Τρεις νέες ταινίες στις αίθουσες: Ο περιθωριακός Ντέιβιντ Μάμετ φτιάχνει μια ταινία «Χωρίς τίτλο» και καταφέρνει να μας κάνει να χαμογελάσουμε μέσα από μια πετυχημένη σάτιρα. Ενα γλυκανάλατο θρίλερ προσπαθεί να μας φοβίσει και όπως κάθε εβδομάδα μια ταινία με πολεμικό χαρακτήρα, για να μην ξεχνάμε τις βλαβερές συνέπειες της προπαγάνδας.
Η ανάμειξη των συντελεστών με τους ντόπιους θα έχει απρόβλεπτη έκβαση, καθώς οι πατροπαράδοτες αξίες του σεναριογράφου δοκιμάζονται από τα αίσχη - όπως η «ατυχής» σχέση του παιδεραστή σταρ με μια ανήλικη γκαρσόνα - που πλαισιώνουν τις επτά ημέρες των γυρισμάτων της ταινίας, που έχει μείνει «χωρίς τίτλο».
Ευτυχώς που υπάρχουν και οι ανήσυχοι, τολμηροί δημιουργοί, όπως ο Μάμετ και μας κάνουν να βλέπουμε τη μεγάλη οθόνη με άλλο μάτι.
Ο Ντέιβιντ Μάμετ, θεατρικός συγγραφέας, σεναριογράφος, σκηνοθέτης και ποιητής ένας από τους σημαντικότερους σύγχρονους δημιουργούς, καυστική γλώσσα, στακάτη ματιά, που δημιουργεί σκληροτράχηλους χαρακτήρες χωρίς υπερβολές, με πολλές δόσεις πραγματικότητας. Εγινε γνωστός στον κινηματογράφο μέσα από τη συγγραφή σεναρίων «Η ετυμηγορία», «Ο ταχυδρόμος χτυπάει πάντα δυο φορές», «Οι αδιάφθοροι», «Αμερικάνικος βούβαλος» κ.ά.
Τώρα γράφει και σκηνοθετεί μια έξυπνη σάτιρα και εξωφρενική κωμωδία με αγαπημένους πρωταγωνιστές του ανεξάρτητου σινεμά, αλλά και Βρετανούς ηθοποιούς του θεάτρου.
Ο Ντέιβιντ Μάμετ πάντα απόλυτα αληθινός ρίχνει τα φώτα των «προβολέων» του πάνω σε προκλητικές καταστάσεις και πάντα αληθινός και καυστικός σατιρίζει τη συνάντηση δυο διαφορετικών τρόπων ζωής στην αμερικάνικη επαρχία και στο λαμπερό κόσμο του σταρ σίστεμ.
«State and main». Αμερικανική παραγωγή 2001. Σκηνοθεσία: Ντέιβιντ Μάμετ. Πρωταγωνιστούν: Αλεκ Μπάλντουιν, Γουίλιαμ Μέισι, Φίλιπ Σίμουρ Χόφμαν, Σάρα Τζέσικα Πάρκερ.
Ο Φρανκ από τη μια αρνείται να πιστέψει το γιο του, λόγω της αδυναμίας του να λέει πάντα την αλήθεια και από την άλλη εξετάζει τη φρικτή πιθανότητα τα γεγονότα να είναι τελείως διαφορετικά.
Διχασμένος ανάμεσα στην αγάπη του για το γιο του και την «ψήφο εμπιστοσύνης» στο νέο πατριό του μικρού, συνειδητοποιεί ότι ο διάδοχός του, ίσως, να κρύβει το πρόσωπο του θανάτου κάτω από τη μάσκα της φιλικότητας.
Ψυχολογικό θρίλερ, με αρκετά καλές ατμόσφαιρες, χωρίς να φοβίζουν. Ο Τζον Τραβόλτα σ' ένα ρόλο που δεν τον έχουμε συνηθίσει, προσπαθεί φιλότιμα, αλλά δεν τα καταφέρνει. Παρακολουθήστε το τρώγοντας ποπ-κορν χωρίς να φοβάστε. Εμπορικό Χόλιγουντ για μια ακόμη φορά.
«Domestic disturbance». Θρίλερ αμερικανικής παραγωγής 2001. Σκηνοθεσία: Χάρολντ Μπέκερ. Πρωταγωνιστούν: Τζον Τραβόλτα, Τέρι Πόλο, Βινς Βον, Στιβ Μπουσέμι, Μάθιου Ο' Λίρι, Κρις Ελις, Νικ Λόρεν.
Η μόνη παρηγοριά του Γκόρντι (Αρνολντ Σβαρτσενέγκερ) για το χαμό της οικογένειάς του είναι η ελπίδα ότι η δικαιοσύνη θα επικρατήσει. Ομως αυτό δε συμβαίνει και έτσι το τολμηρό Αμερικανάκι... παίρνει το νόμο στα χέρια του. Σκαρφαλώνει βουνά, ξεριζώνει αυτιά και τελικά παίρνει την εκδίκησή του. Για τους Αμερικανούς, η δίψα για εκδίκηση δικαιολογεί τα πάντα και ο μόνος τρόπος για να βρει γαλήνη η ψυχή του ανθρώπου μετά από έναν χαμό είναι να σκοτώσει για να πάρει το αίμα του πίσω.
Επίσης, έχουν μπερδέψει λίγο τις έννοιες «τρομοκράτης» και «αντάρτης», που για την Αμερική είναι το ίδιο. Τους φτάνει που είναι «εχθρός» για να διαφημίζουν την πολεμική τους βιομηχανία, αλλά και για να παροτρύνουν τους πολίτες να είναι σύμμαχοι σε κάθε πολεμική επιχείρηση της αμερικανικής πολιτικής.
Η ταινία δεν έχει να προσφέρει τίποτα. Πρόκειται για άλλη μια προπαγανδιστική υπερπαραγωγή του Χόλιγουντ. Είναι γεμάτη από άφθονες εκρήξεις, το απαραίτητο αίμα και το τρελό ανθρωποκυνηγητό. Και ο σούπερ ήρωας Σβαρτσενέγκερ φαίνεται κουρασμένος και γερασμένος για τέτοιου είδους παιχνίδια.
«Collateral damage». Αμερικανική περιπέτεια, παραγωγής 2001. Σκηνοθεσία: Αντριου Ντέιβις. Πρωταγωνιστούν: Αρνολντ Σβαρτσενέγκερ, Ελίας Κοτέας, Φραντσέσκα Νέρι, Τζον Τορτούρο.