ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 1 Δεκέμβρη 2006
Σελ. /32
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΓΙΑ ΛΙΜΑΝΙΑ
«Οραμα» στα μέτρα των πολυεθνικών

Να διαφημίσει τα οφέλη του κεφαλαίου από την ιδιωτικοποίηση επιχείρησε χτες ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, απαντώντας σε Επίκαιρη Ερώτηση του ΚΚΕ

Με το «μαστίγιο» της καταστολής (φωτ.) και το «καρότο» των ελιγμών και της απόπειρας εξαγοράς των εργαζομένων, η κυβέρνηση προσπαθεί να ξεπουλήσει τα λιμάνια

Motion Team

Με το «μαστίγιο» της καταστολής (φωτ.) και το «καρότο» των ελιγμών και της απόπειρας εξαγοράς των εργαζομένων, η κυβέρνηση προσπαθεί να ξεπουλήσει τα λιμάνια
Το ΚΚΕ θα στηρίξει τους αγώνες των εργαζομένων προκειμένου να μην παραχωρηθεί στο κεφάλαιο η δημόσια περιουσία των ελληνικών λιμανιών, τόνισε χτες στη Βουλή η βουλευτής του ΚΚΕ Ελπίδα Παντελάκη, κατά τη συζήτηση σχετικής Ερώτησής της προς τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας. Ο τελευταίος προσπάθησε να παρουσιάσει το ξεπούλημα των λιμανιών ως πολιτική η οποία θα λειτουργήσει υπέρ των εργαζομένων.

Ο Μανώλης Κεφαλογιάννης ανέφερε ότι το όραμα του ΥΕΝ για τα λιμάνια είναι «να κεφαλαιοποιήσουμε τα μέγιστα για την εθνική οικονομία και τους ίδιους τους εργαζόμενους» από τους «οργανισμούς που αποτελούν πύλες εισόδου στην Ελλάδα του διαμετακομιστικού εμπορίου απ' όλον τον κόσμο». Πρόσθεσε μάλιστα ότι η κυβέρνηση έχει στόχο «να τριπλασιαστεί ο όγκος του μεταφορικού εμπορίου που διακινείται από το Λιμένα Πειραιά με επενδύσεις, οι οποίες θα ξεπεράσουν τα 500 εκατομμύρια ευρώ σε πρώτη φάση, και στο Λιμένα της Θεσσαλονίκης να πενταπλασιαστεί ο όγκος του μεταφορικού εμπορίου με επενδύσεις που σε πρώτο επίπεδο θα προσεγγίσουν τα 250 εκατομμύρια ευρώ».

«Το θέμα είναι για ποιον είναι αυτό το όραμα που έχετε», τόνισε ανταπαντώντας η Ελπίδα Παντελάκη, «ποιος, δηλαδή, θα κερδίσει από αυτήν τη διαδικασία. Εμείς, λοιπόν, λέμε ότι δεν πρόκειται να κερδίσει ούτε ένα ευρώ ο ελληνικός λαός! Από αυτήν τη διαδικασία δεν έχει να κερδίσει, παρά μόνο να χάσει. Η κυβέρνηση είναι απλώς πλασιέ όλων αυτών των "μεγάλων παικτών" απέναντι στη δημόσια περιουσία. Γιατί τα λιμάνια είναι λαϊκή περιουσία».

Οσον αφορά στα περί επενδύσεων που θα πραγματοποιήσουν οι επιχειρηματικοί όμιλοι η βουλευτής του ΚΚΕ σημείωσε: «Η επένδυση για την οποία μιλήσατε είναι "στραγάλια" μπροστά στα έσοδα που θα έχουν να πάρουν! Με ένα κομμάτι, με ένα ξεροκόμματο απ' αυτά τα κέρδη θα κάνουν αυτές τις επενδύσεις, αν τις βάλουν και από την τσέπη τους. Μόνο στον τρέχοντα χρόνο ο ΟΛΠ είχε 155 εκατομμύρια έσοδα». Κατέληξε τονίζοντας: «Εμείς λέμε ότι πρέπει να υπάρξει εδώ και τώρα ακύρωση του διεθνούς διαγωνισμού. Ομως, είναι φανερό ότι εσείς είστε αποφασισμένοι. Γι' αυτό ακριβώς είναι θέμα πλέον των εργαζομένων να εμποδίσουν τα σχέδιά σας».

Ο Μ. Κεφαλογιάννης άφησε ανοιχτό και το ενδεχόμενο η κυβέρνηση να διαθέσει ακόμα και δωρεάν μετοχές στους εργαζόμενους στα λιμάνια προκειμένου να κάμψει τις αντιδράσεις στην ιδιωτικοποίηση. Αντιδράσεις που συνεχίζονται με την καθολική συμμετοχή των εργαζομένων στις απεργιακές κινητοποιήσεις. Χτες το μεσημέρι έγινε νέα συνάντηση της ΟΜΥΛΕ και της Ενωσης Λιμενεργατών με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΛΠ, Ν. Αναστασόπουλο, ο οποίος επανέφερε τα περί «παγώματος» των διαδικασιών.

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ
Αγωνιστικός συναγερμός με κάθε μορφή πάλης

Απέναντι στην αντεργατική, εφοπλιστόδουλη πολιτική που προσφέρει «σωρηδόν» τα προνόμια στους εφοπλιστές και από την άλλη υποβαθμίζει παραπέρα το βιοτικό επίπεδο των ναυτεργατών, πετώντας τους μαζικά από τα καράβια και πλήττοντας βίαια τα εργασιακά, ασφαλιστικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα, οι μηχανικοί δίνουν τη δική τους απάντηση. Χτες το πρωί, στη γενική συνέλευση της ΠΕΜΕΝ αποφάσισαν να εξουσιοδοτήσουν την ταξική τους διοίκηση να προβάλει το διεκδικητικό τους πλαίσιο με την «επιστράτευση» όλων των μορφών κινητοποιήσεων και απεργιών. Αποφάσισαν ακόμα να πιέσουν την ΠΝΟ ώστε να συμμετέχει στην πανεργατική απεργία της 13ης Δεκέμβρη.

Η γεμάτη αίθουσα συνελεύσεων της ΠΕΜΕΝ και ο ιδιαίτερα πλούσιος διάλογος που αναπτύχθηκε αποτέλεσαν σήμα κατατεθέν των αγωνιστικών διαθέσεων των μηχανικών. Ο πρόεδρος της Ενωσης Σάββας Τσιμπόγλου, παρουσιάζοντας την εισήγηση, ενημέρωσε για τα μέτρα που προωθούνται από τις κυβερνήσεις και τα κόμματα του κεφαλαίου σε βάρος των ναυτεργατών. Η γενική κατεύθυνση είναι η αντικατάσταση των ναυτεργατών με συγκροτημένα εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα και συνδικαλιστική εκπροσώπηση με ναυτεργάτες χαμηλόμισθους χωρίς δικαιώματα και συνδικαλιστική εκπροσώπηση, για τη μείωση του μισθολογικού κόστους, δηλαδή ένταση του δουλεμπορίου και την επιβολή εργασιακού μεσαίωνα για την αύξηση της εφοπλιστικής κερδοφορίας.

Η επίθεση αυτή ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη στη χώρα μας με μια σειρά μέτρων όπως η μείωση των οργανικών συνθέσεων σε κρουαζιερόπλοια και ποντοπόρα και επιδότηση των εφοπλιστών για τις ασφαλιστικές τους εισφορές, η υποβάθμιση και παράδοση στους ιδιώτες της Ναυτικής Εκπαίδευσης για την «παραγωγή» «ευέλικτων» ναυτεργατών, η δημιουργία ΟΑΕΝ (αντίστοιχο του ΟΑΕΔ) με την ταυτόχρονη κατάργηση του ΓΕΝΕ και τη νομιμοποίηση του δουλεμπορικών γραφείων, η παράδοση των λιμανιών στο πολυεθνικό και εφοπλιστικό κεφάλαιο, που σημαίνει λιμάνια - γκέτο όπου θα κυριαρχεί η «μαύρη εργασία» και πολλά άλλα.

Ο πρόεδρος επισήμανε ότι όλα αυτά προωθούνται με τη συγκατάθεση της πλειοψηφίας ΔΑΚΕ - ΠΑΣΚΕ - ΑΠ της ΠΝΟ και τόνισε την αναγκαιότητα για αλλαγή του αντιδημοκρατικού καταστατικού και τον εκδημοκρατισμό του ναυτεργατικού συνδικαλιστικού κινήματος.

ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΑΣΟΚ ΓΙΑ «ΦΘΙΝΟΥΣΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ»
Δοκιμασμένες φιλεργοδοτικές συνταγές

Στην ακόμα μεγαλύτερη πρόσδεση των ανέργων στις λεγόμενες ενεργητικές πολιτικές για την απασχόληση (διάβαζε επιδοτήσεις των εργοδοτών) στοχεύει η πρόταση νόμου του ΠΑΣΟΚ για τις λεγόμενες «φθίνουσες περιοχές» που συζητήθηκε χτες την Ολομέλεια της Βουλής. Με αφορμή τη συζήτηση, ο εισηγητής του ΚΚΕ Αγγελος Τζέκης τόνισε το υποκριτικό ενδιαφέρον του ΠΑΣΟΚ, σημειώνοντας ανάμεσα σε άλλα ότι «τα τοπικά σύμφωνα απασχόλησης, τα οποία κατά διαφορετικό τρόπο προτείνει η πρόταση νόμου, έχουν γίνει με κυβερνήσεις και του ΠΑΣΟΚ». Σαν αποτέλεσμα, δεν καταπολεμήθηκε η ανεργία, αλλά αντίθετα χτυπήθηκαν παραπέρα τα εργασιακά δικαιώματα.

Η εν λόγω τοποθέτηση προκάλεσε την αντίδραση του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου του ΠΑΣΟΚ Χρ. Πρωτόπαππα, ο οποίος ισχυρίστηκε ότι το ΚΚΕ «λειτουργεί ως δεκανίκι της ΝΔ». Απαντώντας ο Α. Τζέκης δήλωσε πως «για δεκανίκια θα πρέπει να κοιταχτείτε στον καθρέφτη, γιατί είστε οι δύο πόλοι του συστήματος. Ο τραπεζίτης με τη ΝΔ ή με το ΠΑΣΟΚ βλέπει τα κέρδη του να αυξάνονται. Αλλά οι φθίνουσες καταστάσεις σε περιοχές και επί των ημερών σας και επί των ημερών της ΝΔ καλά κρατούν». Στη χτεσινή συζήτηση παρενέβη και ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, Γιώργος Παπανδρέου, ο οποίος, ανάμεσα σε αλλά είπε ότι «εμείς αντιπαραθέτουμε μια πολιτική που στηρίζει την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων», κατηγορώντας την κυβέρνηση για έλλειψη ολοκληρωμένης πρότασης για τις φθίνουσες περιοχές...

ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΠΕΙΡΑΙΑ ΤΟΥ ΠΑΜΕ
Σύσκεψη τη Δευτέρα

Πρωτοβουλία συντονισμού της δράσης των εργαζομένων του Πειραιά αναλαμβάνει το ΠΑΜΕ. Τη Δευτέρα 4 Δεκέμβρη η Γραμματεία Πειραιά διοργανώνει πλατιά σύσκεψη στις 6.30 το απόγευμα στο Εργατικό Κέντρο της πόλης όπου θα αποφασιστεί το αγωνιστικό πρόγραμμα δράσης για τα λιμάνια και θα καθοριστούν μέτρα για την απεργία στις 13 Δεκέμβρη.

ΔΗΚΚΙ
Καταγγέλλει το ξεπούλημα των λιμανιών

Την ιδιωτικοποίηση των λιμανιών καταγγέλλει με ανακοίνωσή του το Γραφείο Τύπου του ΔΗΚΚΙ, σημειώνοντας χαρακτηριστικά: «Παλιότερα επί ΠΑΣΟΚ, ιδιωτικοποιήθηκε η διώρυγα της Κορίνθου. Πουλήθηκε σε βρετανική εταιρεία, η οποία πρόσφατα ανακοίνωσε ότι λόγω οικονομικών προβλημάτων πρόκειται να τη μεταπωλήσει σε άλλη ξένη εταιρεία. Προ τριών μηνών αραβικά οικονομικά γκρουπ προσπάθησαν να αγοράσουν κάποια σημαντικά λιμάνια των ΗΠΑ. Ομως, ακόμη και η νεοταξική κυβέρνηση Μπους αρνήθηκε να προβεί στην πώληση των αμερικανικών λιμανιών.

Τώρα, η κυβέρνηση της ΝΔ, συνεχίζοντας την πολιτική ξεπουλήματος των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ, προχωρά στην ιδιωτικοποίηση τόσο του ΟΛΠ (Οργανισμού Λιμένα Πειραιά) και ΟΛΘ (Οργανισμού Λιμένα Θεσσαλονίκης) με πρώτη την ιδιωτικοποίηση των σταθμών ΣΕΜΠΟ (εμπορευματοκιβωτίων) του ΟΛΠ. Ξεπουλάνε, δηλαδή, τις πιο κερδοφόρες δραστηριότητες των λιμανιών, με τελικό σκοπό την ολοκληρωτική του πώληση σε μεγάλους πολυεθνικούς οίκους (Ισραήλ κλπ.).

Το ΔΗΚΚΙ καταγγέλλει το ξεπούλημα των επιχειρήσεων στρατηγικής σημασίας, με αποτέλεσμα η χώρα μας να γίνει όμηρος και δέσμια ξένων συμφερόντων και εξαρτήσεων, χωρίς πλέον να μπορεί να ασκεί εθνική πολιτική, ενώ το κόστος των παρεχόμενων υπηρεσιών θα είναι υπερβολικά υψηλό, (η ανεργία χιλιάδων λιμενεργατών θεωρείται δεδομένη) και η διαχείριση των λιμανιών αυτών θα αποφασίζεται σε ξένα κέντρα αποφάσεων».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ