ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 27 Γενάρη 2021
Σελ. /24
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ
«Κάτω από τη βάση» σε κυβέρνηση και υπουργείο Παιδείας!

Ανακοίνωση της «Αγωνιστικής Συσπείρωσης Εκπαιδευτικών»

INTIME NEWS

Μια πρώτη απάντηση στις εξαγγελίες του υπουργείου Παιδείας για έναρξη της «αξιολόγησης» των σχολικών μονάδων δίνει η «Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών» (ΑΣΕ), βάζοντας «κάτω από τη βάση στην κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας»!

Αναλυτικά σε σχετική ανακοίνωσή της σημειώνει:

«Το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε την έναρξη της διαδικασίας για την Εσωτερική και Εξωτερική Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου. Προχώρησε στην έκδοση Υπουργικής Απόφασης που καθορίζει τις διαδικασίες που ξεκινούν εντός Φεβρουαρίου. Στην πράξη η κυβέρνηση της ΝΔ εφαρμόζει το νομοθετικό πλαίσιο της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ με τις προσθήκες του ν. 4692/2020 (Κεραμέως).

Η κυβέρνηση της ΝΔ προκαλεί τον κόσμο της Εκπαίδευσης, μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς
  • Αλήθεια, για ποια αξιολόγηση μιλάει η κυβέρνηση, τη στιγμή που έχει αφήσει εντελώς αβοήθητους τους εκπαιδευτικούς να προσπαθούν μπροστά από μια οθόνη να επικοινωνήσουν με τους μαθητές τους ή μέσα σε πολυπληθείς και ακατάλληλες αίθουσες να διαχειριστούν τα εκπαιδευτικά, κοινωνικά και συναισθηματικά ζητήματα που η πανδημία, η αναστολή λειτουργίας των σχολείων και η κυβερνητική πολιτική έχουν δημιουργήσει;
  • Αν η κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας είχαν πρόθεση να στηρίξουν τη λειτουργία των σχολείων και να βοηθήσουν στην "αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου" θα είχαν ακούσει τις δίκαιες διεκδικήσεις των εκπαιδευτικών σωματείων, των γονιών και των μαθητών και θα είχαν πάρει μέτρα για τη λειτουργία των σχολείων με ασφάλεια και υγιεινή.
  • Αν τους ενδιέφερε η "στήριξη της παιδαγωγικής διαδικασίας" θα είχαν προχωρήσει ήδη σε ουσιαστική αναπροσαρμογή της ύλης σε όλες τις τάξεις, ώστε να καλυφθούν τα εκπαιδευτικά κενά που έχει δημιουργήσει η μακρόχρονη αναστολή λειτουργίας των σχολείων. Αντί για όλα αυτά, η κυβέρνηση απολύει αναπληρωτές μέσα στη σχολική χρονιά και δημιουργεί κενά ακόμα και σε πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα. Το μέγεθος του προβλήματος της υποστελέχωσης των σχολείων επιβεβαιώνουν οι 6.000 προσλήψεις αναπληρωτών μέσα στην Πρωτοχρονιά.
  • Αν η κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας ενδιαφέρονταν επί της ουσίας για την "επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών" δεν θα κρατούσαν κλειστά για ένα χρόνο τα Πανεπιστήμια, με αποτέλεσμα οι φοιτητές των παιδαγωγικών και συνολικά των καθηγητικών σχολών να χάνουν κρίσιμα μαθήματα, να παίρνουν κουτσουρεμένη γνώση, να μην μπορούν να κάνουν ούτε καν τις απαραίτητες πρακτικές στα σχολεία! Θα είχαν προχωρήσει σε ουσιαστικές διαδικασίες επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, οι οποίες έχουν σταματήσει για πάνω από 10 χρόνια.
Γνωρίζουμε καλά ότι στόχος της κυβέρνησης δεν είναι ένα καλύτερο, αναβαθμισμένο και πιο ποιοτικό σχολείο

Η κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας, 10 μήνες τώρα, αξιοποιούν την πανδημία και ψηφίζουν το ένα νομοσχέδιο μετά το άλλο. Τσακίζουν όλο και πιο πολύ τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών, κάνουν λάστιχο τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.

Την ίδια περίοδο, δεν παίρνουν ούτε ένα ουσιαστικό μέτρο για να διασφαλίσουν την υγεία των μαθητών και των εκπαιδευτικών, παρά μόνο μια μάσκα για γίγαντες και ένα παγουρίνο που χωράει μια γουλιά νερό. Οχι μόνο άφησαν επί 10 μήνες τους εκπαιδευτικούς αβοήθητους, χωρίς καμία στήριξη να τα βγάλουν πέρα, κατά τη διάρκεια δύο lockdown, αλλά και, μέσα σε αυτό το διάστημα, δεν έκαναν τίποτα ώστε να επιλύσουν ζητήματα υποδομής, προσλήψεων εκπαιδευτικών, προσωπικού για την καθαριότητα, κ.λπ. Ηδη τις 10 πρώτες μέρες που άνοιξαν τα σχολεία της Πρωτοβάθμιας άρχισαν ξανά να κλείνουν τμήματα και σχολικές μονάδες!

Η λεγόμενη "αξιολόγηση" θα οδηγήσει στο ακριβώς αντίθετο από αυτό που η κυβέρνηση ισχυρίζεται! Το αποτέλεσμα θα είναι η μεγαλύτερη υποβάθμιση του σχολείου, η μεταφορά της ευθύνης για όλα τα προβλήματα στους ίδιους τους γονείς, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς, η ακόμα μεγαλύτερη κατηγοριοποίηση και ταξική διαφοροποίηση της Εκπαίδευσης. Και πώς το ξέρουμε αυτό; Από τη διεθνή πείρα των "αξιολογημένων" σχολείων σε πολλές χώρες, όπου ο λειτουργικός αναλφαβητισμός, η σχολική διαρροή, οι ταξικοί φραγμοί και η πολυκατηγοριοποίηση "ζουν και βασιλεύουν"!

Οι εργαζόμενοι έχουμε και γνώση και μνήμη και κυρίως τεράστια δύναμη!

Ο αγώνας μας για τις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες της νέας γενιάς, για ένα σχολείο που θα μορφώνει ολόπλευρα και θα χωράει όλα τα παιδιά, για αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν Παιδεία, ώστε να μη βάζουν βαθιά το χέρι στην τσέπη οι γονείς, περνάει και μέσα από την αντιπαράθεση με την αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση. Ο αγώνας μας ακύρωσε στην πράξη και προηγούμενες απόπειρες εφαρμογής νόμων που είχαν αυτήν τη λογική.

Στο χέρι μας είναι αυτοί οι σχεδιασμοί να μείνουν στα χαρτιά!

  • Συσπειρωμένοι στα σωματεία μας.
  • Συλλογικά μέσα από τις αποφάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων.
  • Σε συμμαχία με τους γονείς και τους μαθητές που βιώνουν τα αποτελέσματα της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής.
  • Προβάλλοντας το σύνολο των διεκδικήσεών μας για το σχολείο, για τα μορφωτικά και εργασιακά δικαιώματα.

Μπορούμε να τα καταφέρουμε!

Ανοίγουμε σε κάθε σύλλογο τη συζήτηση για όλα τα ζητήματα, κάνουμε τη "δική μας αξιολόγηση" στην κυβερνητική πολιτική.

Τώρα πρέπει η πλειοψηφία του ΔΣ της ΔΟΕ (ΔΑΚΕ- ΔΗ.ΣΥ.- ΕΡΑ - ΑΕΕΚΕ) να κηρύξει απεργία - αποχή από την αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση, όπως ήδη έχει κάνει η Συνέλευση Προέδρων της ΟΛΜΕ! Με οδηγό την ελπιδοφόρα συσπείρωση των 77 Συλλόγων και ΕΛΜΕ απέναντι στην αξιολόγηση προετοιμάζουμε τη μαζική και δυναμική απάντηση του κλάδου!».

ΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΥΒΟΙΑΣ ΤΟΥ ΚΚΕ
Εξαρση κρουσμάτων και σε σχολεία της Χαλκίδας

Να ληφθούν άμεσα όλα τα απαραίτητα μέτρα για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων απαιτεί η ΚΟ Εκπαιδευτικών Εύβοιας του ΚΚΕ, μετά και την έξαρση κρουσμάτων κορονοϊού στην περιοχή που έχει οδηγήσει ήδη στη διακοπή λειτουργίας σχολικών μονάδων.

«Μόλις δύο βδομάδες έχουν περάσει από το άνοιγμα των σχολείων και ήδη στη Χαλκίδα υπάρχουν επιβεβαιωμένα κρούσματα σε νηπιαγωγεία και δημοτικά, αλλά και σε παιδικό σταθμό», τονίζει σε ανακοίνωσή της η ΚΟ Εκπαιδευτικών, σημειώνοντας παράλληλα ότι «η κυβέρνηση εδώ και 10 μήνες, αντί να πάρει μέτρα για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων και την ασφαλή επάνοδο των μαθητών, και ενώ αναμένεται το άνοιγμα Γυμνασίων και Λυκείων, νομοθετεί εν μέσω πανδημίας και φέρνει το ένα αντιλαϊκό νομοσχέδιο μετά το άλλο».

Προσθέτει επίσης: «Ολοι όσοι είμαστε εκπαιδευτικοί και γονείς σε σχολεία γνωρίζουμε την κατάσταση των κτιρίων και των σχολικών αιθουσών. Κτίρια ακατάλληλα, αίθουσες μικρές που δεν αερίζονται επαρκώς, στοιβαγμένοι μαθητές σε χώρους που ήταν ανεπίτρεπτοι και προ πανδημίας. Σε τέτοιες συνθήκες πάει περίπατο η τήρηση των αποστάσεων και η χρήση μάσκας έχει και ένα όριο στο κατά πόσο θα προστατεύσει».

Και απαιτεί να γίνει απολύμανση όλων των σχολικών μονάδων, να γίνουν μαζικοί εμβολιασμοί όλων των εκπαιδευτικών, δωρεάν τεστ σε εκπαιδευτικούς και μαθητές με ουσιαστική ιχνηλάτηση των κρουσμάτων, προσλήψεις εκπαιδευτικών και προσωπικού καθαριότητας, δημιουργία 15μελών τμημάτων, να αποσυρθεί το απαράδεκτο νομοσχέδιο Κεραμέως - Χρυσοχοΐδη, καθώς και να ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας της υγείας των εργαζομένων σε όλους τους χώρους δουλειάς.

  • Τη λήψη όλων των απαραίτητων μέτρων προστασίας μαθητών, εκπαιδευτικών και γονιών απαιτεί με ανακοίνωσή του και ο Σύλλογος Δασκάλων - Νηπιαγωγών Χαλκίδας, ο οποίος προγραμματίζει για την Παρασκευή 29 Γενάρη παράσταση διαμαρτυρίας στα γραφεία της Διεύθυνσης ΠΕ Εύβοιας.
Διαδικτυακή εκδήλωση

Διαδικτυακή εκδήλωση με θέμα «Ελεύθερος χρόνος: "Ευκαιρία" της καραντίνας ή ανάγκη της νεολαίας;» διοργανώνει αύριο Πέμπτη στις 7.30 μ.μ. το Στέκι Πολιτισμού και Νεανικής Δημιουργίας της ΚΝΕ (Τροίας 36, Βικτώρια, Αθήνα. Τηλέφωνο επικοινωνίας: 210 8823674, e-mail: steki@kne.gr).

Στην εκδήλωση θα μιλήσει η Αννα Λουκίδη - Ανδρέου, μέλος της Επιτροπής Πολιτισμού του ΚΣ της ΚΝΕ.

Για το link της εκδήλωσης απευθυνθείτε στο 6977 809880.



Διακήρυξη της ΚΕ του ΚΚΕ για τη συμπλήρωση 80 χρόνων από το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και την Αντιφασιστική Νίκη των Λαών
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ