ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 22 Μάη 2008
Σελ. /48
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
«Ο,τι θέλει... η αγορά»!

Μπροστά στο καπιταλιστικό κέρδος, η αστική δημοκρατία... δεν έχει αδιέξοδα. Απόδειξη και η αρχαιολογική «ξενάγηση» μέσω κινητών τηλεφώνων στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας, θέμα που συζήτησε το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο πριν τις εκλογές (9/2007), αλλά αναβλήθηκε λόγω νομικού «κωλύματος» περί «υγιούς ανταγωνισμού». Το πρόβλημα ήταν ότι η συζήτηση έγινε χωρίς διαγωνισμό, βάσει ενδιαφέροντος μιας εταιρείας (WIND).

Προχτές, αυτό το «κώλυμα» το προσπέρασε το νέο ΚΑΣ, που ομοφώνως ενέκρινε την εγκατάσταση του συστήματος της WIND, χωρίς να αποκλείει και άλλες εταιρείες. Το «κώλυμα» προσπεράστηκε με όρους «αγοράς» από το ίδιο το ΥΠΠΟ, αποδεικνύοντας ότι καπιταλισμός και δημόσιο συμφέρον αλληλοσυγκρούονται. Ετσι, ο πρόεδρος του Ταμείου Αρχαιολογικών Πόρων του ΥΠΠΟ (υπηρεσία, συμβαλλόμενη εκ μέρους του υπουργείου) Κ. Ρερρές, επιχειρηματολογώντας ότι δε χρειάζεται διαγωνισμός, είπε ότι: Ισχύει «φύσει και θέση» το μονοπώλιο του κάθε παρόχου κινητής τηλεφωνίας και «σε μια μονοπωλιακή αγορά έχουμε όλα ή τίποτα» (!) και ότι το «θέμα» είναι αν «θέλουμε ως δυνητικούς πελάτες» τους ξένους τουρίστες.

Ο γγ του ΥΠΠΟ και πρόεδρος του ΚΑΣ, Θ. Δραβίλλας, είπε ότι το ΚΑΣ δεν ευθύνεται για το θέμα του διαγωνισμού, αφού υπεύθυνος είναι μόνο ο φορέας του έργου. Προσέγγιση - «καρμπόν» με όσα είχε υποστηρίξει ο προκάτοχός του, Χρ. Ζαχόπουλος, στην πρώτη συζήτηση του θέματος, λέγοντας πως ο διαγωνισμός δεν αφορά στο ΚΑΣ, αλλά τους συμβαλλόμενους, δηλαδή την εταιρεία και το ΤΑΠ. Λες και το ΤΑΠ «δεν» είναι ΥΠΠΟ...

Το πολύγλωσσο σύστημα θα «ξεναγεί» όσους ξένους επιλέξουν - μέσω εισερχόμενου μηνύματος - την υπηρεσία, όταν θα εισέρχονται στους αρχαιολογικούς χώρους του κέντρου. Το αντίτιμο είναι 3 ευρώ. Τα μισά θα εισπράττει η εταιρεία και τα άλλα μισά το ΤΑΠ. Στις απόψεις ότι το κέρδος του ΤΑΠ έπρεπε να είναι μεγαλύτερο, ο Κ. Ρερρές, επικαλούμενος την «αγορά», είπε ότι το 50% είναι το γενικό ποσοστό είσπραξης του ΤΑΠ από ιδιώτες στον ψηφιακό τομέα, αλλά αν κάποια άλλη εταιρεία δίνει περισσότερα, τότε το αντίστοιχο ποσοστό θα ισχύσει και για τις άλλες εταιρείες! Δηλαδή, το κέρδος του ΥΠΠΟ θα το ορίζει από την «αγορά»!

ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ
Πλούσιο ρεπερτόριο, με έτοιμο το κτίριο

Συνεργάτες και ηθοποιοί στη συνέντευξη Τύπου του Εθνικού Θεάτρου
Συνεργάτες και ηθοποιοί στη συνέντευξη Τύπου του Εθνικού Θεάτρου
Την ερχόμενη θεατρική περίοδο, το νεοκλασικό κτίριο του Εθνικού Θεάτρου, πλήρως ανακαινισμένο, θα ανοίξει ξανά τις πόρτες του. Θα διαθέτει δύο σκηνές - την Κεντρική και τη Νέα Σκηνή - ενώ θα λειτουργούν και η σκηνή «Κοτοπούλη» και το «Παιδικό Στέκι» στο «Ρεξ» και δύο σκηνές στο «Σύγχρονο Θέατρο Αθήνας», όπου θα φιλοξενηθούν 16 παραγωγές.

Κτίριο Τσίλλερ - Κεντρική Σκηνή: Η συμπαραγωγή του Εθνικού Θεάτρου με το Ελληνικό Φεστιβάλ που θα παρουσιαστεί για λίγες παραστάσεις τον Ιούνη (Πειραιώς 268), εγκαινιάζει την Κεντρική Σκηνή: «Ιστορίες από το δάσος της Βιέννης» του Εντεν φον Χόρβατ (28/11). Σκηνοθεσία: Γιάννης Χουβαρδάς. Ακολουθούν: «Ο κλήρος του μεσημεριού» του Πολ Κλοντέλ (13/2/2009). Διασκευή - Σκηνοθεσία: Jossi Wieler. «Τιτανικός» (13/3/ 2009). Σύλληψη - Σκηνοθεσία - χορογραφία: Κωνσταντίνος Ρίγος.

Νέα Σκηνή - «Νίκος Κούρκουλος»: «Ρομπέρτο Τσούκο» του Μπερνάρ Μαρί Κολτές (24/10/2008). Σκηνοθεσία Εφη Θεοδώρου. «Μακμπέθ επί δύο» του Σαίξπηρ (21/11/2008). Μετάφραση: Γιώργος Χειμωνάς. Διασκευή - Σκηνοθεσία: Δημήτρης Λιγνάδης. «Φάουστ» του Γκαίτε (30 Γενάρη). Διασκευή - σκηνοθεσία: Γιώργος Γάλλος, Βασίλης Μαυρογεωργίου, Αργύρης Ξάφης Ομάδα Blitz, Ηρώ Χιώτη. «Φορτουνάτος» του Μάρκου Αντώνιου Φώσκολου (27/2/ 2009). Σκηνοθεσία: Μάρθα Φριντζήλα.

«Ρεξ - Κοτοπούλη»: «Το ημέρωμα της στρίγκλας» του Σαίξπηρ (31/10). Μετάφραση - Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Αρβανιτάκης. «Το ημερολόγιο ενός απατεώνα» του Αλεξάντερ Οστρόφσκι (6/2/2009). Σκηνοθεσία: Γιάννης Κακλέας. «Ο εφιάλτης της ευτυχίας» της Justine del Corte (29/4/2009). Σκηνοθεσία: Γιάννης Χουβαρδάς.

Σκηνή Παξινού: «Η Αλίκη στη χώρα των θαυμάτων» του Λούις Κάρολ (18/10). Διασκευή - Σκηνοθεσία: Βασίλης Μαυρογεωργίου.

Σύγχρονο Θέατρο Αθήνας, Α΄ Σκηνή: «Το ξύπνημα της άνοιξης» του Φρανκ Βέντεκιντ, (14/11/2008). Σκηνοθεσία - Μουσική επιμέλεια: Νίκος Μαστοράκης. Εργο του Ακύλλα Καραζήση (20/2/2009). Σκηνοθεσία: Ακύλλας Καραζήσης. Β' Σκηνή: «Βόλφγκανγκ» του Γιάννη Μαυριτσάκη (7/11/ 2008). Σκηνοθεσία: Κατερίνα Ευαγγελάτου. «Μαιρούλα» (προσωρινός τίτλος) της Λένας Κιτσοπούλου (6/3/2009). Σκηνοθεσία - μουσική επιμέλεια: Λένα Κιτσοπούλου - Μαρία Πρωτόπαπα. «Η σονάτα του σεληνόφωτος» του Γιάννη Ρίτσου (27/3/2009). Σκηνοθεσία: Ηλίας Γιαννακάκης, με την Αλέκα Παΐζη.

Ο διαγωνισμός συγγραφής ελληνικού έργου ολοκληρώνεται στις αρχές Ιούνη. Το ΕΘ, στηρίζοντας τους νέους συγγραφείς, θα εντάξει στο ρεπερτόριό του το έργο που θα πάρει το Α΄ Βραβείο.

Το Εθνικό Θέατρο παρουσίασε, τη θεατρική περίοδο 2007 - 2008, 18 παραγωγές σε επτά διαφορετικές σκηνές. Παράλληλα, ταξίδεψε στο εξωτερικό, με την «Ηλέκτρα» και τον «Προμηθέα Δεσμώτη». Τρεις παραγωγές του ήταν ανάμεσα στις 20 παραστάσεις που επέλεξε το «Σύστημα Αθήνα». Συζητήσεις, εικαστικές δράσεις, θεατρικά εργαστήρια, προσκλήσεις διάσημων συγγραφέων, αναζήτηση νέων καλλιτεχνών είναι ενδεικτικές δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν την περασμένη περίοδο και θα συνεχιστούν. Σύνολο εισιτηρίων (συμπεριλαμβανομένων εισιτηρίων Εργατικής Εστίας και συνδρομών): 110.000. Σύνολο εισπράξεων: 1.640.000.

«Αντίο» στον Μήτσο Αλεξανδρόπουλο

Μαυροφορεμένες και πιασμένες χέρι χέρι, η συντρόφισσα της ζωής και της δημιουργίας του Σόνια Ιλίνσκαγια και η μοναχοκόρη του Ολγα, τα «δυο κόκκινα, κατακόκκινα στεφάνια» (όπως παρατήρησε κάποιος) της ΚΕ του ΚΚΕ και των εκδόσεων «Σύγχρονη Εποχή» και λίγα λευκά (εκδοτικών οίκων και της Εταιρείας Συγγραφέων) μπροστά από το απέριττο φέρετρό του και ακολουθώντας, σε απόλυτη σιωπή, οικείοι, φίλοι, συναγωνιστές του, γνωστοί συγγραφείς, πανεπιστημιακοί καθηγητές, αλλά και θαυμαστές του έργου του, με ένα λουλούδι στο χέρι, συνόδευσαν χθες το μεσημέρι μέχρι το μνήμα στο Α' Νεκροταφείο τον Μήτσο Αλεξανδρόπουλο. Μια λιτή πολιτική κηδεία, όπως άρμοζε στις ιδέες, στο ήθος, στη σεμνότητα του αγωνιστή δημιουργού, με «εκκωφαντική» την απουσία του ΥΠΠΟ (μόνο στεφάνι έστειλε ο υπουργός Πολιτισμού).

Τον Μήτσο Αλεξανδρόπουλο, από μέρους της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΚΚΕ, αποχαιρέτησε ο βουλευτής Κώστας Καζάκος. Μεταξύ άλλων, παραβρέθηκαν οι: Αλέξης Σπάθης, Γιάννης Δάλλας, Μάνος Ζαχαρίας, Ευτύχης Μπιτσάκης, Αλκη Ζέη, Ζωή Βαλάση, κ.ά.

ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΚΚΕ ΣΤΗ ΡΩΜΑΪΚΗ ΑΓΟΡΑ
«Ναι» του ΚΑΣ

Ομοφώνως ενέκρινε το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο το αίτημα της ΚΕ του ΚΚΕ για την παραχώρηση της Ρωμαϊκής Αγοράς (μέσα του Σεπτέμβρη) για την αφιερωμένη στον Μάνο Χατζιδάκι, εκδήλωση στο πλαίσιο του γιορτασμού των 90χρονων του Κόμματος.

Σημειώνουμε, πάντως, ότι μέλος του ΚΑΣ (τελικά επίσης ψήφισε θετικά) - αρχικά είχε κάποιες «περίεργες» απόψεις περί της χρήσης του αρχαιολογικού χώρου από τα κόμματα! Συγκεκριμένα, είπε ότι για πρώτη φορά έρχεται τέτοιο αίτημα από κόμμα και ότι πιθανόν να δημιουργηθεί προηγούμενο με τα κόμματα να ζητούν αρχαιολογικούς χώρους!

Η απάντηση άλλου μέλους του ΚΑΣ ήταν «μακάρι και τα άλλα κόμματα να κάνουν εκδηλώσεις ποιότητας σε αυτούς τους χώρους». Αλλο μέλος συμπλήρωσε πως πρόκειται για κόμμα που εκπροσωπείται στο Κοινοβούλιο και θέλει να γιορτάσει τα 90χρονα του με ένα αφιέρωμα στον Χατζιδάκι, ο οποίος αρμόζει στη Ρωμαϊκή Αγορά.

Απέργησε την Πρωτομαγιά και ... απολύθηκε

Απέργησε την Πρωτομαγιά και απολύθηκε! Ο λόγος για τον μουσικό Δημήτρη Πετρίδη, που απολύθηκε από τη Φιλαρμονική του Δήμου Ασπροπύργου, γιατί τόλμησε να ασκήσει το κατοχυρωμένο και από το Σύνταγμα δικαίωμά του στην απεργία, και μάλιστα τη μέρα που αποτελεί σύμβολο για τους εργαζόμενους και το συνδικαλιστικό κίνημα. Η άρνησή του να παίξει στην ορχήστρα, που ως «δανεική» στο Δήμο Δερβενοχωρίων είχε κληθεί να συνοδεύσει ανήμερα Πρωτομαγιάς την περιφορά της εικόνας της Ζωοδόχου Πηγής, και η προτροπή του προς τους συναδέλφους του να κάνουν το ίδιο, είχαν ως αποτέλεσμα να του κοινοποιηθεί από το μαέστρο η απόλυσή του. Μάλιστα, όπως ο ίδιος αναφέρει, του χρεώθηκε αδικαιολόγητη απουσία από δύο πρόβες της Φιλαρμονικής, κατά το διάστημα που όμως ανέρρωνε, μετά από τροχαίο ατύχημα. Αξίζει να σημειωθεί ότι η ενέργειά του να ζητήσει τη συμπαράσταση των συναδέλφων του μουσικών, πολλοί από τους οποίους απαίτησαν την επαναπρόσληψή του, συνάντησε τη μήνι της δημοτικής αρχής, με αποτέλεσμα την απόλυσή του και από το Δημοτικό Ωδείο.

Σε επιστολή της προς τον δήμαρχο Ασπροπύργου η Πανελλήνια Ομοσπονδία Θεάματος - Ακροάματος τονίζει: «Σε καμία περίπτωση δε θα δεχτούμε την τρομοκρατική απόλυση του συναδέλφου. Σε περίπτωση που δεν ανακαλέσετε την παραπάνω ενέργειά σας, θα προχωρήσουμε σε ενημέρωση του Σωματείου Εργαζομένων της περιοχής και των παρατάξεων του ΔΣ του δήμου σας, σε παραστάσεις διαμαρτυρίας και άλλες μορφές κινητοποιήσεων».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ