ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 20 Απρίλη 2011
Σελ. /28
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΜΟΛΥΝΣΗ ΑΣΩΠΟΥ
Κανένα ουσιαστικό μέτρο παρά μόνο υποσχέσεις

Eurokinissi

Σύντομα θα ολοκληρωθεί η προκαταρκτική μελέτη για την αποκατάσταση του Ασωπού, δήλωσε χτες η υπουργός ΠΕΚΑ Τ. Μπιρμπίλη, τη στιγμή που το ποτάμι, παρά τις επανειλημμένες εξαγγελίες της κυβέρνησης, εξακολουθεί να λειτουργεί ως αποδέκτης λυμάτων από τη βιομηχανική περιοχή των Οινοφύτων και αρκετοί ακόμη κάτοικοι της ευρύτερης περιοχής εξακολουθούν να πίνουν νερό με καρκινογόνο εξασθενές χρώμιο.

Η υπουργός πρόσθεσε ότι οι βιομηχανίες της περιοχής έχουν περιθώριο ως τον Ιούνιο να προσαρμοστούν στη νομοθεσία για την προστασία του ποταμού, ενώ επανέλαβε ότι έχει ξεκινήσει η διαδικασία υδροδότησης από το Μόρνο, η οποία ωστόσο βρίσκεται ακόμη στις μελέτες. Τέλος, παρουσίασε περίπου ως κατόρθωμα ότι έχει ξεκινήσει επιστημονικός διάλογος - και σε επίπεδο ΕΕ - αναφορικά με το αν θα τεθεί αποδεκτό όριο εξασθενούς χρωμίου στο πόσιμο νερό και ποιο θα είναι αυτό, τη στιγμή που έχει ήδη αποδειχθεί ότι η δράση του είναι καρκινογόνα και μεταλλαξιογόνα. Εριξε μάλιστα το «μπαλάκι» στο υπουργείο Υγείας, λέγοντας ότι το συγκεκριμένο ζήτημα είναι αρμοδιότητά του...

Οι δηλώσεις της υπουργού έγιναν στο περιθώριο εκδήλωσης, όπου παρουσιάστηκε σε συνεργασία με το Κέντρο Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΚΑΠΕ) πρόγραμμα ύψους 60 εκατ. ευρώ για χρηματοδότηση αστικών αναπλάσεων, με στόχο την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής σε τοπικό επίπεδο. Το πρόγραμμα για τις αστικές αναπλάσεις απευθύνεται στους δήμους όλης της χώρας και χρηματοδοτεί διάφορα φτιασιδώματα που δεν πρόκειται να αλλάξουν την κατάσταση για τις λαϊκές οικογένειες, όπως «πινελιές» πρασίνου, χρήση ψυχρών υλικών, απομάκρυνση των κλιματιστικών μονάδων από τις όψεις των κτιρίων κ.ά. Η υπουργός ανακοίνωσε επίσης ότι στοιχεία βιοκλιματικού σχεδιασμού θα ενσωματωθούν και στον νέο ΓΟΚ, που βρίσκεται υπό επεξεργασία από το ΥΠΕΚΑ.

ΔΙΟΙΚΗΣΕΙΣ ΔΗΜΩΝ ΣΑΜΟΘΡΑΚΗΣ - ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ
Συζητούν την αγορά πλοίου

Με πρόσχημα την ανάγκη καλύτερης ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Σαμοθράκης με την Αλεξανδρούπολη, οι διοικήσεις των δύο δήμων συζητούν την αγορά πλοίου. Μάλιστα, σε κοινή συνεδρίαση, που πραγματοποίησαν τα Δημοτικά Συμβούλια των δύο δήμων, κατατέθηκε συγκεκριμένη πρόταση για αγορά ενός «καταμαράν» αξίας 1,3 εκατ. ευρώ, για την ενίσχυση όπως ισχυρίζονται της συγκοινωνίας της Σαμοθράκης, τόσο με την Αλεξανδρούπολη όσο και με άλλα νησιά του Βορείου Αιγαίου.

Σήμερα, η ακτοπλοϊκή σύνδεση της Σαμοθράκης με την Αλεξανδρούπολη γίνεται με ένα πλοίο, το «ΣΑΟΣ 2» του εφοπλιστή Μανούση. Εκτελείται καθημερινά εκτός Σαββάτου ένα δρομολόγιο. Το κόστος των εισιτηρίων είναι από Δευτέρα έως και Πέμπτη 9,80 ευρώ και για τα επιβατικά οχήματα περίπου 40 ευρώ. Παρασκευή και Κυριακή οι τιμές των εισιτηρίων αυξάνονται σε 15 ευρώ για τους επιβάτες και σε 60 ευρώ για τα επιβατικά οχήματα. O εφοπλιστής Μανούσης στο παρελθόν άφηνε για μήνες απλήρωτους τους ναυτεργάτες και χωρίς συγκοινωνία το νησί της Σαμοθράκης. Μάλιστα, και πριν από λίγες ημέρες είχε ανακοινώσει ότι θα σταματήσει τα δρομολόγια για 2 μήνες προκειμένου να πάει το πλοίο για συντήρηση. Εξέλιξη η οποία δεν προχώρησε μέχρι στιγμής.

Οι εκλεγμένοι με τη «Λαϊκή Συσπείρωση» καταγγέλλουν πως η πρόταση των διοικήσεων των δύο δήμων εντάσσεται στο πλαίσιο της πολιτικής που θεωρεί εμπόρευμα τις υπηρεσίες της ακτοπλοΐας, αφού η αγορά του πλοίου και φυσικά η λειτουργία του θα επιβαρύνει τους ίδιους τους δημότες. Καλεί το λαό της περιοχής να παλέψει για την καλύτερη οργάνωση της ακτοπλοΐας μέσα από τη δημιουργία Εθνικού Οργανισμού Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, με εργατικό και κοινωνικό έλεγχο. Και να διεκδικήσει: Καθημερινή απρόσκοπτη σύνδεση των νησιών με την ηπειρωτική Ελλάδα, αλλά και μεταξύ των νησιών καθ' όλη τη διάρκεια του χρόνου. Ασφαλή και σύγχρονα πλοία. Μείωση της τιμής των εισιτηρίων των επιβατών και των ναύλων των οχημάτων κατά 50%, τη στήριξη με επιπλέον εκπτώσεις των συνταξιούχων, των φοιτητών, των ΑμΕΑ, των πολυτέκνων και των στρατιωτών. Πλήρη, σταθερή εργασία για τους ναυτεργάτες, μείωση του ημερήσιου εργάσιμου χρόνου, 7ωρο, 5ήμερο, 35ωρο. Μισθούς και συντάξεις, εργασιακά, ασφαλιστικά δικαιώματα που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες των εργατών της θάλασσας. Αμεση βελτίωση των λιμενικών εγκαταστάσεων για την ασφαλή και απρόσκοπτη πρόσδεση των πλοίων στα νησιά. Αποτροπή της παραπέρα ιδιωτικοποίησης των λιμανιών και επαναφορά στο Δημόσιο όσων έχουν ιδιωτικοποιηθεί.

ΜΙΚΡΕΣ - ΜΙΚΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΗ απολύθηκε από αεροπορική εταιρεία γιατί επισκεπτόταν το «facebook» και άλλες ιστοσελίδες κατά την ώρα της εργασίας. Το Πρωτοδικείο, που κλήθηκε να κρίνει τη νομιμότητα της απόλυσης, έκρινε νόμιμο το λόγο καταγγελίας της σύμβασης εργασίας χωρίς αποζημίωση και δικαίωσε την αεροπορική εταιρεία. Το Πρωτοδικείο έκρινε ότι «πραγματικό κίνητρο της καταγγελίας (σ.σ. της σύμβασης) ήταν η πλημμελής και μη προσήκουσα άσκηση των συμβατικών υποχρεώσεων της εργαζομένης, η οποία δημιουργούσε προβλήματα στην ομαλή και αποδοτική άσκηση της εργασίας και στις ανάγκες της επιχείρησης και επέφερε ακολούθως κλονισμό της εμπιστοσύνης της εργοδότριας στο πρόσωπό της, εκ του οποίου εξέλιπε το απαιτούμενο πνεύμα συνεργασίας».

ΕΝΑΣ 32ΧΡΟΝΟΣ συνελήφθη και μία 34χρονη αναζητείται από αστυνομικούς του Τμήματος Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, μετά από καταγγελία εταιρείας πως άγνωστοι είχαν στήσει δίκτυο παρακολούθησης των αρχείων της, υποκλέπτοντας έτσι απόρρητα αρχεία.

ΛΗΣΤΕΙΑ Ενας εργαζόμενος στο κτίριο του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών τραυματίστηκε σοβαρά - σύμφωνα με ανακοίνωση του ΔΣΑ - χτες το μεσημέρι, κατά τη διάρκεια ληστείας που σημειώθηκε στα γραφεία του Συλλόγου, επί της οδού Ακαδημίας 60 στο κέντρο της Αθήνας. Το θύμα έχει μεταφερθεί στο νοσοκομείο «Ευαγγελισμός».

Σεισμός 4,4 Ρίχτερ στα Καλάβρυτα

Μια ασθενής σεισμική δόνηση 4,4 Ρίχτερ, που σημειώθηκε στις 3.30 χτες το μεσημέρι στην Αχαΐα και έγινε ιδιαίτερα αισθητή στις περιοχές της Αιγιαλείας, των Καλαβρύτων, της Πάτρας και σε όλο το νομό, ανησύχησε τους κατοίκους, χωρίς ωστόσο να αναφερθούν κάποιες ζημιές.

Σύμφωνα με το Γεωδυναμικό Ινστιτούτο του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών, το επίκεντρό της εντοπίστηκε 10 χιλιόμετρα βορειοδυτικά των Καλαβρύτων.

ΑΥΘΑΙΡΕΤΑ
«Φοροσαφάρι» για την είσπραξη των προστίμων

Ενα νέο φορομπηχτικό σαφάρι για την είσπραξη των προστίμων από τα αυθαίρετα, ετοιμάζεται να εξαπολύσει η κυβέρνηση, προκειμένου να εισπράξει ένα ποσό γύρω στο 1,5 δισ. ευρώ ως το 2013, όπως προβλέπει το αντιλαϊκό μνημόνιο. Σύμφωνα με κύκλους του ΥΠΕΚΑ, δεν μπορεί να γίνει οποιαδήποτε ρύθμιση νομιμοποίησης ή ακόμη και τακτοποίησης, αντίστοιχη με αυτή για τους ημιυπαίθριους, καθώς αυτό δεν το επιτρέπει η νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας. Ωστόσο, παράγοντες του υπουργείου Οικονομικών διοχετεύουν εδώ και μερικές μέρες πληροφορίες που αφήνουν περιθώρια για νομοθετική ρύθμιση «τακτοποίησης», που θα γίνει ύστερα από συνεννόηση με τους δικαστικούς.

Η κυβέρνηση, πάντως, μελετά μέτρα και ρυθμίσεις για τη συντόμευση των διαδικασιών διαπίστωσης και είσπραξης των προστίμων. Ανάμεσα σε αυτά, σύμφωνα με πληροφορίες, περιλαμβάνεται η δραστική μείωση των προστίμων που ισχύουν για τα αυθαίρετα που χτίστηκαν από την 1-1-2004 και μετά, καθώς αυτά κρίνονται εξοντωτικά. Ειδικότερα για ένα αυθαίρετο της κατηγορίας αυτής το πρόστιμο ανέγερσης ανέρχεται στο 100% της τιμής ζώνης της περιοχής που βρίσκεται και το πρόστιμο διατήρησης στο 50% του ποσού αυτού προσαυξημένου κατά 2% για κάθε χρόνο διατήρησης.

ΣΦΕΑ 1967-1974
Εκδήλωση για την «21η Απριλίου»

Ο Σύνδεσμος Φυλακισθέντων και Εξορισθέντων Αγωνιστών (ΣΦΕΑ) 1967-74, στο πλαίσιο των καθιερωμένων εκδηλώσεων μνήμης για την 44η επέτειο από την επιβολή της δικτατορίας της 21ης Απριλίου 1967, διοργανώνει εκδήλωση, αύριο Πέμπτη 21.4.2011, στις 11.30 το πρωί, στον ιστορικό μνημειακό χώρο του πρώην Στρατοπέδου «ΕΑΤ-ΕΣΑ», στο πάρκο Ελευθερίας.

ΣτΕ ΓΙΑ ΑΧΕΛΩΟ
Απόφαση για τη συντήρηση της σήραγγας

Η Ολομέλεια του ΣτΕ άναψε τελικά το «πράσινο φως» για να συνεχιστούν τα έργα συντήρησης της σήραγγας του Αχελώου ποταμού, χωρίς ωστόσο αυτό να σημαίνει και οριστικό ξεμπλοκάρισμα της κατασκευής του ζωτικού αυτού έργου για τη Θεσσαλία. Υπενθυμίζεται ότι το Τμήμα Αναστολών του ΣτΕ με την υπ' αριθμό 141/2010 απόφασή του είχε «παγώσει» όλα τα έργα της εκτροπής του Αχελώου. Ωστόσο, το υπουργείο Υποδομών και τοπικοί φορείς ζήτησαν από το ΣτΕ την ανάκληση της παραπάνω απόφασης, επικαλούμενοι τους κινδύνους που υπάρχουν για την κατάρρευση της σήραγγας του Αχελώου, μήκους 17.415 μέτρων. Τελικά, η Ολομέλεια του ΣτΕ επέτρεψε την κατασκευή των αναγκαίων έργων για την αποκατάσταση των φθορών στη σήραγγα, αλλά έθεσε όρο να μη γίνει καμιά περαιτέρω επένδυση στην υπολειπόμενη σήραγγα μέχρι τη λήξη της εκκρεμοδικίας.

Ουσιαστικά, το ΣτΕ συνεχίζει την παρελκυστική του πολιτική στο θέμα της εκτροπής του Αχελώου, καθώς έχει ακυρώσει τρεις φορές την εκτροπή του ποταμού (1994, 2000 και 2005). Το Ανώτατο Διοικητικό Δικαστήριο θα ασχοληθεί και πάλι με το θέμα της εκτροπής του Αχελώου, όταν θα λάβει απαντήσεις στα 14 ερωτήματα που έθεσε στο Δικαστήριο Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων (ΔΕΚ), τον Οκτώβρη του 2009.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ