Τις κινητοποιήσεις που προγραμματίζουν οι πανεπιστημιακοί και τις διεκδικήσεις τους για δημόσια και δωρεάν ανώτατη εκπαίδευση, ενάντια στις αναδιαρθρώσεις που προωθεί η κυβέρνηση με βάση τη στρατηγική της Μπολόνια, καθώς και τα οικονομικά αιτήματα του κλάδου, παρουσίασε χτες η Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού - ΑΕΙ (ΠΟΣΔΕΠ). Ηδη η Διοικούσα Επιτροπή της ομοσπονδίας προτείνει στους συλλόγους δυο απεργιακές κινητοποιήσεις: Την Παρασκευή 1 Φλεβάρη, με παράσταση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών και την Τετάρτη 13 Φλεβάρη συμμετοχή στη γενική απεργία για το Ασφαλιστικό.
Τα αιτήματα της ομοσπονδίας παρουσίασε ο πρόεδρός της, Λ. Απέκης. Η ΠΟΣΔΕΠ, με διατυπωμένες τις θέσεις ενάντια στην αναθεώρηση του άρθρου 16, το νόμο - πλαίσιο και τους νόμους για την «αξιολόγηση», τον ΔΟΑΤΑΠ, καθώς και ενάντια στην εφαρμογή της κοινοτικής οδηγίας 36/05 κλπ., διεκδικεί παράλληλα οικονομικά αιτήματα που αφορούν τη χρηματοδότηση της ανώτατης εκπαίδευσης, τους μισθούς, τις εργασιακές σχέσεις, με αιχμή τους συμβασιούχους διδάσκοντες, τα συνταξιοδοτικά και ασφαλιστικά δικαιώματα, τη φοιτητική μέριμνα, την υλικοτεχνική υποδομή των πανεπιστημίων και τη χρηματοδότηση της έρευνας.
Ο Π. Γεωργιάδης, γραμματέας της ΠΟΣΔΕΠ και στέλεχος της ΔΗΠΑΚ, υπογράμμισε ανάμεσα σε άλλα πως «είναι φανερό ότι ο οικονομικός στραγγαλισμός των πανεπιστημίων θα ωθήσει όλα τα πανεπιστήμια στην αναζήτηση επενδύσεων, κονδυλίων από τις δυνάμεις της αγοράς, πράγμα που επιχειρεί η κυβέρνηση να επιβάλλει στην πράξη». Και τόνισε: «Δίνουμε τη μάχη για ένα δημοκρατικό δημόσιο και δωρεάν πανεπιστήμιο, για ένα πανεπιστήμιο του μέλλοντος, για ένα πανεπιστήμιο που θα ασχολείται με την εξέλιξη των επιστημών, την έρευνα, τη διδασκαλία και θα ικανοποιεί τις πραγματικές κοινωνικές ανάγκες του ελληνικού λαού και της νεολαίας. Πίσω απ' αυτό το στόχο το πανεπιστημιακό κίνημα δεν πρόκειται να κάνει βήμα», τόνισε.
Σχετικά με ομάδες πανεπιστημιακών που τάσσονται υπέρ των αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων και επανεμφανίστηκαν πρόσφατα, ο Π. Γεωργιάδης επισήμανε ότι οι δυνάμεις αυτές «είναι σύμμαχοι στην προσπάθεια της κυβέρνησης για εφαρμογή της διαδικασίας της Μπολόνια. Εκ των πραγμάτων αυτές οι δυνάμεις είναι απέναντί μας. Εκμεταλλεύονται την υπάρχουσα κρίση του πανεπιστημίου, όχι όμως για να την επιλύσουν προς προοδευτική κατεύθυνση, για ενίσχυση του δημόσιου δωρεάν και δημοκρατικού χαρακτήρα του πανεπιστημίου, αλλά για να ωφεληθούν οι δυνάμεις της αγοράς, να προωθηθεί η ιδιωτικοποίηση της πανεπιστημιακής λειτουργίας και να εφαρμοστούν όλες οι οδηγίες της ΕΕ και οι επιθυμίες του Αμερικανού πρέσβη για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια».
Ο Λ. Απέκης σημείωσε σχετικά: «Είμαστε απέναντι σε αυτές τις κινήσεις. Αλλο πανεπιστήμιο υπερασπίζονται αυτές οι πρωτοβουλίες, σε συμπόρευση με το υπουργείο Παιδείας». Εξήγησε ότι οι απόψεις των πρόθυμων να στηρίξουν την κυβέρνηση πανεπιστημιακών εκφράζονται και συνδικαλιστικά, ωστόσο πρόσθεσε ότι «οι αποφάσεις που σας ανακοινώνουμε είναι οι αποφάσεις της πλειοψηφίας των μελών της ΠΟΣΔΕΠ».
Με αφορμή την ομαδική αποβολή 50 μαθητών του Γενικού Λυκείου Τυρνάβου, που είχαν πάει να παρακολουθήσουν αγώνα μπάσκετ συμμαθητών τους, η ΕΣΑΚ ΔΕΕ εξέδωσε ανακοίνωση στο Νομό Λάρισας, ζητώντας να αρθεί η συγκεκριμένη τιμωρία, σημειώνοντας ποιος θα πρέπει να είναι ο παιδαγωγικός ρόλος του εκπαιδευτικού σε τέτοιες περιπτώσεις.
«Υποχρέωσή μας είναι μέσα από το διάλογο, την προσωπική και συλλογική μας στάση να διαμορφώσουμε εκείνες τις συνθήκες, ώστε να συνειδητοποιούν οι μαθητές μας τις δικές τους ευθύνες και υποχρεώσεις», λέει η ΕΣΑΚ ΔΕΕ, προσθέτοντας: «Η εκπαιδευτική νομοθεσία προβλέπει τις διαδικασίες για την επιβολή των όποιων ποινών με βασικό στόχο πάντα την πειθώ και όχι την τιμωρία των μαθητών. Σωστά η νομοθεσία δεν επιτρέπει την επιβολή ομαδικών αποβολών».
«Οι 50 περίπου μαθητές τιμωρήθηκαν με απόφαση της διευθύντριας χωρίς να παραπεμφθεί το θέμα στο σύλλογο, χωρίς να δοθεί η δυνατότητα απολογίας στους μαθητές και χωρίς επίσης το δικαίωμα της έκφρασης γνώμης από το 15μελές, όπως ρητά προβλέπεται από την εκπαιδευτική νομοθεσία», υπογραμμίζει η ΕΣΑΚ ΔΕΕ, που κρίνει την πράξη της ομαδικής αποβολής «αντιπαιδαγωγική, γεγονός που αντικειμενικά τορπιλίζει το κλίμα συνεργασίας, που είναι αναγκαίο για την εύρυθμη λειτουργία κάθε σχολείου». Σημειώνει ακόμα την ανησυχία της για τις υπερεξουσίες των διευθυντών, το συγκεντρωτισμό στη διοίκηση των σχολείων και τον παραγκωνισμό των συλλόγων διδασκόντων.
Η ΕΣΑΚ - ΔΕΕ έφερε το θέμα στη συνεδρίαση του ΔΣ της ΕΛΜΕ, όπου, όμως, η πρότασή της δεν έγινε αποδεκτή από τις παρατάξεις ΔΑΚΕ, ΠΑΣΚ και ΑΚΕ.
Τη θέση των ταξικών δυνάμεων στους εκπαιδευτικούς ότι οι λύσεις στα προβλήματα της εκπαίδευσης και η Παιδεία στην υπηρεσία των λαϊκών αναγκών κατακτιέται με αγώνες επιβεβαίωσαν οι συναντήσεις της ηγεσίας του υπουργείου με τα ΔΣ της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ τις προηγούμενες μέρες κατά τις οποίες φάνηκε η εμμονή της κυβέρνησης στην εφαρμογή των αναδιαρθρώσεων.
Το επόμενο διάστημα, δάσκαλοι και καθηγητές συζητούν το πρόγραμμα δράσης τους απέναντι στην κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στην Παιδεία. Το ΔΣ της ΟΛΜΕ εισηγείται στις γενικές συνελεύσεις των ΕΛΜΕ μια 48ωρη απεργία μέσα στο Μάρτη, ενώ κήρυξε τρίωρη στάση εργασίας για συμμετοχή στην κινητοποίηση της ΠΟΣΔΕΠ την Παρασκευή, 1 Φλεβάρη. Ο εκπρόσωπος του ΠΑΜΕ πρότεινε κλιμάκωση των κινητοποιήσεων με δύο απεργιακά βήματα μέσα στο Φλεβάρη και το Μάρτη με το ταξικό διεκδικητικό πλαίσιο του ΠΑΜΕ.
Το ΔΣ της ΔΟΕ δεν έχει ακόμα καταλήξει σε απόφαση για το πρόγραμμα δράσης, με ευθύνη των παρατάξεων της πλειοψηφίας. Με δεδομένες τις αρνητικές εξελίξεις στο Ασφαλιστικό, τη συνεχιζόμενη λιτότητα, τα νέα αντιεκπαιδευτικά μέτρα που έρχονται, ο εκπρόσωπος του ΠΑΜΕ κατέθεσε πρόταση για πρόγραμμα δράσης με πλαίσιο που απαντά στις πραγματικές ανάγκες του λαού, το οποίο δεν έγινε δεκτό από την πλειοψηφία.
Μπροστά στην απεργία στις 13 Φλεβάρη, οι εκπαιδευτικοί του ΠΑΜΕ σημειώνουν την ανάγκη για μαζική συμμετοχή του κλάδου και για προετοιμασία για την επιτυχία της απεργίας με ταξικό διεκδικητικό πλαίσιο.
Κλητήριο θέσπισμα για να παρουσιαστούν στο Τριμελές Πλημμελειοδικείο Θεσσαλονίκης στις 10 Απρίλη 2008, έλαβαν οι οκτώ βαθμολογήτριες και η πρόεδρος του βαθμολογικού κέντρου ειδικών μαθημάτων του Μουσικού Σχολείου Πυλαίας. Κατηγορούνται για «αλλοίωση» βαθμολογίας στο ειδικό μάθημα της αγγλικής γλώσσας 31 εξεταζόμενων μαθητών στις πανελλαδικές εξετάσεις του Ιουνίου του 2007. Υπενθυμίζεται ότι στις πανελλαδικές εξετάσεις του περασμένου Ιουνίου δύο από τις οκτώ βαθμολογήτριες, που κατηγορούνται για «αλλοίωση» της βαθμολογίας, είχαν κάνει σχετική καταγγελία ως εμπλεκόμενες στην υπόθεση αυτή. Οι πέντε ΕΛΜΕ της Θεσσαλονίκης και η ΟΛΜΕ είχαν εκφράσει τη συμπαράστασή τους στις συναδέλφισσές τους, απαιτώντας να σταματήσει κάθε πειθαρχική και ποινική δίωξη σε βάρος των οκτώ καθηγητριών - βαθμολογητριών, και να αποδοθούν ευθύνες στην προϊστάμενη αρχή των καθηγητριών.
Ανακοινώθηκαν από το Ιδρυμα Κρατικών Υποτροφιών τα μεταπτυχιακά προγράμματα υποτροφιών για το ακαδημαϊκό έτος 2008 - 09. Προκηρύσσονται 116 θέσεις υποτρόφων για εξωτερικό και 308 υποτροφίες για την Ελλάδα, σε διάφορα γνωστικά αντικείμενα, για αποφοίτους πανεπιστημίων, ΤΕΙ, κατόχους διδακτορικού και αποφοίτους Λυκείου.
Η προθεσμία υποβολής των αιτήσεων λήγει στις 11 Φλεβάρη και οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να ενημερώνονται από την ιστοσελίδα www.iky.gr ή απευθείας από το ΙΚΥ (Μακρή 1 και Δ. Αρεοπαγίτου), τηλ. 210 3726341, 210 3726346 και 210 3726395.