μπράουν, Μπάρμπαρα Σόνκα, Λάζλο Τσίφερ, κ.ά.

Παραγωγή: Ουγγαρία (2003).

ΛΕΟΣ ΚΑΡΑΞ
Holy motors

Η πρώτη ταινία του Λεός Καράξ ήταν το «BOY MEETS GIRL» (1984). Σύντομα ακολούθησε το «MAUVAIS SANG» (1986) και η καριέρα του άγγιξε την κορυφή το 1991 με την έξοδο της πολυσυζητημένης ταινίας «ΟΙ ΕΡΑΣΤΕΣ ΤΗΣ ΓΕΦΥΡΑΣ». Οκτώ χρόνια αργότερα, μετά το, μάλλον αποτυχημένο, «POLAX» (1999), ο Καράξ εκδήλωσε την επιθυμία να κάνει ένα «μεγάλο» φιλμ στα αγγλικά... Δεν κατάφερε όμως να βρει χρηματοδότηση. Κουράστηκε να περιμένει και αποφάσισε στο τέλος να γυρίσει το «HOLY MOTORS» χωρίς καθόλου λεφτά... Μόλις 3,9 εκατομμύρια ο προϋπολογισμός...

Η ταινία, που κάνει μια διαδρομή στην προσωπική φιλμογραφία του σκηνοθέτη - μέσα από την ιστορία του σινεμά - ανοίγει σουρεαλιστικά, με μια σκηνή από βωβό φιλμ. Εισαγωγικά βλέπουμε τη θέση του Καράξ - σε καμέο εμφάνιση. Σηκώνεται από τον ύπνο, ανοίγει μια καταπακτή στον τοίχο και μπαίνει σε μια σκοτεινή κινηματογραφική αίθουσα, κατάμεστη από θεατές που κοιμούνται... «Για μένα δεν υπάρχει κοινό, έχει πει. Βλέπω μόνο μερικούς ανθρώπους που πρόκειται να πεθάνουν πολύ σύντομα».

Μετά, όλο σχεδόν το χώρο στο προσκήνιο αναλαμβάνει ο ηθοποιός - φετίχ του Καράξ, ο Ντενί Λαβάντ, που γι' ακόμη μια φορά παίρνει άριστα στην ερμηνεία του ρόλου. Ο ρόλος αρχίζει με την εμφάνιση ενός άνδρα που το πρωί χαιρετά την οικογένειά του και φεύγει για δουλειά, μπαίνοντας σε μια λευκή λιμουζίνα. Η λιμουζίνα είναι γραφείο και καμαρίνι για τον κύριο Οσκαρ - έτσι ονομάζεται ο άνδρας - που καθημερινά αναλαμβάνει να φέρει σε πέρας διάφορες αποστολές και «μεταμορφώνεται» κατά τη διάρκεια της μέρας, όσες φορές χρειάζεται, ώστε να ολοκληρώσει την αποστολή του. Ο κύριος Οσκαρ υιοθετεί διαφορετικές μορφές και εναλλάσσει ανάλογα το ύφος του... Βγαίνοντας κάθε φορά από τη λιμουζίνα, ενσωματώνει αυτές του τις μεταμορφώσεις στην πραγματικότητα.

Απάγει «ένα» τοπ μόντελ, παίρνει «μια» κόρη από ένα πάρτι, σκοτώνει «έναν» τραπεζίτη, πεθαίνει ο ίδιος «ως» θείος κάποιου. Συμβαίνει κάτι από όλα αυτά στην πραγματικότητα ή όλα εντάσσονται σε ένα παιχνίδι εξαπάτησης και διπλών ταυτοτήτων; `Η πρόκειται για «θέατρο» που, προς στιγμήν, παρηγορεί; Υποτίθεται ότι όλοι παίζουν ρόλους. Αν είναι έτσι, ποιοι τελικά είναι οι θεατές; Κανείς δε γνωρίζει και η απάντηση δεν παίζει κανένα ρόλο!

Ο Λεός Καράξ επιστρατεύει όλα τα μέσα που διαθέτει η τέχνη του σινεμά και με φειδωλό διάλογο αφηγείται για την κατάσταση των πραγμάτων: Στρατιές «παράνομων» χωρίς χαρτιά στους υπονόμους, χωρίς ελπίδα, ιδανικά, εικονικοί κόσμοι, κυνήγι της ευτυχίας, πόνος, όλα στην κοίτη στο αδυσώπητο ποτάμι του χρόνου που όλο και τραβάει μπροστά.

Με πολλούς τρόπους η ταινία του Καράξ είναι βαθιά πεσιμιστική. Είναι μια αφήγηση για τη ζωή και την παροδικότητα των πραγμάτων, τόσο πυκνή που ζαλίζει...

Παίζουν: Ντενί Λαβάντ, Εντίτ Σκομπ, Εύα Μέντες, Κάιλι Μινόγκ, Ελίζ Λομό, Μισέλ Πικολί, κ.ά.

Παραγωγή: Γαλλία, Γερμανία (2012).



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ