Στο πλευρό των εργαζόμενων της «Γενική Ανακυκλώσεως Κτηματική Ξενοδοχειακή ΑΕ» βρέθηκε αντιπροσωπεία του ΠΑΜΕ
Εκεί βρέθηκε προχτές αντιπροσωπεία του Πανεργατικού Αγωνιστικού Μετώπου, στον Ασπρόπυργο, στην έδρα της εταιρείας «Γενική Ανακυκλώσεως Κτηματική Ξενοδοχειακή ΑΕ» που απασχολεί συνολικά 150 εργαζόμενους, στην πλειοψηφία τους μετανάστες. Κοντά σε ανθρώπους που δουλειά τους είναι να διαλέγουν ποια από τα απορρίμματα που καταλήγουν στους μπλε κάδους όλης της Αττικής θα ακολουθήσουν τη διαδικασία της ανακύκλωσης. Ανθρώπους που βρίσκονται συνέχεια μέσα σε κάθε είδους σκουπίδια, υπολείμματα από τρόφιμα, φάρμακα, ουσίες και υλικά που βρίσκονται σε φάση αποσύνθεσης. Τέτοιες εικόνες αντικρίζουν καθημερινά. Τέτοιον αέρα αναπνέουν. Αντιμέτωποι με μια ανεξέλεγκτη εστία μολύνσεων, που αποτελεί «ωρολογιακή βόμβα» για την υγιεινή και την ασφάλεια του λαού όλης της γύρω περιοχής. Οι μπλε κάδοι καταλήγουν στη «Γενική», αλλά τα σκουπίδια δε μεταφέρονται στη χωματερή.
«Η ανακύκλωση είναι μια πολύ ωραία λέξη, αλλά η αλήθεια είναι πως εσείς έχετε να κάνετε με σκουπίδια. Εκτίθεστε σε πολλούς βλαπτικούς παράγοντες - πέρα από τους κινδύνους που εγκυμονούν οι επαφές με μεγάλα μηχανήματα - ηπατίτιδες, μολυσματικές ασθένειες...» σημείωσε ο γιατρός εργασίας Σπύρος Δρίβας. Μόνο και μόνο για να εντοπιστούν όλοι οι κίνδυνοι που εγκυμονεί ένα τόσο ανθυγιεινό περιβάλλον για τους εργαζόμενους, χρειάζεται αναλυτική καταγραφή της συνολικής κατάστασης της υγείας του καθενός, τακτικές εξετάσεις και τακτική παρακολούθηση από γιατρό, συμπλήρωσε.
Πρόσφατα, στην εταιρεία ολοκληρώθηκε νέα μονάδα που αφορά ειδικά την επεξεργασία του γυαλιού. Ακόμα, η διοίκηση σχεδιάζει να επεκτείνει τη δραστηριότητά της και στην παραγωγή RDF (μορφή εναλλακτικού καυσίμου).
Η υπερεντατικοποίηση και άγρια εκμετάλλευση των πληρωμάτων από τους εφοπλιστές είχε ως αποτέλεσμα την Κυριακή το πρωί να αφήσει την τελευταία του πνοή στο ακτοπλοϊκό πλοίο «ΛΙΣΣΟΣ» ο 47χρονος μάγειρας του πλοίου. «Εφυγε» αβοήθητος, από καρδιακό επεισόδιο, μέσα στο λιμάνι του Πειραιά. Η πλοιοκτήτρια εταιρεία «ΑΝΕΚ» δεν είχε γιατρό στο πλοίο. Την ίδια μέρα, στο ακτοπλοϊκό πλοίο «ΠΗΝΕΛΟΠΗ Α», όταν αυτό κατέπλεε στο λιμάνι της Ανδρου, ο ναύκληρος του πλοίου, δουλεύοντας στο γκαράζ, χτύπησε σοβαρά το δεξί του χέρι.
Θύματα της εφοπλιστικής ασυδοσίας έπεσαν και επιβάτες που λαχτάρισαν το Σαββατοκύριακο μέσα σε δύο υπερήλικα και υποσυντήρητα πλοία. Το βράδυ του περασμένου Σαββάτου το ακτοπλοϊκό πλοίο «ΜΙΛΕΝΑ», του εφοπλιστή Αγούδημου, προσέκρουσε στη διάρκεια χειρισμών πρόσδεσης πάνω στον προβλήτα του λιμανιού της Χάλκης, χωρίς ευτυχώς να τραυματιστεί κανείς από τους 32 επιβάτες και τους 51 ναυτεργάτες του πληρώματος. Σε αυτό το 40χρονο πλοίο έχουν δώσει το δρομολόγιο από Πειραιά για Μήλο, Θήρα, Ηράκλειο, Σητεία, Κάσο Κάρπαθο, Χάλκη και επιστροφή!
Την Κυριακή το μεσημέρι το πλοίο «ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ» του εφοπλιστή Μανούση, κατά τη διαδικασία απόπλου του από το λιμάνι της Χίου προσέκρουσε στον προβλήτα του λιμανιού με 38 επιβάτες και 50 ναυτεργάτες πλήρωμα, χωρίς να τραυματιστεί κανείς. Το πλοίο το οποίο εκτελούσε το δρομολόγιο από Χίο για Μυτιλήνη, Λήμνο, Καβάλα, παραμένει ακόμα στο λιμάνι της Χίου, καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες, ο αγγλικός Νηογνώμονας που εκδίδει τα πιστοποιητικά του, αρνείται να του εκδώσει πιστοποιητικό διατήρησης κλάσης (αξιοπλοΐας), επειδή ο εφοπλιστής τον έχει «φεσώσει». Ορισμένοι από τους επιβάτες, προωθήθηκαν στον προορισμό του με το πλοίο «ΛΙΣΣΟΣ», ενώ μέχρι χτες το απόγευμα στο πλοίο είχαν μείνει «αμανάτι», 5 επιβάτες.
Αργά το βράδυ, ο αγγλικός Νηογνώμονας εξέδωσε πιστοποιητικό αξιοπλοΐας για το πλοίο «Σαμοθράκη», οπότε και αυτό απέπλευσε για το προγραμματισμένο του ταξίδι.