ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 10 Φλεβάρη 2009
Σελ. /40
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΑΣΠΡΟΠΥΡΓΟΣ
Δουλεύουν σε συνθήκες που ζουν τρωκτικά

Στο πλευρό των εργαζόμενων της «Γενική Ανακυκλώσεως Κτηματική Ξενοδοχειακή ΑΕ» βρέθηκε αντιπροσωπεία του ΠΑΜΕ

Κάθε μέρα μες στα σκουπίδια με μόνη «ασπίδα» μια χάρτινη μάσκα κι ένα κράνος...
Κάθε μέρα μες στα σκουπίδια με μόνη «ασπίδα» μια χάρτινη μάσκα κι ένα κράνος...
Πριν ακόμα πλησιάσει κανείς την είσοδο της εταιρείας, διακρίνει από μακριά τους γλάρους να πετούν σε κύκλους πάνω από τους σωρούς των απορριμμάτων. Οταν έρθει πιο κοντά σ' αυτά τα 40 στρέμματα που είναι «πνιγμένα» στη βρωμιά, τη δυσωδία, τη σαπίλα, απορεί πώς είναι δυνατόν άνθρωποι να δουλεύουν σε συνθήκες μέσα στις οποίες ζουν μόνο τα τρωκτικά...

Εκεί βρέθηκε προχτές αντιπροσωπεία του Πανεργατικού Αγωνιστικού Μετώπου, στον Ασπρόπυργο, στην έδρα της εταιρείας «Γενική Ανακυκλώσεως Κτηματική Ξενοδοχειακή ΑΕ» που απασχολεί συνολικά 150 εργαζόμενους, στην πλειοψηφία τους μετανάστες. Κοντά σε ανθρώπους που δουλειά τους είναι να διαλέγουν ποια από τα απορρίμματα που καταλήγουν στους μπλε κάδους όλης της Αττικής θα ακολουθήσουν τη διαδικασία της ανακύκλωσης. Ανθρώπους που βρίσκονται συνέχεια μέσα σε κάθε είδους σκουπίδια, υπολείμματα από τρόφιμα, φάρμακα, ουσίες και υλικά που βρίσκονται σε φάση αποσύνθεσης. Τέτοιες εικόνες αντικρίζουν καθημερινά. Τέτοιον αέρα αναπνέουν. Αντιμέτωποι με μια ανεξέλεγκτη εστία μολύνσεων, που αποτελεί «ωρολογιακή βόμβα» για την υγιεινή και την ασφάλεια του λαού όλης της γύρω περιοχής. Οι μπλε κάδοι καταλήγουν στη «Γενική», αλλά τα σκουπίδια δε μεταφέρονται στη χωματερή.

Μόνη ασπίδα η συλλογική πάλη

Οι εργαζόμενοι μιλούν με τους συνδικαλιστές του ΠΑΜΕ
Οι εργαζόμενοι μιλούν με τους συνδικαλιστές του ΠΑΜΕ
«Είμαστε αυτοί που λένε ότι τα συνδικάτα πρέπει να στηρίζουν τα συμφέροντα των εργατών και να μην τα κάνουν πλακάκια με τους εργοδότες. Καθαρά πράγματα...», τόνισε η αντιπροσωπεία του ΠΑΜΕ που επισκέφτηκε το χώρο μαζί με γιατρό εργασίας. Οι συνδικαλιστές υπογράμμισαν πως η ενίσχυση της συλλογικής και ταξικά προσανατολισμένης πάλης είναι ο μόνος τρόπος με τον οποίο οι εργαζόμενοι μπορούν να διασφαλίσουν τα δικαιώματά τους. Κάτι που επιβεβαιώνει άλλωστε η ίδια η πείρα των εργαζομένων, μετά την ανάκληση των 28 απολύσεων (που ανακοίνωσε η εταιρεία παραμονές Χριστουγέννων), ύστερα από την άμεση και αποφασιστική παρέμβαση των ταξικών δυνάμεων. Μοιράζοντας τον «οδηγό» για τα δικαιώματα των εργαζομένων που το ΠΑΜΕ έχει τυπώσει και διακινεί σε 7 διαφορετικές γλώσσες, η αντιπροσωπεία του ΠΑΜΕ δεσμεύτηκε ότι θα βρίσκεται σταθερά στο πλευρό των εργαζομένων. Ενώ ενημέρωσε και για τα μαθήματα ελληνικής γλώσσας που παραδίδονται δωρεάν.

«Η ανακύκλωση είναι μια πολύ ωραία λέξη, αλλά η αλήθεια είναι πως εσείς έχετε να κάνετε με σκουπίδια. Εκτίθεστε σε πολλούς βλαπτικούς παράγοντες - πέρα από τους κινδύνους που εγκυμονούν οι επαφές με μεγάλα μηχανήματα - ηπατίτιδες, μολυσματικές ασθένειες...» σημείωσε ο γιατρός εργασίας Σπύρος Δρίβας. Μόνο και μόνο για να εντοπιστούν όλοι οι κίνδυνοι που εγκυμονεί ένα τόσο ανθυγιεινό περιβάλλον για τους εργαζόμενους, χρειάζεται αναλυτική καταγραφή της συνολικής κατάστασης της υγείας του καθενός, τακτικές εξετάσεις και τακτική παρακολούθηση από γιατρό, συμπλήρωσε.

Πρόσφατα, στην εταιρεία ολοκληρώθηκε νέα μονάδα που αφορά ειδικά την επεξεργασία του γυαλιού. Ακόμα, η διοίκηση σχεδιάζει να επεκτείνει τη δραστηριότητά της και στην παραγωγή RDF (μορφή εναλλακτικού καυσίμου).

ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ
Θύματα των εφοπλιστών ναυτεργάτες - επιβάτες

Η υπερεντατικοποίηση και άγρια εκμετάλλευση των πληρωμάτων από τους εφοπλιστές είχε ως αποτέλεσμα την Κυριακή το πρωί να αφήσει την τελευταία του πνοή στο ακτοπλοϊκό πλοίο «ΛΙΣΣΟΣ» ο 47χρονος μάγειρας του πλοίου. «Εφυγε» αβοήθητος, από καρδιακό επεισόδιο, μέσα στο λιμάνι του Πειραιά. Η πλοιοκτήτρια εταιρεία «ΑΝΕΚ» δεν είχε γιατρό στο πλοίο. Την ίδια μέρα, στο ακτοπλοϊκό πλοίο «ΠΗΝΕΛΟΠΗ Α», όταν αυτό κατέπλεε στο λιμάνι της Ανδρου, ο ναύκληρος του πλοίου, δουλεύοντας στο γκαράζ, χτύπησε σοβαρά το δεξί του χέρι.

Θύματα της εφοπλιστικής ασυδοσίας έπεσαν και επιβάτες που λαχτάρισαν το Σαββατοκύριακο μέσα σε δύο υπερήλικα και υποσυντήρητα πλοία. Το βράδυ του περασμένου Σαββάτου το ακτοπλοϊκό πλοίο «ΜΙΛΕΝΑ», του εφοπλιστή Αγούδημου, προσέκρουσε στη διάρκεια χειρισμών πρόσδεσης πάνω στον προβλήτα του λιμανιού της Χάλκης, χωρίς ευτυχώς να τραυματιστεί κανείς από τους 32 επιβάτες και τους 51 ναυτεργάτες του πληρώματος. Σε αυτό το 40χρονο πλοίο έχουν δώσει το δρομολόγιο από Πειραιά για Μήλο, Θήρα, Ηράκλειο, Σητεία, Κάσο Κάρπαθο, Χάλκη και επιστροφή!

Την Κυριακή το μεσημέρι το πλοίο «ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ» του εφοπλιστή Μανούση, κατά τη διαδικασία απόπλου του από το λιμάνι της Χίου προσέκρουσε στον προβλήτα του λιμανιού με 38 επιβάτες και 50 ναυτεργάτες πλήρωμα, χωρίς να τραυματιστεί κανείς. Το πλοίο το οποίο εκτελούσε το δρομολόγιο από Χίο για Μυτιλήνη, Λήμνο, Καβάλα, παραμένει ακόμα στο λιμάνι της Χίου, καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες, ο αγγλικός Νηογνώμονας που εκδίδει τα πιστοποιητικά του, αρνείται να του εκδώσει πιστοποιητικό διατήρησης κλάσης (αξιοπλοΐας), επειδή ο εφοπλιστής τον έχει «φεσώσει». Ορισμένοι από τους επιβάτες, προωθήθηκαν στον προορισμό του με το πλοίο «ΛΙΣΣΟΣ», ενώ μέχρι χτες το απόγευμα στο πλοίο είχαν μείνει «αμανάτι», 5 επιβάτες.

Αργά το βράδυ, ο αγγλικός Νηογνώμονας εξέδωσε πιστοποιητικό αξιοπλοΐας για το πλοίο «Σαμοθράκη», οπότε και αυτό απέπλευσε για το προγραμματισμένο του ταξίδι.

Πρόστιμα για «κουκούλωμα»

Κάτω από τις αγωνιστικές αντιδράσεις των νησιωτών και των ναυτεργατών για την κατάσταση στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, η κυβέρνηση της ΝΔ, μέσω της Επιτροπής Ανταγωνισμού προσπαθεί να «κουκουλώσει» το αυτονόητο. Επιχειρεί να κοροϊδέψει νησιώτες, ναυτεργάτες, εργαζόμενους ότι με ψευτοπρόστιμα θα λυθούν τα προβλήματα και ότι υπάρχει δήθεν «υγιής ανταγωνισμός». Η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού «ξαφνικά» ανακάλυψε μετά από αυτεπάγγελτο έλεγχο ότι η εταιρεία του Ι. Βαρδινογιάννη Sea Star Capital Plc ελέγχει την ΑΝΕΚ και την HSW, όταν αυτό είναι πασίγνωστο εδώ και ένα χρόνο και ότι δεν είχε ενημερώσει σχετικά την Επιτροπή!

Οπως αναφέρει στο δελτίο Τύπου, η Επιτροπή για την Sea Star, αυτή «απέκτησε το 2007 36,5% των μετοχών της HSW και το 15,90% της ΑΝΕΚ». Υποστήριξε τότε η εταιρεία ότι «η απόκτηση αυτών των ποσοστών δεν επηρέαζε τις συνθήκες ανταγωνισμού, διότι δεν της επέτρεπαν να ελέγξει καμία από τις προαναφερθείσες εταιρείες, περιορίστηκε να ενημερώσει την Επιτροπή Ανταγωνισμού για την απόκτηση από αυτήν στις αρχές του 2008 άλλων 16,6% μετοχών της ΑΝΕΚ, ως ήσσονος σημασίας για τον ανταγωνισμό». Η Επιτροπή, μετά τον έλεγχο, «κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η Sea Star ελέγχει τόσο την HSW όσο και την ΑΝΕΚ». Η Επιτροπή Ανταγωνισμού αποφάσισε να επιβάλει στην Sea Star πρόστιμο 3.742.945 ευρώ «για μη γνωστοποίηση, σύμφωνα με το άρθρο 4β του ν. 703/77, συγκέντρωσής της με την ΑΝΕΚ», και επιβάλλει πρόστιμο 75.000 ευρώ στον Ι. Βαρδινογιάννη, «διότι (...) δεν απάντησε πλήρως και εγκαίρως σε ερωτήσεις που του έθεσε η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού».

Τα πρόστιμα για τα μάτια του κόσμου έρχονται και παρέρχονται. Αυτό όμως που παραμένει σε πλήρη ισχύ είναι ο κανονισμός 3577/92, με τον οποίο έχουν συστρατευτεί ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και τα άλλα κόμματα του ευρωμονόδρομου όπως ο ΣΥΝ. Παραμένει το σαθρό νομοθετικό πλαίσιο που στήθηκε πάνω στον κανονισμό όπως ο νόμος 2932, που ψήφισε το 2001 η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και συνεχίζει και ενισχύει η κυβέρνηση της ΝΔ, το οποίο τροφοδοτεί την ανταγωνιστικότητα και τις τάσεις μονοπώλησης στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες (Sea Star, MIG και Grimmaldi κατέχουν το 80% των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών με τζίρο πέρσι 1,2 δισ. ευρώ). Αυτή είναι η ρίζα του κακού. Το γεγονός ότι τα καράβια και οι θάλασσες είναι τσιφλίκια των εφοπλιστών, που κερδοσκοπούν σε βάρος των πραγματικών εργατικών, λαϊκών αναγκών. Αυτό είναι που πρέπει να χτυπηθεί από τον κοινό αγώνα νησιωτών ναυτεργατών. Ολα τα άλλα είναι για τα μάτια κόσμου.


Α. Ζ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ