Μια ταινία νεανικής δυναμικής, επαναστατικής σκηνοθετικής τόλμης και απόλυτης φιλοσοφικής ωριμότητας, η διασκευή του μυθιστορήματος του Αλμπέρτο Μοράβια είναι ένα κολοσσιαίο, πολυεπίπεδο καλλιτεχνικό επίτευγμα, φτιαγμένο από το υλικό που είναι φτιαγμένα τα αριστουργήματα.
Ο Βιτόριο Στοράρο, ο μεγαλύτερος διευθυντής φωτογραφίας του 20ού αιώνα, «ζωγραφίζει» τα πλάνα - πίνακες της ιμπρεσιονιστικής σκηνοθετικής θεώρησης του Μπερτολούτσι. Ο Ζoρζ Ντελερού «ντύνει» διακριτικά την εικόνα με ήχο και το αποτέλεσμα είναι ένας ζωντανός Μονέ. Ενα αριστούργημα του Μπερτολούτσι, με συναισθήματα και πάθη που ξεχειλίζουν μέσα από την υψηλή αισθητική του σκηνοθέτη. Κινηματογράφος υψηλής αισθητικής και φιλοσοφικού στοχασμού.
Ρώμη, δύο χρόνια πριν το ξέσπασμα του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου. Ο Μαρσέλο (Ζαν Λουί Τρεντινιάν) ζει μια απόλυτα συμβατική ζωή. Δουλεύει για το φασιστικό καθεστώς του Μουσολίνι, είναι παντρεμένος με μία μικροαστή αλλά κοινωνικά αποδεκτή γυναίκα και πηγαίνει στην εκκλησία σε τακτά διαστήματα. Ο Μαρσέλο θα βρεθεί όμως αντιμέτωπος με τις συνέπειες των πράξεών του όταν θα του ζητήσει το αφεντικό του να σκοτώσει έναν πρώην καθηγητή του. Ετσι, όσο περνάει ο καιρός, αντιλαμβάνεται πως δεν πρόκειται μόνο για μια πολιτική επιλογή, αλλά για συμμετοχή σε πράξεις βίας, καταπίεσης και κοινού εγκλήματος.
«Μία από τις πιο σημαντικές μεταπολεμικές ταινίες!»(«The Guardian»)
Χτες, το τελευταίο «αντίο» στην Αρλέτα, που σημάδεψε με τα τραγούδια της τη νεότερη μουσική ιστορία της χώρας, είπαν συγγενείς και φίλοι, οι οποίοι παραβρέθηκαν στον Ιερό Ναό Αγίων Θεοδώρων, στο Α' Νεκροταφείο Αθηνών. Η εξόδιος ακολουθία πραγματοποιήθηκε σε ατμόσφαιρα βαθιάς οδύνης, που εκδηλώθηκε είτε μέσα από τα λόγια αγαπημένων της προσώπων, είτε με χειροκροτήματα και, φυσικά, μουσική.
Το φέρετρο έφερε πάνω την αγαπημένη της κιθάρα, στολισμένη με λουλούδια, η οποία, μαζί με τη σορό της, μετά το τέλος της ακολουθίας μεταφέρθηκαν με ειδικό αυτοκίνητο. Το τραγούδι «Τα ήσυχα βράδια», που σιγοτραγουδήθηκε από τους παραβρισκόμενους, και τα χειροκροτήματα, συμπλήρωσαν την εικόνα της βαθιάς συγκίνησης.
Η Δραματική Σχολή του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας ανακοινώνει τις εισαγωγικές της εξετάσεις για το 2017. Οι υποψήφιοι θα πρέπει να επικοινωνήσουν με τη Γραμματεία της Σχολής (2610 623730) και να στείλουν έως και τις 5 Σεπτέμβρη όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά, ταχυδρομικά στη διεύθυνση Δραματική Σχολή ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας, Οθωνος Αμαλίας 6, Πάτρα 26223, με την ένδειξη «Εισαγωγικές Εξετάσεις», ή να τα προσκομίσουν οι ίδιοι στη Γραμματεία της Σχολής.
Οι εισαγωγικές εξετάσεις θα πραγματοποιηθούν στο θεατράκι της Δραματικής Σχολής (Οθωνος Αμαλίας 6, Πάτρα) από 15 έως 20 Σεπτέμβρη. Αν χρειαστεί, οι εξετάσεις θα παραταθούν.
Οι υποψήφιοι θα πρέπει να παρουσιάσουν: Δύο ποιήματα, έναν μονόλογο, ένα παραμύθι, δύο τραγούδια διαφορετικού ύφους το καθένα. Κατά τη διάρκεια των εξετάσεων οι υποψήφιοι θα πρέπει να είναι έτοιμοι να επιδείξουν τις ικανότητές τους στην κίνηση, το χορό και το ρυθμό, αλλά και να κάνουν αυτοσχεδιασμούς ατομικούς και ομαδικούς σε θέματα που θα τους δοθούν.
Οι υποψήφιοι, μαζί με την αίτησή τους, θα πρέπει να προσκομίσουν έως τις 5 Σεπτέμβρη τα εξής έγγραφα: Συμπληρωμένη φόρμα αίτησης που παρέχεται από την ιστοσελίδα της Σχολής (www.patrasdramaschool.gr), αντίγραφο απολυτηρίου Λυκείου, φωτοτυπία αστυνομικής ταυτότητας, τέσσερις μικρές έγχρωμες φωτογραφίες, βιογραφικό σημείωμα. Η Γραμματεία της Σχολής θα λειτουργεί από Δευτέρα έως Παρασκευή, 11 π.μ. - 3 μ.μ.
Η σύγκρουση των δύο γιων του Οιδίποδα είναι το θέμα των «Επτά επί Θήβας». Μετά την αποκάλυψη των φρικτών πράξεών του, ο Οιδίποδας άφησε το θρόνο στους δυο γιους του, τον Ετεοκλή και τον Πολυνείκη. Εκείνοι συμφώνησαν να κυβερνούν τη Θήβα εναλλάξ. Ωστόσο, όταν ήρθε η σειρά του Πολυνείκη να αναλάβει την εξουσία, ο Ετεοκλής δεν τήρησε την υπόσχεσή του. Αυτό προκάλεσε την οργή του Πολυνείκη, ο οποίος συμμάχησε με τον βασιλιά του Αργους Αδραστο και οργάνωσε εκστρατεία εναντίον της Θήβας. Επτά αρχηγοί από κάθε ένα από τα δύο αντίπαλα στρατεύματα παρατάχθηκαν εκατέρωθεν των επτά πυλών της πόλης. Ετεοκλής και Πολυνείκης κατέληξαν να βρίσκονται ο ένας απέναντι στον άλλο στην έβδομη πύλη. Η Θήβα βρίσκεται σε ασφυκτική κατάσταση πολιορκίας και εκείνος προσπαθεί να οργανώσει την αντεπίθεση, σε μια μάχη καταδικασμένη να καταλήξει χωρίς πραγματικό νικητή.
Το πρόγραμμα της περιοδείας για τον Αύγουστο έχει ως εξής:
Επισκέψιμος για το κοινό είναι από το περασμένο Σάββατο 5 Αυγούστου και ο όροφος του Αρχαιολογικού Μουσείου στην Κω. Παράλληλα, συνεχίζεται η συντήρηση ορισμένων από τα εκθέματα που χρειάστηκε να απομακρυνθούν, προκειμένου να επανατοποθετηθούν άμεσα στις θέσεις τους.
Υπενθυμίζουμε ότι το Μουσείο, το οποίο είχε κλείσει προσωρινά για έλεγχο του κτιρίου και των εκθεμάτων, μετά την ισχυρή σεισμική δόνηση των 6,7 Ρίχτερ που έπληξε το νησί τα ξημερώματα της 21ης Ιούλη, επαναλειτούργησε μια βδομάδα μετά, το Σάββατο 29 Ιούλη, ανοίγοντας τις αίθουσες του ισογείου.
Το υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, μέσω των Υπηρεσιών του, παρακολουθεί την εφαρμογή των σωστικών μέτρων για τη διατήρηση της ασφαλούς λειτουργίας των μνημείων, αλλά και προετοιμάζεται για τη λήψη και άλλων απαραίτητων μέτρων, ώστε σύντομα να επανέλθουν στην προηγούμενη κατάστασή τους.
Ειδικότερα, μέχρι στιγμής έχουν τοποθετηθεί περισχοινίσεις και προστατευτικά πλέγματα στον Δυτικό Αρχαιολογικό Χώρο (περιοχή Ξυστού, περιοχή βόρεια Βεσπασιανών, περιοχή Οικίας της Ευρώπης). Λήφθηκαν πρώτα μέτρα αντιστήριξης και υποστύλωσης στην πύλη του Φόρου, το Κάστρο Νεραντζιάς και τον Δυτικό Αρχαιολογικό Χώρο. Ξεκίνησε επίσης η εφαρμογή μέτρων υποστήριξης και αντιστήριξης στις μεσαιωνικές οχυρώσεις της οδού Ιπποκράτους.