Τη συμπαράσταση του ΚΚΕ στους ΕΒΕ και τους εργαζόμενους της περιοχής εξέφρασε η ΝΕ Ιωαννίνων του Κόμματος
Την ολόπλευρη συμπαράσταση και στήριξη στο δίκαιο αίτημα των επαγγελματοβιοτεχνών-εμπόρων της πόλης των Ιωαννίνων να μη χορηγηθεί άδεια έγκρισης από το Νομαρχιακό Συμβούλιο (ΝΣ) για την κατασκευή πολυεθνικού εμπορικού κέντρου, έκτασης 46.000 τετραγωνικών μέτρων, η δημιουργία του οποίου θα έχει πολύμορφες και πολύπλευρες επιπτώσεις για την ευρύτερη κοινωνικοοικονομική ζωή της Ηπείρου, εξέφρασε σε χτεσινή συνέντευξη Τύπου ο Αποστόλης Τασούλας, εκ μέρους της ΝΕ Ιωαννίνων του ΚΚΕ. Επισήμανε το οικονομικό πλήγμα και μαράζωμα που θα δεχτούν οι έμποροι, επαγγελματίες και οι φτωχοί αγρότες που δραστηριοποιούνται και σχετίζονται άμεσα ή έμμεσα με το εμπόριο από ενδεχόμενη έγκριση δημιουργίας αυτού του γιγαντιαίου κολοσσού, καθώς και την επιδείνωση των εργασιακών, ασφαλιστικών και κοινωνικών δικαιωμάτων των εργαζομένων. «Το Νομαρχιακό Συμβούλιο θα πρέπει να απορρίψει αυτή την έγκριση διότι θα τσακίσει τα κόκαλα των λαϊκών οικογενειών στο νομό μας και σε όλη την Ηπειρο», σημείωσε, και κάλεσε τους επαγγελματοβιοτέχνες-εμπόρους, εργαζόμενους και τα ευρύτερα λαϊκά στρώματα σε κοινό αγώνα και πάλη ενάντια στην αντιλαϊκή πολιτική της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, που προωθούν τη συγκέντρωση του πλούτου στα χέρια λίγων επιχειρηματικών ομίλων.
Από την πλευρά της ΝΑΣ ο νεοεκλεγμένος νομαρχιακός σύμβουλος Χρήστος Μεντής σε συνέντευξη Τύπου κάλεσε το ΝΣ στη σημερινή του (χτεσινή) συνεδρίαση να καταψηφίσει αυτό το έκτρωμα δημιουργίας πολυεθνικού εμπορικού καταστήματος επισημαίνοντας: «Θα επιφέρει καίριο πλήγμα στην αγορά των Ιωαννίνων και της Ηπείρου και αφανισμό των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, των μικρεμπόρων και των αυτοαπασχολουμένων αυξάνοντας την ανεργία στο νομό. Η φτώχεια θα αυξηθεί γιατί ο τζίρος και το κέρδος θα φύγουν από την περιοχή».
Η απόφαση του Διαιτητικού Δικαστηρίου, που δικαιώνει - μερικά - την ΟΑ, διευκολύνει τα σχέδια κυβέρνησης και ΕΕ για το ξεπούλημα του εθνικού αερομεταφορέα
Στην καταβολή 564 εκατ. ευρώ προς τον όμιλο της «Ολυμπιακής Αεροπορίας» (ΟΑ) υποχρεώνει με απόφασή του το Διαιτητικό Δικαστήριο το ελληνικό Δημόσιο, για την υποχρεωτική μετεγκατάσταση της εταιρείας στο αεροδρόμιο Σπάτων. Η απόφαση του δικαστηρίου, στο οποίο είχε προσφύγει η διοίκηση της ΟΑ, επιβεβαιώνει τις μεγάλες οφειλές του κράτους προς τον όμιλο και όχι το αντίθετο, όπως προβάλλουν υποκριτικά οι εταίροι μας στις Βρυξέλλες, προκειμένου να «χαντακώσουν» την εταιρεία.
Παράλληλα, με την απόφαση αυτή, ανοίγει ο δρόμος για τη διεκδίκηση άλλων περίπου 460 εκατ. ευρώ που ζητούν με προσφυγή οι «Ολυμπιακές Αερογραμμές» από το ελληνικό Δημόσιο, για δρομολόγια στις «άγονες γραμμές», αλλά και για το θέμα της πρόωρης και υποχρεωτικής μετεγκατάστασης στα Σπάτα από το 2005 και μετά.
Ηδη, η εταιρεία έχει κερδίσει την πρώτη διαιτησία για την καταβολή περίπου 24 εκατ. ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί στην εκτέλεση πτήσεων προς τις άγονες γραμμές, τη διετία 2000 και 2001. Παρά την εξέλιξη αυτή, που ακυρώνει το βασικό επιχείρημα της ιδιωτικοποίησης, η κυβέρνηση εμμένει στο ξεπούλημα του ομίλου. Σχολιάζοντας τη δικαστική απόφαση, ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών Μ. Λιάπης έκανε λόγο για «νέες δυνατότητες και προοπτικές για την ιδιωτικοποίηση» και για «ισχυρότατα νομικά επιχειρήματα για τον συμψηφισμό των χρεών του Δημοσίου με τα χρέη της ΟΑ που έχει επιδικάσει η ΕΕ».
Στο ίδιο πνεύμα, ο υφυπουργός Οικονομίας και Οικονομικών Πέτρος Δούκας, σε ραδιοφωνική του συνέντευξη, δήλωνε χτες ότι η κυβέρνηση θα είχε ήδη ιδιωτικοποιήσει την εταιρεία, εάν δεν υπήρχε η απαίτηση των Βρυξελλών για επιστροφές κονδυλίων από την ΟΑ προς το Δημόσιο. Ο ίδιος επανέλαβε ότι για την ΟΑ υπάρχει σοβαρό επενδυτικό ενδιαφέρον από την Ελλάδα, την Ευρώπη και τον Αραβικό κόσμο.
Με χτεσινές του δηλώσεις, ο εκπρόσωπος του αρμόδιου επιτρόπου για τις Μεταφορές, Ζακ Μπαρό, ανέφερε ότι η Κομισιόν αναμένει άμεσα διευκρινίσεις από τις ελληνικές αρχές για το περιεχόμενο, την αιτιολόγηση και τη συνέχεια που θα δοθεί σχετικά με την απόφαση της διαιτησίας και αφού εξετάσουν τις σχετικές πληροφορίες, οι αρμόδιες υπηρεσίες θα παρουσιάσουν τα συμπεράσματά τους. Ο ίδιος διευκρίνισε ότι «η απόφαση αυτή δε θέτει κατ' αρχήν εν αμφιβόλω την υποχρέωση που έχει η Ελλάδα, μέσα από προηγούμενες αποφάσεις της ΕΕ, να ανακτήσει χωρίς καθυστέρηση τις ενισχύσεις που έχουν καταβληθεί παράνομα στην "Ολυμπιακή"».
Μεγάλα έργα του δημοσίου ...μεγάλες χαρές για τους ιδιώτες, που ετοιμάζονται να αλώσουν και την αγορά φυσικού αερίου. Επισκεπτόμενος χτες το Σταθμό Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG) της ΔΕΠΑ, στη Ρεβυθούσα, ο υπουργός Ανάπτυξης, Δ. Σιούφας, έκανε λόγο για «μία από τις μεγαλύτερες ενεργειακές επενδύσεις στη χώρα», η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί το Μάη του 2007. Ο σταθμός εκσυγχρονίζεται και αναβαθμίζεται με ένα κόστος που θα ξεπεράσει τα 48 εκατ. ευρώ προκειμένου να τριπλασιάσει το ρυθμό αεριοποίησης του LNG (από 220.000 κυβικά μέτρα στις 600.000) και να μειώσει τον αναγκαίο χρόνο πλήρωσης των δύο δεξαμενών που διαθέτει.
Ωστόσο, αυτή η επένδυση, από τη δημόσια ΔΕΠΑ (προς το παρόν) και με δημόσιο χρήμα αποτελεί ένα ακόμη μεγάλο δώρο στο μεγάλο ενεργειακό κεφάλαιο, το οποίο αναμένει και απαιτεί τη δημιουργία υποδομών με τα λεφτά και τον ιδρώτα των εργαζομένων, με στόχο τη μεγιστοποίηση των κερδών του. Αυτή την προοπτική στηρίζει η κυβέρνηση και το υπουργείο, αν και κατά τον υπουργό η επίσκεψή του σηματοδοτεί τη σημασία και την προτεραιότητα που δίνουν στο ρόλο του φυσικού αερίου για την ανάπτυξη της χώρας. Μια «ανάπτυξη» που ταυτίζεται με το κέρδος των ιδιωτών, με αποτέλεσμα να ακυρώνεται πριν ακόμη φανεί με οποιονδήποτε τρόπο. Η εισαγωγή της ΔΕΠΑ στο χρηματιστήριο θα σημάνει και την επίσημη κατάργηση της κρατικής συμμετοχής στην εταιρεία.
Εμφανώς οργισμένοι οι ξενοδόχοι της Αθήνας αντιδρούν στη νομοθετική ρύθμιση που προβλέπει επιδότηση έως και 20% από τον «αναπτυξιακό νόμο» για τη δημιουργία νέων ξενοδοχείων 5 αστέρων στην Αττική. Σε ανακοίνωση της Ενωσής τους μιλούν για «κατάπληξη», «καχυποψία» και αιφνιδιασμό, αλλά και για «φωστήρες» που αποφάσισαν ότι υπάρχει ανάγκη νέων κλινών στην Αττική που πρέπει και να επιδοτηθούν.
Ομως, τη διαφοροποίησή της από τη διάταξη εξέφρασε έμμεσα και η υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης Φ. Πάλλη - Πετραλιά, μιλώντας σε δημοσιογράφους στο γεύμα που παρέθεσε χτες, όπου προανήγγειλε ουσιαστικά «αλλαγές» στη ρύθμιση προς την κατεύθυνση της μείωσης του ποσοστού επιδότησης, ή ενδεχομένως των προϋποθέσεων που θα απαιτούνται.
Οι ξενοδόχοι θεωρούν ότι επένδυσαν σημαντικά ποσά για ανακαινίσεις μπροστά στους Ολυμπιακούς χωρίς να επιδοτηθούν (άμεσα) και ότι πρέπει να κάνουν απόσβεση.
Ανώτατη τιμή πώλησης στα 0,10 ευρώ η μία, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ, καθόρισε το υπουργείο Ανάπτυξης στις σακούλες του 1 λίτρου που πωλούνται στα αεροδρόμια για την υποχρεωτική τοποθέτηση των προϊόντων σε υγρή μορφή που έχουν οι ταξιδιώτες.
Η απόφαση προστίθεται στην αγορανομική διάταξη με την οποία καθορίζονται ανώτατες τιμές σε ορισμένα είδη που πωλούνται από τα κυλικεία των αεροδρομίων, πλοίων κλπ. και αφορά μόνο τις σακούλες που διατίθενται στους χώρους των αεροδρομίων για το συγκεκριμένο σκοπό.
Ο λόγος που επικαλέστηκε η πολιτική ηγεσία του υπουργείου για να προσδιορίσει ανώτατη τιμή είναι ότι «δεν μπορεί να λειτουργήσει ο υγιής ανταγωνισμός στους χώρους αυτούς». Εμείς συμπεραίνουμε ότι η πολιτική ηγεσία του αρμόδιου για την αγορά υπουργείου είναι ικανοποιημένη από τις τιμές και τον τρόπο που λειτουργεί ο «υγιής ανταγωνισμός» στη χώρα συνολικά και γι' αυτό δε βρίσκει λόγους να παρέμβει...